wymiana silnika
wymiana silnika
Witam Panowie, zdaję sobię sprawę, że tamat jest wałkowany często jednak przeglądam forum od godziny i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie.
pół roku temu nabyłem drogą kupna mydelniczkę 2.5 TDI 150KM 1999r, niestety od samego początku mam problemy z motorem... jak już myślałem, że wszystko jest w miarę ogarnięte to wysypała mi się pompa... do tego wałki już nadają się do wymiany i koszt reanimacji tego silnika jest mało opłacalny... jeśli w ogóle jest opłacalny... chciałem wymienić motor na 2.5 TDI 180KM po 2003r. i chciałbym się dowiedzieć którego symbolu szukać ? który jest ten the best od the best ? :P
pół roku temu nabyłem drogą kupna mydelniczkę 2.5 TDI 150KM 1999r, niestety od samego początku mam problemy z motorem... jak już myślałem, że wszystko jest w miarę ogarnięte to wysypała mi się pompa... do tego wałki już nadają się do wymiany i koszt reanimacji tego silnika jest mało opłacalny... jeśli w ogóle jest opłacalny... chciałem wymienić motor na 2.5 TDI 180KM po 2003r. i chciałbym się dowiedzieć którego symbolu szukać ? który jest ten the best od the best ? :P
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 206
- Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
- Imię: Tonny
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 170KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Tuchów
też mam 2.5 (AFB) i myślałem jakby mi się cos posypało to zmieniłbym też na 2.5 tylko właśnie coś na B najlepiej BAU... dużo lepsza kultura pracy i faktycznie poprawiona góra silnika, smarowanie inne wałki, dźwignie i popychacze hydrauliczne, duży +
Ja zrobiłem już swoim prawie 40 tys. przez 1.5roku i jestem mega zadowolony fakt, wsadziłem może z 2tys. na hydraulike i dźwigienki ale praca silnika, dynamika i spalanie (w trasie poniżej 7l/100km przy prędkości 80-120km/h, co jestem w szoku) sprawia że za chiny ludowe nie włozyłbym tam 1.9;)
Ja zrobiłem już swoim prawie 40 tys. przez 1.5roku i jestem mega zadowolony fakt, wsadziłem może z 2tys. na hydraulike i dźwigienki ale praca silnika, dynamika i spalanie (w trasie poniżej 7l/100km przy prędkości 80-120km/h, co jestem w szoku) sprawia że za chiny ludowe nie włozyłbym tam 1.9;)
mechanik (mój dobry kumpel, serwisant w vw) mnie namawia do reanimacji mojego pieca, co o tym sądzicie ? koszta reanimacji i koszta wymiany na Bxx wyjdą +/- 1000zł taniej za reanimację... jego arument jest w sumie słuszny, że nie będzie mi sie miało już co tam zepsuć a kupię nowy piec i nie wiadomo co mi ktoś sprzeda...
- st.john
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 463
- Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1999
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
no i mechanik ma rację, po naprawie wiesz co masz i będzie Ci służyło a kupisz trupa i będziesz 2 razy w plecy.
edit: Metyoo był szybszy
edit: Metyoo był szybszy
Ostatnio zmieniony 08 gru 2014, 20:44 przez st.john, łącznie zmieniany 1 raz.
Jeżeli chcesz w przyszłości uniknąć wymiany wałków, radze wymieniając olej - przeczyścić przy okazji silnik ( Engine Flush ). Bardzo pomocne przy zatykających się kanalikach doprowadzających olej do wałków Mam w rodzinie takie audi od nowości z 98 roku, silnik AFB, już ponad 400 000km bez problemów.
Ja osobiście wymieniam olej co 10 000km i właśnie tego polecam się trzymać
Pozdrawiam
Ja osobiście wymieniam olej co 10 000km i właśnie tego polecam się trzymać
Pozdrawiam
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga