
Problem z zamkiem (raz działa raz nie)
Problem z zamkiem (raz działa raz nie)
Witajcie mam problem z zamkiem , raz działa raz nie, skutkuje jak pare razy zamknę i otworzę centralkę , kiedy występuje problem to klamka chodzi luźno z zewnątrz jak i od środka... wymienić cały zamek czy coś można tam zdziałać?? 

- Naprawa Audi A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1352
- Rejestracja: 18 paź 2009, 12:22
- Imię: Tomek
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.7TDI 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Wymiana zamka nie powinna być kosztowna, a teraz sporo ryzykujesz - jak spadnie Ci cięgno Bowdena, bądź zamek się zablokuje to z zewnątrz nie otworzysz, a z wewnątrz będziesz musiał pruć boczek
Póki co otwórz drzwi i wykręć dwa małe wkręty na wąskich ściankach drzwi - u góry. Jeden jest nad zamkiem, drugi pod lusterkiem - w przypadku awarii zamkniętych drzwi wystarczy szarpnąć boczek i masz dojście od wewnątrz. Z wkrętami na miejscu tak jak wspomniałem - tylko prucie...

Póki co otwórz drzwi i wykręć dwa małe wkręty na wąskich ściankach drzwi - u góry. Jeden jest nad zamkiem, drugi pod lusterkiem - w przypadku awarii zamkniętych drzwi wystarczy szarpnąć boczek i masz dojście od wewnątrz. Z wkrętami na miejscu tak jak wspomniałem - tylko prucie...
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
ja miałem taki problem że po malowaniu samochodu źle wyregulowali mi cięgno od klamki i zamek się blokował, pomagało uderzenie pięścią w okolice zamka (pod klamką) no i musiałem rozebrać bok drzwi i samemu wyregulować cięgno no ale tak jak mówię, u mnie była ingerencja pracowników z lakierni a jeśli u Ciebie zaczęło się dziać tak samo z siebie to najpierw spróbuj wyjąć zamek i wypryskać go najpierw WD 40 żeby wypłyną bród a potem sylikonem smarującym w srayu, albo może to wina kabli, sprawdź wiązki w drzwiach między zawiasami i jeszcze wiązkę kabli od zamka przez drzwi. Wymiana zamka to ostateczność bo musisz być pewien że to to, inaczej pieniądze w błoto. Chociaż drzwi kierowcy są używane najczęściej więc zamek w 15 letnim aucie ma prawo się zużyć.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
Proszę oto temat który Ci wszystko ukaże co gdzie jest i jak to wyregulować LINK
ja u siebie mam ten czarny plastik względem cięgna obniżony tyle ile zaznaczyłem na TYM zdjęciu i działa elegancko, ale jeśli u Ciebie czarny plastik będzie w owych okolicach (NIE MOŻE BYĆ WYŻEJ!!!) to raczej nie będzie tego wina tylko tak jak pisałem, może konieczne będzie przeczyszczenie i nasmarowanie.
ja u siebie mam ten czarny plastik względem cięgna obniżony tyle ile zaznaczyłem na TYM zdjęciu i działa elegancko, ale jeśli u Ciebie czarny plastik będzie w owych okolicach (NIE MOŻE BYĆ WYŻEJ!!!) to raczej nie będzie tego wina tylko tak jak pisałem, może konieczne będzie przeczyszczenie i nasmarowanie.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 18 paź 2011, 15:06
- Lokalizacja: Tomaszów Lubelski
jak będzie za nisko to też będzie się blokował zamek, ogólnie to ten czarny plastik musi być w pozycji 1-1.5cm do dołu od pozycji skrajnej górnej i wtedy zamek się nie blokuje a klamka ładnie łapię od połowy. Najlepiej bez ingerencji sprawdź to w taki sposób że zobacz w którym momencie Ci łapie klamka zewnętrzna, jeśli w połowie tzn że jest wszystko ok, jeśli przy samej górze - cięgno do regulacji (plastik za wysoko), jeśli na samym początku - cięgno do regulacji (plastik za nisko)
jednak regulacja była ok , po prostu zamek wystarczyło nasmarować bo nie wracał po otwarciu drzwi centralką i dalej niby były otwarte ale jeszcze zamek trzymał jako zamknięte:) po stuknięciu parę razy ręką w drzwi wracał prawidłowo i można było je bez problemu otworzyć
także poszło w ruch WD-40 i smar i jest ok 

