Ciche opony na lato
Ciche opony na lato
Witam podzielcie sie ze mna swoja opinia .Jakie opony jakiej firmy sa najcichsze w waszym mniemaniu.
Hejka,
No to jest temat na zimę hehhehe a tak na serio to jest temat rzeka i tak zależy od Twojego portfela. Oczywiście najcichsze będą te najtańsze opony. Więc te najdroższe zazwyczaj są najcichsze, choć to nie jest regułą. Na pewno komfortowe są produkty Michelin, Nokiana Cintinentala czy Dunlopa
Ale można patrzeć też na etykiety
No to jest temat na zimę hehhehe a tak na serio to jest temat rzeka i tak zależy od Twojego portfela. Oczywiście najcichsze będą te najtańsze opony. Więc te najdroższe zazwyczaj są najcichsze, choć to nie jest regułą. Na pewno komfortowe są produkty Michelin, Nokiana Cintinentala czy Dunlopa

Ale można patrzeć też na etykiety
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
etykieta podaje dane dotyczącę nowej opony i nie wspomina nic o odporności karkasu na ząbkowanie a po 5 tyś km nasz stado bombowców w kabinie .Alexus pisze:Hejka,
No to jest temat na zimę hehhehe a tak na serio to jest temat rzeka i tak zależy od Twojego portfela. Oczywiście najcichsze będą te najtańsze opony. Więc te najdroższe zazwyczaj są najcichsze, choć to nie jest regułą. Na pewno komfortowe są produkty Michelin, Nokiana Cintinentala czy Dunlopa
Ale można patrzeć też na etykiety
z obserwacji widzę żę najbardziej odporne na ząbkowanie są produkty o wzorze bięż asymetrycznym posiadające mostki łączące klocki bierznika i pochodzące z japoni lub korei czyli yokohama toyo bridgestone hankook kumho i nexen ale nie jest to regułą żę i one się nie wyząbkują . natomiast to czy na etykiecie jest 69 czy71 db nie ma najmiejszego znaczenia . ważne ile będzie miała po 5000 km
Jeżeli nowa opona ma na etykiecie 73dB to po 5000km na pewno nie bedzie cichsza od tej, która ma podane 67dB. 5 - 6dB to już jest ogromna różnica.enduro7 pisze:natomiast to czy na etykiecie jest 69 czy71 db nie ma najmiejszego znaczenia . ważne ile będzie miała po 5000 km
Również jestem przez zakupem opon letnich (teraz są tańsze

- Mazdomania
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 3333
- Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
- Imię: Gosia
- Rocznik: 2001
- Moje auto: S6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 4.2 326KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Łęczna/Puławy
- Audi A6 Warsztat
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2596
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Zbigniew
- Rocznik: 2008
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CAHB 163KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Jeśli chodzi głośność opon
Więc do cech sprzyjających cichobieżności nowej opony zalicza się przede wszystkim rodzaj bieżnika, co należy rozumieć jako jego konstrukcję, układ i rodzaj. Bo generalnie najcichsze opony to te z bieżnikiem kierunkowym asymetrycznym, czyli takim jaki ma większość opon deszczowych. Kostki bieżnika w takich oponach są stosunkowo małe, luźno ułożone i nie maja symetrycznych kształtów. Cichobieżności sprzyjają też szerokie rowki na całym obwodzie opony i możliwie łagodne krańce czoła ogumienia.
Taka budowa powoduje przede wszystkim zmniejszenie zawirowań w przepływie powietrza, co wycisza wysokie dźwięki (świst), ale zmniejsza też tendencję do wpadania bieżnika w rezonans ograniczając zdolność całej opony do przenoszenia dźwięku.
Chcąc zmniejszyć poziom hałasu w kabinie samochodu zawsze należy pamiętać też, że im szersza jest opona tym będzie głośniejsza - niezależnie od marki, rodzaju, firmy. To wynika z najprostszych praw fizyki, bo wiadomo że szerokość przekłada się na większą powierzchnię styku z nawierzchnią. To ma swoje plusy np. większą przyczepność ale i wady. W przypadku tak chropowatej materii jak asfalt znacząco wzrasta tarcie a zatem i hałas. Na głośność w równym stopniu wpływa też profil, im większy tym opona ma większe pudło rezonansowe i lepiej przenosi fale dźwiękowe. W tym przypadku zależność nie jest jednak tak prostoliniowa. Najcichsze są opony o profilu od 40 do 55. Bardzo niskie profile są już znacząco głośniejsze - podobnie jak „duże balony” do samochodów terenowych.
Skoro już tyle nabazgrałem to podam jeszcze normy przyjęte w Unii Europejskiej:
Limit głośności dla opon o szerokości do 145 mm wynosi 72 dB(A), a dla opon powyżej 215 mm już 76 dB(A).
pozdrawiam



Skoro już tyle nabazgrałem to podam jeszcze normy przyjęte w Unii Europejskiej:
Limit głośności dla opon o szerokości do 145 mm wynosi 72 dB(A), a dla opon powyżej 215 mm już 76 dB(A).
pozdrawiam

Warsztat, naprawy Audi A6.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1365
- Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 1997
- Moje auto: A6 C5
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 1.8T AJL 180KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: warminsko-mazurskie
widocznie w twoim przypadku czynniki wpływające na ząbkowanie nie występują lub ząbkowanie zostaje zatarte np przez niedoskonałóści zawiasu lub dynamiczną jazdę ,zaniżone ćiśnienie0x4B25A pisze:Jeżdżę na nich już nie jeden sezon... i nie zauważyłem patologii o których piszesz...enduro7 pisze:primacy to opony zbudowane na syfiastym oszczędnościowym karkasie
co z tego żę nowa cicha skoro są bardzo podatne na ząbkowanie
generalnie to temat rzeka .a możę po prostu mamy inne kryteria oceny opon. mimo żę handluje michelinem to nie mam o tej marce dobrego zdania a z roku na rok jest coraz gorzej z ich jakością