Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

wymiana silnika

Silniki wysokoprężne
ODPOWIEDZ
kozioł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 31 sie 2014, 17:37
Lokalizacja: Wrocław

wymiana silnika

Post autor: kozioł » 08 gru 2014, 19:28

Witam Panowie, zdaję sobię sprawę, że tamat jest wałkowany często jednak przeglądam forum od godziny i nie mogę znaleźć jednoznacznej odpowiedzi na moje pytanie.
pół roku temu nabyłem drogą kupna mydelniczkę 2.5 TDI 150KM 1999r, niestety od samego początku mam problemy z motorem... jak już myślałem, że wszystko jest w miarę ogarnięte to wysypała mi się pompa... do tego wałki już nadają się do wymiany i koszt reanimacji tego silnika jest mało opłacalny... jeśli w ogóle jest opłacalny... chciałem wymienić motor na 2.5 TDI 180KM po 2003r. i chciałbym się dowiedzieć którego symbolu szukać ? który jest ten the best od the best ? :P

rafoo

Post autor: rafoo » 08 gru 2014, 19:35

lepiej wymien na 1.9tdi i mozesz tez zrobic 180km

bajabaj
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 79
Rejestracja: 01 maja 2010, 16:17
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: bajabaj » 08 gru 2014, 19:38

Poprawione są o symbolu B.. BAU BDG BDH

kozioł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 31 sie 2014, 17:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kozioł » 08 gru 2014, 19:46

z 1.6 też zrobię 180KM. nie o to chodzi :/ bajabaj, czy one się czymś różnią ?

tibu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 206
Rejestracja: 28 kwie 2013, 12:33
Imię: Tonny
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 170KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Tuchów

Post autor: tibu » 08 gru 2014, 20:22

też mam 2.5 (AFB) i myślałem jakby mi się cos posypało to zmieniłbym też na 2.5 tylko właśnie coś na B najlepiej BAU... dużo lepsza kultura pracy i faktycznie poprawiona góra silnika, smarowanie inne wałki, dźwignie i popychacze hydrauliczne, duży +



Ja zrobiłem już swoim prawie 40 tys. przez 1.5roku i jestem mega zadowolony fakt, wsadziłem może z 2tys. na hydraulike i dźwigienki ale praca silnika, dynamika i spalanie (w trasie poniżej 7l/100km przy prędkości 80-120km/h, co jestem w szoku) sprawia że za chiny ludowe nie włozyłbym tam 1.9;)

kozioł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 31 sie 2014, 17:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kozioł » 08 gru 2014, 20:25

mechanik (mój dobry kumpel, serwisant w vw) mnie namawia do reanimacji mojego pieca, co o tym sądzicie ? koszta reanimacji i koszta wymiany na Bxx wyjdą +/- 1000zł taniej za reanimację... jego arument jest w sumie słuszny, że nie będzie mi sie miało już co tam zepsuć a kupię nowy piec i nie wiadomo co mi ktoś sprzeda...

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Moje auto: S4 C4
Rocznik: 1993
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 08 gru 2014, 20:43

Ja też jestem tego zdania. Remontujesz i wiesz co masz, wstawiasz używkę i grasz w loterię. Wg. mnie wymiana wchodzi w grę tylko, gdy naprawa jest nieopłacalna, albo niemożliwa.

Awatar użytkownika
st.john
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 463
Rejestracja: 30 kwie 2012, 16:28
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.5TDI BFC 163KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: st.john » 08 gru 2014, 20:43

no i mechanik ma rację, po naprawie wiesz co masz i będzie Ci służyło a kupisz trupa i będziesz 2 razy w plecy.

edit: Metyoo był szybszy ;)
Ostatnio zmieniony 08 gru 2014, 20:44 przez st.john, łącznie zmieniany 1 raz.

kozioł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 31 sie 2014, 17:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kozioł » 18 gru 2014, 23:45

no i wyszło na to że zdecydowałem się na naprawę ;) po nowym roku zabieramy się do pracy... ;) do wymiany idzie rozrząd(zestaw) + wałki rozrządu (zestaw) + regeneracja pompy wtryskowej mam nadzieję, że po tej operacji będę się cieszył jazdą i nie będzie się już miało zbytnio co zepsuć ;)

mrporpoise

Post autor: mrporpoise » 19 gru 2014, 09:12

No właśnie, bo to nie jest tak ze 2.5 TDI były silnikami które po 100 tysiącach siadały. Po prostu z niemiec to to przyjeżdża z nalotem pod 400 tysięcy, a że nie jest pancerna jednostka, to się w PL sypią ;)

Po remoncie nalatasz nim kolejne 200 tysięcy pewnie bez problemów.

kozioł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 31 sie 2014, 17:37
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: kozioł » 19 gru 2014, 18:11

oby tak było ;) majster coś mówił, że wymieni jakieś zaworki olejowe + częsta wymiana oleju i podobnież problem wycierających wałków ma być znikomy

Awatar użytkownika
WSGarage
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 117
Rejestracja: 16 lip 2010, 23:13
Lokalizacja: Okolice ZS

Post autor: WSGarage » 19 gru 2014, 20:30

Jeżeli chcesz w przyszłości uniknąć wymiany wałków, radze wymieniając olej - przeczyścić przy okazji silnik ( Engine Flush ). Bardzo pomocne przy zatykających się kanalikach doprowadzających olej do wałków :] Mam w rodzinie takie audi od nowości z 98 roku, silnik AFB, już ponad 400 000km bez problemów.

Ja osobiście wymieniam olej co 10 000km i właśnie tego polecam się trzymać ;]

Pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga