Gaz do 1.8T
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 31 sty 2015, 11:58
- Lokalizacja: Małopolska, Łukanowice
Gaz do 1.8T
Witam!
Chciałbym zaznaczyć, że jestem świadom tego, że takie tematy już się przewijały ale było to kilka lat temu więc informacje są nieaktualne.
Chciałbym założyć gaz do mojej A6. Teraz spala mi jakieś 10l benzyny w cyklu mieszanym. Miesięcznie robię autem od 1000 do 1700 a nawet 2000 km. Czy przy takim przebiegu opłaca się wgl instalacja gazu? Bo różnie ludzie mówią. Jedni ze nawet przy 8tys a inni ze przy min 30tys rocznie. Ile kosztowała by dobra instalacja oraz jaką wybrać? Czy instalacja gazu do tego silnika może mu zaszkodzić? Co będzie bardziej podatne na awarie?
Do posiadaczy 1.8t. Jakie macie spalanie na gazie a jaki na benzynie?
Wielkie dzięki za odpowiedzi
Chciałbym zaznaczyć, że jestem świadom tego, że takie tematy już się przewijały ale było to kilka lat temu więc informacje są nieaktualne.
Chciałbym założyć gaz do mojej A6. Teraz spala mi jakieś 10l benzyny w cyklu mieszanym. Miesięcznie robię autem od 1000 do 1700 a nawet 2000 km. Czy przy takim przebiegu opłaca się wgl instalacja gazu? Bo różnie ludzie mówią. Jedni ze nawet przy 8tys a inni ze przy min 30tys rocznie. Ile kosztowała by dobra instalacja oraz jaką wybrać? Czy instalacja gazu do tego silnika może mu zaszkodzić? Co będzie bardziej podatne na awarie?
Do posiadaczy 1.8t. Jakie macie spalanie na gazie a jaki na benzynie?
Wielkie dzięki za odpowiedzi
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 66
- Rejestracja: 05 lip 2014, 06:56
- Lokalizacja: Suwałki / Białystok
Tak na szybko licząc to się opłaca. Robiąc przebieg roczny 17000 przy koszcie przejazdu 100 km na benzynie 44zł. przez rok wydasz 7480zł. Robiąc tyle samo przy koszcie przejazdu 100km na lpg np. 25 zł przez rok wydasz 4250. Więc wystarczy na dobrą instalację, po roku jesteś na 0, przez następny rok zerujesz kwotę wydaną na regulacje, wymiany świec przewodów, droższy przegląd itp. Reasumując jeśli rzeczywiście robisz takie przebiegi i zamierzasz pojeździć autem dłużej to się opłaca.
Ja, np. obecnie robię poniżej 10000 rocznie więc nie ma sensu montaż instalacji, zwłaszcza do V.
Ja, np. obecnie robię poniżej 10000 rocznie więc nie ma sensu montaż instalacji, zwłaszcza do V.
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Czy się opłaca. ,mi tak bo już kopiłem z instalacją. Spalanie gazu mam po mieście 13 l gazu. Benzyny nie wiem. Instalka to ; stag 300 ,reduktor KME SILWER I wtryski valteki czerwone ,do pustego zbiornika wchodzi mi 41 l i na tym robię 300 km . Wiec 100 km przy obecnej cenie gazu 1.60 zł to 21 zł. Problemu zero z silnikiem, nawet teraz gdy moc jest podniesiona.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2015, 23:40 przez Patryk1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 16
- Rejestracja: 31 sty 2015, 11:58
- Lokalizacja: Małopolska, Łukanowice
Przy wymianie rozrządu mój mechanik stwierdził, że w niedalekiej przyszłości będę miał do roboty łańcuszek między wałkami i jego napinacz. Podobno przy takim przebiegu 240 000 to normalne Czy powinienem się tym przejmować zakładając gaz ? Ja na razie nie słyszę żeby silnik wydawał jakieś dziwne dźwięki (żadnego stukania ani nic podobnego).
Na tą chwilę, instalka zwraca się wolniej - bo benzynka tania. robiąc optymistycznie 1700 km miesięcznie, masz 20400km rocznie. Czyli 2040 litrów - teoretycznie - benzynki. Licząc po 4,3 EuroSuper95, masz 8772 zł. Instalka kosztuje około 2800-3200 do 4 cylindrówki. Rachunek masz prosty. Jeśli auto chcesz trzymać u siebie co najmniej rok, to ci się to opłaca
Ja w rok ok. 40 tysi w 2014 zrobiłem. Z tego 30 tysięcy na gazie :P Opylało się
Ja w rok ok. 40 tysi w 2014 zrobiłem. Z tego 30 tysięcy na gazie :P Opylało się
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 839
- Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
- Imię: Andrzej
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T ANB 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Mielec
Jeśli nie kręcony przebieg i łańcuszek nie był wcześniej wymieniany to pewnie trzeba będzie go wymienić. Co do LPG spalanie u mnie w teraz ok 11L/100km. Latem wydaje mi się że mniej, po mieście w zasadzie nie jeżdżę. Od czerwca zrobiłem na LPG 11tyś, instalacja techa z wtryskami hana, reduktor ac r01, do pustej butli wchodzi 55L gazu-bez najmniejszych problemów. Cena LPG w granicach 1.67zł.
- kacperowski
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 15
- Rejestracja: 01 mar 2015, 16:16
- Lokalizacja: Warszawa
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
gaz w skali miesiąca jak by nie było się opłaca , fakt instalka kopie w kieszeń i to człowieka boli na starcie , ale wycalujesz kasę raz i potem już tyko oszczędzasz , są różne opinie , według mnie jest to opłacalne ja na miesiąc spokojnie robię 1000 km jak bym miał benzynę kupować to bym się może ograniczał co do jazdy a tak na LPG to mam to w d..... , jadę i tyle . Na opłacalność LPG musisz wziąć jeszcze poprawkę , a mianowicie , jak długo masz to auto mieć , bo robić prezenty przyszłemu nabywcy jest mało opłacalne
Dodatkowo musisz mieć sprawny silnik , LPG jest bardziej wymagające niż PB ale o tym już wspomniał Łukasz , każde niedociągnięcie na PB pociągnie większy skutek na LPG .
Dodatkowo musisz mieć sprawny silnik , LPG jest bardziej wymagające niż PB ale o tym już wspomniał Łukasz , każde niedociągnięcie na PB pociągnie większy skutek na LPG .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
a ja od siebie dodam: Pod żadnym pozorem nie daj się namówić na VALTEKI
Jeżeli ktoś ma i jest zadowolony to ok, niech ma i jeździ - poszczęściło mu się.
Ale ja odradzam, kategoryczne nie!
Pozdro.
Jeżeli ktoś ma i jest zadowolony to ok, niech ma i jeździ - poszczęściło mu się.
Ale ja odradzam, kategoryczne nie!
Pozdro.
Jest:
A6 C5 allroad 2.7T - 250 koniów
Było:
A6 C5 1.9TDi - 110 koniów
VW Polo 6N 97r. - potwór 1.0 w benzynie :D
A6 C5 allroad 2.7T - 250 koniów
Było:
A6 C5 1.9TDi - 110 koniów
VW Polo 6N 97r. - potwór 1.0 w benzynie :D
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Dlaczego ?dzeJKej pisze:a ja od siebie dodam: Pod żadnym pozorem nie daj się namówić na VALTEKI
Jeżeli ktoś ma i jest zadowolony to ok, niech ma i jeździ - poszczęściło mu się.
Ale ja odradzam, kategoryczne nie!
Pozdro.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
Patryk1981, Bo Valteki to budżetowe przeciętne wtryski. Są wolniejsze i mniej precyzyjne niż Hana czy Baracuda. W silnikach Turbo czy o większej mocy, gdzie oczekuje się osiągów na porównywalnym poziomie jak na benzynie, po prostu lepiej się sprawdzają Hany, bo łatwiej je zestroić i są mniej awaryjne.
Tyle.
Na Valtekach też można instalacje zestroić i jeździć... jednak przykładowo JA jeżdżąc tyle ile jeżdżę, oczekuje, że jedyne wizyty u gazownika będą co 10 tysięcy na wymianę filterków ;P
Tyle.
Na Valtekach też można instalacje zestroić i jeździć... jednak przykładowo JA jeżdżąc tyle ile jeżdżę, oczekuje, że jedyne wizyty u gazownika będą co 10 tysięcy na wymianę filterków ;P
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
No spoko ,może jeszcze nie dostrzegłem marności valteków ,lecz myślę nad zmianą na barakudy bo jakoś mnie gniecie ta myśl że te valteki są lipne , wiec reasumując nie zabieram głosu odnośnie jakości valteków .
Dzięki za wyjaśnienie.
Dzięki za wyjaśnienie.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga