Przebieg z licznika 230tyś, 1 właściciel w DE - auto prywatne, rocznik 2003. Sprowadzona do Polski przez kolegę kolegi

Miała przetarty rant nadkola prawy tył - mam fotki przed naprawą, pomalowany rant bez szpachli już w Polsce. Cała reszta autka obstukana czujnikiem - lakier ORI.
Autko jako drugie w domu - więcej stoi niż jeździ... taka moja perełka do polerowania

Szukałem ładnej sztuki pół roku - spokojnie, bez pośpiechu. Mało dobrych egzemplarzy na rynku

Na pokładzie :
- kolorek granat
- 1.9TDI 131PS AVF - zdrowy

- zawieszenie 1BE
- climatronik 2 strefy z pamięcią ustawień w pilotach
- skórzana kierownica i gałka biegów
- elektryczne, podgrzewane, kubełkowe fotele w kratkę
- pakiet oświetlenia wnętrza w czerwieni - ambiente ?
- pakiet oświetlenia pod drzwi i na nogi
- webasto oryginalne - sterowane z komputera i z pilota
- przewietrzanie postojowe - również z kompa i z pilota
- navi BNS 4.2 mała w liczniku
- elektryka szyb i lusterek
- xenony ze spryskami + ringi - niestety DEPO ale o tym póżniej...
- halogeny w zderzaku
- czujniki parkowania tył
- komputerek pokładowy - pełen FIS
- radyjko symphony II ze zmieniarką 6CD
- 8 głośników + subwooferek Audi
- kierownica multifunkcyjna
- domykanie, otwieranie okien z pilota
- felgi 17" S-line Spider z gumkami 235/45ZR17 Hankook EVO V12
- czujnik jakości powietrza
- relingi z alu
- roleta bagażnika z siatką oddzielającą przestrzeń bagażową
Na "pakiet startowy" poszły zrobione własnymi rączkami :
- rozrząd + pompa na ORI częściach z ASO + blokady YATO + ustawienie synchro na VAG
- oba paski osprzętu CONTINENTAL
- płyn do chłodnicy - kompletna wymiana - zalany G13 ORI
- olej MOTUL Specific 5W30 507.01 - z pewnego źródła - sklep stacjonarny
- filtr oleju MANN
- filtr paliwa MANN
- filtr pyłkowy węglowy BOSCH
- filtr powietrza MANN
- termostat ORI
Zdjęcia jeszcze na blaszkach zjazdowych, ale jak tylko znajdę kogoś z dobrym aparatem i w końcu odpicuję maszynę to obiecuję sesyjkę plenerową. Na tą chwilę są takie...
- fotka obtarcia parkingowego - naprawione już w Polsce. Zrobione tak sobie, na mój gust estetyczny mogło być choć odrobinę lepiej polakierowane. No ale... nowe to w salonie

Jak to zawsze bywa... braki i usterki znalezione po zakupie i na tą chwilę usunięte :
- nieszczelność na oringu za EGR - wymieniony na ORI, EGR przeczyszczony - nie cieknie koszt 18,00PLN i godzinka roboty
- zapieczony łącznik czujnika poziomowania xenon przód - wymieniony na ori z ASO - 108,00PLN
- brak zaślepek na pokrywie silnika - zakupione ORI, założone - 3 x 3,50PLN
- rurka od wydechu webasto odkręcona od osłony silnika - przymocowana
- wytarty włącznik świateł - zakupiony zamiennik i poprzekładane ORI bebechy - 89,00PLN
- żarówki wnętrza nad bagażnikiem i pasażerów tył nie świeciły - wymienione (docelowo pójdą LEDy)
- żarówki kierunków przód i tył - łuszczyły się już z pomarańczowej farby - wymienione - 7,00PLN
- ułamany zaczep pokrywki akumulatora - zakupiona w ASO pokrywka ORI i wymieniona - 31,00PLN w ASO

- ułamany zaczep czujnika jakości powietrza - zakupiona w ASO podstawa filtra pyłkowego i wymieniona - 130,00PLN
- nie działały czujniki cofania - VAG pokazał błąd skrajnego lewego - zakupiony i wymieniony na nowy ORI (nie z ASO) - 89,00PLN - działa pikator

- brak dywaników - zakupiłem ORI w ASO, kmpl z przesyłką za... 284PLN - już na swoim miejscu
- zagłówek środkowy na tyle miał złamany plastik od dołu - wisiał materiał. Zakupiony na alledrogo używka w kolorze i wymieniony - 40PLN
Do zrobienia w najbliższym czasie :
- opadająca wycieraczka tylna - nie trzyma poziomu... jest jakieś 1cm oklapła na końcu

- znaleźć przyczynę błędu anteny GPS - VAG daje błąd o przerwanym obwodzie - musi być cieplej... nie pali się
- poprawić mocowania lub nawet wymienić osłonę silnika bo pohaczona - wady zawieszenia 1BE

- poprawić mocowanie tapicerki klapy bagażnika lub ją całkiem wymienić
- zakupić komplet spinek wygłuszenia maski - dwóch czy trzech brak, a reszta ledwo trzyma
- wymienić klawisze w climatroniku - dawca już jest... tylko czasu brak
- poprawić / sprawdzić mocowanie nadkoli
- poprawić... coś pewnie się znajdzie

Rezanko w planie :
- fotele skóra kubełki z pamięciami - mam na oku...
- nowe oponki 235/45 lub całe nowe koła 18" z A8

Jak tylko będzie pogoda i znajdę kogoś lepszym aparatem obiecuję zrobić A6 sesyjkę.
Oczywiście o relacji z poszczególnych napraw / rezanek nie zapomnę !
[11.01.2015] Padł czujnik parkowania lewy skrajny tył. Złuszczyła się farba na nim i wskazywał bzdury na VAG no i piszczał błąd po zapięciu wstecznego. Zakupiłem ori ze znaczkiem OOOO z alledrogo - jutro wymiana. Swoją drogą - gumowe osłony skrajnych czujników to jakieś nieporozumienie - zamiast je chronić powodują, że te pływają w błocie spod kół. Przy wymianie czyszczę wszystkie i moduję to tak by ręce i nogi miało. Zdjęcia niebawem.
[15.01.2015] Zakupiłem nową obudowę kluczyka. Przekładka bebechów imo i elektroniki zajęła mi 2 godzinki - klej na który wklejona jest fiolka imo skleił obudowę starego kluczyka. Docięcie grota - 50PLN komputerowo - pasuje super. Teraz mam "reprezentacyjny" kluczyk

[17.01.2015] LEDy w ringach + całe wnętrze, drzwi i tablica również w LED. Wygląda szałowo

[21.01.2015] Doszło ORI prowadzenie bagnetu z ASO - 22PLN numerek 038103663 - jutro montaż, doszedł też zagłówek środkowy kanapy bo ten co był miał od spodu złamany jakiś zaczep i się otwierał dziwnie - używka 40,00PLN
[27.01.2015] Doszły... ORI lampki bi-xenon HELLA z dużymi soczewkami z 2013 roku (tak... 2013 roku !) Wyglądają jak nóweczki - poprostu szok jakościowy w SPAM do DEPO. Poświęcam ringi na LEDach za rzecz bi-xenonów. Relacja z wymiany i efekty wkrótce... w ten weekend w planie.
[02.02.2015] Wymieniłem prowadnicę bagnetu oleju na ORI z ASO bo leżała i czekała.
Podczas montażu bixenonów nadłamałem dwa dolne uchwyty - wyjąłem dziś lampy i dałem do pospawania u lokalnego magika - czuć było, że lampy nie siedzą pewnie.
Teraz do montażu zabrałem się jak trzeba - nic na siłę - zderzak na bok.
Zakupiłem ORI wieszaki tłumika - środkowy i końcowy oraz komplet spinek tylnego zderzaka i nadkoli (zestaw ORI) - upolowałem to na alledrogo za łączną kwotę 90PLN. Po malowaniu prawego tylnego nadkola lakiernik nie pozapinał kilku spinek i nie dawało mi to spokoju

[03.02.2015] Przyjdą nówki oponki ZIMA 235/45R17 Nokian WR A3


[17.02.2015] Zamówiłem kompletny zestaw dwumasa + docisk + tarcza LUK - czyli to co w ORI. Cenka wraz z uszczelniaczem wału i łożyskiem igiełkowym to po super rabacie od usera z klubu A4 aż... 1900PLN. Sporo... ale czas na dwumasę nadchodzi nieubłaganie.
Relacja z montażu już wkrótce.
[05.03.2015] Dwumasa zamontowana własnymi rączkami z pomocą kolegi Galiś z audiklub.org. Przy okazji zrobiona maaasa rzeczy które prędzej czy później trzeba by było (no może nie wszystko by wyszło, ale profilaktycznie wymieniałem).
Każda śrubka jak trzeba kluczem dynamometrycznym + klej do gwintów tam gdzie wymagany. Ogólnie Galiś ogarnia mechanikę na wyższym niż ja poziomie. Naprawa w profi stylu

Najgorszy był wyciek oleju ze skrzyni biegów - upaćkane wszystko dookoła a już szczególnie obudowa skrzyni od strony dwumasy

Zrobione w tym pamiętnym dniu zostało :
- wymiana kompletnego koła dwumasowego wraz ze sprzęgłem i łożyskiem wyciskowym - całość z silnika BRD 170KM pod przyszłe koksowanie przygotowane
- wymiana uszczelniacza wału korbowego - CORTECO
- wymiana uszczelniacza wałka sprzęgłowego skrzyni biegów - ORI
- wymiana uszczelek dolotu - 3 x oring na połączeniach rur - ORI
- wymiana uszczelek wydechu : turbo - katalizator i katalizator rura wydechowa - ORI. Co ciekawe nie ma uszczelki pomiędzy turbo a kolektorem - pytałem nawet w ASO i takowa w tym silniku nie występuje. Dziwne bo w nowszych 1.9TDI coś tam się w katalogu pojawia. Skoro nie ma to nie ma - powierzchnie przylegające wyczyszczone i dokręcone.
- wymiana zestawu naprawczego wybieraka skrzyni biegów - ORI. Odszedł problem ciężkiego wbijania biegów.
- wymiana wszystkich możliwych nakrętek od wydechu w części przedniej na nowe piękne miedziowane - ORI
- kompleksowe umycie skrzyni biegów - chemia, piana + Karcher i godzina mycia i szorowania.
- kompleksowe czyszczenie górnej części dolotu czyli kolektora, EGR i rury dolotowej - całość również Karcherem potraktowana. Będzie czas to się latem zwali intercooler i rurę wspornikową i też porządeczek tam zrobi.
- wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym - ORI, cena nawet znośna coś koło 60PLN.
- wymiana śrub kolektora dolotowego na nowe - ORI
- wymiana uszczelek rurki EGR - ORI...dostałem w ASO jakieś nowsze, poprawione. Pasują idealnie.
- wymiana gumek w pokrywie górnej silnika - 3 x mała i 1 x duża wokół bagnetu - ORI
- zamontowanie odboju maski - jednego mi brakowało - ORI
- nowe łożysko igiełkowe - ORI
- decat czyli wywalenie środka katalizatora - wydłubany, puszka pozostaje oryginalna, z zewnątrz bez zmian.
- nowa rurka olejowa zasilająca turbo - zamiennik za 100PLN bo cena ASO zabija - chcieli coś koło 290PLN za kawałek rurki :O
Kilka fotek z poważnej naprawy jaką była opisana wyżej wymiana dwumasy.
Resztki katalizatora :
Nowa rurka olejowa :
Turbinka wyczyszczona i nasmarowana :
Nowy uszczelniacz wału - stary nie puszczał, ale co nowe to nowe :
Katalizatorek - wydłubany, ale z zewnątrz jak oryginał :
Nowa dwumaska firmy LUK z silnika BRD na miejscu :
Łożysko wyciskowe - po lewej stare po prawej nowe - ostatnie minuty :
[18.03.2015]
Odkryłem przy okazji mycia, że ktoś majstrował przy listwie dolnej prawych przednich drzwi. Odstaje jakieś 1mm od blachy na całej długości tak jakby było pod spodem czymś wypełnione. Jak zrobi się cieplej to kupuję listwę (najlepiej w kolor) i montuję bo wątpię, że po zdjęciu tej uda się ją drugi raz zamontować

Po zimie ciężko zaczyna chodzić klamka wewn i zewn od drzwi kierowcy - pewnie ścięgno bowdena do wymiany. Na szczęscie cena w ASO nie jest jakaś straszna - bodajże około 45PLN. Zaradzimy jak przyjdzie czas...
[28.03.2015]
Przyszedł czas na poduszki pod silnikiem


Stare były "zdepnięte" o około 7-10mm każda. Przednia była parchem zarośnięta... Lewa jeszcze jako tako wyglądała, ale z prawej wyleciał taki brązowo / czerwony płyn. Wszystkie jakie siedziały w aucie były oryginalne z fabryki... 2003 rok i pewnie jakieś 350 tyś km... Drgania ustały całkowicie - różnica jest kolosalna, jedynie teraz mi coś rura wydechowa rezonuje tuż pod podłogą - ale wiem co to i za moment usunę ustereczkę, albo będę się z tym męczył aż mi ktoś pomoże

Kilka fotek z akcji dzisiejszych bohaterów

Jedna mała żółta jest dla kolegi z audiklub.org.
[30.03.2015]
Pochwalę się Wam co dorwałem

Oryginalna Polska instrukcja obsługi A6 C5 Avant - druk z roku 2003 czyli idealnie do mojego modelu.
Przewertowałem kilka stron i okazało się, że mało wiem o obsłudze :D
Gdyby ktoś czegoś potrzebował z manuala - służę pomocą !