[ MULTI] Wymiana oleju,a rzeczywiste koszty.
[ MULTI] Wymiana oleju,a rzeczywiste koszty.
Witam.
Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów multitronic (model C5 ASN 220KM z 2003 roku). Domyślam się, że nie będzie to tania operacja i dlatego proszę o kilka wskazówek, aby nie dać się nabrać na zbędne koszta.
Powiedzcie mi jaki konkretnie olej powinienem kupić i w jakiej ilości?
Czy konieczna jest również wymiana filtra?
Co poza tym wchodzi jeszcze w skład tego podstawowego serwisu? Na co zwrócić uwagę?
Jakich kosztów powinienem się spodziewać?
Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów multitronic (model C5 ASN 220KM z 2003 roku). Domyślam się, że nie będzie to tania operacja i dlatego proszę o kilka wskazówek, aby nie dać się nabrać na zbędne koszta.
Powiedzcie mi jaki konkretnie olej powinienem kupić i w jakiej ilości?
Czy konieczna jest również wymiana filtra?
Co poza tym wchodzi jeszcze w skład tego podstawowego serwisu? Na co zwrócić uwagę?
Jakich kosztów powinienem się spodziewać?
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Olej raczej tylko ori - numer G 052 180 A2 około 115 zł za litr w ASO - potrzeba 4-4,5 litra.
Filtra przy standartowej wymianie oleju nie rusza się.
Ja bym podpytał się np. w jaki sposób sprawdzą poziom oleju po napełnieniu - powinno się kontrolować go przy danej temperaturze oleju i zakręcać korek przy 35-40 C ( tan na 99% )
Piszę o tym bo po kupiłem auto gdzie był olej wymieniany rok temu - przy okazji naprawy sterownika wyszło że brakowało około 1,3-1,5 l oleju , czyli prawodopodobnie skrzynia zalana i korek zakręcony i do domu
Filtra przy standartowej wymianie oleju nie rusza się.
Ja bym podpytał się np. w jaki sposób sprawdzą poziom oleju po napełnieniu - powinno się kontrolować go przy danej temperaturze oleju i zakręcać korek przy 35-40 C ( tan na 99% )
Piszę o tym bo po kupiłem auto gdzie był olej wymieniany rok temu - przy okazji naprawy sterownika wyszło że brakowało około 1,3-1,5 l oleju , czyli prawodopodobnie skrzynia zalana i korek zakręcony i do domu

- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Tu telefon kontaktowy: http://www.4rings.pl/index.php?p=1_3_Kontakt
Witam odświeżę temat mianowicie u mnie po zakupie auta i zrobieniu co było do zrobienia a trochę tego było przyszła pora na skrzynie, mam MULTI żadnych błędów, problemów,szarpań dziwnych czy coś ale nie wiem kiedy był wymieniany olej więc woe wymienić i mieć pewność że jest ok. tylko jaki olej zalać? wiem że zalecany producenta ale w aucie w bagażniku znalazłem olej zamiennik FEBI pół butli więc raczej taki jest obecnie. Czy opłaca mi się teraz kupować olej z aso skoro był lany zamiennik?
PS:Zna ktoś może z warszawy/okolic speca od skrzyń multi? Nie chce oddawać jakimś patałachom bo wiem że o ta skrzynia jest bardziej wymagająca niż np TIP.
PS:Zna ktoś może z warszawy/okolic speca od skrzyń multi? Nie chce oddawać jakimś patałachom bo wiem że o ta skrzynia jest bardziej wymagająca niż np TIP.
A czy ktos zna jakiegos magika od multi we Wroclawiu? Nie koniecznie tani. Wazne zeby zrobil konkretniebendzji pisze:Tu telefon kontaktowy: http://www.4rings.pl/index.php?p=1_3_Kontakt
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
Ja napisalem do Sopy z prosba wyceny i ma sie to tak:
czyszczenie, wymiana dynamiczna (w multi sie wymienia dynamicznie????), jakies uszlachetniacze, diagnostyka skrzyni, test glikolu(co to jest?), prawie 1100zł...
Chyba zmienie olej jednak sam, ma ktoś jakąś dokładną instrukcje krok po kroku jak to zrobić?
czyszczenie, wymiana dynamiczna (w multi sie wymienia dynamicznie????), jakies uszlachetniacze, diagnostyka skrzyni, test glikolu(co to jest?), prawie 1100zł...
Chyba zmienie olej jednak sam, ma ktoś jakąś dokładną instrukcje krok po kroku jak to zrobić?
Ostatnio zmieniony 07 mar 2016, 17:11 przez rafal149135, łącznie zmieniany 1 raz.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7187
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Rocznik: 2018
- Moje auto: Inne
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
dynamicznej w multi się nie robi , test glikolu pozwala wykryć przeciek płynu chłodniczego do oleju ( w chłodnicy )
w skrócie wymiana - zlewasz olej , nalewasz nowy aż się przeleje , odpalasz auto , dolewasz do przelania , czekasz aż temp. oleju będzie miała 35 C ( VAGiem kontrolujesz ) do tego czasu nadmiar oleju sobie skapuje , zakręcasz korek
w skrócie wymiana - zlewasz olej , nalewasz nowy aż się przeleje , odpalasz auto , dolewasz do przelania , czekasz aż temp. oleju będzie miała 35 C ( VAGiem kontrolujesz ) do tego czasu nadmiar oleju sobie skapuje , zakręcasz korek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 252
- Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
- Lokalizacja: Katowice
Czyli co...? Sopa to nie taki fachowiec jakiego z niego robia?bendzji pisze:dynamicznej w multi się nie robi , test glikolu pozwala wykryć przeciek płynu chłodniczego do oleju ( w chłodnicy )
w skrócie wymiana - zlewasz olej , nalewasz nowy aż się przeleje , odpalasz auto , dolewasz do przelania , czekasz aż temp. oleju będzie miała 35 C ( VAGiem kontrolujesz ) do tego czasu nadmiar oleju sobie skapuje , zakręcasz korek