Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[BDV 2.4 170 KM] Kopci na biało po nocy

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
slawek3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
Imię: Radosław
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo

[BDV 2.4 170 KM] Kopci na biało po nocy

Post autor: slawek3000 » 02 gru 2014, 19:44

Witam ostatnio spadła temperatura i auto zaczęło kopcić na biało czy to normalne w V6 Olej sprawdziłem nie ubywa , wody nie ubywa , ubytku mocy nie mam . przestaje kopcić przy rozgrzaniu do 60 stopni .

Admin-Doc

Post autor: Admin-Doc » 02 gru 2014, 20:56

slawek3000, raczej to normalny objaw przy niskich temperaturach otoczenia <okok>

slawek3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
Imię: Radosław
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: slawek3000 » 02 gru 2014, 21:13

Dzięki za odpowiedz

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 06 gru 2014, 23:55

Witam
To nie jest normalne. Z rury przy niskich temperaturach leci para wodna , ale różnica pomiędzy silnikiem zimnym i rozgrzanym nie jest zbyt widoczna.
Twoje objawy zwiastują coś innego (pewnie się domyślasz).
W przypadku minimalnej nieszczelności płyn zdąży w części odparować, pozostałość miesza się z olejem , którego przybywa , lub nie ubywa w sposób eksploatacyjny.
Pozdrawiam Stanisław

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 07 gru 2014, 00:06

mstan pisze:Witam
To nie jest normalne. Z rury przy niskich temperaturach leci para wodna , ale różnica pomiędzy silnikiem zimnym i rozgrzanym nie jest zbyt widoczna.
Twoje objawy zwiastują coś innego (pewnie się domyślasz).
W przypadku minimalnej nieszczelności płyn zdąży w części odparować, pozostałość miesza się z olejem , którego przybywa , lub nie ubywa w sposób eksploatacyjny.
nie strasz od 10 lat jeżdzę v6 audi i zawsze przy minusowych temp i zimnym silniku kopci na biało- to para wodna skondensowana w układzie wydechowym po 5-10 km i osiągnięciu temp przez silnik to zjawisko zanika do następnego mrożnego poranka

mstan
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 101
Rejestracja: 10 mar 2013, 01:15
Lokalizacja: Konin

Post autor: mstan » 07 gru 2014, 00:25

Witam
Jeżdżąc V6 przez 10 lat można bezbłędnie określić czy auto odparowuje tylko wodę czy kopci na biało odparowując płyn chłodniczy.
Pozdrawiam Stanisław

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 07 gru 2014, 20:23

mstan pisze:Witam
Jeżdżąc V6 przez 10 lat można bezbłędnie określić czy auto odparowuje tylko wodę czy kopci na biało odparowując płyn chłodniczy.
sławek 3000 napisał wyrażnie żę przestaje dymić po osiągnięciu 60 stopni

kanok2
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 81
Rejestracja: 01 lut 2013, 18:53
Lokalizacja: Suwałki

Post autor: kanok2 » 08 gru 2014, 19:33

U mnie też "dymi" na biało do momentu rozgrzania wydechu i silnika :D

slawek3000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 13 lis 2013, 00:43
Imię: Radosław
Moje auto: S6 C6
Rocznik: 2003
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 CDUD 245KM
Napęd: RWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Legionowo

Post autor: slawek3000 » 30 gru 2014, 03:02

kolega napisał wyżej że może być problem z uciekającym płynem 11.12.14 sprawdziłem stan płynu zaznaczyłem mazakiem ile było , olej sprawdziłem ok był zero białego osadu tak samo pod korkiem . W ciągu 13 godz zrobiłem 1400 km w tym 4 korki w Niemczech w czasie drogi nie zakopciło ani razu , 3 dni później wróciłem do domu kolejne 1400 silniczek jak pszczółka znowu zero kopcenia . Po powrocie do domu na drugi dzień sprawdziłem stan oleju i poziomu płynu nic się nie zmieniło . Z ciekawości zostawiłem auto w garażu u kolegi ma tam ogrzewanie rano wsiadłem i odpaliłem i zero kopcenia wysuwa się jeden wniosek jest zimno i będzie woda odparowywać z wydechu .

Bawół1
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 278
Rejestracja: 09 lis 2013, 10:10
Imię: Radosław
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 AGA 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Ostróda

Post autor: Bawół1 » 30 gru 2014, 06:32

slawek3000 pisze:kolega napisał wyżej że może być problem z uciekającym płynem 11.12.14 sprawdziłem stan płynu zaznaczyłem mazakiem ile było , olej sprawdziłem ok był zero białego osadu tak samo pod korkiem . W ciągu 13 godz zrobiłem 1400 km w tym 4 korki w Niemczech w czasie drogi nie zakopciło ani razu , 3 dni później wróciłem do domu kolejne 1400 silniczek jak pszczółka znowu zero kopcenia . Po powrocie do domu na drugi dzień sprawdziłem stan oleju i poziomu płynu nic się nie zmieniło . Z ciekawości zostawiłem auto w garażu u kolegi ma tam ogrzewanie rano wsiadłem i odpaliłem i zero kopcenia wysuwa się jeden wniosek jest zimno i będzie woda odparowywać z wydechu .
Więc jak już podpowiadali koledzy , nie ma się czym przejmować. POnad 6 lat miałem A4 2,8 30v i były dni że wyglądałem jak parowóz. Teraz w V8 jest tak samo , silnik i wydech zimny to pompuje dymem jak przesłona dymna :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga