[ASG 4.2 299 KM] Problem z przepustnica/kolektorem ssacym.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 gru 2014, 10:34
- Lokalizacja: pn-wsch okolice w-wy
[ASG 4.2 299 KM] Problem z przepustnica/kolektorem ssacym.
Witajcie panowie i panie
Kupilem sobie ostanio A6 C5 quattro 4.2
Autko bez gazu, przeszlo wlasnie wymiane rozrzadu i regeneracje wspomagania. Jakies 150km po wymianach auto wpadlo w tryb awaryjny.
Pobawilem sie VAGiem i wyszlo:
Address 01: Engine
Controller: 4D0 907 558 A
Component: 4.2L V8/5V G 0002
Coding: 05752
Shop #: WSC 02335
1 Fault Found:
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Zrobilem pomiary i okazalo sie ze przy ok 42% otwarcia przepustnicy wyskakuje ten blad i wlacza tryb awaryjny. Po restarcie samochodu mozna jechac od nowa, dopoki nie wcisnie sie za mocno gazu, blad sie wtedy pojawia znowu i wlacza tryb awaryjny. Mozna go skasowac, ale nic to nie daje. Zrobilem na wszelki przypadek adaptacje (tak, wiem, bez sensu bez czyszczenia), niby powiedzialo ze OK, ale blad pojawia sie bez zmian.
Macie jakies pomysly? Do wymiana przepustnica?
Przejrzalem allegro, uzywki niby sa po ok 150 zl, ale czy to wystarczy?
Kupilem sobie ostanio A6 C5 quattro 4.2
Autko bez gazu, przeszlo wlasnie wymiane rozrzadu i regeneracje wspomagania. Jakies 150km po wymianach auto wpadlo w tryb awaryjny.
Pobawilem sie VAGiem i wyszlo:
Address 01: Engine
Controller: 4D0 907 558 A
Component: 4.2L V8/5V G 0002
Coding: 05752
Shop #: WSC 02335
1 Fault Found:
17953 - Throttle Valve Controller: Malfunction
P1545 - 35-10 - - - Intermittent
Readiness: 0000 0000
Zrobilem pomiary i okazalo sie ze przy ok 42% otwarcia przepustnicy wyskakuje ten blad i wlacza tryb awaryjny. Po restarcie samochodu mozna jechac od nowa, dopoki nie wcisnie sie za mocno gazu, blad sie wtedy pojawia znowu i wlacza tryb awaryjny. Mozna go skasowac, ale nic to nie daje. Zrobilem na wszelki przypadek adaptacje (tak, wiem, bez sensu bez czyszczenia), niby powiedzialo ze OK, ale blad pojawia sie bez zmian.
Macie jakies pomysly? Do wymiana przepustnica?
Przejrzalem allegro, uzywki niby sa po ok 150 zl, ale czy to wystarczy?
Ostatnio zmieniony 22 gru 2014, 12:51 przez v4mpyre, łącznie zmieniany 2 razy.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 13
- Rejestracja: 08 gru 2014, 10:34
- Lokalizacja: pn-wsch okolice w-wy
Taki miałem plan, chociaż słyszałem opinie, że to nic nie da raczej przy takim jej zachowaniu, dlatego najpierw wolałem sprawdzić wszystkie opcje.
[ Dodano: 2014-12-21, 16:34 ]
No coz, rozebralem, sprawdzam - dziala, ok, przeczyscilem, sprawdzam - dziala, montuje ponownie na aucie, adaptacja, test - przelacza sie w awaryjny przy podobnym % otwarcia... Siedze, mysle, wtf... Rozbieram znowu dolot, tylko bez odkrecania, ruszam klapka a ta sie blokuje w pewnym miejscu... Mysle ponownie wtf. Zdjalem przepustnice, patrze, a tam na samym wejsciu do kolektora duzy kawalek plastiku, tak z 3 na 7 cm zaklinowal sie w taki sposob ze blokowal przepustnice... WTF? Skad to sie tam wzielo?
Jeszcze nie poskladalem samochodu, ale obstawiam ze wszystko bedzie dzialac... Teraz zagadka - co to jest, skad to sie wzielo i jak sie dostalo do kolektora? Ma ktos pomysl?
[ Dodano: 2014-12-21, 16:34 ]
No coz, rozebralem, sprawdzam - dziala, ok, przeczyscilem, sprawdzam - dziala, montuje ponownie na aucie, adaptacja, test - przelacza sie w awaryjny przy podobnym % otwarcia... Siedze, mysle, wtf... Rozbieram znowu dolot, tylko bez odkrecania, ruszam klapka a ta sie blokuje w pewnym miejscu... Mysle ponownie wtf. Zdjalem przepustnice, patrze, a tam na samym wejsciu do kolektora duzy kawalek plastiku, tak z 3 na 7 cm zaklinowal sie w taki sposob ze blokowal przepustnice... WTF? Skad to sie tam wzielo?
Jeszcze nie poskladalem samochodu, ale obstawiam ze wszystko bedzie dzialac... Teraz zagadka - co to jest, skad to sie wzielo i jak sie dostalo do kolektora? Ma ktos pomysl?
Ja wyżej, wypadły klapy dolotu. najprościej jest je wywalić. Znacząco nie odczujesz różnicy. Przy takich mocach skracanie dolotu jest mało odczuwalne. Jedyne co to auto będzie później wstawać. A, że V8ki są mega elastyczne to sobei z tym poradzi.
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 348
- Rejestracja: 01 sie 2009, 19:19
- Imię: Paweł
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: LLB, SK, WA
cos podobnego
http://olx.pl/oferta/kolektor-ssacy-a8- ... 3UV31.html
http://olx.pl/oferta/kolektor-ssacy-a8- ... 3UV31.html
Posiadam blokady do: 4.2 MPI łancuch : BAT, BAS, BBK jak by ktoś potrzebował.
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga