Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ BRE 2.0 140 KM] szarpania

Silniki wysokoprężne
marku14
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 07 wrz 2014, 21:01
Lokalizacja: wieluń

[ BRE 2.0 140 KM] szarpania

Post autor: marku14 » 10 sty 2015, 19:12

Witam. audi a6 c6 2.0 tdi 2008r. prze. 105.000 tys. po wymianie egr . sprawdzeniu wagiem turbiny , intercooler ok., dalej poszarpuje ! Jak szarpnie to po wrzuceniu na luz obroty podnoszą się do 1000. Po jakimś czasie obroty wracają do normy, wag nie pokazuje żadnych innych błędów. Co jeszcze trzeba sprawdzić aby wyeliminować poszarpywania ?

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 10 sty 2015, 20:03

dpf/zawór od turbiny
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

marku14
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 07 wrz 2014, 21:01
Lokalizacja: wieluń

Post autor: marku14 » 10 sty 2015, 20:06

n75 też był wymieniany !

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 10 sty 2015, 22:02

moze prubuje wypalic dpf i mu sie nie udaje/ uwalony czujnik roznicy cisnien.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

marku14
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 07 wrz 2014, 21:01
Lokalizacja: wieluń

Post autor: marku14 » 10 sty 2015, 22:47

raczej nie sądze bardzo mało poruszam się w cyklu miejskim co trzy tygodnie robie trase polska - austria i z powrotem . to jest dziwne że podczas jazdy nie wywala żadnego błędu !

Awatar użytkownika
pieniek812
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 04 gru 2014, 18:21
Lokalizacja: POZNAŃ and NEDERLAND

Post autor: pieniek812 » 11 sty 2015, 06:33

Panowie jaka jest optymalna praca silnika na luzie?? bo u mnie wskazówka delikatnie drga miedzy 900 a 1000. chodzi mi o to czy wskazówka powinna pokazywac idealnie 900?

Copywriter
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 56
Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Copywriter » 11 sty 2015, 19:41

u mnie jest identyko... Delikatniuteńkie drgania w tym zakresie.

Awatar użytkownika
pieniek812
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 04 gru 2014, 18:21
Lokalizacja: POZNAŃ and NEDERLAND

Post autor: pieniek812 » 12 sty 2015, 06:07

Czyli jest ok czy jednak nie koniecznie?

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 12 sty 2015, 11:14

pieniek812 pisze:Panowie jaka jest optymalna praca silnika na luzie?? bo u mnie wskazówka delikatnie drga miedzy 900 a 1000. chodzi mi o to czy wskazówka powinna pokazywac idealnie 900?
Kolego wstawiłeś do 2005 rocznika silnik CAGB na CR?
Dla silników 2.0TDI PD w audi wartość obrotów biegu jałowego to zazwyczaj fabrycznie 860obr/min - można regulować w granicach 830-900obr (chociaż ja u siebie zmniejszyłem do 840obr/min - pracuje wówczas najciszej i bez przenoszenia drgań). Np w passatach 2.0 PD widziałem zazwyczaj wartość 830obr.
Ale dla silników CR wartość jest chyba niższa.
Co do drgań obrotów na biegu jałowym ja u siebie nie widzę praktycznie żadnych.

Awatar użytkownika
pieniek812
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 04 gru 2014, 18:21
Lokalizacja: POZNAŃ and NEDERLAND

Post autor: pieniek812 » 12 sty 2015, 19:10

Profil poprawiony:-) Umnie jest miedzy 930 a 980 i delikatnie drga. Co tomoże być???

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 12 sty 2015, 20:03

Wahania obrotów 930-980 oceniasz wizualnie? Bierzesz pod uwagę że od kreski do kreski na obrotomierzu jest 200 obr a nie 100?

Awatar użytkownika
pieniek812
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 04 gru 2014, 18:21
Lokalizacja: POZNAŃ and NEDERLAND

Post autor: pieniek812 » 13 sty 2015, 06:21

No tak jest 200 mój błąd. czyli te minimalne drgania nie sa jakąs poważna usterka?? Kolego a powiedz mi bo widzę że masz jakieś pojęcie o tym modelu silnika co jest z tym czarnym dymem przez moment jeśli mu sie wdepnie pedał gazu?? I zdazylo mi się jeszcze że raz mi kaszlnoł tak jakby cos wyplul z rury. :-)

Awatar użytkownika
Bart_d
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 434
Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
Imię: Daniel
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2015
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 4.2 TFSI 560KM
Napęd: FWD
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: Bart_d » 13 sty 2015, 10:07

Czy te drgania są minimalne to tego nie wiem, ale wydaje mi się że nie powinno ich być, a przynajmniej nie powinno ich się zauważać wizualnie.
Poniżej film z obrotomierza w moim pojeździe (po podpięciu komputera obroty czasem się wahną o 1-2 obroty).

Obrazek

Co do pojęcia o silnikach 2.0TDI to nie wiem czy jest ktoś kto ogarnął ten silnik w pełni, a na pewno nie ja - zwykły użytkownik ;)
Po objawach można wróżyć z fusów... musisz najpierw podpiąć kompa i zrobić logi statyczne + dynamiczne oraz logi z działania pompowtrysków.
Osobiście radzę zakupić jakiś kabelek na własny użytek - przy tych autach jest wręcz niezbędny.

Awatar użytkownika
pieniek812
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 04 gru 2014, 18:21
Lokalizacja: POZNAŃ and NEDERLAND

Post autor: pieniek812 » 13 sty 2015, 17:28

U mnie tak samo wskazówka stoi

marski24
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 34
Rejestracja: 05 sty 2011, 12:48
Lokalizacja: Lubuskie

Post autor: marski24 » 15 sty 2015, 11:18

Bart_d pisze:
pieniek812 pisze:Panowie jaka jest optymalna praca silnika na luzie?? bo u mnie wskazówka delikatnie drga miedzy 900 a 1000. chodzi mi o to czy wskazówka powinna pokazywac idealnie 900?
Kolego wstawiłeś do 2005 rocznika silnik CAGB na CR?
Dla silników 2.0TDI PD w audi wartość obrotów biegu jałowego to zazwyczaj fabrycznie 860obr/min - można regulować w granicach 830-900obr (chociaż ja u siebie zmniejszyłem do 840obr/min - pracuje wówczas najciszej i bez przenoszenia drgań). Np w passatach 2.0 PD widziałem zazwyczaj wartość 830obr.
Ale dla silników CR wartość jest chyba niższa.
Co do drgań obrotów na biegu jałowym ja u siebie nie widzę praktycznie żadnych.
Kolego! A możesz napisać jak regulowałeś te obroty?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga