[ AFB 2.5 150 KM] Samochód nie odpala. Problem z vp44?
[ AFB 2.5 150 KM] Samochód nie odpala. Problem z vp44?
Mam problem ze swoim Audi A6 C5 2.5TDI V6.
Auto chodziło bezproblemowo przez kilka lat, bez jakichkolwiek objawów zużycia. Niestety pewnego dnia rano nie dało się go odpalić. Sprawdziłem wszystko dokładnie i zauważyłem, że pompa nie podaje paliwa na wtryski. Po podpięcia VAG brak jakichkolwiek błędów oprócz ostatniej wartości w bloku 018 - 0101, która nie jest chyba poprawna.
Co powinienem w tej sytuacji zrobić. Czy jest szansa, że wartość ta jest niepoprawna z powodu zapowietrzenia się układu? Sprawdzałem sterownik pompy na oko i brak na nim jakichkolwiek nadpaleń itp.
Z góry dziękuję za wszystkie porady i wskazówki
Auto chodziło bezproblemowo przez kilka lat, bez jakichkolwiek objawów zużycia. Niestety pewnego dnia rano nie dało się go odpalić. Sprawdziłem wszystko dokładnie i zauważyłem, że pompa nie podaje paliwa na wtryski. Po podpięcia VAG brak jakichkolwiek błędów oprócz ostatniej wartości w bloku 018 - 0101, która nie jest chyba poprawna.
Co powinienem w tej sytuacji zrobić. Czy jest szansa, że wartość ta jest niepoprawna z powodu zapowietrzenia się układu? Sprawdzałem sterownik pompy na oko i brak na nim jakichkolwiek nadpaleń itp.
Z góry dziękuję za wszystkie porady i wskazówki
Błędy sprawdzałem programem VAG 409, przy użyciu funkcji auto scan. Występuje tylko jakiś błąd od lewych tylnich drzwi, ale nie jest on raczej związany z odpalaniem silnikajerzi pisze:Jeżeli niema żadnych błedów w co wątpie a motor nie odpala to sprawdziłbym działanie pompki w baku i wymienił filtr paliwa. Dobrze odpowietrzył i pomógł rozruch silnika plakiem, powinien odpalić przynajmniej na plaku i zczytał bym błedy jeśli silnik zgaśnie.
Pompka w baku po podłączeniu na krótko pracuje (słychać jak działa). Dodatkowo bak został zalany do pełna aby wykluczyć nieprawidłowe działanie pompki.
Mam zamiar przeprowadzić odpowietrzanie, podając paliwo prosto z bańki. Zastanawia mnie jednak wartość 0101 w grupie 018. Jeśli jest to przyczyna braku paliwa na wtryskach, odpowietrzanie nic raczej nie da
Czy jeśli awarii uległby tranzystor w pompie byłoby to widoczne gołym okiem?
Podepnij Vaga wejdź w select/engine jak się połaczy ze sterownikiem to wchodzisz Fault Codes-02 i zczytujesz błedy ze sterownika silnika jeśli są.
Tu masz link jak poprawnie odpowietrzyć pompe vp44.
Tą pompę jest bardzo trudno odpowietrzyć i nie może być pęcherzykow powietrza w przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy. Powietrze w pompie może prowadzić do uszkodzenia, zatarcia pompy.
Dlatego pisałem żebyś po odpowietrzeniu użył plaka by wspomódz jej rozruch.
Podłaczenie pompy bezposrednio do bańki z paliwem bez procedury odpowietrzania najprawdopodobniej nie zadziała bo pompa sama sie nie odpowietrzy.
Jeśli pompa nie bedzie prawidłowo odpowietrzona nie bedzie cisnienia na wtryski.
Tu masz link jak poprawnie odpowietrzyć pompe vp44.
Tą pompę jest bardzo trudno odpowietrzyć i nie może być pęcherzykow powietrza w przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy. Powietrze w pompie może prowadzić do uszkodzenia, zatarcia pompy.
Dlatego pisałem żebyś po odpowietrzeniu użył plaka by wspomódz jej rozruch.
Podłaczenie pompy bezposrednio do bańki z paliwem bez procedury odpowietrzania najprawdopodobniej nie zadziała bo pompa sama sie nie odpowietrzy.
Jeśli pompa nie bedzie prawidłowo odpowietrzona nie bedzie cisnienia na wtryski.
Błędów w sterowniku silnika brak. Mam zamiar przeprowadzić procedurę odpowietrzania podając paliwo z bańki aby wykluczyć nieszczelności na dojściu pompy i spróbować uruchomić silnik. Zastanawiam się tylko czy jest sens się bawić jeśli wartość 0101 w bloku 018 może oznaczać uszkodzenie pompy lub sterownika pompyjerzi pisze:Podepnij Vaga wejdź w select/engine jak się połaczy ze sterownikiem to wchodzisz Fault Codes-02 i zczytujesz błedy ze sterownika silnika jeśli są.
Tu masz link jak poprawnie odpowietrzyć pompe vp44.
Tą pompę jest bardzo trudno odpowietrzyć i nie może być pęcherzykow powietrza w przewodzie doprowadzającym paliwo do pompy. Powietrze w pompie może prowadzić do uszkodzenia, zatarcia pompy.
Dlatego pisałem żebyś po odpowietrzeniu użył plaka by wspomódz jej rozruch.
Podłaczenie pompy bezposrednio do bańki z paliwem bez procedury odpowietrzania najprawdopodobniej nie zadziała bo pompa sama sie nie odpowietrzy.
Jeśli pompa nie bedzie prawidłowo odpowietrzona nie bedzie cisnienia na wtryski.
Ok, dzięki. Jutro spróbuję odpowietrzyć. Dam znać czy coś z tego wyszłorysiek19 pisze:spróbuj najpierw odpowietrzyć pompę jeśli paliwo będzie dochodziło do wtrysków a nie odpali to szukaj przyczyny w pompie elektronika
[ Dodano: 2015-01-04, 01:11 ]
Pompa odpowietrzona, a samochód wcale nie gada. Myślicie że lepiej oddać pompę do naprawy czy próbować samemu wymienić czujnik obrotów?
W grupie 018 ostania wartość to 0101, więc wskazuje na niepoprawne działanie czujnika obrotów pompy.
[ Dodano: 2015-01-04, 02:15 ]
Wie ktoś może czy da się sprawdzić przez vag aktualną prędkość obrotów pompy? Jeśli tak, w którym miejscu i jakim programem?
[ Dodano: 2015-01-07, 20:52 ]
Czujnik obrotów w pompie został wymieniony i ostatnia wartość w grupie 018 zmieniła się na 0000 czyli jest już OK. Niestety problem z odpaleniem nadal pozostał.
Jakichkolwiek błędów w silniku brak, a wciąż nie chce zapalić. Nie wiem co jeszcze mogę zrobić. Chyba jednak trzeba będzie zapakować Audi na lawetę...
[ Dodano: 2015-01-08, 11:06 ]
Paliwo na wtryskach strzyka aż miło, a samochód kręci i wcale nie łapie. Co jeszcze mogę zrobić?
[ Dodano: 2015-01-09, 13:33 ]
Być może udało mi się znależć przyczynę dalszych problemów z odpalaniem.
Podłączyłem komputer do samochodu i zauważyłem że w grupach 007 w silniku i 003 w instruments wszystkie temperatury mają wartość -20 stopni Celsiusa. Samochód stoi w garażu więc coś jest chyba nie tak. Czy możliwe jest, źe na raz zepsuły się wszystkie czujniki?
[ Dodano: 2015-01-09, 14:34 ]
Przepraszam za mój monolog. Poruszałem trochę wiązką kabli idących bezpośrednio przy pompie wtryskowej i temperatury wyświetlają się już poprawnie. Niestety samochód wciąż nie odpala.
Dziękuję za pomoc. Audi w poniedziałek trafi na lawetę
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
Ja 4 miesiące temu miałem podobnie.
Auto wróciło z trasy (600km) bez żadnych objawów na drugi dzień nie odpaliło. Brak błędów w silniku. Sprawdzałem co się dało zaczynając od baku po VP44 (sprawdzałem przestawiacz kąta wtrysku - działał). Niby wszystko wyglądało na OK, a nie palił. W końcu wysłałem do regeneracji VP - wymieniali sterownik i naprawiali mechaniczne. Koszt 2300zł, ale po tym zabiegu auto pali na dotyk.
P.S. Jeśli silnik nie pracuję to nie będzie błędów (biorąc pod uwagę, że auto nie odpaliło już bez żadnych wcześniejszych objawów).
Auto wróciło z trasy (600km) bez żadnych objawów na drugi dzień nie odpaliło. Brak błędów w silniku. Sprawdzałem co się dało zaczynając od baku po VP44 (sprawdzałem przestawiacz kąta wtrysku - działał). Niby wszystko wyglądało na OK, a nie palił. W końcu wysłałem do regeneracji VP - wymieniali sterownik i naprawiali mechaniczne. Koszt 2300zł, ale po tym zabiegu auto pali na dotyk.
P.S. Jeśli silnik nie pracuję to nie będzie błędów (biorąc pod uwagę, że auto nie odpaliło już bez żadnych wcześniejszych objawów).
Mógłbyś jeszcze napisać czy podczas swojej awarii sprawdzałeś paliwo na wtryskach?Damian_1821 pisze:Ja 4 miesiące temu miałem podobnie.
Auto wróciło z trasy (600km) bez żadnych objawów na drugi dzień nie odpaliło. Brak błędów w silniku. Sprawdzałem co się dało zaczynając od baku po VP44 (sprawdzałem przestawiacz kąta wtrysku - działał). Niby wszystko wyglądało na OK, a nie palił. W końcu wysłałem do regeneracji VP - wymieniali sterownik i naprawiali mechaniczne. Koszt 2300zł, ale po tym zabiegu auto pali na dotyk.
P.S. Jeśli silnik nie pracuję to nie będzie błędów (biorąc pod uwagę, że auto nie odpaliło już bez żadnych wcześniejszych objawów).
U mnie po przelutowaniu czujnika obrotów paliwo ładnie tryska więc wydaje mi się, że pompa jest ok... Oczywiście mogę się mylić
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
Sprawdzałem, miałem paliwo na wtryskach.
Dopowiem, że wrzuciłem swoją pompkę do baku, która podawała (cisła) paliwo do VP - wtedy auto odpaliło, a jak dałem z powrotem węże (tak jak powinny być) to już nawet nie zagadała mimo napełnionych węży paliwem). Być może u mnie padła jedna z sekcji odpowiedzialnej za pobieranie (ciągnięcie) z baku paliwa (lub pompa dawała zbyt niskie ciśnienie i auto odpaliło, bo pomagała jej "moja" pompka).
Nie wiem czy mnie naciągnęli czy nie, ale zrobili kompletną regenerację.
Pozdrawiam
Dopowiem, że wrzuciłem swoją pompkę do baku, która podawała (cisła) paliwo do VP - wtedy auto odpaliło, a jak dałem z powrotem węże (tak jak powinny być) to już nawet nie zagadała mimo napełnionych węży paliwem). Być może u mnie padła jedna z sekcji odpowiedzialnej za pobieranie (ciągnięcie) z baku paliwa (lub pompa dawała zbyt niskie ciśnienie i auto odpaliło, bo pomagała jej "moja" pompka).
Nie wiem czy mnie naciągnęli czy nie, ale zrobili kompletną regenerację.
Pozdrawiam
Witam podepne sie do tematu poniewaz przed wczoraj zabralem sie za wymiane kpl rozrzadu walki itp wszystko rozebrane i ustawiane na blokadach tak jak ma byc idealnie pompa nie ruszana autem normalnie jezdzilem na co dzien i nadszedl czas na pierwsze odpalenie i nic kreci kreci nic brak bledow kont zostal stary zreszta wszystko bylo poblokowane na plaku pali od strzala a pompa byla robiona w tamtym roku to dziwne by bylo zeby padla ale zmienilem na stara ktora ciagle chodzila i to samo nie odpala sterownik zakodowany z wezykow tryska paliwo pieknie i tylko podczas krecenia lekko dymi z wydechow i tyle nic wiecej niestety co moze byc bo ja juz opadlem z sil
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga