A6 C5 Avant - tym razem diesel...
A6 C5 Avant - tym razem diesel...
Witam szanowną brać ! Zawsze jeździłem prywatnie benzynkami. Tym razem skuszony trwałością TDI kupiłem sobie dieselka... A6 Avant.
Przebieg z licznika 230tyś, 1 właściciel w DE - auto prywatne, rocznik 2003. Sprowadzona do Polski przez kolegę kolegi
Miała przetarty rant nadkola prawy tył - mam fotki przed naprawą, pomalowany rant bez szpachli już w Polsce. Cała reszta autka obstukana czujnikiem - lakier ORI.
Autko jako drugie w domu - więcej stoi niż jeździ... taka moja perełka do polerowania Żona ma swojego pędzika i nim wozi dzieci do przedszkola.
Szukałem ładnej sztuki pół roku - spokojnie, bez pośpiechu. Mało dobrych egzemplarzy na rynku Czy dobrze wybrałem ? Jak sądzicie ?
Na pokładzie :
- kolorek granat
- 1.9TDI 131PS AVF - zdrowy
- zawieszenie 1BE
- climatronik 2 strefy z pamięcią ustawień w pilotach
- skórzana kierownica i gałka biegów
- elektryczne, podgrzewane, kubełkowe fotele w kratkę
- pakiet oświetlenia wnętrza w czerwieni - ambiente ?
- pakiet oświetlenia pod drzwi i na nogi
- webasto oryginalne - sterowane z komputera i z pilota
- przewietrzanie postojowe - również z kompa i z pilota
- navi BNS 4.2 mała w liczniku
- elektryka szyb i lusterek
- xenony ze spryskami + ringi - niestety DEPO ale o tym póżniej...
- halogeny w zderzaku
- czujniki parkowania tył
- komputerek pokładowy - pełen FIS
- radyjko symphony II ze zmieniarką 6CD
- 8 głośników + subwooferek Audi
- kierownica multifunkcyjna
- domykanie, otwieranie okien z pilota
- felgi 17" S-line Spider z gumkami 235/45ZR17 Hankook EVO V12
- czujnik jakości powietrza
- relingi z alu
- roleta bagażnika z siatką oddzielającą przestrzeń bagażową
Na "pakiet startowy" poszły zrobione własnymi rączkami :
- rozrząd + pompa na ORI częściach z ASO + blokady YATO + ustawienie synchro na VAG
- oba paski osprzętu CONTINENTAL
- płyn do chłodnicy - kompletna wymiana - zalany G13 ORI
- olej MOTUL Specific 5W30 507.01 - z pewnego źródła - sklep stacjonarny
- filtr oleju MANN
- filtr paliwa MANN
- filtr pyłkowy węglowy BOSCH
- filtr powietrza MANN
- termostat ORI
Zdjęcia jeszcze na blaszkach zjazdowych, ale jak tylko znajdę kogoś z dobrym aparatem i w końcu odpicuję maszynę to obiecuję sesyjkę plenerową. Na tą chwilę są takie...
- fotka obtarcia parkingowego - naprawione już w Polsce. Zrobione tak sobie, na mój gust estetyczny mogło być choć odrobinę lepiej polakierowane. No ale... nowe to w salonie
Jak to zawsze bywa... braki i usterki znalezione po zakupie i na tą chwilę usunięte :
- nieszczelność na oringu za EGR - wymieniony na ORI, EGR przeczyszczony - nie cieknie koszt 18,00PLN i godzinka roboty
- zapieczony łącznik czujnika poziomowania xenon przód - wymieniony na ori z ASO - 108,00PLN
- brak zaślepek na pokrywie silnika - zakupione ORI, założone - 3 x 3,50PLN
- rurka od wydechu webasto odkręcona od osłony silnika - przymocowana
- wytarty włącznik świateł - zakupiony zamiennik i poprzekładane ORI bebechy - 89,00PLN
- żarówki wnętrza nad bagażnikiem i pasażerów tył nie świeciły - wymienione (docelowo pójdą LEDy)
- żarówki kierunków przód i tył - łuszczyły się już z pomarańczowej farby - wymienione - 7,00PLN
- ułamany zaczep pokrywki akumulatora - zakupiona w ASO pokrywka ORI i wymieniona - 31,00PLN w ASO ! a na alledrogo handlarze wołają 45PLN za używkę... LOL
- ułamany zaczep czujnika jakości powietrza - zakupiona w ASO podstawa filtra pyłkowego i wymieniona - 130,00PLN
- nie działały czujniki cofania - VAG pokazał błąd skrajnego lewego - zakupiony i wymieniony na nowy ORI (nie z ASO) - 89,00PLN - działa pikator
- brak dywaników - zakupiłem ORI w ASO, kmpl z przesyłką za... 284PLN - już na swoim miejscu
- zagłówek środkowy na tyle miał złamany plastik od dołu - wisiał materiał. Zakupiony na alledrogo używka w kolorze i wymieniony - 40PLN
Do zrobienia w najbliższym czasie :
- opadająca wycieraczka tylna - nie trzyma poziomu... jest jakieś 1cm oklapła na końcu
- znaleźć przyczynę błędu anteny GPS - VAG daje błąd o przerwanym obwodzie - musi być cieplej... nie pali się
- poprawić mocowania lub nawet wymienić osłonę silnika bo pohaczona - wady zawieszenia 1BE
- poprawić mocowanie tapicerki klapy bagażnika lub ją całkiem wymienić
- zakupić komplet spinek wygłuszenia maski - dwóch czy trzech brak, a reszta ledwo trzyma
- wymienić klawisze w climatroniku - dawca już jest... tylko czasu brak
- poprawić / sprawdzić mocowanie nadkoli
- poprawić... coś pewnie się znajdzie
Rezanko w planie :
- fotele skóra kubełki z pamięciami - mam na oku...
- nowe oponki 235/45 lub całe nowe koła 18" z A8
Jak tylko będzie pogoda i znajdę kogoś lepszym aparatem obiecuję zrobić A6 sesyjkę.
Oczywiście o relacji z poszczególnych napraw / rezanek nie zapomnę !
[11.01.2015] Padł czujnik parkowania lewy skrajny tył. Złuszczyła się farba na nim i wskazywał bzdury na VAG no i piszczał błąd po zapięciu wstecznego. Zakupiłem ori ze znaczkiem OOOO z alledrogo - jutro wymiana. Swoją drogą - gumowe osłony skrajnych czujników to jakieś nieporozumienie - zamiast je chronić powodują, że te pływają w błocie spod kół. Przy wymianie czyszczę wszystkie i moduję to tak by ręce i nogi miało. Zdjęcia niebawem.
[15.01.2015] Zakupiłem nową obudowę kluczyka. Przekładka bebechów imo i elektroniki zajęła mi 2 godzinki - klej na który wklejona jest fiolka imo skleił obudowę starego kluczyka. Docięcie grota - 50PLN komputerowo - pasuje super. Teraz mam "reprezentacyjny" kluczyk
[17.01.2015] LEDy w ringach + całe wnętrze, drzwi i tablica również w LED. Wygląda szałowo Najdroższe były krótkie żaróweczki LED do lampek dla czytających. Całe LEDowanie wyszło ponad 200PLN... ale warto było !
[21.01.2015] Doszło ORI prowadzenie bagnetu z ASO - 22PLN numerek 038103663 - jutro montaż, doszedł też zagłówek środkowy kanapy bo ten co był miał od spodu złamany jakiś zaczep i się otwierał dziwnie - używka 40,00PLN
[27.01.2015] Doszły... ORI lampki bi-xenon HELLA z dużymi soczewkami z 2013 roku (tak... 2013 roku !) Wyglądają jak nóweczki - poprostu szok jakościowy w SPAM do DEPO. Poświęcam ringi na LEDach za rzecz bi-xenonów. Relacja z wymiany i efekty wkrótce... w ten weekend w planie.
[02.02.2015] Wymieniłem prowadnicę bagnetu oleju na ORI z ASO bo leżała i czekała.
Podczas montażu bixenonów nadłamałem dwa dolne uchwyty - wyjąłem dziś lampy i dałem do pospawania u lokalnego magika - czuć było, że lampy nie siedzą pewnie.
Teraz do montażu zabrałem się jak trzeba - nic na siłę - zderzak na bok.
Zakupiłem ORI wieszaki tłumika - środkowy i końcowy oraz komplet spinek tylnego zderzaka i nadkoli (zestaw ORI) - upolowałem to na alledrogo za łączną kwotę 90PLN. Po malowaniu prawego tylnego nadkola lakiernik nie pozapinał kilku spinek i nie dawało mi to spokoju
[03.02.2015] Przyjdą nówki oponki ZIMA 235/45R17 Nokian WR A3 No i na aucie... Warto bylo wydać worek pieniędzy na te gumki.... są rewelacyjne!!! Na zlocie Audi Klub Polska Zima 2015 wykręciłem najlepszy czas 1:34,74 sekundy. Żadne quattro mnie nie pobiło
[17.02.2015] Zamówiłem kompletny zestaw dwumasa + docisk + tarcza LUK - czyli to co w ORI. Cenka wraz z uszczelniaczem wału i łożyskiem igiełkowym to po super rabacie od usera z klubu A4 aż... 1900PLN. Sporo... ale czas na dwumasę nadchodzi nieubłaganie.
Relacja z montażu już wkrótce.
[05.03.2015] Dwumasa zamontowana własnymi rączkami z pomocą kolegi Galiś z audiklub.org. Przy okazji zrobiona maaasa rzeczy które prędzej czy później trzeba by było (no może nie wszystko by wyszło, ale profilaktycznie wymieniałem).
Każda śrubka jak trzeba kluczem dynamometrycznym + klej do gwintów tam gdzie wymagany. Ogólnie Galiś ogarnia mechanikę na wyższym niż ja poziomie. Naprawa w profi stylu
Najgorszy był wyciek oleju ze skrzyni biegów - upaćkane wszystko dookoła a już szczególnie obudowa skrzyni od strony dwumasy
Zrobione w tym pamiętnym dniu zostało :
- wymiana kompletnego koła dwumasowego wraz ze sprzęgłem i łożyskiem wyciskowym - całość z silnika BRD 170KM pod przyszłe koksowanie przygotowane
- wymiana uszczelniacza wału korbowego - CORTECO
- wymiana uszczelniacza wałka sprzęgłowego skrzyni biegów - ORI
- wymiana uszczelek dolotu - 3 x oring na połączeniach rur - ORI
- wymiana uszczelek wydechu : turbo - katalizator i katalizator rura wydechowa - ORI. Co ciekawe nie ma uszczelki pomiędzy turbo a kolektorem - pytałem nawet w ASO i takowa w tym silniku nie występuje. Dziwne bo w nowszych 1.9TDI coś tam się w katalogu pojawia. Skoro nie ma to nie ma - powierzchnie przylegające wyczyszczone i dokręcone.
- wymiana zestawu naprawczego wybieraka skrzyni biegów - ORI. Odszedł problem ciężkiego wbijania biegów.
- wymiana wszystkich możliwych nakrętek od wydechu w części przedniej na nowe piękne miedziowane - ORI
- kompleksowe umycie skrzyni biegów - chemia, piana + Karcher i godzina mycia i szorowania.
- kompleksowe czyszczenie górnej części dolotu czyli kolektora, EGR i rury dolotowej - całość również Karcherem potraktowana. Będzie czas to się latem zwali intercooler i rurę wspornikową i też porządeczek tam zrobi.
- wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym - ORI, cena nawet znośna coś koło 60PLN.
- wymiana śrub kolektora dolotowego na nowe - ORI
- wymiana uszczelek rurki EGR - ORI...dostałem w ASO jakieś nowsze, poprawione. Pasują idealnie.
- wymiana gumek w pokrywie górnej silnika - 3 x mała i 1 x duża wokół bagnetu - ORI
- zamontowanie odboju maski - jednego mi brakowało - ORI
- nowe łożysko igiełkowe - ORI
- decat czyli wywalenie środka katalizatora - wydłubany, puszka pozostaje oryginalna, z zewnątrz bez zmian.
- nowa rurka olejowa zasilająca turbo - zamiennik za 100PLN bo cena ASO zabija - chcieli coś koło 290PLN za kawałek rurki :O
Kilka fotek z poważnej naprawy jaką była opisana wyżej wymiana dwumasy.
Resztki katalizatora :
Nowa rurka olejowa :
Turbinka wyczyszczona i nasmarowana :
Nowy uszczelniacz wału - stary nie puszczał, ale co nowe to nowe :
Katalizatorek - wydłubany, ale z zewnątrz jak oryginał :
Nowa dwumaska firmy LUK z silnika BRD na miejscu :
Łożysko wyciskowe - po lewej stare po prawej nowe - ostatnie minuty :
[18.03.2015]
Odkryłem przy okazji mycia, że ktoś majstrował przy listwie dolnej prawych przednich drzwi. Odstaje jakieś 1mm od blachy na całej długości tak jakby było pod spodem czymś wypełnione. Jak zrobi się cieplej to kupuję listwę (najlepiej w kolor) i montuję bo wątpię, że po zdjęciu tej uda się ją drugi raz zamontować
Po zimie ciężko zaczyna chodzić klamka wewn i zewn od drzwi kierowcy - pewnie ścięgno bowdena do wymiany. Na szczęscie cena w ASO nie jest jakaś straszna - bodajże około 45PLN. Zaradzimy jak przyjdzie czas...
[28.03.2015]
Przyszedł czas na poduszki pod silnikiem ! Wreszcie. W piątek odebrałem je z ASO - cena za "małą" reklamóweczkę była 4 cyfrowa... no ale ORI to ORI - kosztować musi
Stare były "zdepnięte" o około 7-10mm każda. Przednia była parchem zarośnięta... Lewa jeszcze jako tako wyglądała, ale z prawej wyleciał taki brązowo / czerwony płyn. Wszystkie jakie siedziały w aucie były oryginalne z fabryki... 2003 rok i pewnie jakieś 350 tyś km... Drgania ustały całkowicie - różnica jest kolosalna, jedynie teraz mi coś rura wydechowa rezonuje tuż pod podłogą - ale wiem co to i za moment usunę ustereczkę, albo będę się z tym męczył aż mi ktoś pomoże
Kilka fotek z akcji dzisiejszych bohaterów :
Jedna mała żółta jest dla kolegi z audiklub.org.
[30.03.2015]
Pochwalę się Wam co dorwałem
Oryginalna Polska instrukcja obsługi A6 C5 Avant - druk z roku 2003 czyli idealnie do mojego modelu.
Przewertowałem kilka stron i okazało się, że mało wiem o obsłudze :D
Gdyby ktoś czegoś potrzebował z manuala - służę pomocą !
Przebieg z licznika 230tyś, 1 właściciel w DE - auto prywatne, rocznik 2003. Sprowadzona do Polski przez kolegę kolegi
Miała przetarty rant nadkola prawy tył - mam fotki przed naprawą, pomalowany rant bez szpachli już w Polsce. Cała reszta autka obstukana czujnikiem - lakier ORI.
Autko jako drugie w domu - więcej stoi niż jeździ... taka moja perełka do polerowania Żona ma swojego pędzika i nim wozi dzieci do przedszkola.
Szukałem ładnej sztuki pół roku - spokojnie, bez pośpiechu. Mało dobrych egzemplarzy na rynku Czy dobrze wybrałem ? Jak sądzicie ?
Na pokładzie :
- kolorek granat
- 1.9TDI 131PS AVF - zdrowy
- zawieszenie 1BE
- climatronik 2 strefy z pamięcią ustawień w pilotach
- skórzana kierownica i gałka biegów
- elektryczne, podgrzewane, kubełkowe fotele w kratkę
- pakiet oświetlenia wnętrza w czerwieni - ambiente ?
- pakiet oświetlenia pod drzwi i na nogi
- webasto oryginalne - sterowane z komputera i z pilota
- przewietrzanie postojowe - również z kompa i z pilota
- navi BNS 4.2 mała w liczniku
- elektryka szyb i lusterek
- xenony ze spryskami + ringi - niestety DEPO ale o tym póżniej...
- halogeny w zderzaku
- czujniki parkowania tył
- komputerek pokładowy - pełen FIS
- radyjko symphony II ze zmieniarką 6CD
- 8 głośników + subwooferek Audi
- kierownica multifunkcyjna
- domykanie, otwieranie okien z pilota
- felgi 17" S-line Spider z gumkami 235/45ZR17 Hankook EVO V12
- czujnik jakości powietrza
- relingi z alu
- roleta bagażnika z siatką oddzielającą przestrzeń bagażową
Na "pakiet startowy" poszły zrobione własnymi rączkami :
- rozrząd + pompa na ORI częściach z ASO + blokady YATO + ustawienie synchro na VAG
- oba paski osprzętu CONTINENTAL
- płyn do chłodnicy - kompletna wymiana - zalany G13 ORI
- olej MOTUL Specific 5W30 507.01 - z pewnego źródła - sklep stacjonarny
- filtr oleju MANN
- filtr paliwa MANN
- filtr pyłkowy węglowy BOSCH
- filtr powietrza MANN
- termostat ORI
Zdjęcia jeszcze na blaszkach zjazdowych, ale jak tylko znajdę kogoś z dobrym aparatem i w końcu odpicuję maszynę to obiecuję sesyjkę plenerową. Na tą chwilę są takie...
- fotka obtarcia parkingowego - naprawione już w Polsce. Zrobione tak sobie, na mój gust estetyczny mogło być choć odrobinę lepiej polakierowane. No ale... nowe to w salonie
Jak to zawsze bywa... braki i usterki znalezione po zakupie i na tą chwilę usunięte :
- nieszczelność na oringu za EGR - wymieniony na ORI, EGR przeczyszczony - nie cieknie koszt 18,00PLN i godzinka roboty
- zapieczony łącznik czujnika poziomowania xenon przód - wymieniony na ori z ASO - 108,00PLN
- brak zaślepek na pokrywie silnika - zakupione ORI, założone - 3 x 3,50PLN
- rurka od wydechu webasto odkręcona od osłony silnika - przymocowana
- wytarty włącznik świateł - zakupiony zamiennik i poprzekładane ORI bebechy - 89,00PLN
- żarówki wnętrza nad bagażnikiem i pasażerów tył nie świeciły - wymienione (docelowo pójdą LEDy)
- żarówki kierunków przód i tył - łuszczyły się już z pomarańczowej farby - wymienione - 7,00PLN
- ułamany zaczep pokrywki akumulatora - zakupiona w ASO pokrywka ORI i wymieniona - 31,00PLN w ASO ! a na alledrogo handlarze wołają 45PLN za używkę... LOL
- ułamany zaczep czujnika jakości powietrza - zakupiona w ASO podstawa filtra pyłkowego i wymieniona - 130,00PLN
- nie działały czujniki cofania - VAG pokazał błąd skrajnego lewego - zakupiony i wymieniony na nowy ORI (nie z ASO) - 89,00PLN - działa pikator
- brak dywaników - zakupiłem ORI w ASO, kmpl z przesyłką za... 284PLN - już na swoim miejscu
- zagłówek środkowy na tyle miał złamany plastik od dołu - wisiał materiał. Zakupiony na alledrogo używka w kolorze i wymieniony - 40PLN
Do zrobienia w najbliższym czasie :
- opadająca wycieraczka tylna - nie trzyma poziomu... jest jakieś 1cm oklapła na końcu
- znaleźć przyczynę błędu anteny GPS - VAG daje błąd o przerwanym obwodzie - musi być cieplej... nie pali się
- poprawić mocowania lub nawet wymienić osłonę silnika bo pohaczona - wady zawieszenia 1BE
- poprawić mocowanie tapicerki klapy bagażnika lub ją całkiem wymienić
- zakupić komplet spinek wygłuszenia maski - dwóch czy trzech brak, a reszta ledwo trzyma
- wymienić klawisze w climatroniku - dawca już jest... tylko czasu brak
- poprawić / sprawdzić mocowanie nadkoli
- poprawić... coś pewnie się znajdzie
Rezanko w planie :
- fotele skóra kubełki z pamięciami - mam na oku...
- nowe oponki 235/45 lub całe nowe koła 18" z A8
Jak tylko będzie pogoda i znajdę kogoś lepszym aparatem obiecuję zrobić A6 sesyjkę.
Oczywiście o relacji z poszczególnych napraw / rezanek nie zapomnę !
[11.01.2015] Padł czujnik parkowania lewy skrajny tył. Złuszczyła się farba na nim i wskazywał bzdury na VAG no i piszczał błąd po zapięciu wstecznego. Zakupiłem ori ze znaczkiem OOOO z alledrogo - jutro wymiana. Swoją drogą - gumowe osłony skrajnych czujników to jakieś nieporozumienie - zamiast je chronić powodują, że te pływają w błocie spod kół. Przy wymianie czyszczę wszystkie i moduję to tak by ręce i nogi miało. Zdjęcia niebawem.
[15.01.2015] Zakupiłem nową obudowę kluczyka. Przekładka bebechów imo i elektroniki zajęła mi 2 godzinki - klej na który wklejona jest fiolka imo skleił obudowę starego kluczyka. Docięcie grota - 50PLN komputerowo - pasuje super. Teraz mam "reprezentacyjny" kluczyk
[17.01.2015] LEDy w ringach + całe wnętrze, drzwi i tablica również w LED. Wygląda szałowo Najdroższe były krótkie żaróweczki LED do lampek dla czytających. Całe LEDowanie wyszło ponad 200PLN... ale warto było !
[21.01.2015] Doszło ORI prowadzenie bagnetu z ASO - 22PLN numerek 038103663 - jutro montaż, doszedł też zagłówek środkowy kanapy bo ten co był miał od spodu złamany jakiś zaczep i się otwierał dziwnie - używka 40,00PLN
[27.01.2015] Doszły... ORI lampki bi-xenon HELLA z dużymi soczewkami z 2013 roku (tak... 2013 roku !) Wyglądają jak nóweczki - poprostu szok jakościowy w SPAM do DEPO. Poświęcam ringi na LEDach za rzecz bi-xenonów. Relacja z wymiany i efekty wkrótce... w ten weekend w planie.
[02.02.2015] Wymieniłem prowadnicę bagnetu oleju na ORI z ASO bo leżała i czekała.
Podczas montażu bixenonów nadłamałem dwa dolne uchwyty - wyjąłem dziś lampy i dałem do pospawania u lokalnego magika - czuć było, że lampy nie siedzą pewnie.
Teraz do montażu zabrałem się jak trzeba - nic na siłę - zderzak na bok.
Zakupiłem ORI wieszaki tłumika - środkowy i końcowy oraz komplet spinek tylnego zderzaka i nadkoli (zestaw ORI) - upolowałem to na alledrogo za łączną kwotę 90PLN. Po malowaniu prawego tylnego nadkola lakiernik nie pozapinał kilku spinek i nie dawało mi to spokoju
[03.02.2015] Przyjdą nówki oponki ZIMA 235/45R17 Nokian WR A3 No i na aucie... Warto bylo wydać worek pieniędzy na te gumki.... są rewelacyjne!!! Na zlocie Audi Klub Polska Zima 2015 wykręciłem najlepszy czas 1:34,74 sekundy. Żadne quattro mnie nie pobiło
[17.02.2015] Zamówiłem kompletny zestaw dwumasa + docisk + tarcza LUK - czyli to co w ORI. Cenka wraz z uszczelniaczem wału i łożyskiem igiełkowym to po super rabacie od usera z klubu A4 aż... 1900PLN. Sporo... ale czas na dwumasę nadchodzi nieubłaganie.
Relacja z montażu już wkrótce.
[05.03.2015] Dwumasa zamontowana własnymi rączkami z pomocą kolegi Galiś z audiklub.org. Przy okazji zrobiona maaasa rzeczy które prędzej czy później trzeba by było (no może nie wszystko by wyszło, ale profilaktycznie wymieniałem).
Każda śrubka jak trzeba kluczem dynamometrycznym + klej do gwintów tam gdzie wymagany. Ogólnie Galiś ogarnia mechanikę na wyższym niż ja poziomie. Naprawa w profi stylu
Najgorszy był wyciek oleju ze skrzyni biegów - upaćkane wszystko dookoła a już szczególnie obudowa skrzyni od strony dwumasy
Zrobione w tym pamiętnym dniu zostało :
- wymiana kompletnego koła dwumasowego wraz ze sprzęgłem i łożyskiem wyciskowym - całość z silnika BRD 170KM pod przyszłe koksowanie przygotowane
- wymiana uszczelniacza wału korbowego - CORTECO
- wymiana uszczelniacza wałka sprzęgłowego skrzyni biegów - ORI
- wymiana uszczelek dolotu - 3 x oring na połączeniach rur - ORI
- wymiana uszczelek wydechu : turbo - katalizator i katalizator rura wydechowa - ORI. Co ciekawe nie ma uszczelki pomiędzy turbo a kolektorem - pytałem nawet w ASO i takowa w tym silniku nie występuje. Dziwne bo w nowszych 1.9TDI coś tam się w katalogu pojawia. Skoro nie ma to nie ma - powierzchnie przylegające wyczyszczone i dokręcone.
- wymiana zestawu naprawczego wybieraka skrzyni biegów - ORI. Odszedł problem ciężkiego wbijania biegów.
- wymiana wszystkich możliwych nakrętek od wydechu w części przedniej na nowe piękne miedziowane - ORI
- kompleksowe umycie skrzyni biegów - chemia, piana + Karcher i godzina mycia i szorowania.
- kompleksowe czyszczenie górnej części dolotu czyli kolektora, EGR i rury dolotowej - całość również Karcherem potraktowana. Będzie czas to się latem zwali intercooler i rurę wspornikową i też porządeczek tam zrobi.
- wymiana uszczelki pod kolektorem dolotowym - ORI, cena nawet znośna coś koło 60PLN.
- wymiana śrub kolektora dolotowego na nowe - ORI
- wymiana uszczelek rurki EGR - ORI...dostałem w ASO jakieś nowsze, poprawione. Pasują idealnie.
- wymiana gumek w pokrywie górnej silnika - 3 x mała i 1 x duża wokół bagnetu - ORI
- zamontowanie odboju maski - jednego mi brakowało - ORI
- nowe łożysko igiełkowe - ORI
- decat czyli wywalenie środka katalizatora - wydłubany, puszka pozostaje oryginalna, z zewnątrz bez zmian.
- nowa rurka olejowa zasilająca turbo - zamiennik za 100PLN bo cena ASO zabija - chcieli coś koło 290PLN za kawałek rurki :O
Kilka fotek z poważnej naprawy jaką była opisana wyżej wymiana dwumasy.
Resztki katalizatora :
Nowa rurka olejowa :
Turbinka wyczyszczona i nasmarowana :
Nowy uszczelniacz wału - stary nie puszczał, ale co nowe to nowe :
Katalizatorek - wydłubany, ale z zewnątrz jak oryginał :
Nowa dwumaska firmy LUK z silnika BRD na miejscu :
Łożysko wyciskowe - po lewej stare po prawej nowe - ostatnie minuty :
[18.03.2015]
Odkryłem przy okazji mycia, że ktoś majstrował przy listwie dolnej prawych przednich drzwi. Odstaje jakieś 1mm od blachy na całej długości tak jakby było pod spodem czymś wypełnione. Jak zrobi się cieplej to kupuję listwę (najlepiej w kolor) i montuję bo wątpię, że po zdjęciu tej uda się ją drugi raz zamontować
Po zimie ciężko zaczyna chodzić klamka wewn i zewn od drzwi kierowcy - pewnie ścięgno bowdena do wymiany. Na szczęscie cena w ASO nie jest jakaś straszna - bodajże około 45PLN. Zaradzimy jak przyjdzie czas...
[28.03.2015]
Przyszedł czas na poduszki pod silnikiem ! Wreszcie. W piątek odebrałem je z ASO - cena za "małą" reklamóweczkę była 4 cyfrowa... no ale ORI to ORI - kosztować musi
Stare były "zdepnięte" o około 7-10mm każda. Przednia była parchem zarośnięta... Lewa jeszcze jako tako wyglądała, ale z prawej wyleciał taki brązowo / czerwony płyn. Wszystkie jakie siedziały w aucie były oryginalne z fabryki... 2003 rok i pewnie jakieś 350 tyś km... Drgania ustały całkowicie - różnica jest kolosalna, jedynie teraz mi coś rura wydechowa rezonuje tuż pod podłogą - ale wiem co to i za moment usunę ustereczkę, albo będę się z tym męczył aż mi ktoś pomoże
Kilka fotek z akcji dzisiejszych bohaterów :
Jedna mała żółta jest dla kolegi z audiklub.org.
[30.03.2015]
Pochwalę się Wam co dorwałem
Oryginalna Polska instrukcja obsługi A6 C5 Avant - druk z roku 2003 czyli idealnie do mojego modelu.
Przewertowałem kilka stron i okazało się, że mało wiem o obsłudze :D
Gdyby ktoś czegoś potrzebował z manuala - służę pomocą !
Ostatnio zmieniony 05 kwie 2015, 21:45 przez drookash, łącznie zmieniany 13 razy.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
- dominik-a6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 25
- Rejestracja: 28 lip 2013, 11:42
- Lokalizacja: JAROCIN
- Kontakt:
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Fajna furka. Widać kasy na nią nie szczędzisz. Co do jednostki silnika z własnego doświadczenia powiem ci tylko tyle- Rewelacja. Torpeda to to nie jest ale za to bezawaryjny i oszczędny motor. Ja co prawda gdy kupowałem miałem niemal 40 tyś więcej na blacie ale tak jak i tobie udało się mi ją odkupić od pierwszego właściciela w Niemczech który do końca serwisował ją w ASO. Jeżdżę nią ponad rok i oprócz pakietu startowego i wymiany klocków hamulcowych nic nie robiłem. Życzę ci aby i twoja A6 sprawowała się bezawaryjnie.
- czarnykurczak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 01 sty 2015, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa
- daniel3262
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 sty 2013, 18:25
- Lokalizacja: Chełm
Z tym to się nie zgodzę, w mieście spali ok 8l ropy w lecie a w zimie ok 9-10,w trasie przy spokojnej jeździe na klimie to 6,5l ale jak mu przyciśniesz to i 7/8L spali.Mając silnik 2,8L wyjdzie Ci tyle samo co 1.9 no może 3-4zł drożej tak jak sprawdzałem,ale jest już czym jechać.Adriano007 pisze:i oszczędny motor.
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Może masz ciężką nogę ? Ja od kiedy kupiłem samochód cały czas leje tylko i wyłącznie Vervę i przeważnie poruszam się z prędkościami do 120km/h. Teraz przy niższych temperaturach jeżdżąc po mieście spala mi równe 7 l/100. Kto nie wieży zapraszam do mnie. Nie neguje wartości spalania jednostki 2,8 aczkolwiek mój wynik mnie zadowala. Pozdro.daniel3262 pisze:Adriano007 napisał/a:
i oszczędny motor.
Z tym to się nie zgodzę, w mieście spali ok 8l ropy w lecie a w zimie ok 9-10,w trasie przy spokojnej jeździe na klimie to 6,5l ale jak mu przyciśniesz to i 7/8L spali.
Standardowo lekko wytarte - fotka wedle życzeniaczarnykurczak pisze:Wrzucisz zdjęcie radia?
Co do spalania - nie to jest ważne... wolę by mi palił więcej ale był bezawaryjny i przede wszystkim taki, który sam ogarnę... bo mechaników to ja z daleka omijam
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
- daniel3262
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 53
- Rejestracja: 20 sty 2013, 18:25
- Lokalizacja: Chełm
Masz racje omijaj szerokim łukiem,pojechałem raz do warsztatu aby wymienili przegub,niby prosta rzecz ale jak wymienili to strzelał strasznie głośno dopiero mój kolega musiał poprawić po nich..drookash pisze: bo mechaników to ja z daleka omijam
Adriano007, Mam 19 lat więc no może i mam ciężką nogę a ile Ci pali w trasie tak do 120km/h?
- czarnykurczak
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 78
- Rejestracja: 01 sty 2015, 12:12
- Lokalizacja: Warszawa
drookash, dzięki za foto . Prosiłem o nie, bo u siebie mam jakiś dziwny model blaupunkta, który mnie do furii doprowadza . Chcę wsadzić ori i nie mogłem sobie wyobrazić jak tam zmieści się 2din .
I bardzo dobrze .drookash pisze:bo mechaników to ja z daleka omijam
Były 2 golfy, jest audi .
Jeszcze sobie kupię golfa mk4... R32
Jeszcze sobie kupię golfa mk4... R32
Depo Depo.... Na 16 żaróweczek w ringach świeciła aż jedna
Jak się domyślacie poszły do wymiany na LED SMD. Nie idzie tego zrobić bez zdejmowania lamp.
Diody mam 3 kierunkowe - przód i po dwie na boki w każdej sztuce.
W tej chwili eksperymentuję z kątem ich zamocowania w ringach by efekt był jak najlepszy.
BMW to nie będzie ale 4 kółka w przodzie robiąefekt.
BTW lampy da się wyjąć bez ruszania zderzaka.
Foty z rezanka wkrótce...
Co do mechanikĂ´w to daję im jedynie autko żony na wykianę oleju...w swoim sam grzebię.
[ Dodano: 2015-01-13, 16:39 ]
Jak się domyślacie poszły do wymiany na LED SMD. Nie idzie tego zrobić bez zdejmowania lamp.
Diody mam 3 kierunkowe - przód i po dwie na boki w każdej sztuce.
W tej chwili eksperymentuję z kątem ich zamocowania w ringach by efekt był jak najlepszy.
BMW to nie będzie ale 4 kółka w przodzie robiąefekt.
BTW lampy da się wyjąć bez ruszania zderzaka.
Foty z rezanka wkrótce...
Co do mechanikĂ´w to daję im jedynie autko żony na wykianę oleju...w swoim sam grzebię.
[ Dodano: 2015-01-13, 16:39 ]
Wsadzisz ori takie jak to to masz zmieniarke na 6CD pod ręką i wyświetla Ci się na desce (FIS) to co na radyjku.czarnykurczak pisze:drookash, dzięki za foto . Prosiłem o nie, bo u siebie mam jakiś dziwny model blaupunkta, który mnie do furii doprowadza . Chcę wsadzić ori i nie mogłem sobie wyobrazić jak ....
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Dziękować, dziękować... zawsze dbałem o swoje autka. Ma jeszcze kilka mankamentów, ale wszystko idzie ku dobremu - ideałów nie ma... nie raz się o tym przekonałem.
Mówi się, że każde auto to skarbonka, moja jak widać jest... bez dna
Dopiszę na górze za moment - poszły zakupy i to spore... oj spore.
Szukam nadal pięknego środka w RECARO - najlepiej bialutkiego. Mam na oku zestaw w Mławie, ale dopóki nie ogarnę do końca mechaniki nie odważę się mieć białej skóry pod brudnymi spodniami
Mówi się, że każde auto to skarbonka, moja jak widać jest... bez dna
Dopiszę na górze za moment - poszły zakupy i to spore... oj spore.
Szukam nadal pięknego środka w RECARO - najlepiej bialutkiego. Mam na oku zestaw w Mławie, ale dopóki nie ogarnę do końca mechaniki nie odważę się mieć białej skóry pod brudnymi spodniami
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
- Adriano007
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 591
- Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
- Imię: Adrian
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Spytkowice
- Kontakt:
Moja jeszcze jako takiej trasy nie zaliczyła więc ciężko mi realnie ocenić spalanie
Krótkie trasy do marketu czy do firmy nie dają nadziei na oszczędności.
Spalanie z kompa po chyba jakiś 3300km mam 8,4l/100km. Zima... szeroki laczek 235/45R17 no i ciężka noga (z rozumem - rozgrzany).
WEBASTO zimą nieocenione... każde autko powinno to mieć ! Włączam z pilota i schodzę do nagrzanego auta po 15 minutach - poezja... szyby odparowane, odmarznięte, w środku cieplutko. Nie mam pojęcia czy komp liczy paliwo spalone przez WEBASTO do średniej ?
Krótkie trasy do marketu czy do firmy nie dają nadziei na oszczędności.
Spalanie z kompa po chyba jakiś 3300km mam 8,4l/100km. Zima... szeroki laczek 235/45R17 no i ciężka noga (z rozumem - rozgrzany).
WEBASTO zimą nieocenione... każde autko powinno to mieć ! Włączam z pilota i schodzę do nagrzanego auta po 15 minutach - poezja... szyby odparowane, odmarznięte, w środku cieplutko. Nie mam pojęcia czy komp liczy paliwo spalone przez WEBASTO do średniej ?
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga