Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Gaz do 1.8T

Wszystko co dotyczy instalacji lpg dla wszystkich modeli z silnikami benzynowymi a6 i a7.
konrad_s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 31 sty 2015, 11:58
Lokalizacja: Małopolska, Łukanowice

Gaz do 1.8T

Post autor: konrad_s » 02 mar 2015, 16:28

Witam!
Chciałbym zaznaczyć, że jestem świadom tego, że takie tematy już się przewijały ale było to kilka lat temu więc informacje są nieaktualne.

Chciałbym założyć gaz do mojej A6. Teraz spala mi jakieś 10l benzyny w cyklu mieszanym. Miesięcznie robię autem od 1000 do 1700 a nawet 2000 km. Czy przy takim przebiegu opłaca się wgl instalacja gazu? Bo różnie ludzie mówią. Jedni ze nawet przy 8tys a inni ze przy min 30tys rocznie. Ile kosztowała by dobra instalacja oraz jaką wybrać? Czy instalacja gazu do tego silnika może mu zaszkodzić? Co będzie bardziej podatne na awarie?

Do posiadaczy 1.8t. Jakie macie spalanie na gazie a jaki na benzynie?

Wielkie dzięki za odpowiedzi :)

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 02 mar 2015, 16:54

Instalacja zwraca się średnio po 15-20kkm w zależności od ceny instalacji i samego gazu. Reszta to tremat rzeka, która płynie jak forum długie, szerokie i głębokie.

mario2560
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 66
Rejestracja: 05 lip 2014, 06:56
Lokalizacja: Suwałki / Białystok

Post autor: mario2560 » 02 mar 2015, 17:00

Tak na szybko licząc to się opłaca. Robiąc przebieg roczny 17000 przy koszcie przejazdu 100 km na benzynie 44zł. przez rok wydasz 7480zł. Robiąc tyle samo przy koszcie przejazdu 100km na lpg np. 25 zł przez rok wydasz 4250. Więc wystarczy na dobrą instalację, po roku jesteś na 0, przez następny rok zerujesz kwotę wydaną na regulacje, wymiany świec przewodów, droższy przegląd itp. Reasumując jeśli rzeczywiście robisz takie przebiegi i zamierzasz pojeździć autem dłużej to się opłaca.
Ja, np. obecnie robię poniżej 10000 rocznie więc nie ma sensu montaż instalacji, zwłaszcza do V.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 02 mar 2015, 18:17

Czy się opłaca. ,mi tak bo już kopiłem z instalacją. Spalanie gazu mam po mieście 13 l gazu. Benzyny nie wiem. Instalka to ; stag 300 ,reduktor KME SILWER I wtryski valteki czerwone ,do pustego zbiornika wchodzi mi 41 l i na tym robię 300 km . Wiec 100 km przy obecnej cenie gazu 1.60 zł to 21 zł. Problemu zero z silnikiem, nawet teraz gdy moc jest podniesiona.
Ostatnio zmieniony 02 mar 2015, 23:40 przez Patryk1981, łącznie zmieniany 1 raz.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

konrad_s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 31 sty 2015, 11:58
Lokalizacja: Małopolska, Łukanowice

Post autor: konrad_s » 02 mar 2015, 20:27

Ktoś jeszcze coś dopowie od siebie??

Łukasz13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 476
Rejestracja: 16 lip 2013, 12:51
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 1.8T 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Radomsko
Kontakt:

Post autor: Łukasz13 » 02 mar 2015, 20:53

Sensowna instalke złożysz za ok 2,5 tys zł, policz sam czy ci się opłaca, 1.8t znosi lpg bardzo dobrze, oczywiście silnik dobrze żeby był w pełni sprawny.
A4 1.8T AWT ~~250 KM
Pomoc,chiptunig 1.8t,2.7bit

konrad_s
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 31 sty 2015, 11:58
Lokalizacja: Małopolska, Łukanowice

Post autor: konrad_s » 02 mar 2015, 21:21

Przy wymianie rozrządu mój mechanik stwierdził, że w niedalekiej przyszłości będę miał do roboty łańcuszek między wałkami i jego napinacz. Podobno przy takim przebiegu 240 000 to normalne ?? ?? Czy powinienem się tym przejmować zakładając gaz ? Ja na razie nie słyszę żeby silnik wydawał jakieś dziwne dźwięki (żadnego stukania ani nic podobnego).

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 02 mar 2015, 21:27

Na tą chwilę, instalka zwraca się wolniej - bo benzynka tania. robiąc optymistycznie 1700 km miesięcznie, masz 20400km rocznie. Czyli 2040 litrów - teoretycznie - benzynki. Licząc po 4,3 EuroSuper95, masz 8772 zł. Instalka kosztuje około 2800-3200 do 4 cylindrówki. Rachunek masz prosty. Jeśli auto chcesz trzymać u siebie co najmniej rok, to ci się to opłaca ;)

Ja w rok ok. 40 tysi w 2014 zrobiłem. Z tego 30 tysięcy na gazie :P Opylało się ;)

Ziomek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 839
Rejestracja: 30 gru 2014, 12:44
Imię: Andrzej
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T ANB 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Mielec

Post autor: Ziomek » 02 mar 2015, 21:38

Jeśli nie kręcony przebieg i łańcuszek nie był wcześniej wymieniany to pewnie trzeba będzie go wymienić. Co do LPG spalanie u mnie w teraz ok 11L/100km. Latem wydaje mi się że mniej, po mieście w zasadzie nie jeżdżę. Od czerwca zrobiłem na LPG 11tyś, instalacja techa z wtryskami hana, reduktor ac r01, do pustej butli wchodzi 55L gazu-bez najmniejszych problemów. Cena LPG w granicach 1.67zł.

Awatar użytkownika
kacperowski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 15
Rejestracja: 01 mar 2015, 16:16
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: kacperowski » 02 mar 2015, 22:38

Też zastanawiam się nad lpgiem. I z tego co piszecie to jednak dobra opcja. Niestety ja nie pokonuje takich kilosów ;/ Ale pracy aby założyć gaz nie mam zamiaru zmieniać :) na kuriera.
Czasem w drodze Czasem w mieście
Swym samochodem naprzód pędzę

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 02 mar 2015, 22:52

gaz w skali miesiąca jak by nie było się opłaca , fakt instalka kopie w kieszeń i to człowieka boli na starcie , ale wycalujesz kasę raz i potem już tyko oszczędzasz , są różne opinie , według mnie jest to opłacalne ja na miesiąc spokojnie robię 1000 km jak bym miał benzynę kupować to bym się może ograniczał co do jazdy a tak na LPG to mam to w d..... , jadę i tyle . Na opłacalność LPG musisz wziąć jeszcze poprawkę , a mianowicie , jak długo masz to auto mieć , bo robić prezenty przyszłemu nabywcy jest mało opłacalne ;)
Dodatkowo musisz mieć sprawny silnik , LPG jest bardziej wymagające niż PB ale o tym już wspomniał Łukasz , każde niedociągnięcie na PB pociągnie większy skutek na LPG .
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

Awatar użytkownika
dzeJKej
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 35
Rejestracja: 18 maja 2012, 18:53
Lokalizacja: Goleniów

Post autor: dzeJKej » 02 mar 2015, 23:23

a ja od siebie dodam: Pod żadnym pozorem nie daj się namówić na VALTEKI
Jeżeli ktoś ma i jest zadowolony to ok, niech ma i jeździ - poszczęściło mu się.
Ale ja odradzam, kategoryczne nie!

Pozdro.
Jest:
A6 C5 allroad 2.7T - 250 koniów
Było:
A6 C5 1.9TDi - 110 koniów
VW Polo 6N 97r. - potwór 1.0 w benzynie :D

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 02 mar 2015, 23:38

dzeJKej pisze:a ja od siebie dodam: Pod żadnym pozorem nie daj się namówić na VALTEKI
Jeżeli ktoś ma i jest zadowolony to ok, niech ma i jeździ - poszczęściło mu się.
Ale ja odradzam, kategoryczne nie!

Pozdro.
Dlaczego ?
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 02 mar 2015, 23:45

Patryk1981, Bo Valteki to budżetowe przeciętne wtryski. Są wolniejsze i mniej precyzyjne niż Hana czy Baracuda. W silnikach Turbo czy o większej mocy, gdzie oczekuje się osiągów na porównywalnym poziomie jak na benzynie, po prostu lepiej się sprawdzają Hany, bo łatwiej je zestroić i są mniej awaryjne.

Tyle.

Na Valtekach też można instalacje zestroić i jeździć... jednak przykładowo JA jeżdżąc tyle ile jeżdżę, oczekuje, że jedyne wizyty u gazownika będą co 10 tysięcy na wymianę filterków ;P

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 02 mar 2015, 23:54

No spoko ,może jeszcze nie dostrzegłem marności valteków ,lecz myślę nad zmianą na barakudy bo jakoś mnie gniecie ta myśl że te valteki są lipne , wiec reasumując nie zabieram głosu odnośnie jakości valteków .
Dzięki za wyjaśnienie.
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6/A7 - LPG”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga