Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALG 2.8 193 KM] a6 c5 2.8 v6 quattro sedan przelot x-pipe c

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
patrosss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:18
Lokalizacja: łódź

[ALG 2.8 193 KM] a6 c5 2.8 v6 quattro sedan przelot x-pipe c

Post autor: patrosss » 27 sty 2015, 21:14

Witam koledzy i koleżanki

Mam pytanie skierowane do Was a mianowicie czy ktoś z was posiada układ wydechowy przelotowy w
x pipe--y pipe --h-pipe
lub moze inne konfiguracje? Najlepiej opinie skierowane do silników v6 ale i nie tylko .
Pytanie kieruje dlatego że u siebie w aucie wyrzuciłem katy. Oraz tłumik środkowy ponieważ oczekiwałem ładnego gangu/bulgotu z wydechu coś ala v8 ale niestety zawiodłem się troszkę ponieważ bulgot jest ale na wolnych obrotach a powyżej 3 tys obrotów to jest taki dziwny. Można określić jako metaliczny

Macie może jakieś porady?
Wydech teraz jest cały na przelocie tylko zostały tylne 2 tłumiki i tłumiki wyglądające te między katami. A środkowym wydechem

Cel osiągnąć coś w podobie tego wydechu w tej a4 v6

I

Piękny dzwiek ;)
Tylko tu w audi a4. Jest wydech na jedna końcówkę a ja mam z tylu 2 tłumiki .

111808
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 26 sty 2015, 23:24
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 111808 » 28 sty 2015, 00:18

Dolaczam sie do pytania.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 28 sty 2015, 11:08

powiem tak:
nie osiągniesz specyfikacji dźwięku jak v8 - bo v6 zawsze będzie chodziła na wysokich bardziej "metalicznie". W pierwszym filmie, który wrzuciłeś główną rolę odgrywa końcowy tłumik. To ona nadaje basu. W drugim filmie - wydech może i mocno brzmi ale bez końcowych nie nadaje się do jazdy.
Więc jak chcesz zmienić dźwięk zacznij od końcowych. Ja mam u siebie zamiast katów przelotowe, zamiast środkowego dwa sportowe, końcowe od ski 4.2 - więc w sumie prawie cały przelotowy, rury łączą się wyłącznie tymi małymi cygarami i dźwięk jest bardziej jak rzędowe piątki niż v8, ale ja do tego dążę.

moje 2.8 chodzi tak:
FILM
żeby zrobić z mojego więcej basu zostaje mi wyłącznie zmiana końcowych na coś mniejszego i komorowego.

u siebie dałeś rury zamiast katów i środkowego ?
wrzuć jakiś film - podpowiem Ci co dalej (jak posłucham)

DCC
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 61
Rejestracja: 08 sty 2015, 22:11
Lokalizacja: Czerwonak

Post autor: DCC » 28 sty 2015, 12:56

no właśnie pytanie czy zamiast katów są puste puszki czy rury do tego czasem dobrze zrobić by właśnie xpipe. generalnie wydech w wonossaku to nie to samo co w uturbionym aucie lepiej dobrze obliczyć co i jak... bo mzesz ryzykować stratą mocy.
https://pl-pl.facebook.com/pages/Dem-Ca ... 7140883770

było-a4 1.8 zmieniło się w 1.8t na 220ps
było też a4 1.9 AWX
jest a6 4,2 ARS

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 28 sty 2015, 13:07

xpipe nic mu nie da a może nawet zamulić. Jedyna opcja uzyskania dźwięku zbliżonego do v8 to prawie całkowite rozdzielenie rur i zmiana końcowych. Polecałbym też rozciąć te małe cygara i wspawać między nie blachę z małym otworem średnicy koło 2-3cm.

Awatar użytkownika
patrosss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:18
Lokalizacja: łódź

Post autor: patrosss » 29 sty 2015, 10:49

Mam proste rury do końcowych tłumików jedynie co zostało to taki jakby tłumik przelotowy/wyciszajacy za katami i na nim jest wygrawerowane audi i numery

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 29 sty 2015, 10:59

mógłbyś nagrać dźwięk ? (najlepiej film)
Przy tej konfiguracji jak zmienisz końcowe, to dostanie bardzo dużo basu ale będzie hałas w środku.
Jak posłucham to się w pełni wypowiem.

jakubczyk_7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 508
Rejestracja: 12 wrz 2013, 15:31
Imię: Jakyb
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.9TDI AVF 131KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Czerwin

Post autor: jakubczyk_7 » 29 sty 2015, 16:38

St.john mi by pasił taki dzwięk jak ty masz. Jakbyś był tak łaskawy i napisał co dokładnie zrobiłeś. :]

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 29 sty 2015, 17:32

jakubczyk_7, w poście z filmem, masz napisane.

Awatar użytkownika
Piotrek KNB
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 57
Rejestracja: 28 sty 2012, 12:47
Lokalizacja: Kraków / Hereford

Post autor: Piotrek KNB » 29 sty 2015, 21:48

Spotkałem się z radą od sprzedawcy mojej obecnej Eski że w wolnossących V-kach nie wolno rozdzielać całkowicie wydechów stronami bo się rozjeżdżają stronami. (ale to przy wydechach Quattro chyba <rotfl> ) Z Filmików, które wstawiłeś, obydwie A4 mają usunięte tłumiki końcowe i wstawioną tylną rurę przelotową.
Można by jakieś dedykowane końcowe wydechy :) Ale zgodzę się z kolegą st.john - V6 zawsze będzie chodziło bardziej metalicznie przy wyższych obrotach. Ja w swojej byłej 2.4 V6 Quattro wrzuciłem cały od katów standardowy wydech od 2.5 TDI Quattro i powiem szczerze, że całkiem fajnie to chodziło - jakby miało lepszy przelot spalin i troszkę bardziej basowy pomruk.
Teraz w Esce mam dwa końcowe wydechy od RS6 - to jest dopiero różnica! :)
Było 2.4 AML quattro avant 2000r (ale zostało w rodzinie)
Jest S6 4.2 AQJ, jeszcze 80tka Coupe B3 2.2Q czeka na renowację - wrażenia bezcenne
QUATTRO!!

Awatar użytkownika
patrosss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:18
Lokalizacja: łódź

Post autor: patrosss » 03 lut 2015, 17:19

Niestety nie mogę tu wstawić filmiku
Kurde strasznie denerwuje mnie ten metaliczny dzwiek powyżej 2-3 tys obrotow to jak w polonezie jakimś <nerwus>
Chciałem polepszyć a wyszło do d**y
Może coś poradzicie

[ Dodano: 2015-02-03, 17:19 ]
A co myślicie o takich końcowych klinikach ? Ala mugen itp? Ma ktos

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 03 lut 2015, 17:28

wrzuć film na youtube jako prywatny i daj link. Co do końcowych to już Ci pisałem - TAK one mają bardzo duży wpływ na finalny dźwięk wydechu. Używanych mugenów itp raczej nie dostaniesz.

Awatar użytkownika
patrosss
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 20 paź 2012, 00:18
Lokalizacja: łódź

Post autor: patrosss » 11 lut 2015, 02:12

Ale chodzi mi o taki typ końcowego wydechu są różne firmy tego stylu wm sport. apexi n1.i mugen oraz ala mugen
A może ktoś ma z was coś w podobie tych tłumików w swoim aucie ?
Wydaje mi się ze dwa takie tłumiki fajnie by wyglądały z tylu ale ciekawe jak z dźwiękiem

LOk nagrań filmik jeszcze jeden i wrzucę

[ Dodano: 2015-02-03, 17:57 ]
piękny dzwiek

[ Dodano: 2015-02-03, 18:01 ]
<radocha>

[ Dodano: 2015-02-03, 18:01 ]
<radocha>

[ Dodano: 2015-02-11, 02:12 ]
Koledzy a co wy na to by zrobić u mnie tak
Silnik 2.8 v6 quattro
Od kolektorów złączyć 2 rury w jedna aż do końca ale z tym że jeszcze na końcu rozdzielić na 2 tłumiki apexi n1 itp.
Czyli 2 x Y pipe??

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga