Ostatnio jak spadła temperatura poniżej zera, czasami (nie zawsze) po odpaleniu silnika po nocy, słyszałem terkot przez sekundę... dzisiaj jak uruchomiłem silnik, ten terkot został już na stałe... ten dziwny dżwięk dochodzi z prawej strony głowicy... silnik pracuje równo... czy to jest uszkodzony napinacz
3.2 FSI stukanie na stałe
-
Ślimak40
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 75
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
3.2 FSI stukanie na stałe
Witam,
Ostatnio jak spadła temperatura poniżej zera, czasami (nie zawsze) po odpaleniu silnika po nocy, słyszałem terkot przez sekundę... dzisiaj jak uruchomiłem silnik, ten terkot został już na stałe... ten dziwny dżwięk dochodzi z prawej strony głowicy... silnik pracuje równo... czy to jest uszkodzony napinacz
czy wymiana samego napinacza od góry może rozwiązać problem
Może jest mechanik w Warszawie, który ma dobrą wiedzę i w rozsądnych pieniądzach, miałby ochotę to naprawić...
Bardzo proszę o pomoc...
Ostatnio jak spadła temperatura poniżej zera, czasami (nie zawsze) po odpaleniu silnika po nocy, słyszałem terkot przez sekundę... dzisiaj jak uruchomiłem silnik, ten terkot został już na stałe... ten dziwny dżwięk dochodzi z prawej strony głowicy... silnik pracuje równo... czy to jest uszkodzony napinacz
-
0x4B25A
-
0x4B25A
Nie, nie będzie, bo tam są 4 łańcuchy...Ślimak40 pisze: może będzie widać czy łańcuch jest luźny, czy napinacz i ślizg są w całości...
Niestety, ale nie poradzi. Powtórzę raz jeszcze... jeśli to rozrząd, to masz do wyjęcia cały silnik i zrobienie kompletu. Ale zdiagnozować trzeba najpierw, czy to na pewno rozrząd...poradzi sobie z tym człowiek taki jak ja, który wymienił kilkanaście pasków rozrządu w autach
-
Ślimak40
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 75
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Odpaliłem dzisiaj silnik, po kilku minutach, przestało stukać - chyba napinacz napiął łańcuch... według mnie, stuki było słychać z górnego prawego... na razie wszystko pięknie i cichutko chodzi... nie dawno wymieniłem olej, może rozpuścił jakieś brudy, które zatkały hydraulikę... jeśli sytuacja się powtórzy, to napiszę tutaj i będe szukał jakiegoś sprawdzonego serwisu... Dzięki wielkie za odpowiedź...
[ Dodano: 2014-12-28, 19:51 ]
Długo się nie nacieszyłem... po przejechaniu 30 km, odpaliłem silnik i znowu stuka...
[ Dodano: 2014-12-28, 19:51 ]
Długo się nie nacieszyłem... po przejechaniu 30 km, odpaliłem silnik i znowu stuka...
-
0x4B25A
-
Ślimak40
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 75
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Byłem dzisiaj w ASO, żeby zamówić komplet rozrządu... powiedzieli mi, że całego rozrządu się nie robi... łańcuchy są bardzo mocne i się ich nie wymienia... jeśli zepsuł się górny napinacz, to żebym tylko jego wymienił... oni tak praktykują i klienci sobie chwalą... są to wyrzucone pieniądze ale jeśli chcę to mi zamówią... teraz już nie wiem co o tym wszystkim myśleć, to jest jakaś porażka... mam już ten napinacz... spróbuje tylko to zrobić...
[ Dodano: 2014-12-29, 17:23 ]
Zastanawiam się czy to na pewno napinacz a nie wariator... czy można to jakoś poznać po dźwięku?? czy trzeba to wszystko rozebrać??
[ Dodano: 2014-12-29, 17:23 ]
Zastanawiam się czy to na pewno napinacz a nie wariator... czy można to jakoś poznać po dźwięku?? czy trzeba to wszystko rozebrać??
-
0x4B25A
Moim zdaniem kompletna bzdura... niestety...Ślimak40 pisze: łańcuchy są bardzo mocne i się ich nie wymienia
Przeczytaj inny temat o rozrządzie w 3.0TDI i tam kolega także zrobił samą górę... pojeździł chwilę i poszedł cały...Ślimak40 pisze:teraz już nie wiem co o tym wszystkim myśleć, to jest jakaś porażka... mam już ten napinacz... spróbuje tylko to zrobić...
Wariator pokaże raczej jedynie błąd położenia wałka...Ślimak40 pisze:Zastanawiam się czy to na pewno napinacz a nie wariator... czy można to jakoś poznać po dźwięku?? czy trzeba to wszystko rozebrać??
-
Schiller_Polska
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 768
- Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
- Imię: Krzysztof
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
Ślimak40
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 75
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Jeśli wariator nie może stukać tylko pokażę błąd wałka, to skreślę go z listy zakupów... Dzięki za podpowiedź...
[ Dodano: 2014-12-30, 11:23 ]
Sprawdziłem historię serwisową... okazało się, że cały rozrząd był wymieniony 34.000 km temu... wyjmowany był silnik... sprawdzaliśmy każdy numer części... nawet wkręcili nowe śrubki... sewisant powiedział, że w takim razie to wariator... on może stukać... tylko nie wiadomo który... podobno jak się wymontuje to będzie wiadomo... wymieniał ktoś wariator?? dużo roboty??
[ Dodano: 2014-12-30, 11:23 ]
Sprawdziłem historię serwisową... okazało się, że cały rozrząd był wymieniony 34.000 km temu... wyjmowany był silnik... sprawdzaliśmy każdy numer części... nawet wkręcili nowe śrubki... sewisant powiedział, że w takim razie to wariator... on może stukać... tylko nie wiadomo który... podobno jak się wymontuje to będzie wiadomo... wymieniał ktoś wariator?? dużo roboty??
-
0x4B25A
Dlatego napisałem 'raczej', bo nie jestem mechanikiemŚlimak40 pisze:sewisant powiedział, że w takim razie to wariator... on może stukać... tylko nie wiadomo który... podobno jak się wymontuje to będzie wiadomo... wymieniał ktoś wariator?? dużo roboty??
Jak diagnozować? Są 4 sztuki... zapewne przez przekładanie z jednej głowicy na drugą i sprawdzanie, czy stukot się nie przenosi. Co do cen... ok. 1k PLN za sztukę... z tego co czytałem, była tam wada materiałowa, powodująca problem z ryglowaniem po osiągnięciu odpowiedniego ciśnienia. Ale to właśnie powoduje bardziej ten błąd o którym wspomniałem...
P.S. Nie wydaje Ci się dziwne, że ktoś zrobił rozrząd w ASO, wydał na to ponad 10k PLN i zaraz sprzedał?
-
Ślimak40
- Forum Audi A6 / A7

- Posty: 75
- Rejestracja: 19 gru 2014, 15:14
- Imię: Adam
- Rocznik: 2016
- Moje auto: A6 C7
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CNHA 190KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
Po wymianie rozrządu przejechane ma 35.000 km przez 3 lata... co daje nam razem 235.000 km... nie wiem, może i dziwne... wariator 1 szt. w ASO - 1800 zł, więc nie mało... górny łańcuch trzeba zdjąć do wymiany tego wariatora?? wiem, że przykręcony jest chyba na cztery śrubki...
[ Dodano: 2014-12-30, 14:00 ]
Jak zaczyna stukać to tylko po odpaleniu, ale nie za każdym razem... chodzi na wolnych obrotach około 5 minut i przestaje stukać, jest cicho... silnik cały czas pracuje równo... można śmigać, aż do następnego odpalenia... dziwne to i denerwujące... wiem, nie jeżdżę już bo obawiam się, że jednak może się coś stać... rozbierane będzie wszystko zaraz w nowym roku...
[ Dodano: 2014-12-30, 14:00 ]
Jak zaczyna stukać to tylko po odpaleniu, ale nie za każdym razem... chodzi na wolnych obrotach około 5 minut i przestaje stukać, jest cicho... silnik cały czas pracuje równo... można śmigać, aż do następnego odpalenia... dziwne to i denerwujące... wiem, nie jeżdżę już bo obawiam się, że jednak może się coś stać... rozbierane będzie wszystko zaraz w nowym roku...
-
0x4B25A








