Witam
Problem polega i milczącym tylnym parktonicu , gdy kupiłem auto działało wszystko dobrze lecz parę miesięcy temu ucichł . Po wrzuceniu nie ma żadnego sygnału , czy możliwe że jaest jakoś wyciszony/wyłączony ? Jeśli nie to od czego mam zacząć sprawdzanie ?
Bardzo proszę ktoś kto miał z tym doczynienie.
Parktonic a6 c5 2003 - Brak sygnału
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lut 2015, 00:21
- Lokalizacja: Skierniewice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lut 2015, 00:21
- Lokalizacja: Skierniewice
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
jęśli padnie głóśnik dalej słychać cykanie czujników warto to sprawdzić i przyłóżyć ucho
możę włącznik haka holowniczego lub moduł haka on odcina masę modułu parktronika
warto też sprawdzić bezpiecznik
u mnie przy braku masy modułu parktronica nie było można nawiążać komunikacji prze
łącze obd2 z żadnym ze sterowników
a winny okazał się moduł haka który odłączał masę parktonica - a konkretnie solanka w gnieżdzie przyczepy powodująca zwarcie - moduł haka widział przyczepę i wyłączał parktronic
możę włącznik haka holowniczego lub moduł haka on odcina masę modułu parktronika
warto też sprawdzić bezpiecznik
u mnie przy braku masy modułu parktronica nie było można nawiążać komunikacji prze
łącze obd2 z żadnym ze sterowników
a winny okazał się moduł haka który odłączał masę parktonica - a konkretnie solanka w gnieżdzie przyczepy powodująca zwarcie - moduł haka widział przyczepę i wyłączał parktronic
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lut 2015, 00:21
- Lokalizacja: Skierniewice
Haka w aucie nie mam i raczej nigdy nie bylo . Przed chwilą sprawdzałem czy cykają czujnki , przekreciłem stacyjkę wrzuciłem wsteczny światła cofania oba są ale czujników nic nie słychać.
Czy powinienem może na odpalonym aucie to zrobić ?
Czy czujinki cykają cały czas czy tylko jak jest jakaś przeszkoda ?
Ten bezpiecznik S10 znajduje sie pod pod kierownica ? Bo juro go muszę sprawdzic
Jeśli bezpiecznik będzie dobry to potem sprawdze sterownik ten w bagazniku
Czy powinienem może na odpalonym aucie to zrobić ?
Czy czujinki cykają cały czas czy tylko jak jest jakaś przeszkoda ?
Ten bezpiecznik S10 znajduje sie pod pod kierownica ? Bo juro go muszę sprawdzic
Jeśli bezpiecznik będzie dobry to potem sprawdze sterownik ten w bagazniku
- kot919
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1398
- Rejestracja: 26 kwie 2010, 22:49
- Imię: Audi Forum
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Grudziądz
System powinien się załączyć również przy wyłaczonym silniku - wystarczy przekręcenie zapołonu.krystian281995 pisze:Czy powinienem może na odpalonym aucie to zrobić ?
Czy czujinki cykają cały czas czy tylko jak jest jakaś przeszkoda ?
Z moich schematów wynika, że do PDC po 2002 roku (tylko tył) było dostarczane napięcie z 2 bezpieczników:krystian281995 pisze: Ten bezpiecznik S10 znajduje sie pod pod kierownica ? Bo juro go muszę sprawdzic
- pierwszy S5 (10A) - napięcie po przekręceniu stacyjki
- drugi S17 (10A) - napięcie stałe z aku
Bezpieczniki te znajdują się z boku deski rozdzielczej - dostęp do nich jest po otwarci drzwi kierowcy i demontażu zaślepki
Jeżeli oba z tych bezpieczników będą OK, to wypadało by dostać się do modułu i sprawdzić czy dostajesz napięcia według poniższej rozpiski:
- styk nr 1 w 16 stykowym brązowym złączu PDC (przewód czarno-czerwony) -> +12V po stacyjce z bezpiecznika nr 5
- styk nr 3 w 16 stykowym brązowym złączu PDC (przewód czerwono-zielony) -> +12V stałe z aku z bezpiecznika nr 17
- styk nr 6 w 16 stykowym brązowym złączu PDC (przewód niebiesko-czerwony) -> +12V po włączeniu biegu wstecznego
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 5
- Rejestracja: 12 lut 2015, 00:21
- Lokalizacja: Skierniewice
Problem rozwiązany
A przyczyną był brak bezpiecznika nr17 . Nie wiem jak to możliwe bo skoro wcześniej działał parktonic bezpiecznik musiał tam być . Podejrzewam że elektryk mógł go wyjąć gdy zakładał odcięcie zapłonu bo nikt inny tak nie grzebał .
Najważniejsze że działa już i obyło się bez kosztó
Dzięki wszystkim za rady .

Najważniejsze że działa już i obyło się bez kosztó

Dzięki wszystkim za rady .