Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[S6 C5 ANK] Zbyt uboga mieszanka

Silniki benzynowe
Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

[S6 C5 ANK] Zbyt uboga mieszanka

Post autor: Piotrek_85 » 20 cze 2015, 21:52

Witam.
Moze ktos mial podobny przypadek........
Otoz wczoraj wstawilem auto do mechanika, zeby wymienil mi uszczelniacz walu od strony skrzyni, poduszki pod skrzynia i polos napedowa przednia.
W tym celu musial wiadomo......zdemontowac caly wydech, wyjac skrzynie itd.
Po odebraniu auta cos bylo nie tak.......
Na wolnych obrotach dziwnie pracowal, nierowno, obroty raz osiagaly 1000 a raz spadaly do 500.
Odczytalem bledy.........i wyskoczyly dwa:
P0171-System too lean (bank 1)
P0174-System too lean (bank 2)
Okazuje sie ze sterownik caly czas diagnozuje zbyt uboga mieszanke i nie moze jej wzbogacic.
Na zagranicznych forach pisza, ze nie jest to wina sond, bo te wlasnie daja sygnal do sterownika, ze mieszanka jest niewlasciwa i ich wskazania sa wlasnie podstawa do pojawienia sie obu bledow.
Przyczyn podobno moze byc wiele. Niektorzy podaja, ze nawet niedomagania pompy paliwa, zle zasilana listwa wtryskowa, zle pracujacy przeplywomierz, nieszczelny dolot, nieszczelny wydech w sekcjach do katalizatorow, itp, itd.
Ogolnie przyczyn moze byc sporo. Poza tymi dwoma bledami, nie ma zadnych innych.
Wiec wszystko zakladam, ze jest podpiete. Zadna wtyczka raczej luzem nigdzie nie wisi......sprawdzalem.
Napewno problem pojawil sie po grzebaniu w aucie przez mechanika.
Ewidentnie cos spieprzyl. Tylko co ?????? To chcialbym ustalic......... <uoee>
Oba bledy pojawiaja sie na nowo praktycznie przy kazdej jezdzie zaraz po ich wykasowaniu. Zarowno na gazie, jak i na benzynie.
Dodam, ze wydech napewno gdzies jest nieszczelny, bo parkocze duzo glosniej niz przed grzebaniem przez mechanika.
Ja juz nie wiem gdzie szukac przyczyny......... :[

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 20 cze 2015, 23:12

Jedz do gazownika niech Ci zmierzy map. Jeśli większy niż 0.35 to masz lewe powietrze

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 20 cze 2015, 23:14

U mnie MAP od początku pokazuje 0.41, a "lewizny" nie widać i auto błędów mieszanki nie łapie.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 22 cze 2015, 17:26

Chodzi ci o podcisnienie panujace w kolektorze?? Jesli tak to sam to zmierze. Moze jutro sie uda. Do gazownikow przestalem jezdzic odkad sam sie zajalem tematem LPG w swoich autach. Widze, ze to samo trzeba zrobic z grubsza mechanika.......
W kazdym razie mechanior napewno odpinal jakas mala wtyczke przy listwie wtryskowej, jak sie stoi przed maska to po prawej stronie zaraz pod srodkawa plastikowa oslona silnika. Ale patrzylem to wpieta jest z powrotem. Caly Airbox tez chyba wyjmowali, ale patrzylem to wszystkie wtyczki sa wpiete, wszystko jest zlozone jak bylo.
Mnie zastanawia ten nieszczelny wydech.......czy to moze miec jakis wplyw????? <mysli>

[ Dodano: 2015-06-22, 09:53 ]
Dziś może uda mi się podpiąć pod kompa samochód......i tu mam pytanie do osób, które często korzystają z VAGA. Chciałbym sprawdzić wszystko co najistotniejsze czyli jak pracuje przepływka, jak pracują sondy oraz jakie są korekty paliwa na poszczególnych cylindrach.
Które bloki są do sprawdzenia, żeby ogarnąć właśnie te wymienione podzespoły ????
I kolejne pytanie czy da się jakoś sprawdzić, czy pracują wszystkie cylindry, bo jakoś tak dziwnie drży przy wyższych obrotach i chciałbym sprawdzić czy czasem ktoryś cylinder nie dostaje zapłonu/mieszanki.

[ Dodano: 2015-06-22, 17:26 ]
Dzis przepalil mi sie wydech juz calkiem......chodzi jak Dodge Charger SS z 1969 <rotfl>
No i nagle.........obydwa bledy, ktore do tej pory mialy status PENDING FAULT czyli wystepujace sporadycznie i krotkotrwale, zmienily status na CURRENT FAULT czyli juz czeste i dlugotrwale. No i poskutkowalo to tym, ze zapalila sie lampka CHECK. Do tej pory te bledy nie powodowaly zapalenia sie tej kontrolki.
Wnioskuje z powyzszego, ze problem definitywnie dotyczy nieszczelnego wydechu.
Niestety wydech bede mogl zrobic dopiero w sobote.
Wtedy napisze czy rozwiazalo to problem

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 22 cze 2015, 22:11

Każda nieszczelność ukladu wydechowego w rejonie sond będzie powodowała błędne odczyty i dramat z autem :-) chyba, że mechanior połaszczył się na katalizatory ;-) to wtedy będzie zagrycha ;-)
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 22 cze 2015, 22:37

Katow juz nie ma w aucie i to za czasu poprzednika. Inaczej sam osobiscie bym je wycial :p

szydera
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 299
Rejestracja: 17 wrz 2013, 22:20
Lokalizacja: Wielkopolska

Post autor: szydera » 22 cze 2015, 22:41

He he samo złoto ;-)
A sady są usunięte programowo czy jak?
Zawsze znajdzie się ktoś mądrzejszy i szybszy:)))

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 30 cze 2015, 19:58

Nie mam zielonego pojecia, ale problemow z checkiem nie bylo wczesniej. Wszystko ladnie smigalo wiec cos z sondami jest napewno pokombinowane bo inaczej bylby dramat, tak jak to okresliles :)

[ Dodano: 2015-06-30, 19:58 ]
Niestety to nie wydech jest przyczyna. Nie wiem juz co powoduje problem.
Bledy P0171 oraz P0174 pojawiaja sie za kazdym rzem, gdy po wykasowaniu ich, rusze w trase. Sa to bledy chwilowe, ktore pojawiaja sie na krotko po ruszeniu i prawdopodobnie juz po chwili powoduja, ze sterownik koryguje mieszanke i bledy te przechodza w status sporadycznych. Po przejechaniu kilkunastu kilometrow auto chodzi na wolnych obrotach w miare rowno, ale po wykasowaniu bledow prawdopodobnie korekty mieszanki wracaja do ustawien fabrycznych i tu zaczyna sie problem, bo auto zaczyna nierowno pracowac na wolnych obrotach, obroty wahaja sie miedzy 600-900 i czuc lekkie drzenie tak jakby wypadaly zaplony.
Gdy tylko przejade sie po trasie to bledy znowu sie pojawiaja w pamieci sterownika, ale praca silnika, dopoki ich nie wykasuje, jest w miare rowna.
Raz na jakis czas bledy te wystapuja przez dluzsza chwile i wtedy zapala sie CHECK. Ale wystepuje to rzadko. W pamieci sterownika pojawiaja sie natomiast caly czas.
Dolot jest chyba szczelny, bo robilem test PLAKIEM w okolicy przepustnicy i zadnych przejawow skakania obrotow nie bylo. Wydech od kolektorow do sond uszczelniony w miare.
Juz brak mi pomyslow. Nie wiem co mu jest <zalamka>

Gość.

Post autor: Gość. » 30 cze 2015, 23:42

Jak kasujesz błedy to i kasujesz adaptacje więc szczególnie na LPG może łapać drgawki.

Prace sond możesz zobaczyc w blokach także korekty krótko i długoterminowe jak sie zachowuja w logu statycznym i dynamicznym,przepływka tez do sprawdzenia jezeli ma złe wskazania podmienic i sprawdzic ponownie,jeszcze takie pierdoły jak czujnik położenia przepustnicy czy temperatury do sprawdzenia. Lewizne da sie "zdiagnozować"
Powodzenia w dokładnej diagnostyce.

rek1n82
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 71
Rejestracja: 22 lut 2013, 06:31
Lokalizacja: Luban

Post autor: rek1n82 » 02 lip 2015, 17:24

I jak tam temat się toczy? u mnie korekty krótkie po ok 20% na 2 bankach czyli tez ubogo wiec szukam podobnych tematów. Wydech tez mam nieszczelny tylko ze już za sondami przed środkowym tłumikiem.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 02 lip 2015, 21:43

U mnie roznie, raz lapie tylko bank 1 czyli P0171 a czasem obydwa banki. Tyle ze zauwazylem, ze u mnie lapie checka alb jak schodzi z wysokich obrotowpo zdjeciu nogi z gazu, albo na postoju na wolnych jak od czasu do czasu przygazuje i w momencie jak obroty spadaja. Nigdy nie zapala mi sie check, gdy cisne i jade dosc agresywnie. Tylko wlasnie wtedy jak jade emerycko.
Narazie nie mam gdzie go podpiac. Moze w przyszlym tygodniu zajrze do logow.
Jedyne co mi przychodzi do glowy to moze przeplywka zglupiala albo brudna, lub cos z przepustnica. Nic innego mi nie przychodzi na mysl.

Gość.

Post autor: Gość. » 02 lip 2015, 23:59

Jak cisniesz to korekty ida na minus więc może być w granicach tolerancji a wlasnie emerycka jazda plusuje korekty lekko i jesli cos dodatkowo jeszcze to masz wtedy za ubogo.

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 30 lip 2015, 22:37

A czy da sie odczytac logi jakims programem pod Androida z uzyciem modulu bluetooth?? Bo nie mam dostepu do lapka zbytnio. A jesli chodzi o same logi to ktore bloki sa najwazniejsze, zeby dowiedziec sie co moze wplywac na zbyt uboga mieszanke ??

[ Dodano: 2015-07-30, 22:37 ]
Dzis przesledzilem parametry pracy silnika.......
Po wykasowaniu bledow wskazania byly nastepujace:
- wszystkie 4 sondy oscylluja mniej wiecj od 0.2 V do 0.7 V czyli raczejj prawidlowo
- krotkoterminowe korekty czasu wtrysku wahaja sie na obydwu pierwszych sondach na banku 1 i na banku 2 miedzy -5.5 a +6........obydwu drugich sond to nie moge zlapac tych korekt krotkoterminowych
-korekty czasu wtrysku......chyba chodzi o dlugoterminowe......to na obydwu pierwszych sondach jest podobnie jak w krotkoterminowych czyli od -5.5 do +6 .....oczywiscie chwilami wskoczy na -15 nawet albo na + 20........ale tylko chwilowo czasami.
- korekty czasu wtrysku na obydwu drugich sondach to wala na -100% ale zapewne dlatego, ze katy wyciete ;)
- wskazania przeplywomierza w miare stabilne i wynosza 4.8 przy obrotach ok. 800 rpm i 5.2 przy obrotach 950 rpm. Bo u mnie na wolnych obrotach raz chodzi na 800-850, a czasem wskoczy na 920-960. Nie wiem od czego to zalezy.
Wszystkie te parametry dotycza sytuacji, gdy auto stoi na wolnych obrotach.
Narazie nie mam jak przesledzic tych parametrow podczas jazdy.
A wiem, ze cos dzieje sie nie tak, bo jak tylko przejade sie kilka km to potem jak odczytuje bledy to wywala zbyt uboga mieszanke na obydwu bankach. A jak pojezdze dluzej i zrobie dluzsza trase tak 15-20 km to potrafi wywalic checka. Po skasowaniu bledow, gdy znowu wyjade na trase to zabawa od nowa.....zbyt uboga mieszanka....... <uoee>

pavel44
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 308
Rejestracja: 25 paź 2014, 15:56
Lokalizacja: Toruń

Post autor: pavel44 » 30 lip 2015, 23:09

Zrób logi dynamiczne dla przepływki bo chyba jest to tutaj przyczyną Twoich dolegliwości

Piotrek_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 411
Rejestracja: 29 mar 2015, 21:24
Imię: Grzegorz
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Radom/okolice

Post autor: Piotrek_85 » 31 lip 2015, 07:33

Na chwilę obecną poprostu nie mam możliwości wykonać takie logi. Ale z użyciem programu Torque i modułem bluetooth mam całkiem dobry pogląd na parametry pracy silnika.
Te wskazania, które opisałem wcześniej były odnotowane, gdy auto stało pod domem i chwilę wcześniej wykasowałem wszystkie błędy, a co za tym idzie....wszystkie adaptacje.
Natomiast dziś rano jadąc do pracy, odpaliłem program i patrzyłem na wskazania......
Starałem się śledzić wszystkie korekty czasu wtrysku na bieżąco i ani razu nie zaobserwowałem, żeby te korekty poszły choćby na chwilę na "+" o więcej niż 20%, a mimo to błędy ubogiej mieszanki na obydwu bankach pojawiły się i nawet nie wiem w ktorym momencie :|
Jedno co zauważyłem to, że dwie pierwsze sondy na obydwu bankach pracowały od momentu uruchomienia silnika, natomiast drugie sondy (te za katami) na obydwu bankach na początku pokazywały cały czas wartość 0.4V. Dopiero po przejechaniu 2-3 KM zaczęły normalnie oscylować.
Korekty czasu wtrysków podczas jazdy trzymały się blisko "0", oscylowały w granicach +/- 5 %
Co do przepływki to wskazania przy obrotach 2000 rpm wynosiły ok 8-10 g/s (jazda na 4-5 biegu).
Przy obrotach 2200 rpm przepływka pokazywała mi już około 20-23 g/s (jazda na 5 biegu)
Przy obrotach 2600 rpm pokazywało mi ok. 32 g/s
Oczywiście podczas przyspieszania, to wskazania rosły chwilowo ponad 40 i tak aż do nawet 70 g/s
Po dojechaniu do pracy......auto stało na wolnych obrotach......błędy już oczywiście odnotowane w pamięci sterownika o ubogiej mieszance......i w tym momencie chyba poszły już jakieś adaptacje konkretne......bo na tych wolnych obrotach to po pierwsze obroty już były stabilne i wynosiły 780-790 rpm, no i korekty czasu wtrysku zaczeły wskazywać mniej więcej 5-15 % na "+"
I takie wskazania już pozostaną dopóki znowu nie wykasuje błędów i co za tym idzie ...adaptacji.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga