[ALL C5] skrzeczące hamulce
[ALL C5] skrzeczące hamulce
Witajcie,
zastanawia mnie jedna rzecz, auto to allroad w automacie, przy lekkim popuszczaniu hamulca hamulce wydają bardzo brzydki zgrzyt, skrzek czy jak to nazwać. Tarcze są w dobrym stanie, wymieniałem eksploatacyjnie klocki hamulcowe i tak jak na starych tak i na nowych bez zmian. Mam tak od samego początku. Załączam filmik z odgłosem.
https://www.youtube.com/watch?v=9U2aQbUonlc&feature=youtu.be
zastanawia mnie jedna rzecz, auto to allroad w automacie, przy lekkim popuszczaniu hamulca hamulce wydają bardzo brzydki zgrzyt, skrzek czy jak to nazwać. Tarcze są w dobrym stanie, wymieniałem eksploatacyjnie klocki hamulcowe i tak jak na starych tak i na nowych bez zmian. Mam tak od samego początku. Załączam filmik z odgłosem.
https://www.youtube.com/watch?v=9U2aQbUonlc&feature=youtu.be
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
W większości automatów którymi jeździłem takie zgrzyty przy lekkim popuszczeniu hamulca było słychać (może nie takie głośne), chyba najczęściej gdy na tarczy pojawiał się nawet mały rancik. Zazwyczaj gdy hamulce są zimne.
Poskładaj hamulce z dużą dbałością o czystość i wysmaruj jarzma i tyły klocków ATE Plastilube, tak żeby nic na sucho się nie stykało (no oprócz klocka z tarzczą
). Może trzeba wybrać inne klocki - jakie masz?
Poskładaj hamulce z dużą dbałością o czystość i wysmaruj jarzma i tyły klocków ATE Plastilube, tak żeby nic na sucho się nie stykało (no oprócz klocka z tarzczą

- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
Ja upierałbym się przy niezsczęśliwym doborze klocek-tarcza + lekkim luzie na jarzmie.
U mnie zjawisko występuje po dłuższym postoju. Po takim "trzeszczącym" hamowaniu wyraźnie widać na tarczy "skokową" pracę klocka. Moim zdaniem to dokładnie to samo drganie które odpowiedzalne jest za piszczenie, tylko tu z niższą częstotliwością a większą amplitudą.
Jeśli ciągle tak trzeszczy to może gumy w prowadnicach są zesztywniałe i nie tłumią drgań. W zasicku HP2 dobrze też porządnie wyczyścić i nasmarować plastilubem centralną prowadnicę, bo tam potrafi się zrobić niezły syf.
U mnie zjawisko występuje po dłuższym postoju. Po takim "trzeszczącym" hamowaniu wyraźnie widać na tarczy "skokową" pracę klocka. Moim zdaniem to dokładnie to samo drganie które odpowiedzalne jest za piszczenie, tylko tu z niższą częstotliwością a większą amplitudą.
Jeśli ciągle tak trzeszczy to może gumy w prowadnicach są zesztywniałe i nie tłumią drgań. W zasicku HP2 dobrze też porządnie wyczyścić i nasmarować plastilubem centralną prowadnicę, bo tam potrafi się zrobić niezły syf.
- mwx
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1486
- Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
- Imię: Forum Audi A6
- Rocznik: 2000
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 TFSI 300KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Poznań West
No to chyba mówimy o innym zjawisku. Ja piszę o sytuacji jak na filmiku - gdy wrzucam D lub R i puszczam delikatnie hamulec. Auto już pełza, ale hamulce jeszcze lekko trzymają i wtedy właśnie potrafi zatrzeszczeć.
Skoro Tobie trzeszczy nawet na postoju to musi być coś zupełnie innego. Łożysko w kole, zacisk (sprężynki), albo rzeczywiście coś z tłoczkami.
Skoro Tobie trzeszczy nawet na postoju to musi być coś zupełnie innego. Łożysko w kole, zacisk (sprężynki), albo rzeczywiście coś z tłoczkami.
Mam prawie identyczny problem. Ale slychać tylko przy wrzuceniu D i lekkim przyhamowywaniu przy starcie, albo gdy zaparkuje auto dam P i po wyjsciu z auta ktoś się oprze albo lekko stanę z górki identyczny dzwięk, myślałem że gumy na amortyzatorach, ale się pomyliłem. Czekam na rozwikłanie tematu.
Ps. Klocki wymieniane, tarcze nowiutkie, smarowałem ze 4razy. Jedynie obstawiam tłoczki. Tylko do tego miałbym jakie kolwiek zastrzeżenia.
Ps. Klocki wymieniane, tarcze nowiutkie, smarowałem ze 4razy. Jedynie obstawiam tłoczki. Tylko do tego miałbym jakie kolwiek zastrzeżenia.
jutro to sprawdzę, ale wydaje mi się że na rozgrzanych hamulcach po jeździe efekt dźwiękowy przycicha jeśli w ogóle nie zanika.
Czy klocki aso'we czy ferrodo różnicy nie ma, skrzeczy tak samo. Prócz odgłosów nie czuć żadnego szarpania autem czy skokowej pracy. Filmik nagrywałem w garażu więc odgłos może być lekko spotęgowany przez ciasne puste pomieszczenie.
Mało estetyczne to skrzeczenie i nie wypada żeby auto tej klasy takie dźwięki wydawało.
Czy klocki aso'we czy ferrodo różnicy nie ma, skrzeczy tak samo. Prócz odgłosów nie czuć żadnego szarpania autem czy skokowej pracy. Filmik nagrywałem w garażu więc odgłos może być lekko spotęgowany przez ciasne puste pomieszczenie.
Mało estetyczne to skrzeczenie i nie wypada żeby auto tej klasy takie dźwięki wydawało.