Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[ MULTI] Wymiana oleju,a rzeczywiste koszty.

Układ napędowy i skrzynie biegów
bielu89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 paź 2014, 19:20
Lokalizacja: Częstochowa

[ MULTI] Wymiana oleju,a rzeczywiste koszty.

Post autor: bielu89 » 10 lis 2014, 18:31

Witam.

Przymierzam się do wymiany oleju w skrzyni biegów multitronic (model C5 ASN 220KM z 2003 roku). Domyślam się, że nie będzie to tania operacja i dlatego proszę o kilka wskazówek, aby nie dać się nabrać na zbędne koszta.

Powiedzcie mi jaki konkretnie olej powinienem kupić i w jakiej ilości?
Czy konieczna jest również wymiana filtra?

Co poza tym wchodzi jeszcze w skład tego podstawowego serwisu? Na co zwrócić uwagę?

Jakich kosztów powinienem się spodziewać?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 lis 2014, 19:14

Olej raczej tylko ori - numer G 052 180 A2 około 115 zł za litr w ASO - potrzeba 4-4,5 litra.

Filtra przy standartowej wymianie oleju nie rusza się.

Ja bym podpytał się np. w jaki sposób sprawdzą poziom oleju po napełnieniu - powinno się kontrolować go przy danej temperaturze oleju i zakręcać korek przy 35-40 C ( tan na 99% )

Piszę o tym bo po kupiłem auto gdzie był olej wymieniany rok temu - przy okazji naprawy sterownika wyszło że brakowało około 1,3-1,5 l oleju , czyli prawodopodobnie skrzynia zalana i korek zakręcony i do domu :)

bielu89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 paź 2014, 19:20
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bielu89 » 10 lis 2014, 19:17

A jaki olej jest zalecany. Czy Febi będzie w porządku? Czy koniecznie musi być oryginał ATF Audi?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 10 lis 2014, 20:06

Zalecany ORI :) - mam u siebie w mieście fachowca od multi ( Bart-S ) i on mówił że nic innego by nie wlał

bielu89
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 23 paź 2014, 19:20
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: bielu89 » 11 lis 2014, 09:01

Czyli jednak oryginalny ATF Audi.

A jak jest z tą wymianą filtra? Czy ewentualnie mógłbyś mi dać jakiś mail do tego gościa Bart-S?

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 lis 2014, 13:48

jest na forum tutaj albo A4 klub

Dawski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 lis 2014, 13:34
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Dawski » 11 lis 2014, 14:06

Witam tez poszukuje kontaktu do Bart S.

Moja skrzynie wymaga diagnozy i najprawdopodobniej naprawy, więc szukam dobrego specjalisty.

Pozdrawiam

markus71
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 29 sty 2013, 14:10
Lokalizacja: wrocław

Post autor: markus71 » 11 lis 2014, 22:04

Byłem u Barta-S, mówił że wymiana o ile pamiętam ok.500zł i tylko oryginał. Napiszcie do Barta na pw dane znajdziecie. Trzeba się wcześniej umówić. Polecam. Naprawia też w przyzwoitych cenach, tylko multitroniki.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 11 lis 2014, 22:21


Dawski
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2
Rejestracja: 11 lis 2014, 13:34
Lokalizacja: Oleśnica

Post autor: Dawski » 12 lis 2014, 21:29

bendzji, dzięki za namiary.
Napisałem własnie mail-a ze szczegółami dot mojej skrzyni. Jutro będe dzwonił.

memek29
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 38
Rejestracja: 19 sie 2015, 22:35
Lokalizacja: Wieliszew

Post autor: memek29 » 12 lut 2016, 21:43

Witam odświeżę temat mianowicie u mnie po zakupie auta i zrobieniu co było do zrobienia a trochę tego było przyszła pora na skrzynie, mam MULTI żadnych błędów, problemów,szarpań dziwnych czy coś ale nie wiem kiedy był wymieniany olej więc woe wymienić i mieć pewność że jest ok. tylko jaki olej zalać? wiem że zalecany producenta ale w aucie w bagażniku znalazłem olej zamiennik FEBI pół butli więc raczej taki jest obecnie. Czy opłaca mi się teraz kupować olej z aso skoro był lany zamiennik?

PS:Zna ktoś może z warszawy/okolic speca od skrzyń multi? Nie chce oddawać jakimś patałachom bo wiem że o ta skrzynia jest bardziej wymagająca niż np TIP.

Ivienek
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 sty 2016, 11:09
Lokalizacja: Wrocław
Kontakt:

Post autor: Ivienek » 04 mar 2016, 10:55

bendzji pisze:Tu telefon kontaktowy: http://www.4rings.pl/index.php?p=1_3_Kontakt
A czy ktos zna jakiegos magika od multi we Wroclawiu? Nie koniecznie tani. Wazne zeby zrobil konkretnie

rafal149135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rafal149135 » 07 mar 2016, 12:00

Ja napisalem do Sopy z prosba wyceny i ma sie to tak:
czyszczenie, wymiana dynamiczna (w multi sie wymienia dynamicznie????), jakies uszlachetniacze, diagnostyka skrzyni, test glikolu(co to jest?), prawie 1100zł...
Chyba zmienie olej jednak sam, ma ktoś jakąś dokładną instrukcje krok po kroku jak to zrobić?
Ostatnio zmieniony 07 mar 2016, 17:11 przez rafal149135, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7187
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Rocznik: 2018
Moje auto: Inne
Nadwozie: Inne
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 07 mar 2016, 12:27

dynamicznej w multi się nie robi , test glikolu pozwala wykryć przeciek płynu chłodniczego do oleju ( w chłodnicy )


w skrócie wymiana - zlewasz olej , nalewasz nowy aż się przeleje , odpalasz auto , dolewasz do przelania , czekasz aż temp. oleju będzie miała 35 C ( VAGiem kontrolujesz ) do tego czasu nadmiar oleju sobie skapuje , zakręcasz korek

rafal149135
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 252
Rejestracja: 05 wrz 2011, 10:03
Lokalizacja: Katowice

Post autor: rafal149135 » 07 mar 2016, 17:53

bendzji pisze:dynamicznej w multi się nie robi , test glikolu pozwala wykryć przeciek płynu chłodniczego do oleju ( w chłodnicy )


w skrócie wymiana - zlewasz olej , nalewasz nowy aż się przeleje , odpalasz auto , dolewasz do przelania , czekasz aż temp. oleju będzie miała 35 C ( VAGiem kontrolujesz ) do tego czasu nadmiar oleju sobie skapuje , zakręcasz korek
Czyli co...? Sopa to nie taki fachowiec jakiego z niego robia?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja