[ARS 4.2 299 KM] Ocena logów nowego nabytku - A6 4,2 ARS
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
[ARS 4.2 299 KM] Ocena logów nowego nabytku - A6 4,2 ARS
Witam,
Dwa tygodnie temu przesiadłem się z A4 B5 2,8 30 v na A6 C5 4,2 ARS 2000r. 174 tys przebiegu ( wiem wiem , ale ASO nieby potwierdziło).
Problemy które muszę rozwiązać to :
-problem z zatrzaśnięciem drzwi kierowcy ( od czasu mrozów tj. od 4 dni występuje ten problem) , smarowałem WD40 i naftą nie pomogło za bardzo. W module centralnego zamka było kilka błędów , wydaje mi się ze po ich skasowaniu drzwi sie zatrzaskują dobrze. Ale za chwilę już znowu problem . Słyszałem ze niektórzy smarują zamek , regulują cięgno , a inni piszą że tylko wymiana zamka.
Podpowiecie w tym temacie ?
- podnoszenie szyby prawy przód. Opuszcza się normalnie natomiast ma ciężko się podnieść . Podnosi do pewnego momentu po czym odbija w dół. Z pomocą zamyka się. Już wiem ze lubią tam pęknąć ślizgi i szyba się ukosuje.Ślizg ok. 10 zł , kupię i to zrobię.
- nie działający parktronic . Błąd wskazuje uwalony głośnik. Przeszukałem net i podobno jest na tylnym słupku po stronie kierowcy lub pod półką. Ktoś może podpowiedzieć w tym temacie ?
Dziś podłączyłem kompa popatrzeć co tam słychać .
Rozrząd robiony 4 tys km temu i niby ustawiony nie najgorzej , nie będę tego ruszał.
Silnik chodzi pięknie i równo.Korekty w normie.Zmienne fazy chodzą.
Jedynie zastanawiam się na BTDC bo trochę pływa 9-11 stopni. NIe wiem kiedy świece były wymieniane.
Rzućcie proszę okiem na kanały dla napięć cewek, są tam małe rozrzuty . Czy powinienem się przyjrzeć którejś cewce lub świecy ? Silnik przypomnę chodzi równiutko. Błędów brak.
Poprzedni własciciel twierdi ze nie dolewał oleju , ja zrobiłem 500 km i nic nie ubyło.
http://zapodaj.net/9604690452c2f.jpg.html
http://zapodaj.net/cf730e51f0ad4.jpg.html
http://zapodaj.net/3e837ffd83784.jpg.html
http://zapodaj.net/805be204f5a1f.jpg.html
http://zapodaj.net/f057483655bb2.jpg.html
http://zapodaj.net/60015cf22c89c.png.html
http://vaglog.pl/log_198163.html
http://vaglog.pl/log_198164.html
wiem nie zlogowałem do odcinki...
dziękuję za wszelkie uwagi .
pozdr
Daniel
Dwa tygodnie temu przesiadłem się z A4 B5 2,8 30 v na A6 C5 4,2 ARS 2000r. 174 tys przebiegu ( wiem wiem , ale ASO nieby potwierdziło).
Problemy które muszę rozwiązać to :
-problem z zatrzaśnięciem drzwi kierowcy ( od czasu mrozów tj. od 4 dni występuje ten problem) , smarowałem WD40 i naftą nie pomogło za bardzo. W module centralnego zamka było kilka błędów , wydaje mi się ze po ich skasowaniu drzwi sie zatrzaskują dobrze. Ale za chwilę już znowu problem . Słyszałem ze niektórzy smarują zamek , regulują cięgno , a inni piszą że tylko wymiana zamka.
Podpowiecie w tym temacie ?
- podnoszenie szyby prawy przód. Opuszcza się normalnie natomiast ma ciężko się podnieść . Podnosi do pewnego momentu po czym odbija w dół. Z pomocą zamyka się. Już wiem ze lubią tam pęknąć ślizgi i szyba się ukosuje.Ślizg ok. 10 zł , kupię i to zrobię.
- nie działający parktronic . Błąd wskazuje uwalony głośnik. Przeszukałem net i podobno jest na tylnym słupku po stronie kierowcy lub pod półką. Ktoś może podpowiedzieć w tym temacie ?
Dziś podłączyłem kompa popatrzeć co tam słychać .
Rozrząd robiony 4 tys km temu i niby ustawiony nie najgorzej , nie będę tego ruszał.
Silnik chodzi pięknie i równo.Korekty w normie.Zmienne fazy chodzą.
Jedynie zastanawiam się na BTDC bo trochę pływa 9-11 stopni. NIe wiem kiedy świece były wymieniane.
Rzućcie proszę okiem na kanały dla napięć cewek, są tam małe rozrzuty . Czy powinienem się przyjrzeć którejś cewce lub świecy ? Silnik przypomnę chodzi równiutko. Błędów brak.
Poprzedni własciciel twierdi ze nie dolewał oleju , ja zrobiłem 500 km i nic nie ubyło.
http://zapodaj.net/9604690452c2f.jpg.html
http://zapodaj.net/cf730e51f0ad4.jpg.html
http://zapodaj.net/3e837ffd83784.jpg.html
http://zapodaj.net/805be204f5a1f.jpg.html
http://zapodaj.net/f057483655bb2.jpg.html
http://zapodaj.net/60015cf22c89c.png.html
http://vaglog.pl/log_198163.html
http://vaglog.pl/log_198164.html
wiem nie zlogowałem do odcinki...
dziękuję za wszelkie uwagi .
pozdr
Daniel
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Dlaczego sądisz że przepływka kuleje ? Log nie był do odcinki.Mazdomania pisze:Bawół1, Niestety te kanały 26 i 27 nie są dla napięć cewek. Ja tez myślałam, że tak jest, a tak naprawdę to są kanały napięć "knock control" czyli spalania stukowego. W silnikach 4.2 w C5 nie ma kanału od napięcia cewek. - sprawdzone. Przepływka kuleje - sprawdź jej stan
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
Właśnie to był log z jazdy/ przejażdżki i nie było miejsca żeby tak deptać. Jedynie w 652 sek. jest lekkie dociśnięcie ale tez nie do podłogi i nie do końca.
Na początku logu widać ze przepływka na jałowym ma ok. 5,5 g . Własnie wraz z niestabilnym kątem wyprzedzenia zapłonu i przepływka trochę pływa z wartościami . Może to poprostu świece. Jednak na silniku nic nie czuć.
Ile jest u ciebie na przepływce?
Na początku logu widać ze przepływka na jałowym ma ok. 5,5 g . Własnie wraz z niestabilnym kątem wyprzedzenia zapłonu i przepływka trochę pływa z wartościami . Może to poprostu świece. Jednak na silniku nic nie czuć.
Ile jest u ciebie na przepływce?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Mój log też nie jest do końca idealny, bo mąż kierował, a on boi się do końca pedał w podłogę wcisnąć (widać po wartości load w 2 okienku w grupie 002), ale wygląda tak: http://vaglog.pl/log_198188.html
Jeśli dobrze pamiętam moja na zimnym silniku zaraz po odpaleniu (na ssaniu tak jakby) pokazuje w okolicach 9, a rozgrzana w okolicy 7 g/s
Jeśli dobrze pamiętam moja na zimnym silniku zaraz po odpaleniu (na ssaniu tak jakby) pokazuje w okolicach 9, a rozgrzana w okolicy 7 g/s
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Na pewno będzie ciut więcej na jałowym pokazywała od zwykłej 4.2, ale ile dokładnie powinna to przynam się, że nie wiem, ale sprawdzę
, natomiast oglądałam kilka S6 dla ludzi z forum i wszystkie pokazywały 6.5-7.5 na jałowym po rozgrzaniu.
EDIT: Sprawdziłam i u Ciebie w grupie 002 na jałowym:
- przepływka powinna wskazywać od 3.9g/s do 6.5g/s (u mnie od 3.9 do 7.1),
- obroty między 720-800rpm,
- ładowanie 15-28%

EDIT: Sprawdziłam i u Ciebie w grupie 002 na jałowym:
- przepływka powinna wskazywać od 3.9g/s do 6.5g/s (u mnie od 3.9 do 7.1),
- obroty między 720-800rpm,
- ładowanie 15-28%
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
http://vaglog.pl/log_198272.html
Zrobiłem log przepływki , ale na 2 biegu bo na 3 to strach ( drogi białe).
Tylko na 2-ce chyba zbyt szybko się obroty wkręcają i Vag nie nadąża z odcytami.
Wbity miałem 2-gi bieg , ale tiptronic sam przerzucił na wyższy chyba około 6500 RPM, a tego już na logu nie odnotowano.
No nic trzeba będzie poprawić na 3-ce.
CO myślicie o logu który jest powyżej?
Może ktoś podeśłac log z silnika 4,2 299 KM ?
Zrobiłem log przepływki , ale na 2 biegu bo na 3 to strach ( drogi białe).
Tylko na 2-ce chyba zbyt szybko się obroty wkręcają i Vag nie nadąża z odcytami.
Wbity miałem 2-gi bieg , ale tiptronic sam przerzucił na wyższy chyba około 6500 RPM, a tego już na logu nie odnotowano.
No nic trzeba będzie poprawić na 3-ce.
CO myślicie o logu który jest powyżej?
Może ktoś podeśłac log z silnika 4,2 299 KM ?
Z zamkiem drzwi to ciężka sprawa. Rok temu walczyłem ostro z tą przypadłością. Jak się pojawiał mróz to nie zamykały się drzwi kierowcy. Dopiero po ogrzaniu wnętrza zaczynały się zamykać. Rozbierałem dwa razy zamek i sparowałem i ciągle to samo. Pojechałem do mechanika i rozebrał, przedmuchał, osuszył opalarką i powiedział, że i tak będzie się powtarzało. Miał niestety rację. W tym roku dla odmiany zamek od pasażera dał o sobie znać. Tylko wymiana zamka moim zdaniem. Jak raz dostanie się tam wilgoć to już będzie nawalał. Ale zanim kupisz spróbuj wysuszyć i nasmarować, może u Ciebie na trochę pomoże.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 278
- Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
- Imię: Radosław
- Rocznik: 1998
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 AGA 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Ostróda
dzięki kolego za info. Aby wyjąć zamek trzeba wykręcić tzw. ramę okna prawda? Boje się czy później równo to skręcei nie będzie wiatr gwizdał przez uszczelki.C.. pisze:Z zamkiem drzwi to ciężka sprawa. Rok temu walczyłem ostro z tą przypadłością. Jak się pojawiał mróz to nie zamykały się drzwi kierowcy. Dopiero po ogrzaniu wnętrza zaczynały się zamykać. Rozbierałem dwa razy zamek i sparowałem i ciągle to samo. Pojechałem do mechanika i rozebrał, przedmuchał, osuszył opalarką i powiedział, że i tak będzie się powtarzało. Miał niestety rację. W tym roku dla odmiany zamek od pasażera dał o sobie znać. Tylko wymiana zamka moim zdaniem. Jak raz dostanie się tam wilgoć to już będzie nawalał. Ale zanim kupisz spróbuj wysuszyć i nasmarować, może u Ciebie na trochę pomoże.