Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

A6 C5 2000r 2.5 Tdi Nie odpala, pomocy.

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
jelko123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 kwie 2015, 21:32
Lokalizacja: Czewa

A6 C5 2000r 2.5 Tdi Nie odpala, pomocy.

Post autor: jelko123 » 23 kwie 2015, 14:54

Witam

Panowie mam problem z moją C5 , wczoraj wyjeżdzając z podwórka przypadkowo zadusiłem samochód na 1 biegu, od tego momentu samochód nie daje żadnych oznak życia...

Przed tym nie było z samochodem żadnych problemów, odpalał zawsze od strzała .
Na kompie wykazało błąd Nastawnik objętości N 146- uszkodzenie.
Dodam że w przezroczystym przewodzie paliwowym na samej górze jest jeden mały pęcherz powietrza, przy próbie z wtryskami paliwo leciało ,, ciurkiem'' , pompa paliwa w baku jest sprawna , jeżeli ktoś spotkał się z podobnym przypadkiem prosze o jakieś porady z góry dzięki za odpowiedz.

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 23 kwie 2015, 16:15

No nastawnik ci umarł albo się zapchał. Podaj kod błędu.

Albo do wymiany albo do czyszczenia.

EDIT: Masz jeszcze do sprawdzenia okablowanie. Objawy + błąd wypluty przez kompa dają jasno z czym jest problem :)

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 23 kwie 2015, 18:03

Sprawdzić cały układ paliwowy pod kontem szczelności ,a kiedy był wymieniany filtr paliwa
i jakiej firmy jest obecnie zamontowany <mysli>

[ Dodano: 2015-04-23, 18:03 ]
jest blisko także możemy się przyjrzeć sprawie z bliska

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 23 kwie 2015, 19:15

maudi25tdi, Z całym szacunkiem, ale układ paliwowy nie ma konta :)

Jeżeli kolega jasno pisze, że test wtrysków robił i leje, pompa działa i podaje, znaczy że problem jest gdzie indziej. A ten problem jest wskazany przez VAG i przez objawy. Nazywa się ten problem nastawnik N146.

W pierwszej kolejności należy sprawdzić kostkę przy pompie a następnie sprawdzić sam nastawnik... w ostateczności, jeśli czyszczenie nie pomoże trzeba go będzie wymienić.

Kroki w tym wypadku wyglądają tak:
1. Sprawdzasz kostkę i wszystkie piny czy żaden nie wypadł
2. Sprawdzasz wiązkę czy nie ma gdzieś zwarcia/przerwy (mógł się kabelek ułamać)
3. Wyjmujesz i czyścisz nastawnik - są na necie całe tutoriale, wystarczy wpisać w google
4. Jeśli nie pomogło czyszczenie, zmieniasz cały nastawnik na działający.

Po wszystkim odpowietrzasz układ i jeździsz.

jelko123
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 21 kwie 2015, 21:32
Lokalizacja: Czewa

Post autor: jelko123 » 23 kwie 2015, 19:39

Dzięki chłopaki za porady , jutro się za to zabieram , byłem w szoku bo pierwsza moja myśl to pompa wtryskowa i już liczyłem się z regeneracją :[

Piny i kable które idą do pompy wyglądają na całe, jutro zabiore się za ten nastawnik i zdam relacje . <okok>

nadyb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 85
Rejestracja: 09 mar 2014, 09:36
Lokalizacja: Jeżów Sudecki

Post autor: nadyb » 23 kwie 2015, 22:50

No niestety dobrze sie liczyles... A niech moze ktos napisze jak sie czysci nastawnik w 2.5tdi bo pierwsze slysze:)
Jesli pisze niechlujnie i bez polskich znakow to znaczy ze pisze z telefonu.:)

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 23 kwie 2015, 23:40

nadyb, <glupek> Naprodukowałem się jak głupi i kolegę w błąd wprowadziłem. W C4 jest... czyli w C5 naprawa nastawnika wiąże się z regeneracją pompy.

Sorry, za narobienie nadziei.
<glupek>

maudi25tdi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 93
Rejestracja: 22 paź 2012, 21:14
Lokalizacja: lubliniec

Post autor: maudi25tdi » 24 kwie 2015, 08:20

Kolego mrporpoise miałem jakiś 1 m-ce temu taki sam problem jak klega jelko123 jeżeli zapowietrza się układ paliwowy to nastawnik w pewnym momencie nie da rady ustawić żądanego kąta ,ja na początku już chciałem rozbiwrać to ustrojstwo ale pamiętam słowa Piotrusia mistrza z tego forum najpierw zaczynamy od najtańszych napraw a potem od konkretnych , wymieniłem wszystkie podkładki na przelewach oraz te podkładki miedziane
które są przy króćcach które są przykręcone przy pompie ,oraz obciąłem wszystkie węże
przy filtrze paliwa nasunąłem je głębiej i nowe opaski wymieniłem przewód przezroczysty
na nowy ,odpowietrzyłem zgodnie z instrukcją Piotrusia i do dziś działa .
Co do czyszczenia nastawnika to jest możliwe i się to robi ras czytałem o tym na forum
i kiedyś przypadkowo widziałem jak to robi gość co naprawia pompy jest to proces prosty ale trzeba zachować cierpliwość ,a kolega pisze że ma bańkę powietrza w przewodzie do puki jej z tamtond nie wygoni to nic nie pomoże rozbieranie pompy .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja