Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[2.8 + Q + tip] Dziwne duszenie, mulenie na lpg

Silniki benzynowe
Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

[2.8 + Q + tip] Dziwne duszenie, mulenie na lpg

Post autor: THC » 19 sie 2015, 14:57

Witam.
Chcę opisać swój problem, który mam od niedawna. Mianowicie, moja c5 ostatnio zaczęła dziwnie pracować na LPG (stag 300). Podczas rozpędzania się potrafi za długo przeciągnąć bieg z 4 na 5. Przy 80 km/h potrafi przejechać 1000 m na czwartym biegu, choć już dawno powinna go zmienić na piąty. Druga sprawa czasami jest tak jak by zaczęło brakować jej mocy. Jest taki zamuł przy przyspieszaniu po czym nagle wgniata w fotel i idzie jak burza. Po trzecie przy jeździe stałą prędkością, np przy 70 km/h, gdy chce przyspieszyć ale bez zmieniania biegu, w pierwszych chwilach czuć jak by rezonans (delikatne drgania) i zaraz cichnie. I rozpędza się normalnie. Czasami nawet podczas normalnej jazdy jest wszystko ok. Przyspiesza i zmienia biegi bardzo dobrze. Ale jak już bardziej na sportowo chce go wkręcić to świruje. Takie o to przypadłości dziwne.

Teraz dodam tak: na benzynie wszystko jest ok. Pięknie zmienia biegi i wkręca się znakomicie. Te dziwne objawy występują tylko na LPG. Zauważyłem, choć to jest mało znaczące, że takie problemy zaczęły mi się od wymiany świec. Być może jest to zbieg okoliczności. Od tamtego momentu zauważyłem także, że po nocy gdy uruchomię auto i po kilku minutach przełącza się na LPG od razu gaśnie. Ale to tylko na zimnym silniku, np po całej nocy. W ciągu dnia odpalam go 100 razy i przełącza płynnie. Wcześniej tego nie było. Płynnie przerzucało nawet po zimnej nocy.
Był u mnie mechanik/elektryk (zajefajny gość). Doszedł do tego, że sterowniki od lpg były źle podłączone do zasilania. Po przekręceniu i wyciągnięciu kluczyka sterowniki dostawały prąd ok 7,5 v a nie powinny w ogóle. To już zrobione. Czujnik ciśnienia gazu i podciśnienia był umiejscowiony za silnikiem pomiędzy głowicami, gdzie jest bardzo wysoka temperatura- jest już przeniesiony w okolice błotnika. Była kilka sporadycznych błędów (jedna za bogata mieszanka, druga za uboga, jedna sonda, druga sonda- wszystko sprawdzone, sondy sprawne 100%). Lpg błędów nie ma. Skrzynia sprawna 100%, ciśnienie na poszczególnych biegach bardzo dobre trzyma. Dzisiaj jadę i będziemy robić jeszcze raz mapę LPG bo odbiega od benzynowej. Prawdopodobnie po założeniu instalacji nikt jej nie robił bo widać hamowania, ruszania itp więc mapa się sama zrobiła podczas jazdy. Obawiam się, że niewiele to da ale zrobimy to tak jak powinno być.

No i teraz o co kaman? Skąd to się wzięło jak przez większe pół roku było wszystko ok. Może skierować się w stronę reduktora (czerwony ac r01)? Instalacja zakładana styczeń 2014 więc mało prawdopodobne żeby już go szlak trafiał.
Może ktoś coś chociaż podpowie, może miał podobnie? Z góry bardzo dziękuję.

Przepraszam, że tyle napisałem ale tu jest już chyba wszystko opisane)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 19 sie 2015, 15:14

Ja jest zrobiony do końca porządek z LPG to pojechała bym właśnie wystrojenie tego do porządku, tylko do kogoś ogarniętego.

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 19 sie 2015, 17:15

I wszystko w temacie. Ogarnięty gazownik i Twoje problemy znikną w mgnieniu oka. Możesz poszukać na lpg forum kogoś polecanego z Twojej okolicy.

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 20 sie 2015, 15:00

No to byłem wczoraj u gościa i zrobiliśmy mapy od nowa benzynową i gazową. Idealnie się pokryły. Wszystko tak jak trzeba. Od razu czuć różnice na lpg, idzie jak burza.

Teraz mnie chyba czeka wymiana przewodów WN. Dyskoteka pod maską nie jest taka straszna ale niemniej jednak dość zauważalna. Może mieć wpływ na te moje dziwne objawy z LPG???? Co o tym sądzicie???

No i jakie polecicie? Beru czy Bosch?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 sie 2015, 15:05

Jeśli masz dyskotekę pod maską to jak ma to wszystko normalnie pracować?

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 20 sie 2015, 15:34

No dokładnie masz racje ale.... na benzynie wszystko jest ok i na gazie wczorajsze mapy też wyszły dobrze. Może z dyskoteką trochę przesadziłem ale widać jak skaczą gdzieniegdzie. Wymienię i zdam relacje co i jak.

Tylko jak pisałem wcześniej, co polecacie??

elwarka1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 256
Rejestracja: 06 gru 2014, 20:54
Lokalizacja: Warka

Post autor: elwarka1 » 20 sie 2015, 16:46

THC pisze:No to byłem wczoraj u gościa i zrobiliśmy mapy od nowa benzynową i gazową. Idealnie się pokryły.
Takie strojenie na mapki, to trochę nie bardzo. Najlepiej przy wykorzystaniu sondy AFR. Jak chcesz mieć gaz super wystrojony to polecam podjechać do Adama Rogowskiego. Do Snopkowa masz rzut beretem. To jeden z lepszych fachowców od LPG w polsce.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 sie 2015, 21:46

elwarka1 pisze:Jak chcesz mieć gaz super wystrojony to polecam podjechać do Adama Rogowskiego. Do Snopkowa masz rzut beretem. To jeden z lepszych fachowców od LPG w polsce.
Może co chodzi o Ople i inne marki to tak, ale niestety znam dwie C5 w których z wystrojeniem nie poszło.

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 28 sie 2015, 22:04

Witam ponownie. No więc przewody wymienione, czuć że auto bardziej kulturalnie pracuje. Problem z lpg jeszcze jest ale teraz powiem co było dziś. Odpaliłem rano, zimny silnik po całej nocy, w momencie przełączenia na lpg nie było najmniejszej różnicy w pracy silnika, obrotomierz nawet nie drgnął. Ale gdy dałem pedał gazu do oporu (mówimy tu o szybkim wciśnięciu pedału, nie o jakimś katowaniu silnika) w pierwszym momencie dusił się, dławił nawet mu trochę obroty spadły i po chwili dopiero normalnie obroty wzrosły. Jak wciskam pedał powoli to silnik płynnie się wkręca. Przypominam, że chodzi o reakcje na gwałtowne wciśnięcie pedału gazu. Na benzynie reaguje od samego dołu płynnie, a na lpg dopiero po chwili. Podczas jazdy też jest to wyczuwalne, w momencie przełączenia na lpg przez parę sekund dusi się i nie che jechać i po chwili jest wszystko ok. Dzieje się to tylko na zimnym silniku, można powiedzieć, że przy pierwszym odpaleniu po nocy. Wygląda jak by go zalewało. Dobrze myślę???? Co myślicie na ten temat?

[ Dodano: 2015-08-28, 22:04 ]
Witam, dalej męczę się z audi. Powoli opadają mi ręce.... Wymienione świece, przewody WN, cewka (używana), wyczyszczona przepustnica i zaadoptowana, wyczyszczone wtryskiwacze lpg, delikatnie wyczyszczony przepływomierz. Już nie wiem co jeszcze może być. Sondy wyrzucają błędy sporadyczne tak jak wcześniej przy bardzo kiepskiej jeździe, czyli jak nie chce jechać, przyspieszać płynnie i dławi się ale to tak na maxa. Podczas jazdy ostatnio trzęsło całym samochodem jak by nie chodził na wszystkie cylindry u po chwili pracował równo. Wrzucę logi na benzynie które udało mi się zrobić do póki bateria w lapku nie padła. Nie wiem czy dobrze zrobiłem. Proszę o opinie i ewentualne uwagi jak poprawnie i czego zrobić:

http://vaglog.pl/log_230292.html

Jak wcisnąłem pedał do dechy to strasznie wolno przyspieszał....

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 sie 2015, 22:32

Co do pierwszej części posta to u mnie było tak samo - taki chwilowy "muł" i po chwili wbijało w fotel. Winowajcą okazał się źle wyregulowany gaz.

Co do drugiej części to daj loga 032+033 i możesz zrobić test sond. W załączniku masz sprawdzanie sond i katów, ale u Ciebie nie wiem czy są, więc zrób tylko część dla sond.
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 28 sie 2015, 23:02

Dzięki za instrukcje choć będę nad tym trochę siedział żeby to rozszyfrować. A te logi też mają być dynamiczne jak i te? Katy są i ostatnio coś mi brzęczało w tłumiku i właśnie te okolice ale przestało. Te mulenie występuje na lpg ale też i na PB choć mniej odczuwalne. Denerwuje mnie przeciąganie biegów, jedzie na 4 biegu 3000 obr zamiast zmienić na 5. Na pb zmienia w miarę płynnie ale czasem jest to samo.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 sie 2015, 23:08

Póki co zrób statyczne i na PB i na LPG, ale nie kasuj błędów wcześniej bo wyzerujesz korekty.

Jeśli masz i katy to zrób całość :) Brzęczeć mógł wkład w katalizatorze - u mnie było to samo, w jednym wkłada się wypalił trochę i odkleił od ścianki i czasami "brzęczało".

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 28 sie 2015, 23:27

Ok, jutro po pracy postaram się dać logi. Dzięki wielkie Mazdomania,

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 sie 2015, 23:29

Póki co nie ma za co ;)

Awatar użytkownika
THC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 31 mar 2014, 15:06
Lokalizacja: Łęczna

Post autor: THC » 29 sie 2015, 16:31

Witam, logi statyczne, bloki 006, 007, 008
pb- http://vaglog.pl/log_230381.html
lpg- http://vaglog.pl/log_230382.html

prosiłbym o jakieś sugestie...

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga