[ BRE 2.0 140 KM] szarpania
[ BRE 2.0 140 KM] szarpania
Witam. audi a6 c6 2.0 tdi 2008r. prze. 105.000 tys. po wymianie egr . sprawdzeniu wagiem turbiny , intercooler ok., dalej poszarpuje ! Jak szarpnie to po wrzuceniu na luz obroty podnoszą się do 1000. Po jakimś czasie obroty wracają do normy, wag nie pokazuje żadnych innych błędów. Co jeszcze trzeba sprawdzić aby wyeliminować poszarpywania ?
- pieniek812
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 04 gru 2014, 18:21
- Lokalizacja: POZNAŃ and NEDERLAND
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 56
- Rejestracja: 07 lip 2011, 23:13
- Lokalizacja: Poznań
- pieniek812
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 04 gru 2014, 18:21
- Lokalizacja: POZNAŃ and NEDERLAND
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Kolego wstawiłeś do 2005 rocznika silnik CAGB na CR?pieniek812 pisze:Panowie jaka jest optymalna praca silnika na luzie?? bo u mnie wskazówka delikatnie drga miedzy 900 a 1000. chodzi mi o to czy wskazówka powinna pokazywac idealnie 900?
Dla silników 2.0TDI PD w audi wartość obrotów biegu jałowego to zazwyczaj fabrycznie 860obr/min - można regulować w granicach 830-900obr (chociaż ja u siebie zmniejszyłem do 840obr/min - pracuje wówczas najciszej i bez przenoszenia drgań). Np w passatach 2.0 PD widziałem zazwyczaj wartość 830obr.
Ale dla silników CR wartość jest chyba niższa.
Co do drgań obrotów na biegu jałowym ja u siebie nie widzę praktycznie żadnych.
- pieniek812
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 04 gru 2014, 18:21
- Lokalizacja: POZNAŃ and NEDERLAND
- pieniek812
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 04 gru 2014, 18:21
- Lokalizacja: POZNAŃ and NEDERLAND
No tak jest 200 mój błąd. czyli te minimalne drgania nie sa jakąs poważna usterka?? Kolego a powiedz mi bo widzę że masz jakieś pojęcie o tym modelu silnika co jest z tym czarnym dymem przez moment jeśli mu sie wdepnie pedał gazu?? I zdazylo mi się jeszcze że raz mi kaszlnoł tak jakby cos wyplul z rury.
- Bart_d
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 434
- Rejestracja: 19 cze 2009, 10:11
- Imię: Daniel
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2015
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 4.2 TFSI 560KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Suwałki
Czy te drgania są minimalne to tego nie wiem, ale wydaje mi się że nie powinno ich być, a przynajmniej nie powinno ich się zauważać wizualnie.
Poniżej film z obrotomierza w moim pojeździe (po podpięciu komputera obroty czasem się wahną o 1-2 obroty).
Co do pojęcia o silnikach 2.0TDI to nie wiem czy jest ktoś kto ogarnął ten silnik w pełni, a na pewno nie ja - zwykły użytkownik
Po objawach można wróżyć z fusów... musisz najpierw podpiąć kompa i zrobić logi statyczne + dynamiczne oraz logi z działania pompowtrysków.
Osobiście radzę zakupić jakiś kabelek na własny użytek - przy tych autach jest wręcz niezbędny.
Poniżej film z obrotomierza w moim pojeździe (po podpięciu komputera obroty czasem się wahną o 1-2 obroty).
Co do pojęcia o silnikach 2.0TDI to nie wiem czy jest ktoś kto ogarnął ten silnik w pełni, a na pewno nie ja - zwykły użytkownik
Po objawach można wróżyć z fusów... musisz najpierw podpiąć kompa i zrobić logi statyczne + dynamiczne oraz logi z działania pompowtrysków.
Osobiście radzę zakupić jakiś kabelek na własny użytek - przy tych autach jest wręcz niezbędny.
- pieniek812
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 79
- Rejestracja: 04 gru 2014, 18:21
- Lokalizacja: POZNAŃ and NEDERLAND
Kolego! A możesz napisać jak regulowałeś te obroty?Bart_d pisze:Kolego wstawiłeś do 2005 rocznika silnik CAGB na CR?pieniek812 pisze:Panowie jaka jest optymalna praca silnika na luzie?? bo u mnie wskazówka delikatnie drga miedzy 900 a 1000. chodzi mi o to czy wskazówka powinna pokazywac idealnie 900?
Dla silników 2.0TDI PD w audi wartość obrotów biegu jałowego to zazwyczaj fabrycznie 860obr/min - można regulować w granicach 830-900obr (chociaż ja u siebie zmniejszyłem do 840obr/min - pracuje wówczas najciszej i bez przenoszenia drgań). Np w passatach 2.0 PD widziałem zazwyczaj wartość 830obr.
Ale dla silników CR wartość jest chyba niższa.
Co do drgań obrotów na biegu jałowym ja u siebie nie widzę praktycznie żadnych.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga