Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ARS 4.2 299 KM] Ocena logów nowego nabytku - A6 4,2 ARS

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

[ARS 4.2 299 KM] Ocena logów nowego nabytku - A6 4,2 ARS

Post autor: Bawół1 » 28 gru 2014, 18:55

Witam,
Dwa tygodnie temu przesiadłem się z A4 B5 2,8 30 v na A6 C5 4,2 ARS 2000r. 174 tys przebiegu ( wiem wiem , ale ASO nieby potwierdziło).

Problemy które muszę rozwiązać to :
-problem z zatrzaśnięciem drzwi kierowcy ( od czasu mrozów tj. od 4 dni występuje ten problem) , smarowałem WD40 i naftą nie pomogło za bardzo. W module centralnego zamka było kilka błędów , wydaje mi się ze po ich skasowaniu drzwi sie zatrzaskują dobrze. Ale za chwilę już znowu problem . Słyszałem ze niektórzy smarują zamek , regulują cięgno , a inni piszą że tylko wymiana zamka.
Podpowiecie w tym temacie ?
- podnoszenie szyby prawy przód. Opuszcza się normalnie natomiast ma ciężko się podnieść . Podnosi do pewnego momentu po czym odbija w dół. Z pomocą zamyka się. Już wiem ze lubią tam pęknąć ślizgi i szyba się ukosuje.Ślizg ok. 10 zł , kupię i to zrobię.
- nie działający parktronic . Błąd wskazuje uwalony głośnik. Przeszukałem net i podobno jest na tylnym słupku po stronie kierowcy lub pod półką. Ktoś może podpowiedzieć w tym temacie ?

Dziś podłączyłem kompa popatrzeć co tam słychać .
Rozrząd robiony 4 tys km temu i niby ustawiony nie najgorzej , nie będę tego ruszał.
Silnik chodzi pięknie i równo.Korekty w normie.Zmienne fazy chodzą.
Jedynie zastanawiam się na BTDC bo trochę pływa 9-11 stopni. NIe wiem kiedy świece były wymieniane.
Rzućcie proszę okiem na kanały dla napięć cewek, są tam małe rozrzuty . Czy powinienem się przyjrzeć którejś cewce lub świecy ? Silnik przypomnę chodzi równiutko. Błędów brak.
Poprzedni własciciel twierdi ze nie dolewał oleju , ja zrobiłem 500 km i nic nie ubyło.

http://zapodaj.net/9604690452c2f.jpg.html
http://zapodaj.net/cf730e51f0ad4.jpg.html
http://zapodaj.net/3e837ffd83784.jpg.html
http://zapodaj.net/805be204f5a1f.jpg.html
http://zapodaj.net/f057483655bb2.jpg.html
http://zapodaj.net/60015cf22c89c.png.html
http://vaglog.pl/log_198163.html
http://vaglog.pl/log_198164.html


wiem nie zlogowałem do odcinki...



dziękuję za wszelkie uwagi .
pozdr
Daniel

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 gru 2014, 21:49

Bawół1, Niestety te kanały 26 i 27 nie są dla napięć cewek. Ja tez myślałam, że tak jest, a tak naprawdę to są kanały napięć "knock control" czyli spalania stukowego. W silnikach 4.2 w C5 nie ma kanału od napięcia cewek. - sprawdzone <okok> . Przepływka kuleje - sprawdź jej stan :)

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 gru 2014, 21:53

Mazdomania pisze:Bawół1, Niestety te kanały 26 i 27 nie są dla napięć cewek. Ja tez myślałam, że tak jest, a tak naprawdę to są kanały napięć "knock control" czyli spalania stukowego. W silnikach 4.2 w C5 nie ma kanału od napięcia cewek. - sprawdzone <okok> . Przepływka kuleje - sprawdź jej stan :)
Dlaczego sądisz że przepływka kuleje ? Log nie był do odcinki.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 gru 2014, 21:59

4,92 bez obciążenia to trochę przy mało. Dobrego loga dynamicznego to ja nie widzę. Powiedz gdzie się zaczyna na 3 biegu i but w podłogę ?

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 gru 2014, 22:08

Właśnie to był log z jazdy/ przejażdżki i nie było miejsca żeby tak deptać. Jedynie w 652 sek. jest lekkie dociśnięcie ale tez nie do podłogi i nie do końca.
Na początku logu widać ze przepływka na jałowym ma ok. 5,5 g . Własnie wraz z niestabilnym kątem wyprzedzenia zapłonu i przepływka trochę pływa z wartościami . Może to poprostu świece. Jednak na silniku nic nie czuć.


Ile jest u ciebie na przepływce?

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 gru 2014, 22:19

Mój log też nie jest do końca idealny, bo mąż kierował, a on boi się do końca pedał w podłogę wcisnąć (widać po wartości load w 2 okienku w grupie 002), ale wygląda tak: http://vaglog.pl/log_198188.html

Jeśli dobrze pamiętam moja na zimnym silniku zaraz po odpaleniu (na ssaniu tak jakby) pokazuje w okolicach 9, a rozgrzana w okolicy 7 g/s

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 gru 2014, 22:38

S-ka jest mocniejsza może dlatego wyższa wartość na jałowym ?
w A4 2,8 30v na jałowym pokazywał u mnie 4 g/s . Porównując pojemności to 7 g wydaje się trochę za dużo.

[ Dodano: 2014-12-28, 22:38 ]
Teraz widzę że jechałem na 75% gwizdka . Jutro poprawię log.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 gru 2014, 22:41

Na pewno będzie ciut więcej na jałowym pokazywała od zwykłej 4.2, ale ile dokładnie powinna to przynam się, że nie wiem, ale sprawdzę <okok>, natomiast oglądałam kilka S6 dla ludzi z forum i wszystkie pokazywały 6.5-7.5 na jałowym po rozgrzaniu.

EDIT: Sprawdziłam i u Ciebie w grupie 002 na jałowym:
- przepływka powinna wskazywać od 3.9g/s do 6.5g/s (u mnie od 3.9 do 7.1),
- obroty między 720-800rpm,
- ładowanie 15-28%

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 28 gru 2014, 23:08

Czyli mieszczę sie w widełkach. Tylko obroty u mnie trzyma niżej , ale puki chodzi równo nie będę w to wnikał.


dzięki Gosia.
ps.jutro zobaczymy ile wydmucha przepływka przy odcince.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 28 gru 2014, 23:11

Nie ma za co :) Czyli na jałowym względnie dobrze (przepraszam za wprowadzenie zamieszania przed sprawdzeniem). Zrób dobrego loga dynamicznego i wklej do tutaj <okok> Przy okazji sprawdź filtr powietrza w jakim stanie jest. Jakby co Knecha w IC kosztuje 43.06zł.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 29 gru 2014, 18:38

http://vaglog.pl/log_198272.html

Zrobiłem log przepływki , ale na 2 biegu bo na 3 to strach ( drogi białe).
Tylko na 2-ce chyba zbyt szybko się obroty wkręcają i Vag nie nadąża z odcytami.
Wbity miałem 2-gi bieg , ale tiptronic sam przerzucił na wyższy chyba około 6500 RPM, a tego już na logu nie odnotowano.
No nic trzeba będzie poprawić na 3-ce.
CO myślicie o logu który jest powyżej?
Może ktoś podeśłac log z silnika 4,2 299 KM ?

C..
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 58
Rejestracja: 20 paź 2011, 20:06
Lokalizacja: Łódź

Post autor: C.. » 30 gru 2014, 09:57

Z zamkiem drzwi to ciężka sprawa. Rok temu walczyłem ostro z tą przypadłością. Jak się pojawiał mróz to nie zamykały się drzwi kierowcy. Dopiero po ogrzaniu wnętrza zaczynały się zamykać. Rozbierałem dwa razy zamek i sparowałem i ciągle to samo. Pojechałem do mechanika i rozebrał, przedmuchał, osuszył opalarką i powiedział, że i tak będzie się powtarzało. Miał niestety rację. W tym roku dla odmiany zamek od pasażera dał o sobie znać. Tylko wymiana zamka moim zdaniem. Jak raz dostanie się tam wilgoć to już będzie nawalał. Ale zanim kupisz spróbuj wysuszyć i nasmarować, może u Ciebie na trochę pomoże.

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 30 gru 2014, 17:51

C.. pisze:Z zamkiem drzwi to ciężka sprawa. Rok temu walczyłem ostro z tą przypadłością. Jak się pojawiał mróz to nie zamykały się drzwi kierowcy. Dopiero po ogrzaniu wnętrza zaczynały się zamykać. Rozbierałem dwa razy zamek i sparowałem i ciągle to samo. Pojechałem do mechanika i rozebrał, przedmuchał, osuszył opalarką i powiedział, że i tak będzie się powtarzało. Miał niestety rację. W tym roku dla odmiany zamek od pasażera dał o sobie znać. Tylko wymiana zamka moim zdaniem. Jak raz dostanie się tam wilgoć to już będzie nawalał. Ale zanim kupisz spróbuj wysuszyć i nasmarować, może u Ciebie na trochę pomoże.
dzięki kolego za info. Aby wyjąć zamek trzeba wykręcić tzw. ramę okna prawda? Boje się czy później równo to skręcei nie będzie wiatr gwizdał przez uszczelki.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja