Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Parktonic a6 c5 2003 - Brak sygnału

Elektryka
ODPOWIEDZ
krystian281995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2015, 00:21
Lokalizacja: Skierniewice

Parktonic a6 c5 2003 - Brak sygnału

Post autor: krystian281995 » 12 lut 2015, 00:29

Witam

Problem polega i milczącym tylnym parktonicu , gdy kupiłem auto działało wszystko dobrze lecz parę miesięcy temu ucichł . Po wrzuceniu nie ma żadnego sygnału , czy możliwe że jaest jakoś wyciszony/wyłączony ? Jeśli nie to od czego mam zacząć sprawdzanie ?

Bardzo proszę ktoś kto miał z tym doczynienie.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 12 lut 2015, 00:36

Trzeba by podpiąć komputer i sprawdzić błędy w sterowniku ale jeśli byłby jakiś , to wrzuceniu wstecznego usłyszałbyś dłuższe piknięcie. Skoro cisza to sprawdziłby głośniczek i sam sterownik a także bezpiecznik chyba S10.

Głośniczek masz pod tylną półką a sterownik w lewym boczku bagażnika.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 12 lut 2015, 10:15

Na 95% padl glosniczek

krystian281995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2015, 00:21
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: krystian281995 » 12 lut 2015, 18:44

Ok , na dnich sprawdzę głośniczek i dam znac .

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Rocznik: 1997
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 12 lut 2015, 19:38

jęśli padnie głóśnik dalej słychać cykanie czujników warto to sprawdzić i przyłóżyć ucho
możę włącznik haka holowniczego lub moduł haka on odcina masę modułu parktronika
warto też sprawdzić bezpiecznik
u mnie przy braku masy modułu parktronica nie było można nawiążać komunikacji prze
łącze obd2 z żadnym ze sterowników
a winny okazał się moduł haka który odłączał masę parktonica - a konkretnie solanka w gnieżdzie przyczepy powodująca zwarcie - moduł haka widział przyczepę i wyłączał parktronic

krystian281995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2015, 00:21
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: krystian281995 » 12 lut 2015, 23:04

Haka w aucie nie mam i raczej nigdy nie bylo . Przed chwilą sprawdzałem czy cykają czujnki , przekreciłem stacyjkę wrzuciłem wsteczny światła cofania oba są ale czujników nic nie słychać.

Czy powinienem może na odpalonym aucie to zrobić ?

Czy czujinki cykają cały czas czy tylko jak jest jakaś przeszkoda ?

Ten bezpiecznik S10 znajduje sie pod pod kierownica ? Bo juro go muszę sprawdzic

Jeśli bezpiecznik będzie dobry to potem sprawdze sterownik ten w bagazniku

Awatar użytkownika
kot919
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1398
Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
Imię: Audi Forum
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Grudziądz

Post autor: kot919 » 13 lut 2015, 07:25

krystian281995 pisze:Czy powinienem może na odpalonym aucie to zrobić ?

Czy czujinki cykają cały czas czy tylko jak jest jakaś przeszkoda ?
System powinien się załączyć również przy wyłaczonym silniku - wystarczy przekręcenie zapołonu.
krystian281995 pisze: Ten bezpiecznik S10 znajduje sie pod pod kierownica ? Bo juro go muszę sprawdzic
Z moich schematów wynika, że do PDC po 2002 roku (tylko tył) było dostarczane napięcie z 2 bezpieczników:
- pierwszy S5 (10A) - napięcie po przekręceniu stacyjki
- drugi S17 (10A) - napięcie stałe z aku
Bezpieczniki te znajdują się z boku deski rozdzielczej - dostęp do nich jest po otwarci drzwi kierowcy i demontażu zaślepki

Jeżeli oba z tych bezpieczników będą OK, to wypadało by dostać się do modułu i sprawdzić czy dostajesz napięcia według poniższej rozpiski:
- styk nr 1 w 16 stykowym brązowym złączu PDC (przewód czarno-czerwony) -> +12V po stacyjce z bezpiecznika nr 5
- styk nr 3 w 16 stykowym brązowym złączu PDC (przewód czerwono-zielony) -> +12V stałe z aku z bezpiecznika nr 17
- styk nr 6 w 16 stykowym brązowym złączu PDC (przewód niebiesko-czerwony) -> +12V po włączeniu biegu wstecznego

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 13 lut 2015, 08:56

o kurde nie zauważyłem że to polift :) i że jest inny moduł niż u mnie

krystian281995
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 5
Rejestracja: 12 lut 2015, 00:21
Lokalizacja: Skierniewice

Post autor: krystian281995 » 15 lut 2015, 15:13

Problem rozwiązany :) A przyczyną był brak bezpiecznika nr17 . Nie wiem jak to możliwe bo skoro wcześniej działał parktonic bezpiecznik musiał tam być . Podejrzewam że elektryk mógł go wyjąć gdy zakładał odcięcie zapłonu bo nikt inny tak nie grzebał .

Najważniejsze że działa już i obyło się bez kosztó <rotfl>

Dzięki wszystkim za rady .

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja