4.2 nierówna praca silnika i strzelanie w rure :D
4.2 nierówna praca silnika i strzelanie w rure :D
jakiś czas temu ogarniam pomału wszystko. Wymieniłem przepływke na nową, cewki dwie zostały wieminione, 8 szt świec, odma, rozrząd wymieniony. Problem mam taki że wywalało mi błąd związany z sondą lambda rząd 2 sonda 1. Zbyt wysoka wartość ale jezdziło się ok. Po wymianie rozrządu też wywala mi ten błąd ale jeszcze wypadanie zapłonu na 5 7 i 8. Dziś jezdziłem rano było ok a po południu znowu wariuje. Czy to może być związane z sondą ? strzelanie na wolnych w rure ? W czasie jazzdy sytuacja wygląda tak że jade i brakuje mocy. W pewnym momencie zaczyna mrygać CHECK i auto dostaje takiej dawki mocy ze aż się dziwie. Nie trwa to długo i znowu zaczyna się mulić a CHECK gaśnie po chwili powtórka. Zaznaczę że rano jeździłem było ok a wieczorem odpaliłem i już bałagan Ogarniam auto pomalu od podstaw bo naprawde chciałbym aby było wszystko tak jak należy ale czasami to brakuje mi pomysłów. Jutro zamówie sonde nową i wymienie zobaczymy czy to coś da a jak nie to jakie pomysły logi robić
P0152 sonda lambda rząd 2 czujnik 1 zbyt wysoki poziom sygnału
następne błedy to losowe wypadanie zapłonu na kilku cylindrach
Wykryto wypadanie zapłonu na cylindrze 5 7 i 8 . Akurat ta strona co sonda jest walnięta ( możliwe walnięta) Wczoraj patrzyłem kostkę co jest podłączona ta sonda i była w niej woda. Przedmuchałem i styki zaśniedziałem ale przeczyściłem ile się dało. Kiedy wszedłem w dane na kompie to sonda nie pracowała bo stała w miejscu z kolei na rzędzie pierwszym widać że zmieniają się dane. Po przejechaniu się i ostrym gazowaniu wróciłem na warsztat i o dziwo sonda się ruszyła i widać było że praca silnika jest ok. Dzisiaj z rana nie wiem czy sonda działałą ale jechałem do sklepu i było ok dopiero wieczorem w powrocie z pracy widać że wariował silnik i strzelał w rure na wolnych obrotach... hmm. Zrobie te logi jutro bo musze to ogarnąć nie daje mi to spokoju
[ Dodano: 2014-12-18, 20:22 ]
jeszcze pytanko jak zrobić dokładnie te logi ? mam VAGa i VCDSa. Brat kiedyś robił logi ale czy będzie miał czas jutro aby mi to pokazać... Dynamiczne czyli w jeździe tak ? krótki opis prosił bym a jutro zrobie logi jakie tylko chcesz
[ Dodano: 2015-01-03, 15:46 ]
przesyłam logi http://vaglog.pl/log_198637.html
Wyskoczyło mi więcej błędów i wydaje mi się że to może być wina tego że rozrząd o jeden ząbek mógł przeskoczyć.
Błędy:
17527 - Oxygen (lambda) sensor heating circuit B2 S1 : short to ground
P1119
17748 - camshaft position sensor (G40) / Engine speed sensor (G28) Incor. Correlation
P1340
16538 - Oxygen ( Lambda) senosr B2 S1: no activity
P0154
[ Dodano: 2015-01-03, 23:02 ]
To jak ? Rozrząd mam przestawic ? Jak tak to robie toale czy to pomoże
następne błedy to losowe wypadanie zapłonu na kilku cylindrach
Wykryto wypadanie zapłonu na cylindrze 5 7 i 8 . Akurat ta strona co sonda jest walnięta ( możliwe walnięta) Wczoraj patrzyłem kostkę co jest podłączona ta sonda i była w niej woda. Przedmuchałem i styki zaśniedziałem ale przeczyściłem ile się dało. Kiedy wszedłem w dane na kompie to sonda nie pracowała bo stała w miejscu z kolei na rzędzie pierwszym widać że zmieniają się dane. Po przejechaniu się i ostrym gazowaniu wróciłem na warsztat i o dziwo sonda się ruszyła i widać było że praca silnika jest ok. Dzisiaj z rana nie wiem czy sonda działałą ale jechałem do sklepu i było ok dopiero wieczorem w powrocie z pracy widać że wariował silnik i strzelał w rure na wolnych obrotach... hmm. Zrobie te logi jutro bo musze to ogarnąć nie daje mi to spokoju
[ Dodano: 2014-12-18, 20:22 ]
jeszcze pytanko jak zrobić dokładnie te logi ? mam VAGa i VCDSa. Brat kiedyś robił logi ale czy będzie miał czas jutro aby mi to pokazać... Dynamiczne czyli w jeździe tak ? krótki opis prosił bym a jutro zrobie logi jakie tylko chcesz
[ Dodano: 2015-01-03, 15:46 ]
przesyłam logi http://vaglog.pl/log_198637.html
Wyskoczyło mi więcej błędów i wydaje mi się że to może być wina tego że rozrząd o jeden ząbek mógł przeskoczyć.
Błędy:
17527 - Oxygen (lambda) sensor heating circuit B2 S1 : short to ground
P1119
17748 - camshaft position sensor (G40) / Engine speed sensor (G28) Incor. Correlation
P1340
16538 - Oxygen ( Lambda) senosr B2 S1: no activity
P0154
[ Dodano: 2015-01-03, 23:02 ]
To jak ? Rozrząd mam przestawic ? Jak tak to robie toale czy to pomoże
Ostatnio zmieniony 04 sty 2015, 10:18 przez Pedross86, łącznie zmieniany 1 raz.
A jak mam je sprawdzic ? Ktore czujniki ? Jeden na walku rozrządu a drugi to sonda ? Po wymianie rozrzadu takie cyrki sa bo wczesniej co pamietam to z sonda tylko bledy wyskakiwaly... no ale jak jest mozliwosc sprawdzenia tyvh czujnikow to lepiej sprawdzic jak rozbierac przód i rozrząd przestawiac...
20 stopni oznaczało by przestawienie o 1-2 zęby rozrządu. U mnie wywala 9-11 ale rozrząd ma już 80kkm.
Niedoczytałem nigdzie jak z oplaniem? Nie ma problemu czy na początku ma poszarpywania związane z wypadaniem zapłonów?
Niedoczytałem nigdzie jak z oplaniem? Nie ma problemu czy na początku ma poszarpywania związane z wypadaniem zapłonów?
Historia z C5: A6 3,0 ASN->S6 4,2 AQJ->S6 4,2 ANK
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Obecnie: Audi A8 D2 4,2 32V 299KM ABZ
Wymieniałem rozrząd sam bo znam sie na tym mniej wiecej i widzialem jak byly znaki namalowane kiedys jak ktos wymienial a jak patrząc na zdj to kola te dwa od wałków powinny byc prosto ustawione na takim prostym przyrzadzie. Listwa z 4 bolcami po dwa na kolo. I widac bylo ze jest przestawiony o ząbek więc ustawiłem wedlug tej listwy. Widocznie wczesniej dobrze bylo ustawione. Jeden ząbek różnicy robil by takie zmiany.
Co do odpalania ma zimno odpala dobrze. Troche glosno chodzi ale po chwili cisza jest. No i telepie buda czylu nierowna praca. Nie zawsze tak jest. Jak mu odbije to chodzi dobrze bez zarzutow. Rzadko to sie zdarza ale jest tak czasami... czujniki mozna zamienic stronami ? Czyli sa takie same. To nie problem bedzie jesli tak. Te gorne czujniki obok kół zebatych na pokrywie.
[ Dodano: 2015-01-04, 17:32 ]
Panowie przestawilem na lewym rzędzie o jeden ząbek. Dziś niedziela i bylo troche czasu pogrzebac. Nie bylem sie przejechac ale po odpaleniu po jakims czasie jak zejdzie z wysokich obrotów zaczyna znow szarpac i wypadaja zaplon na lewym rzędzie (6.7.8 cyl). Bledy to podgrzewacz sondy lambda pierwsza na rzedzie drugim. Czujnik położenia walka rozrzadu na drugim rzedzie jest inny jak na tym pierwszym... czyli nawet jakby to byl czujnik to nie da sie tego zamienic miejscami
[ Dodano: 2015-01-05, 12:10 ]
wrzucam nowe logi po przestawieniu rozrządu o jeden ząbek na drugim rzędzie cylindrów
http://vaglog.pl/log_198637.html
jest poprawa ? jak nie to czujnik do sprawdzenia tak ?
Co do odpalania ma zimno odpala dobrze. Troche glosno chodzi ale po chwili cisza jest. No i telepie buda czylu nierowna praca. Nie zawsze tak jest. Jak mu odbije to chodzi dobrze bez zarzutow. Rzadko to sie zdarza ale jest tak czasami... czujniki mozna zamienic stronami ? Czyli sa takie same. To nie problem bedzie jesli tak. Te gorne czujniki obok kół zebatych na pokrywie.
[ Dodano: 2015-01-04, 17:32 ]
Panowie przestawilem na lewym rzędzie o jeden ząbek. Dziś niedziela i bylo troche czasu pogrzebac. Nie bylem sie przejechac ale po odpaleniu po jakims czasie jak zejdzie z wysokich obrotów zaczyna znow szarpac i wypadaja zaplon na lewym rzędzie (6.7.8 cyl). Bledy to podgrzewacz sondy lambda pierwsza na rzedzie drugim. Czujnik położenia walka rozrzadu na drugim rzedzie jest inny jak na tym pierwszym... czyli nawet jakby to byl czujnik to nie da sie tego zamienic miejscami
[ Dodano: 2015-01-05, 12:10 ]
wrzucam nowe logi po przestawieniu rozrządu o jeden ząbek na drugim rzędzie cylindrów
http://vaglog.pl/log_198637.html
jest poprawa ? jak nie to czujnik do sprawdzenia tak ?
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Na obu rzędach przestawiałeś chyba, bo obie strony poszły o 14 stopni.
Swoją drogą chyba napinacz na 1 głowicy dogorywa, lub łańcuch, bo nastawnik o wiele słabiej przestawia niż na 2 głowicy.
Czujniki halla są takie same, różnią się oznaczeniami pod VAG-iem: G40 i G143, ale dlatego, aby było wiadomo który jest ewentualnie uszkodzony Podmień je stronami i sprawdź błąd którego wywali i przy okazji zrób ponownego loga grup 90+93
Swoją drogą chyba napinacz na 1 głowicy dogorywa, lub łańcuch, bo nastawnik o wiele słabiej przestawia niż na 2 głowicy.
Czujniki halla są takie same, różnią się oznaczeniami pod VAG-iem: G40 i G143, ale dlatego, aby było wiadomo który jest ewentualnie uszkodzony Podmień je stronami i sprawdź błąd którego wywali i przy okazji zrób ponownego loga grup 90+93
motostacja - części samochodowe.
- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Moje auto: S6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 335KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
Z przodu masz jak najbardziej pasek, natomiast łańcuchy są z tyłu w głowicach - jak zdejmiesz dekle to zobaczysz je łącznie z nastawnikami od nich jest log z grupy 090, a od paska log z 093, choć czujnik jest na wałku ssącym, a odczyt jest z wałków wydechowych.
Znaki nic nie dają, one nawet jak są namalowane to ni jak nie mają się po włożeniu blokad, łącznie z blokadą wał (wkręca się ją w bloku pod poduszką od stony kierowcy)
Znaki nic nie dają, one nawet jak są namalowane to ni jak nie mają się po włożeniu blokad, łącznie z blokadą wał (wkręca się ją w bloku pod poduszką od stony kierowcy)
motostacja - części samochodowe.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga