Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[AGA 2.4 165 KM] Odma

Silniki benzynowe
smialek77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 gru 2011, 17:33
Lokalizacja: AnderslĂśv

[AGA 2.4 165 KM] Odma

Post autor: smialek77 » 07 mar 2015, 14:21

Witam Wszystkich po długiej nieobecności , mam pytanie dotyczące odmy . Dzisiaj robiłem mały przeglądzik i trochę oniemiałem , mianowicie po odkręceniu korka wlewu oleju zobaczyłem troszkę śmietanki na nim , płynu nie ubywa więc stwierdziłem że to odma może być zapchana . Po ściągnięciu wężyków się trochę przestraszyłem , wszędzie była śmietana a dolot odmy w prawej głowicy zabity na amen , czy może ktoś coś podpowie co dalej z tym zrobić . Pozdrawiam

Matheo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 21:18
Lokalizacja: Ełk/Gdańsk

Post autor: Matheo » 07 mar 2015, 16:20

dużo jeździsz na krótkich dystansach?
myślę, że najlepiej będzie kupić odmy nowe, cena zamiennika nie zabija, a jak zabite na amen to ciężko będzie je wyczyścić ;)

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 08 mar 2015, 08:39

Śmietana/majonez robi się jak dużo śmigasz na krótkich odcinkach i niedogrzanym silniku (mam to samo) Kup nową odmę koszt jakieś 100 zł za zamiennik. Ten zbity, twardy majonez można łatwo usunąć po nagrzaniu go.

smialek77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 gru 2011, 17:33
Lokalizacja: AnderslĂśv

Post autor: smialek77 » 08 mar 2015, 10:51

Wielkie dzięki panowie , tak myślałem . Udało się wyczyścić całą zajęło to jakieś trzy godzinki , ale pierwsze spojrzenie mnie zatkało . Teraz jest git
Pozdrowionka <luzik>

Matheo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 21 sie 2013, 21:18
Lokalizacja: Ełk/Gdańsk

Post autor: Matheo » 08 mar 2015, 10:56

a sprawdziłeś też odmę krótką?

smialek77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 gru 2011, 17:33
Lokalizacja: AnderslĂśv

Post autor: smialek77 » 08 mar 2015, 11:53

Matheo pisze:a sprawdziłeś też odmę krótką?
Krótką tzn. Bo nie wiem

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 08 mar 2015, 12:16

No i eżektor oczywiście też wypada sprawdzić, bo jak odma zawalona to i on pewnie też.

smialek77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 gru 2011, 17:33
Lokalizacja: AnderslĂśv

Post autor: smialek77 » 08 mar 2015, 12:35

CykCyk pisze:No i eżektor oczywiście też wypada sprawdzić, bo jak odma zawalona to i on pewnie też.
Też wyczyszczony , tylko nie wiem czy dobrze , boczny dolot tak jak by przytkany czy musi być drożny ?

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 08 mar 2015, 12:50

instrukcję sprawdzenia eżektora masz na forum, z rysunkami itd. Na youtube są filmiki.

Krótka odma, czyli ten kawałek wężyka który wychodzi ze skrzyni korbowej. Bez zdejmowania przepustnicy czasem trudno go zdjąć.

Pozdrawiam

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 08 mar 2015, 12:52

smialek77 pisze:
CykCyk pisze:No i eżektor oczywiście też wypada sprawdzić, bo jak odma zawalona to i on pewnie też.
Też wyczyszczony , tylko nie wiem czy dobrze , boczny dolot tak jak by przytkany czy musi być drożny ?
No właśnie ten boczny musi być drożny, bo to on idzie na odmę.

smialek77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 gru 2011, 17:33
Lokalizacja: AnderslĂśv

Post autor: smialek77 » 08 mar 2015, 13:00

CykCyk pisze:
smialek77 pisze:
CykCyk pisze:No i eżektor oczywiście też wypada sprawdzić, bo jak odma zawalona to i on pewnie też.
Też wyczyszczony , tylko nie wiem czy dobrze , boczny dolot tak jak by przytkany czy musi być drożny ?
No właśnie ten boczny musi być drożny, bo to on idzie na odmę.
A jak go udrożnić , próbowałem igłą z rozpuszczalnikiem i nic dmuchałem też sprężarką i lipa . Może jakieś inne sposoby macie . Pzdr

Awatar użytkownika
CykCyk
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 140
Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
Imię: Krzysztof
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T AEB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój

Post autor: CykCyk » 08 mar 2015, 13:08

Na forum jest kilka tematów z opisem co i jak, raczej nie powinieneś mieć problemów z ich odnalezieniem.

Ja swój zalewałem środkiem do czyszczenia przepustnic, rozpuszczalnikiem i do tego gotowałem przez jakiś czas w wodzie bez żadnych dodatków. Po dwóch takich cyklach zaczął puszczać powietrze bocznym króćcem w obie strony. Nie wiem jak bardzo swobodny przepływ powietrza powinien być, mój puszcza powietrze, ale trzeba mocniej dmuchnąć.

Auto jakiś 1000km po czyszczeniu eżektora i zrobieniu nowej odmy, jakieś 400km po wymianie oleju i póki co nie widać pocenia się ani ubytków, ale trzeba jeszcze trochę pojeździć.

Pojawiły się za to inne problemy, ale raczej nie związane z eżektorem i odmą. :D

smialek77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 gru 2011, 17:33
Lokalizacja: AnderslĂśv

Post autor: smialek77 » 08 mar 2015, 13:15

CykCyk pisze:Na forum jest kilka tematów z opisem co i jak, raczej nie powinieneś mieć problemów z ich odnalezieniem.

Ja swój zalewałem środkiem do czyszczenia przepustnic, rozpuszczalnikiem i do tego gotowałem przez jakiś czas w wodzie bez żadnych dodatków. Po dwóch takich cyklach zaczął puszczać powietrze bocznym króćcem w obie strony. Nie wiem jak bardzo swobodny przepływ powietrza powinien być, mój puszcza powietrze, ale trzeba mocniej dmuchnąć.

Auto jakiś 1000km po czyszczeniu eżektora i zrobieniu nowej odmy, jakieś 400km po wymianie oleju i póki co nie widać pocenia się ani ubytków, ale trzeba jeszcze trochę pojeździć.

Pojawiły się za to inne problemy, ale raczej nie związane z eżektorem i odmą. :D
Dzięki wielkie idę go zdemontować i wypróbuje twoją metodę <okok>

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 08 mar 2015, 13:28

smialek77, Udrożnić eżektor udaje się bardzo rzadko. Ogólnie raczej zaleca się po prostu wymianę i to na ori z ASO. Część jest taka sama w VW i Skodach, więc można kupić w dowolnym ASO grupy VAG. Powinno być taniej niż w Audi. Ogólnie ceny są między 110 a 140 zł za nowy eżektor.

smialek77
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 41
Rejestracja: 11 gru 2011, 17:33
Lokalizacja: AnderslĂśv

Post autor: smialek77 » 08 mar 2015, 14:56

mrporpoise pisze:smialek77, Udrożnić eżektor udaje się bardzo rzadko. Ogólnie raczej zaleca się po prostu wymianę i to na ori z ASO. Część jest taka sama w VW i Skodach, więc można kupić w dowolnym ASO grupy VAG. Powinno być taniej niż w Audi. Ogólnie ceny są między 110 a 140 zł za nowy eżektor.
Wielkie dzięki za podpowiedź , na razie nie jestem w Pl więc próbuje na forum , po to sie ma szanownych kolegów . Udało się rozpuszczalnikiem , gotowaniem , i sprężarką
<okok>
Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja