Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ASG 4.2 299 KM] Problem z przepustnica/kolektorem ssacym.

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
v4mpyre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:34
Lokalizacja: pn-wsch okolice w-wy

[ASG 4.2 299 KM] Problem z przepustnica/kolektorem ssacym.

Post autor: v4mpyre » 20 gru 2014, 16:42

Witajcie panowie i panie :)
Kupilem sobie ostanio A6 C5 quattro 4.2
Autko bez gazu, przeszlo wlasnie wymiane rozrzadu i regeneracje wspomagania. Jakies 150km po wymianach auto wpadlo w tryb awaryjny.
Pobawilem sie VAGiem i wyszlo:

Address 01: Engine
Controller: 4D0 907 558 A
Component: 4.2L V8/5V G 0002
Coding: 05752
Shop #: WSC 02335
1 Fault Found:
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000

Zrobilem pomiary i okazalo sie ze przy ok 42% otwarcia przepustnicy wyskakuje ten blad i wlacza tryb awaryjny. Po restarcie samochodu mozna jechac od nowa, dopoki nie wcisnie sie za mocno gazu, blad sie wtedy pojawia znowu i wlacza tryb awaryjny. Mozna go skasowac, ale nic to nie daje. Zrobilem na wszelki przypadek adaptacje (tak, wiem, bez sensu bez czyszczenia), niby powiedzialo ze OK, ale blad pojawia sie bez zmian.
Macie jakies pomysly? Do wymiana przepustnica?
Przejrzalem allegro, uzywki niby sa po ok 150 zl, ale czy to wystarczy?
Ostatnio zmieniony 22 gru 2014, 12:51 przez v4mpyre, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 21 gru 2014, 00:57

Wyjmij ją, wyczyść, zrób adaptację i sprawdź.

v4mpyre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:34
Lokalizacja: pn-wsch okolice w-wy

Post autor: v4mpyre » 21 gru 2014, 16:34

Taki miałem plan, chociaż słyszałem opinie, że to nic nie da raczej przy takim jej zachowaniu, dlatego najpierw wolałem sprawdzić wszystkie opcje.

[ Dodano: 2014-12-21, 16:34 ]
No coz, rozebralem, sprawdzam - dziala, ok, przeczyscilem, sprawdzam - dziala, montuje ponownie na aucie, adaptacja, test - przelacza sie w awaryjny przy podobnym % otwarcia... Siedze, mysle, wtf... Rozbieram znowu dolot, tylko bez odkrecania, ruszam klapka a ta sie blokuje w pewnym miejscu... Mysle ponownie wtf. Zdjalem przepustnice, patrze, a tam na samym wejsciu do kolektora duzy kawalek plastiku, tak z 3 na 7 cm zaklinowal sie w taki sposob ze blokowal przepustnice... WTF? Skad to sie tam wzielo?
Jeszcze nie poskladalem samochodu, ale obstawiam ze wszystko bedzie dzialac... Teraz zagadka - co to jest, skad to sie wzielo i jak sie dostalo do kolektora? Ma ktos pomysl?

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 21 gru 2014, 16:53

Albo po dzwonie był, albo zmienie długości dolotów w ssącym.
JAk zmienie długości i Ci się rozyspia i wciągnie do tłoków może być wesoło :)
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

Awatar użytkownika
bloku
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 239
Rejestracja: 18 sty 2009, 13:23
Lokalizacja: Reda

Post autor: bloku » 21 gru 2014, 17:06

Ja wyżej, wypadły klapy dolotu. najprościej jest je wywalić. Znacząco nie odczujesz różnicy. Przy takich mocach skracanie dolotu jest mało odczuwalne. Jedyne co to auto będzie później wstawać. A, że V8ki są mega elastyczne to sobei z tym poradzi.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 21 gru 2014, 17:08

Miałem kiedyś taki przypadek i zbierał się gorzej. Ja proponuje jednak wymianę.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

v4mpyre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:34
Lokalizacja: pn-wsch okolice w-wy

Post autor: v4mpyre » 21 gru 2014, 17:45

A powie ktos jak to wyglada? :)
Bo mi ten kawalek plastiku zadnej klapki nie przypomina...

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 21 gru 2014, 18:01

Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

v4mpyre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:34
Lokalizacja: pn-wsch okolice w-wy

Post autor: v4mpyre » 21 gru 2014, 18:12

Ok... Myslalem ze klapki to beda jakies plaski, a tu fakt... Dokladnie - wylecial kawalek tej plastikowej czesci z wybrzuszeniami...
Rozumiem, że tego nie ma jako osobnej czesci i trzeba zmienic caly kolektor?

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 21 gru 2014, 18:24

zgadłeś, a kupić kolektor z płynie działającymi klapami to ciężko <rotfl>
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

v4mpyre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:34
Lokalizacja: pn-wsch okolice w-wy

Post autor: v4mpyre » 21 gru 2014, 18:31

Hmmm... Czyli co, rozebrac kolektor, wywalic klapki zeby moc jezdzic, a potem po prostu szukac calego sprawnego?

Cin
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 348
Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: LLB, SK, WA

Post autor: Cin » 21 gru 2014, 18:51

Moim zdaniem robic od razu jak trzeba, wyciagnięcie kolektora nie jest ciezke ale tez nie jest banalne. Trzeba uważać aby nie wpadło nic w zawory, nowe uszczelki.
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.

v4mpyre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:34
Lokalizacja: pn-wsch okolice w-wy

Post autor: v4mpyre » 21 gru 2014, 18:55

No to zonk... W takim razie trzeba znalezc dobry kolektor teraz :( I sie wyrobic przed swietami...

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 22 gru 2014, 11:06

Cin, _link
Lektor.

v4mpyre
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 13
Rejestracja: 08 gru 2014, 10:34
Lokalizacja: pn-wsch okolice w-wy

Post autor: v4mpyre » 22 gru 2014, 12:50

W celu uporzadkowania - zmienilem temat, coby pozniej latwiej znalezc w szukajce :)
Samochod u mechanika na rozbieraniu kolektora, nowy kolektor dzieki koledze Cin juz do mnie jedzie. Temat chyba wyczerpany, dzieki za pomoc.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga