Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ARS 4.2 299 KM] Temperatura silnika

Silniki benzynowe
Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

[ARS 4.2 299 KM] Temperatura silnika

Post autor: Bawół1 » 29 cze 2015, 22:50

witajcie,
Dziś podpiąłem VAGa zobaczyć jak się sprawy mają i moją uwagę przykuła temperatura silnika. Chodzi o szybkie skoki i zmiany które można zaobserwować . co otym myślicie ? Jak to wygląda u was , czyżby czujnik temperatury wariował ?

link do loga http://vaglog.pl/log_223319.html

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 30 cze 2015, 09:48

U mnie w miarę równo trzyma. Ale jak oscyluje u Ciebie w okolicy 90 stopni to chyba nie ma czym się martwić

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 30 cze 2015, 14:26

Wskazania przepływki strasznie "rozjechane". Wyjmij ją i zobacz w jakim jest stanie <mysli>

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 30 cze 2015, 16:50

Mazdomania, błędu przepływki nie ma , log dynamiczny również raczej norma.
Co po wyjęciu miałbym stwierdzić ?
Myślę że te skoki na czujniku temperatury mogą powodować korekty które wprowadza ECU ? W moich starych autach nie zaobserwowałem nigdy takich skoków , raczej niemożliwym się wydaje aby w 1 s. temp. zmieniła się o 10 st. C prawda?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 lip 2015, 08:54

Bawół1, Zwróć uwagę, że każde "wahnięcie" temperatury płynu to skok na przepływce, a czasy wtrysku cały czas równe. Przepływka z jednej strony ma druciki, a z drugiej jest klejona/zgrzewana i na tym łączeniu lubi puścić.

Na moje skromne oko to korekt nie ma co się czepiać, bo one wyglądają ok.

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 01 lip 2015, 10:53

Tak patrząc po logach to obroty silnika masz za niskie, przeplywka zawyża. Czy przy logach wyłączyłeś dmuchawę radio klimatyzacje itp? Bo obciążenie pod 25%. Nie jestem pewien ale czujnik temp plynu jest do sprawdzenia.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 01 lip 2015, 18:26

szydera, były włączone odbiorniki które wymieniłeś , chciałem uchwycić sam zakres zmian temperatury i nie pomyślałem aby je wyłączyć.
Obroty za niskie ? W 2,8 30 v miałem 780 rpm , tutaj większy motor więc wydają się ok.
Sprawdzę przepływkę , a co do czujnika to nie wiem jak go sprawdzić ?

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 01 lip 2015, 22:44

Jak podaje vag zajresy bloku 002 to
2,0-4,5g przeplywka przy obrotach 810 do 910 silnik bez turbo przy czasach wtrysku od 1,0 do 4,0 ms
Czy dobrze interpretuje twoje wskazania to nie zagwarantuje koledze na 100% bo ekspertem nie jestem. Niech ktoś się wypowie z fachowców.
Padbiety czujnik płynu chłodzącego mozna poznać po duzych5 wachnieciach temperatury z 90 na 50 lub naglym skokiem z 70 st na 90.
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 01 lip 2015, 22:50

Gdzieś zapodziałam dokładny label do 4.2, ale akurat u Daniela przepłwyka dobrze wskazuje. Obroty biegu jałowego w dolnym zakresie, ale mieszczą się w granicy tolerancji. Jak odnajdę label to go podrzucę.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 17 lip 2015, 13:22

witam ponownie.
Wymieniłem czujnik temperatury i poprawiła się stabilność odczytów , a auto jest bardziej żwawe. Natomiast nie zniknął poranny problem z odpalaniem, auto nie może złapać prawidłowych obrotów .Błędów brak , korekty długie ok 1 % .



macie jakieś sugestie ?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 lip 2015, 14:31

Bawół1 pisze:Natomiast nie zniknął poranny problem z odpalaniem
Co masz na myśli dokładniej ?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 17 lip 2015, 14:53

Tzn. zapala od razu po czym obroty falują od 2000 rpm - 200 rpm prawie przygasając. Dziś rano 3 razy zapalał i zaraz gasł. Za 4 razem zapalił ,ustabilizował obroty i chodzi już równo.

Sprawdziłem czy to nie wina gazu , zakręciłem , wypaliłem . Ale rano to samo wiec to nie to .

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 17 lip 2015, 15:17

A nieszczelności gdzieś przypadkiem nie masz ? Wszystkie podciśnienia posprawdzane? Masz SAI ?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 17 lip 2015, 16:20

Sai raczej jest ,ale nie słyszę jej. Lewizny raczej nie ma ,nie słychać. Korekty by poszły na plus a tu są. 1-2%. Obejrzałem dolot i okolice i wszystko ok.Podciśnienia niby wszędzie ok.
Podejrzewam przepustnicę lub cewki.

[ Dodano: 2015-07-17, 16:20 ]
Czasami wydaje mi się. Że. Czuję woń paliwa podczas jazdy. Ale przewody przy listwie suche . Może regulator ciśnienia PB. Albo gdzieś układ PB się zapiwietrza.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 18 lip 2015, 10:06

Cewki sobie sprawdzisz w grupach 015-017 czy nie wypadają zapłony.

Hmmm <mysli> jeśli dobrze kombinuję to SAI jest odpowiedzialne za "podbicie" obrotów zaraz po odpaleniu przez ok. 15 sek. (moja akurat trzyma równo tysiąc), bo podgrzewa katalizatory i wtedy korekty idą na bogato do ok. 10-12%.

Spróbuj odpalić awaryjnie na LPG - jeśli będzie tak samo jak na PB to wykluczysz układ wtryskowy <mysli>

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga