Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ ASB 3.0 232 KM] Dziwny gwizd przy przyspieszaniu - turbina

Silniki wysokoprężne
andzi2000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Wroclaw

[ ASB 3.0 232 KM] Dziwny gwizd przy przyspieszaniu - turbina

Post autor: andzi2000 » 25 wrz 2014, 11:16

Witam
od niedawna (okolo tygodnia) zauwazylem w C6 2007r 3.0tdi (197tkm) dzwiwny gwizd czy swist przy przyspieszaniu, pojawia sie on dopiero przy wiekszych obrotach, czy to moze turbinka powoli siada?

pozdrawiam

antonio_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2009, 14:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: antonio_ » 25 wrz 2014, 19:55

pojawia się jakiś dym z komina? :]

jeżeli to turbina to ten Twój przebieg trzeba pomnożyć x3 a nawet 4
Seryjny 3.0TDI [BMK] 224PS++ zastąpiony poliftowym 3.0TDI [CCW] 239PS++ :)

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 340
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 25 wrz 2014, 20:10

antonio_ pisze:jeżeli to turbina to ten Twój przebieg trzeba pomnożyć x3 a nawet 4
Niekoniecznie jak ktoś latałna mianeralnym Lotosie i wymieniał co 20 tkm to po 100 tkm się turbina rozleci.

antonio_
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 62
Rejestracja: 30 wrz 2009, 14:31
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: antonio_ » 25 wrz 2014, 20:19

znasz takiego kolesia który latał na mineralnym 3.0?

bez przesady
Seryjny 3.0TDI [BMK] 224PS++ zastąpiony poliftowym 3.0TDI [CCW] 239PS++ :)

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 FSI 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 25 wrz 2014, 20:29

antonio_ pisze:znasz takiego kolesia który latał na mineralnym 3.0?

bez przesady
Wszyscy taksówkarze, co nie zmienia faktu że jeśli gwiżdże to niedługo będzie nadawała się do regeneracji, albo straci moc i wywali błąd.
Na żywotność przekłada się jakość oleju, ale bardziej to jak kto użytkuje auto!.
W tym modelu rzadko siadają turbiny, częściej nastawniki.

Jawka
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 09 sie 2014, 10:28
Lokalizacja: Szczytno

Post autor: Jawka » 26 wrz 2014, 15:39

sprawdz szczelność i połączenie przewodów od turbo i do turbo.

andzi2000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: andzi2000 » 29 wrz 2014, 12:40

dzieki za podpowiedzi, a z komina nic nie dymi

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 29 wrz 2014, 19:09

ja tak miałem jak mi wąż z jednego intercoolera spadł więc najpierw na kanał i sam popatrz <okok>

Auris1986
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 340
Rejestracja: 29 sty 2012, 14:52
Imię: Zbyszek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: KIELCE

Post autor: Auris1986 » 29 wrz 2014, 22:09

marach8 pisze:ja tak miałem jak mi wąż z jednego intercoolera spadł więc najpierw na kanał i sam popatrz <okok>
To powinien silnik wchodzić w tryb awaryjny <okok>

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 29 wrz 2014, 22:23

sprecyzuje zaczą zsówać sie powodując delikatne rozszczelnienie i swist przy dodawaniu gazu

andzi2000
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 02 lut 2012, 16:52
Lokalizacja: Wroclaw

Post autor: andzi2000 » 07 paź 2014, 12:46

Sprawdze i dam znac

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 07 paź 2014, 21:49

Witam,

u mnie identyczny "gwizd turbiny" robiła sprężarka klimy. Jak będzie gwizdać wciśnij ECON tak, aby zapaliła się czerwona dioda.



pozdr
RK

kosmo20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 cze 2017, 08:42
Lokalizacja: Kościan

Post autor: kosmo20 » 13 cze 2017, 08:45

andzi2000 pisze:Sprawdze i dam znac
Dowiedziałeś się co było przyczyną tego gwizdu? Sam mam podobny problem. Nagle w jednej chwili coś zaczęło gwizdać przy dodawaniu gazu. Sprawdzę jeszcze hipotezę ze sprzężarką klimatyzacji

rafal1985
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 137
Rejestracja: 13 kwie 2009, 00:21
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rafal1985 » 13 cze 2017, 09:16

Tak. U mnie przyczyną była sprężarka klimy. Chłodziła jak oszalała, ale lekko gwizdała, po jej wymianie cisza. Wymieniłem na fabrycznie nową sprężarkę (nieregenerowana, ani używana) z GOLFA 7 w dobrej cenie :-) Trzeba tylko dać dłuższy pasek MICRO

Przełącz na ECON i zobaczysz czy przestanie.

kosmo20
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 12
Rejestracja: 13 cze 2017, 08:42
Lokalizacja: Kościan

Post autor: kosmo20 » 14 cze 2017, 12:33

rafal1985 pisze:Tak. U mnie przyczyną była sprężarka klimy. Chłodziła jak oszalała, ale lekko gwizdała, po jej wymianie cisza. Wymieniłem na fabrycznie nową sprężarkę (nieregenerowana, ani używana) z GOLFA 7 w dobrej cenie :-) Trzeba tylko dać dłuższy pasek MICRO

Przełącz na ECON i zobaczysz czy przestanie.
Przełączyłem nie pomogło, gwizd zamienił się w metaliczny nawet bardziej (jak to majster powiedział "drapanie pazurami po metalu"). Auto stoi w warsztacie. Oględziny zaczną się od turbiny, ale podobno uszczelka przy kolektorze wylotowym, nieszczelna powodować może też dziwne metaliczne gwizdy. Auto ciągnie normalnie i nie dymi. Napiszę jak zdiagnozują. Byle to nie było wypalenie tłoka, bo mnie straszył kapitalką. Dodam, że gwizd przyszedł nagle, nie nasilał się tygodniami, więc trochę bardziej prawdopodobne, że może jednak jakaś uszczelka.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga