Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

Przejściówka wtyczki gateway 26 pin na 20 pin

Elektryka
ODPOWIEDZ
Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Przejściówka wtyczki gateway 26 pin na 20 pin

Post autor: Arksi » 21 wrz 2014, 21:20

Witam, zamierzam wykonać przejściówkę z gateway 26 pinów na 20 pinowy według poniższego schematu


Gateway 26 pin -> Gateway 20 pin
1 pin -> 1 pin
sterownik układu kontroli akumulatora - J367(pin 1 ) + pin 1 - niebieski przewód z alternatora -> 2 pin
3 pin -> 13 pin
4 pin -> 10 pin
6 pin -> 15 pin
8 pin -> 16 pin
9 pin -> 18 pin
11 pin -> 19 pin
ACC pin 2 -> 17 pin
14 pin -> 11 pin
16 pin -> 14 pin
19 pin -> 5 pin
21 pin -> 6 pin
22 pin -> 8 pin
24 pin -> 9 pin
ACC pin 3 -> 7 pin

Tutaj nie mam pewności do dwóch rzeczy mianowicie:
- pin 3 wtyczki 26 pinowej odpowiada za funkcję Wake-up zestawu wskaźników, natomiast pin 13 we wtyczce 20 pinowej nie posiada żadnej funkcji (przynajmniej ja nie znalazłem takiej informacji) czy takie połączanie będzie poprawne?

- Który dokładnie pin z wtyczki J367 ( sterownik układu akumulatora) należy podpiąc pod pin 2 wtyczki 20 pinowej? czy jest to konieczne do prawidłowego działania ? czy nie można w to miejsce podłączyć pinu 2 wtyczki 26 pinowej ?

[ Dodano: 2014-09-21, 21:20 ]
Jedną kwestię dotyczącą wtyczki J367 ( sterownik układu akumulatora) już mi się udało wyjaśnić.

Jeśli chodzi o drugi pin gateway 20 pinowego to trzeba dokupić dodatkowo moduł na baterię o symbolu SW: 8K0 915 181 D, HW: 8K0 915 181 D. Tego modułu nie ma przy gateway 26 pinowym. Podłączmy ten moduł na klemę minusową, drugą minusową końcówkę podłączamy do sterownika układu zarządzania energią. Przy klemie akumulatorowej tego modułu jest jeszcze kostka 2 pinowa, pierwszy pin podłączamy do 2-go pinu gateway 20 pinowego, natomiast drugi pin do plusa w głównej skrzynce bezpieczników znajdującej się w bagażniku. :)
Ostatnio zmieniony 30 lip 2015, 23:08 przez Arksi, łącznie zmieniany 1 raz.

gracyk75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 03 wrz 2013, 22:36
Lokalizacja: Cedzyna

Re: Przejściówka wtyczki gateway 26 pin na 20 pin

Post autor: gracyk75 » 24 wrz 2014, 04:10

Arksi pisze:Tutaj nie mam pewności do dwóch rzeczy mianowicie:
- pin 3 wtyczki 26 pinowej odpowiada za funkcję Wake-up zestawu wskaźników, natomiast pin 13 we wtyczce 20 pinowej nie posiada żadnej funkcji (przynajmniej ja nie znalazłem takiej informacji) czy takie połączanie będzie poprawne?
Pin 13 z gateway-a 20 pinowego ma taką samą funkcję jak pin 3 z 26 pinowego (przewód wzbudzania zestawu wskaźników).

Co do modułu akumulatora: jeśli podłączysz gateway 20 pinowy, to moduł ten należy zdemontować, ponieważ w A6 po lifcie tego modułu już nie ma (znajduje się on w gateway-u 20 pinowym).

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 25 wrz 2014, 14:15

Z tego co udało mi sie sprawdzic na schematach elektrycznych to Gateway 20 pionowy występuje właśnie w wersji po lifcie i do niego należy podłączyć moduł na baterie, natomiast gateway 26 pionowy takiego modułu nie posiada.

gracyk75
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 164
Rejestracja: 03 wrz 2013, 22:36
Lokalizacja: Cedzyna

Post autor: gracyk75 » 25 wrz 2014, 20:55

Chodzi mi o moduł zarządzania akumulatorem, który jest na tylnej ścianie w bagażniku w A6 przed liftem. Po lifcie on nie występuje, zastępuje go właśnie ta klema minusowa z tym czujnikiem i gateway 20-pinowy. Na gateway-u jest nawet napis: gateway+BEM (battery energy management)

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 25 wrz 2014, 23:38

Ok, teraz to jest jak dla mnie bardziej sprecyzowane. Czy te dwa moduły mogą ze sobą współpracowac ? Tzn czy mogę nie usuwać modułu akumulatora z bagażnika i dodatkowo dołożyć ten drugi moduł z wersji po lifcie ?

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 28 lut 2017, 00:44

Jak rozrozniancie pin 1 i pin 2 na kostce do BEM po lifcie ? Chce to wkoncu spiąc i nie wiem ktory idzie do gatka a ktory do stalego plusa.. mam kupiona kostke i nie jest w zaden sposob opisana.

predki
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1082
Rejestracja: 17 maja 2011, 21:25
Imię: predki
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2012
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: LEGNICA

Post autor: predki » 28 lut 2017, 20:33

Arksi pisze:Ok, teraz to jest jak dla mnie bardziej sprecyzowane. Czy te dwa moduły mogą ze sobą współpracowac ? Tzn czy mogę nie usuwać modułu akumulatora z bagażnika i dodatkowo dołożyć ten drugi moduł z wersji po lifcie ?
Kolego stary moduł odpinamy jest nie potrzebny z niego kabel wezniesz niebieski do bem . ja go wyrzuciłem odkręciłem .
Było Audi80 b2 2.0 litra PB
Było Audi80 b3 1,8 litra PB
Było Audi80 b3 1,9 litra PB
Było Audi a4 b5 1,9 litra ON
Było Audi a4 b6 1,8T litra PB
było Audi a6 c6 2,4 pb

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 01 mar 2017, 09:10

Dla potomności - sam sobie odpowiedziałem :
BEM w środku wtyczki ma cyferki i trzeba tam zaświecić żeby zobaczyć . Moja kostka od strony instalacji o dziwo nie była opisana. Na szczęście drugie wejście było <radocha>

Ponowię pytanie sprzed paru miesięcy . Czy ktoś wie gdzie dokładnie może leżeć problem przy kodowaniu gatewaya po lifcie 00303? Ktoś pisał ze nie mógł go odblokować w żaden sposób . U mnie CP zeszło ale brak możliwości kodowania( wszystko działa z listy instalacji urządzeń) . Kolega jeden pisał ze brakowało plusa na jednym z pinów No ale niestety nie podzielił się na którym
Mody:
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)

Arksi
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 23 wrz 2013, 09:29
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: Arksi » 05 mar 2017, 22:35

U mnie jest tak samo z kodowaniem Gatewaya od momentu gdy wymieniłem na poliftowy. Wydaje mi się, że po prostu wersja VCDS którą mam (14.10) nie obsługuje tego kodowania. Sprawdzałem też tym VCDS Audi ori poliftowe i tam było tak samo z kodowaniem, wiec podejrzewam tu VCDS.

Screw
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 514
Rejestracja: 05 paź 2016, 02:59
Imię: Dawid
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2008
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.8 AQD 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: UK/Poznań

Post autor: Screw » 11 mar 2017, 11:26

Bardzo trafna uwaga. Dzięki . Mój to klon 12.12a
Mody:
HBA
Lane assist
Klapa z pilota
Kodowania zegarow
VZE w trakcie
I cos bym pewnie jeszcze znalazl:)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga