[AGA 2.4 165 KM] Odma
[AGA 2.4 165 KM] Odma
Witam Wszystkich po długiej nieobecności , mam pytanie dotyczące odmy . Dzisiaj robiłem mały przeglądzik i trochę oniemiałem , mianowicie po odkręceniu korka wlewu oleju zobaczyłem troszkę śmietanki na nim , płynu nie ubywa więc stwierdziłem że to odma może być zapchana . Po ściągnięciu wężyków się trochę przestraszyłem , wszędzie była śmietana a dolot odmy w prawej głowicy zabity na amen , czy może ktoś coś podpowie co dalej z tym zrobić . Pozdrawiam
A jak go udrożnić , próbowałem igłą z rozpuszczalnikiem i nic dmuchałem też sprężarką i lipa . Może jakieś inne sposoby macie . PzdrCykCyk pisze:No właśnie ten boczny musi być drożny, bo to on idzie na odmę.smialek77 pisze:Też wyczyszczony , tylko nie wiem czy dobrze , boczny dolot tak jak by przytkany czy musi być drożny ?CykCyk pisze:No i eżektor oczywiście też wypada sprawdzić, bo jak odma zawalona to i on pewnie też.
- CykCyk
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 140
- Rejestracja: 15 gru 2014, 17:09
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 1.8T AEB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Trzcińsko-Zdrój
Na forum jest kilka tematów z opisem co i jak, raczej nie powinieneś mieć problemów z ich odnalezieniem.
Ja swój zalewałem środkiem do czyszczenia przepustnic, rozpuszczalnikiem i do tego gotowałem przez jakiś czas w wodzie bez żadnych dodatków. Po dwóch takich cyklach zaczął puszczać powietrze bocznym króćcem w obie strony. Nie wiem jak bardzo swobodny przepływ powietrza powinien być, mój puszcza powietrze, ale trzeba mocniej dmuchnąć.
Auto jakiś 1000km po czyszczeniu eżektora i zrobieniu nowej odmy, jakieś 400km po wymianie oleju i póki co nie widać pocenia się ani ubytków, ale trzeba jeszcze trochę pojeździć.
Pojawiły się za to inne problemy, ale raczej nie związane z eżektorem i odmą. :D
Ja swój zalewałem środkiem do czyszczenia przepustnic, rozpuszczalnikiem i do tego gotowałem przez jakiś czas w wodzie bez żadnych dodatków. Po dwóch takich cyklach zaczął puszczać powietrze bocznym króćcem w obie strony. Nie wiem jak bardzo swobodny przepływ powietrza powinien być, mój puszcza powietrze, ale trzeba mocniej dmuchnąć.
Auto jakiś 1000km po czyszczeniu eżektora i zrobieniu nowej odmy, jakieś 400km po wymianie oleju i póki co nie widać pocenia się ani ubytków, ale trzeba jeszcze trochę pojeździć.
Pojawiły się za to inne problemy, ale raczej nie związane z eżektorem i odmą. :D
Dzięki wielkie idę go zdemontować i wypróbuje twoją metodęCykCyk pisze:Na forum jest kilka tematów z opisem co i jak, raczej nie powinieneś mieć problemów z ich odnalezieniem.
Ja swój zalewałem środkiem do czyszczenia przepustnic, rozpuszczalnikiem i do tego gotowałem przez jakiś czas w wodzie bez żadnych dodatków. Po dwóch takich cyklach zaczął puszczać powietrze bocznym króćcem w obie strony. Nie wiem jak bardzo swobodny przepływ powietrza powinien być, mój puszcza powietrze, ale trzeba mocniej dmuchnąć.
Auto jakiś 1000km po czyszczeniu eżektora i zrobieniu nowej odmy, jakieś 400km po wymianie oleju i póki co nie widać pocenia się ani ubytków, ale trzeba jeszcze trochę pojeździć.
Pojawiły się za to inne problemy, ale raczej nie związane z eżektorem i odmą. :D

Wielkie dzięki za podpowiedź , na razie nie jestem w Pl więc próbuje na forum , po to sie ma szanownych kolegów . Udało się rozpuszczalnikiem , gotowaniem , i sprężarkąmrporpoise pisze:smialek77, Udrożnić eżektor udaje się bardzo rzadko. Ogólnie raczej zaleca się po prostu wymianę i to na ori z ASO. Część jest taka sama w VW i Skodach, więc można kupić w dowolnym ASO grupy VAG. Powinno być taniej niż w Audi. Ogólnie ceny są między 110 a 140 zł za nowy eżektor.

Pozdrawiam