Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Długi rozruch po postoju

Silniki benzynowe
mahananel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2015, 11:09
Lokalizacja: Olsztyn

Długi rozruch po postoju

Post autor: mahananel » 08 lut 2015, 12:58

Dzień dobry,
W moim Audi A6 C5 1999r. 121KW 165KM 2.4 benzyna z LPG KME Diego G3 mam problem z długim rozruchem. Rozruch po dłuższym postoju trwa 5-6s. Rozrusznik cały czas kręci i dopiero zapala. Czuć dosyć mocno benzynę. Po uruchomieniu silnika i zgaszeniu samochód pali normalnie. Ale wystarczy postój około 20 minutowy i znowu długo kręci.
Co było sprawdzane:
- Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
- Czujnik temperatury i świece
- Przed chwilą był zmieniany rozrząd razem z olejem
- Wymieniony akumulator (stary to padaka)
- Jazda na samej benzynie przez ~200km z zakręconą butlą gazową. Przed tym zabiegiem został odłączony na chwilę akumulator
- Odpalanie awaryjne na gazie - ten sam efekt, czyli długie kręcenie
- Jazda z okręconym wlewem paliwa
- Mała zależność temperatury otoczenia

Mój mechanik rozkłada ręce. Sprawdzałem inne wątki, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Na pierwszy rzut oka wygląda to na czujnik temperatury albo na cofające się paliwo. Ale niby czujniki były sprawdzane i był odpalany z gazu, więc paliwo nie powinno mieć znaczenia.
O dziwo jak jest mróz to po nocy pali prawie idealnie.
Proszę o rady gdzie można szukać przyczyny. Możliwe, że mechanik coś pominął lub któryś czujnik nie podaje poprawnych wartości. Pod koniec tygodnia zostawiam samochód u mechanika i chciałbym go jakoś naprowadzić.

marcelolsztyn
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 78
Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie

Post autor: marcelolsztyn » 08 lut 2015, 15:34

wyglada na słabe ciśnienie na listwie wtryskowej,moze pompa paliwa siada

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 08 lut 2015, 20:02

co pokazuje vag lub climatronic na kanale 57 przy zimnym silniku .
powinien pokazywać temp dla ecu zbliżoną do temp otoczenia
generalnie te czujniki są wadliwe i nowy nie zawsze znaczy sprawny (u mnie dopiero 3 z aso pokazywał włąściwe wartości)
vag nie wywali błędu nawet gdy czujnik pokazuje głupoty .
zasygnalizuje jedynie zwarcie lub przerwę w obwodzie
w dziale elektryka masz procedurę spr tego czujnika od xoslox na 1 stronie
możęśż też go odłączyć i wtedy sprawdzić jak się uruchamia
ecu weżmie temperaturę z czujnika temp zasysanego powietrza

strubell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 22 sty 2010, 14:56
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: strubell » 08 lut 2015, 21:52

marcelolsztyn, skoro na lpg i na Pb to samo to raczej nie pompy wina. Ale zobacz ten zaworek na listwie wtryskowej(bańka z przewodem podciśnienia) czy po odpaleniu nie idzie z niego bena.

mahananel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2015, 11:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mahananel » 10 lut 2015, 18:02

Dzięki za odzew.
@enduro7 chodzi Ci o czujnik temperatury silnika tak? Masz rację co do czujników. Padł mi jakiś czas temu czujnik ciśnienia oleju to dopiero przy drugiej wymianie zaczął poprawnie działać.

Jak jest mróz to po nocy pali dużo lepiej. Tak mi się wydaję :) Postaram się wrzucić filmik tego felernego odpalania.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 10 lut 2015, 18:55

mahananel, kolego może palnę głupotę ale co Ci szkodzi sprawdzić a nuż pomoże ,miałem to samo tyle tylko że w 1.8t, okazało się że mam walnięty reduktor gazu .

odpal woza niech pochodzi na gazie po czym zgaś i zrób tak -

jeśli nie mam racji to zapomnij o moim poście <okok>

ps. mągą to samo robić wtryski LPG , czytaj puszczać gaz w kolektor :)
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

mahananel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2015, 11:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mahananel » 13 lut 2015, 11:48

@Patryk1981 na tym filmiku nie widać, który to konkretnie przewód...
Zrobiłem zdjęcie. Czy to jest ten zaznaczony przewód, który wychodzi z dołu reduktora?

Obrazek

strubell
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 121
Rejestracja: 22 sty 2010, 14:56
Lokalizacja: mazowieckie

Post autor: strubell » 13 lut 2015, 21:05

Możesz też zdjąć wężyki z wkrętek gazowych. Zgaś samochód na gazie i zobacz czy nie bąbli

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 13 lut 2015, 23:25

mahananel pisze:Czy to jest ten zaznaczony przewód, który wychodzi z dołu reduktora?
tak to ten , on powinien być podpięty pod kolektor dolotowy " podciśnienie" może mieć a nawet powinien mięć po drodze spięty z map sensorem gazu na takim trójniku nie wiem jak masz to zrobione ale to ten wężyk idź jego tropem do kolektora dolotowego i zobacz czy nie puszcza tak jak na filmiku.
strubell pisze:Możesz też zdjąć wężyki z wkrętek gazowych. Zgaś samochód na gazie i zobacz czy nie bąbli


To też miałem na myśli pisząc o wtryskach , ale puki co łatwiej zacząć od tego pierwszego mniej roboty :) , w moim przypadku na KME GOLD tu tkwił problem , teraz mam nowego silwera . Problem z rozruchem zniknął całkowicie , jak to się mówi, odpala na widok kluczyka niezależnie od temperatury <okok>

PS . widzę że masz valteki czerwone ,po sprawdzeniu pierwszej opcji i braku efektu od razu zaczynaj opcję drugą z wężykami od wtryskiwaczy .

PS2. teraz dostrzegłem że też masz reduktor KME więc stawiam że w nim jest problem , one słyną z tego że się mambramy sypią i potem są takie cyrki jak miałem ja czy Ty , spoko maroko koszt nowego to 300 z montażem <luzik>

mahananel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2015, 11:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mahananel » 14 lut 2015, 19:36

Zrobiłem test z wodą. Niestety reduktor nic nie puszcza. Sprawdzałem bezpośrednio po zgaśnięciu samochodu. Bez zapłonu i z zapłonem.
Na wszelki wypadek wrzucam fotę :)
Obrazek

Czy w takiej sytuacji jest sens sprawdzać wtryski? Skoro już na tym etapie nie widać puszczania gazu.

Awatar użytkownika
Patryk1981
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 185
Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Post autor: Patryk1981 » 14 lut 2015, 23:49

mahananel pisze:Czy w takiej sytuacji jest sens sprawdzać wtryski? Skoro już na tym etapie nie widać puszczania gazu.
tak jest sens , bo gdyby go nie było , toi jaki sens miało by pisanie i doradzanie Ci co może być ,trochę zbiłeś mnie z tropu , byłem prawie pewien że w reduktorze tkwi problem ,no ale skoro nie to szukajmy dalej .

Może też być czujnik temperatury , u mnie dopiero 3 dzxiała ORI aso już sobie odpuściłem , teraz mam MEYLE i chodzi jak tralala, ale to potem.

Przeczytaj ten temat , może Ci coś naprowadzi odnośnie czujnika - - viewtopic.php?p=732993#732993
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik :)

mahananel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2015, 11:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mahananel » 16 lut 2015, 22:26

Z tymi wtryskami chodzi mi o to, że jak reduktor nic nie puszcza tzn, że gaz nie dochodzi do wtrysków. I nawet jak wtryski mogą przepuszczać gaz to tak naprawdę nie mają co. Dobrze rozumiem? Nie znam się stąd moje pytania (może czasami błahe i idiotyczne).

Dzisiaj mechanik wymienił świece to zobaczę jak teraz będzie z odpalaniem.

Co do czujnika temperatury... z tego co słyszałem to są dwa: czujnik temperatury płynu chłodzącego i czujnik temperatury silnika. Zgadza się?
Jeżeli czujnik przekłamuje temperaturę to będzie to widać w VAGu?

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 16 lut 2015, 23:23

Jest jeszcze czujnik temp. zasysanego powietrza-będzie widać w VAGu, bo wskazania muszą się pokrywać mniej więcej z temperaturą otoczenia.

mahananel
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 8
Rejestracja: 03 lut 2015, 11:09
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: mahananel » 24 lut 2015, 17:52

Witam ponownie,
Jestem kilka dni po wymianie świec. Nie widać poprawy z zapalaniem.
Ostatnio skończył mi się gaz - wyjeździłem wszystko. Mimo tego dalej kręcił nienaturalnie długo.
Jeżeli czujniki widać w VAGu i mechanik mówi, że są ok. To sam już nie wiem co mu może dolegać ;/
Podrzucę jeszcze furę mechanikowi, żeby przejrzał wszystko jeszcze raz.
Jak znajdę rozwiązanie problemu to na pewno się podzielę.

radzio85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 102
Rejestracja: 30 sty 2010, 16:11
Lokalizacja: Kobyłka

Post autor: radzio85 » 25 lut 2015, 22:19

Mogę ci napisać jak było u mnie z długim kręceniem po postoju. Walczyłem z tym kilka miesięcy, ale się udało. W moim przypadku problemem była mebramka w reduktorze od gazu, pierdykneła delikatnie i gaz przedostawał się na podciśnienie. Objawy identyczne jak u ciebie. Wszystko sprawdzałem, ciśnienie na listwie wtryskowej, pompę paliwa, wtryskiwacze. Problem jak zwykle w szczególe.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga