Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Ciche opony na lato

Koła, felgi i opony
polak1501
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 25 paź 2014, 17:36
Lokalizacja: KĂśln / Lębork

Ciche opony na lato

Post autor: polak1501 » 09 lis 2014, 13:40

Witam podzielcie sie ze mna swoja opinia .Jakie opony jakiej firmy sa najcichsze w waszym mniemaniu.

Awatar użytkownika
smokowiec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7
Rejestracja: 14 lis 2009, 22:29
Lokalizacja: wloclawek

Post autor: smokowiec » 09 lis 2014, 16:05

Witam.Ja jeżdżę na Continental ContiPremiumContact 5 .Opony są ciche, mimo twardej mieszanki.Jdealny kompromis między ceną a jakością.Polecam.

ozil
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 25
Rejestracja: 28 gru 2013, 19:44
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: ozil » 10 lis 2014, 09:39

Dunlop SP Sport Maxx mialem w Chrysler 300c 5.7 i byly bardzo ciche i comfortowe przy rozmiarze 275/40/20

Alexus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 10 paź 2011, 16:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexus » 10 lis 2014, 17:12

Hejka,

No to jest temat na zimę hehhehe a tak na serio to jest temat rzeka i tak zależy od Twojego portfela. Oczywiście najcichsze będą te najtańsze opony. Więc te najdroższe zazwyczaj są najcichsze, choć to nie jest regułą. Na pewno komfortowe są produkty Michelin, Nokiana Cintinentala czy Dunlopa ;)
Ale można patrzeć też na etykiety

polak1501
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 25 paź 2014, 17:36
Lokalizacja: KĂśln / Lębork

Post autor: polak1501 » 10 lis 2014, 20:40

no tak racja niby nie temat na zime ale warto o nim porozmawiac w koncu letnie opony sa teraz tansze :) dzieki wszystkim za podzieleniem sie swoja opinia ;)

Alexus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 10 paź 2011, 16:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexus » 12 lis 2014, 20:25

Najcichsze to na pewno Nokian Line, opony sportowe od Continentala czy coś od Michelin. <hura>

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 12 lis 2014, 22:04

Alexus pisze:Hejka,

No to jest temat na zimę hehhehe a tak na serio to jest temat rzeka i tak zależy od Twojego portfela. Oczywiście najcichsze będą te najtańsze opony. Więc te najdroższe zazwyczaj są najcichsze, choć to nie jest regułą. Na pewno komfortowe są produkty Michelin, Nokiana Cintinentala czy Dunlopa ;)
Ale można patrzeć też na etykiety
etykieta podaje dane dotyczącę nowej opony i nie wspomina nic o odporności karkasu na ząbkowanie a po 5 tyś km nasz stado bombowców w kabinie .
z obserwacji widzę żę najbardziej odporne na ząbkowanie są produkty o wzorze bięż asymetrycznym posiadające mostki łączące klocki bierznika i pochodzące z japoni lub korei czyli yokohama toyo bridgestone hankook kumho i nexen ale nie jest to regułą żę i one się nie wyząbkują . natomiast to czy na etykiecie jest 69 czy71 db nie ma najmiejszego znaczenia . ważne ile będzie miała po 5000 km

Awatar użytkownika
kerad
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 24 lut 2012, 13:50
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: kerad » 14 lis 2014, 11:52

enduro7 pisze:natomiast to czy na etykiecie jest 69 czy71 db nie ma najmiejszego znaczenia . ważne ile będzie miała po 5000 km
Jeżeli nowa opona ma na etykiecie 73dB to po 5000km na pewno nie bedzie cichsza od tej, która ma podane 67dB. 5 - 6dB to już jest ogromna różnica.

Również jestem przez zakupem opon letnich (teraz są tańsze :> ) i waham sie pomiędzy Dunlop SP SpotrMaxx (67dB) a Michelin Primacy 3 (69dB), czy Continental CSC5 (tu już 72dB).

polak1501
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 25 paź 2014, 17:36
Lokalizacja: KĂśln / Lębork

Post autor: polak1501 » 14 lis 2014, 19:08

Ale słyszałem ze continental spisują się lepiej podczas deszczu niewiem zaś jak to wygląda wtedy kiedy jest sucho ;-)

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 14 lis 2014, 19:36

Ojciec kupił w tym roku Continental Conti Sport Contact 3 i są mega głośne - o wiele głośniejsze niż moje goodride ;/
motostacja - części samochodowe.

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 14 lis 2014, 20:10

sportmaxx i primacy to opony zbudowane na syfiastym oszczędnościowym karkasie
co z tego żę nowa cicha skoro są bardzo podatne na ząbkowanie
conti csc jak najbardziej ok

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2596
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 14 lis 2014, 20:13

Jeśli chodzi głośność opon <mysli> Więc do cech sprzyjających cichobieżności nowej opony zalicza się przede wszystkim rodzaj bieżnika, co należy rozumieć jako jego konstrukcję, układ i rodzaj. Bo generalnie najcichsze opony to te z bieżnikiem kierunkowym asymetrycznym, czyli takim jaki ma większość opon deszczowych. Kostki bieżnika w takich oponach są stosunkowo małe, luźno ułożone i nie maja symetrycznych kształtów. Cichobieżności sprzyjają też szerokie rowki na całym obwodzie opony i możliwie łagodne krańce czoła ogumienia. <luzik> Taka budowa powoduje przede wszystkim zmniejszenie zawirowań w przepływie powietrza, co wycisza wysokie dźwięki (świst), ale zmniejsza też tendencję do wpadania bieżnika w rezonans ograniczając zdolność całej opony do przenoszenia dźwięku. <luzik> Chcąc zmniejszyć poziom hałasu w kabinie samochodu zawsze należy pamiętać też, że im szersza jest opona tym będzie głośniejsza - niezależnie od marki, rodzaju, firmy. To wynika z najprostszych praw fizyki, bo wiadomo że szerokość przekłada się na większą powierzchnię styku z nawierzchnią. To ma swoje plusy np. większą przyczepność ale i wady. W przypadku tak chropowatej materii jak asfalt znacząco wzrasta tarcie a zatem i hałas. Na głośność w równym stopniu wpływa też profil, im większy tym opona ma większe pudło rezonansowe i lepiej przenosi fale dźwiękowe. W tym przypadku zależność nie jest jednak tak prostoliniowa. Najcichsze są opony o profilu od 40 do 55. Bardzo niskie profile są już znacząco głośniejsze - podobnie jak &#8222;duże balony&#8221; do samochodów terenowych.

Skoro już tyle nabazgrałem to podam jeszcze normy przyjęte w Unii Europejskiej:

Limit głośności dla opon o szerokości do 145 mm wynosi 72 dB(A), a dla opon powyżej 215 mm już 76 dB(A).

pozdrawiam ;)
Lektor.

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 14 lis 2014, 20:53

enduro7 pisze:primacy to opony zbudowane na syfiastym oszczędnościowym karkasie
co z tego żę nowa cicha skoro są bardzo podatne na ząbkowanie
Jeżdżę na nich już nie jeden sezon... i nie zauważyłem patologii o których piszesz...

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 14 lis 2014, 23:18

0x4B25A pisze:
enduro7 pisze:primacy to opony zbudowane na syfiastym oszczędnościowym karkasie
co z tego żę nowa cicha skoro są bardzo podatne na ząbkowanie
Jeżdżę na nich już nie jeden sezon... i nie zauważyłem patologii o których piszesz...
widocznie w twoim przypadku czynniki wpływające na ząbkowanie nie występują lub ząbkowanie zostaje zatarte np przez niedoskonałóści zawiasu lub dynamiczną jazdę ,zaniżone ćiśnienie
generalnie to temat rzeka .a możę po prostu mamy inne kryteria oceny opon. mimo żę handluje michelinem to nie mam o tej marce dobrego zdania a z roku na rok jest coraz gorzej z ich jakością

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 15 lis 2014, 00:21

enduro7, rozumiem. Ja raczej wyrocznią nie jestem... jeżdżę dość ostrożnie itp., dlatego u mnie wiele rzeczy wytrzymuje dłużej... ja opony wyrzucam ze starości, a nie dlatego, że bieżnika jest mało... ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga