Długi rozruch po postoju
Długi rozruch po postoju
Dzień dobry,
W moim Audi A6 C5 1999r. 121KW 165KM 2.4 benzyna z LPG KME Diego G3 mam problem z długim rozruchem. Rozruch po dłuższym postoju trwa 5-6s. Rozrusznik cały czas kręci i dopiero zapala. Czuć dosyć mocno benzynę. Po uruchomieniu silnika i zgaszeniu samochód pali normalnie. Ale wystarczy postój około 20 minutowy i znowu długo kręci.
Co było sprawdzane:
- Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
- Czujnik temperatury i świece
- Przed chwilą był zmieniany rozrząd razem z olejem
- Wymieniony akumulator (stary to padaka)
- Jazda na samej benzynie przez ~200km z zakręconą butlą gazową. Przed tym zabiegiem został odłączony na chwilę akumulator
- Odpalanie awaryjne na gazie - ten sam efekt, czyli długie kręcenie
- Jazda z okręconym wlewem paliwa
- Mała zależność temperatury otoczenia
Mój mechanik rozkłada ręce. Sprawdzałem inne wątki, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Na pierwszy rzut oka wygląda to na czujnik temperatury albo na cofające się paliwo. Ale niby czujniki były sprawdzane i był odpalany z gazu, więc paliwo nie powinno mieć znaczenia.
O dziwo jak jest mróz to po nocy pali prawie idealnie.
Proszę o rady gdzie można szukać przyczyny. Możliwe, że mechanik coś pominął lub któryś czujnik nie podaje poprawnych wartości. Pod koniec tygodnia zostawiam samochód u mechanika i chciałbym go jakoś naprowadzić.
W moim Audi A6 C5 1999r. 121KW 165KM 2.4 benzyna z LPG KME Diego G3 mam problem z długim rozruchem. Rozruch po dłuższym postoju trwa 5-6s. Rozrusznik cały czas kręci i dopiero zapala. Czuć dosyć mocno benzynę. Po uruchomieniu silnika i zgaszeniu samochód pali normalnie. Ale wystarczy postój około 20 minutowy i znowu długo kręci.
Co było sprawdzane:
- Komputer nie pokazuje żadnych błędów.
- Czujnik temperatury i świece
- Przed chwilą był zmieniany rozrząd razem z olejem
- Wymieniony akumulator (stary to padaka)
- Jazda na samej benzynie przez ~200km z zakręconą butlą gazową. Przed tym zabiegiem został odłączony na chwilę akumulator
- Odpalanie awaryjne na gazie - ten sam efekt, czyli długie kręcenie
- Jazda z okręconym wlewem paliwa
- Mała zależność temperatury otoczenia
Mój mechanik rozkłada ręce. Sprawdzałem inne wątki, ale nie znalazłem konkretnej odpowiedzi.
Na pierwszy rzut oka wygląda to na czujnik temperatury albo na cofające się paliwo. Ale niby czujniki były sprawdzane i był odpalany z gazu, więc paliwo nie powinno mieć znaczenia.
O dziwo jak jest mróz to po nocy pali prawie idealnie.
Proszę o rady gdzie można szukać przyczyny. Możliwe, że mechanik coś pominął lub któryś czujnik nie podaje poprawnych wartości. Pod koniec tygodnia zostawiam samochód u mechanika i chciałbym go jakoś naprowadzić.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 05 mar 2014, 14:32
- Lokalizacja: warmińsko-mazurskie/podlaskie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
co pokazuje vag lub climatronic na kanale 57 przy zimnym silniku .
powinien pokazywać temp dla ecu zbliżoną do temp otoczenia
generalnie te czujniki są wadliwe i nowy nie zawsze znaczy sprawny (u mnie dopiero 3 z aso pokazywał włąściwe wartości)
vag nie wywali błędu nawet gdy czujnik pokazuje głupoty .
zasygnalizuje jedynie zwarcie lub przerwę w obwodzie
w dziale elektryka masz procedurę spr tego czujnika od xoslox na 1 stronie
możęśż też go odłączyć i wtedy sprawdzić jak się uruchamia
ecu weżmie temperaturę z czujnika temp zasysanego powietrza
powinien pokazywać temp dla ecu zbliżoną do temp otoczenia
generalnie te czujniki są wadliwe i nowy nie zawsze znaczy sprawny (u mnie dopiero 3 z aso pokazywał włąściwe wartości)
vag nie wywali błędu nawet gdy czujnik pokazuje głupoty .
zasygnalizuje jedynie zwarcie lub przerwę w obwodzie
w dziale elektryka masz procedurę spr tego czujnika od xoslox na 1 stronie
możęśż też go odłączyć i wtedy sprawdzić jak się uruchamia
ecu weżmie temperaturę z czujnika temp zasysanego powietrza
Dzięki za odzew.
@enduro7 chodzi Ci o czujnik temperatury silnika tak? Masz rację co do czujników. Padł mi jakiś czas temu czujnik ciśnienia oleju to dopiero przy drugiej wymianie zaczął poprawnie działać.
Jak jest mróz to po nocy pali dużo lepiej. Tak mi się wydaję Postaram się wrzucić filmik tego felernego odpalania.
@enduro7 chodzi Ci o czujnik temperatury silnika tak? Masz rację co do czujników. Padł mi jakiś czas temu czujnik ciśnienia oleju to dopiero przy drugiej wymianie zaczął poprawnie działać.
Jak jest mróz to po nocy pali dużo lepiej. Tak mi się wydaję Postaram się wrzucić filmik tego felernego odpalania.
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
mahananel, kolego może palnę głupotę ale co Ci szkodzi sprawdzić a nuż pomoże ,miałem to samo tyle tylko że w 1.8t, okazało się że mam walnięty reduktor gazu .
odpal woza niech pochodzi na gazie po czym zgaś i zrób tak -
jeśli nie mam racji to zapomnij o moim poście
ps. mągą to samo robić wtryski LPG , czytaj puszczać gaz w kolektor
odpal woza niech pochodzi na gazie po czym zgaś i zrób tak -
jeśli nie mam racji to zapomnij o moim poście
ps. mągą to samo robić wtryski LPG , czytaj puszczać gaz w kolektor
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
tak to ten , on powinien być podpięty pod kolektor dolotowy " podciśnienie" może mieć a nawet powinien mięć po drodze spięty z map sensorem gazu na takim trójniku nie wiem jak masz to zrobione ale to ten wężyk idź jego tropem do kolektora dolotowego i zobacz czy nie puszcza tak jak na filmiku.mahananel pisze:Czy to jest ten zaznaczony przewód, który wychodzi z dołu reduktora?
strubell pisze:Możesz też zdjąć wężyki z wkrętek gazowych. Zgaś samochód na gazie i zobacz czy nie bąbli
To też miałem na myśli pisząc o wtryskach , ale puki co łatwiej zacząć od tego pierwszego mniej roboty , w moim przypadku na KME GOLD tu tkwił problem , teraz mam nowego silwera . Problem z rozruchem zniknął całkowicie , jak to się mówi, odpala na widok kluczyka niezależnie od temperatury
PS . widzę że masz valteki czerwone ,po sprawdzeniu pierwszej opcji i braku efektu od razu zaczynaj opcję drugą z wężykami od wtryskiwaczy .
PS2. teraz dostrzegłem że też masz reduktor KME więc stawiam że w nim jest problem , one słyną z tego że się mambramy sypią i potem są takie cyrki jak miałem ja czy Ty , spoko maroko koszt nowego to 300 z montażem
- Patryk1981
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 185
- Rejestracja: 17 wrz 2014, 20:01
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
tak jest sens , bo gdyby go nie było , toi jaki sens miało by pisanie i doradzanie Ci co może być ,trochę zbiłeś mnie z tropu , byłem prawie pewien że w reduktorze tkwi problem ,no ale skoro nie to szukajmy dalej .mahananel pisze:Czy w takiej sytuacji jest sens sprawdzać wtryski? Skoro już na tym etapie nie widać puszczania gazu.
Może też być czujnik temperatury , u mnie dopiero 3 dzxiała ORI aso już sobie odpuściłem , teraz mam MEYLE i chodzi jak tralala, ale to potem.
Przeczytaj ten temat , może Ci coś naprowadzi odnośnie czujnika - - viewtopic.php?p=732993#732993
Audi A6 C5 1.8t AWT-BFB całkiem nieźle dmuchnięte ,powiedzmy na 200 HP -- Szatan nie silnik
Z tymi wtryskami chodzi mi o to, że jak reduktor nic nie puszcza tzn, że gaz nie dochodzi do wtrysków. I nawet jak wtryski mogą przepuszczać gaz to tak naprawdę nie mają co. Dobrze rozumiem? Nie znam się stąd moje pytania (może czasami błahe i idiotyczne).
Dzisiaj mechanik wymienił świece to zobaczę jak teraz będzie z odpalaniem.
Co do czujnika temperatury... z tego co słyszałem to są dwa: czujnik temperatury płynu chłodzącego i czujnik temperatury silnika. Zgadza się?
Jeżeli czujnik przekłamuje temperaturę to będzie to widać w VAGu?
Dzisiaj mechanik wymienił świece to zobaczę jak teraz będzie z odpalaniem.
Co do czujnika temperatury... z tego co słyszałem to są dwa: czujnik temperatury płynu chłodzącego i czujnik temperatury silnika. Zgadza się?
Jeżeli czujnik przekłamuje temperaturę to będzie to widać w VAGu?
Witam ponownie,
Jestem kilka dni po wymianie świec. Nie widać poprawy z zapalaniem.
Ostatnio skończył mi się gaz - wyjeździłem wszystko. Mimo tego dalej kręcił nienaturalnie długo.
Jeżeli czujniki widać w VAGu i mechanik mówi, że są ok. To sam już nie wiem co mu może dolegać
Podrzucę jeszcze furę mechanikowi, żeby przejrzał wszystko jeszcze raz.
Jak znajdę rozwiązanie problemu to na pewno się podzielę.
Jestem kilka dni po wymianie świec. Nie widać poprawy z zapalaniem.
Ostatnio skończył mi się gaz - wyjeździłem wszystko. Mimo tego dalej kręcił nienaturalnie długo.
Jeżeli czujniki widać w VAGu i mechanik mówi, że są ok. To sam już nie wiem co mu może dolegać
Podrzucę jeszcze furę mechanikowi, żeby przejrzał wszystko jeszcze raz.
Jak znajdę rozwiązanie problemu to na pewno się podzielę.
Mogę ci napisać jak było u mnie z długim kręceniem po postoju. Walczyłem z tym kilka miesięcy, ale się udało. W moim przypadku problemem była mebramka w reduktorze od gazu, pierdykneła delikatnie i gaz przedostawał się na podciśnienie. Objawy identyczne jak u ciebie. Wszystko sprawdzałem, ciśnienie na listwie wtryskowej, pompę paliwa, wtryskiwacze. Problem jak zwykle w szczególe.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga