Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

18" alu w A6 C5

Koła, felgi i opony
Awatar użytkownika
1496
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 12 gru 2013, 22:05
Lokalizacja: Mazowsze

18" alu w A6 C5

Post autor: 1496 » 06 wrz 2014, 23:10

Witam. Co prawda temat wielokrotnie był już tu poruszany, jednak nigdzie nie znalazłem satysfakcjonującej mnie odpowiedzi. Mam nadzieje że żaden z moderatorów mnie nie będzie miał mi za złe zakładanie nowego wątku ale w końcu od czego jest forum ;)
Mianowicie; proszę o wypowiedzi tych, którzy mieli już styczność z 18 calowymi felgami w swoich C5. Jak ma się sprawa z komfortem? Czy zawieszenie bardzo na tym cierpi? Czy różnica pomiędzy 17 calami a 18 oprócz kwestii wizualnej jest aż tak bardzo odczuwalna?
Dodam jeszcze że auto ma służyć do codziennych dojazdów. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
FumFelos
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 27
Rejestracja: 30 cze 2014, 20:23
Lokalizacja: Bieruń

Post autor: FumFelos » 06 wrz 2014, 23:41

Jeśli chodzi o komfort jazdy, to nie ma tragedii. Zawieszenie bardzo dobrze radzi sobie z wybieraniem nierówności. W porównaniu z 16stkami oczywiście czuć różnice w profilu opony, na 18stkach trzeba po prostu jeździć z głową i wyrobić w sobie delikatny styl jazdy po większych nierównościach, czy dziurach. :)

Awatar użytkownika
1496
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 12 gru 2013, 22:05
Lokalizacja: Mazowsze

Post autor: 1496 » 06 wrz 2014, 23:47

Nie martwi mnie szczególnie ewentualna utrata komfortu a szybsze zużywanie się zawieszenia, którego naprawa w naszym modelu nie należy niestety do najtańszych :)

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 07 wrz 2014, 07:47

Zależy, jakie drogi masz w okolicy. Jak dziurawe i codziennie do pracy chcesz jeździć to odpuść. Jak masz zwykłe zawieszenie i dasz 18 to będzie wóz drabiniasty <uoee>
Miałem 18 najpierw na sprężynach obniżających, później na gwincie-na równej drodze i w zakrętach mistrz-na wybojach tragedia. O zużyciu zawieszenia nie powiem, bo miałem te 18 z tydzień i po codziennych dojazdach do pracy 40km w jedna stronę odpuściłem-same 18 nie są złe ale nie chciałem ich na ,,zwykłym" zawieszeniu bo wygląd ,,kupa" ;)

Alexus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 10 paź 2011, 16:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexus » 08 wrz 2014, 12:09

Jak dla mnie 16-stki są najlepsze i jak fabryka daje :)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 09 wrz 2014, 08:44

Jak będziesz jeździł na niskim ciśnieniu będzie ok i w zasadzie niewiele inaczej niż na mniejszych (nie miałem nigdy 16, mam porównanie do 17), poza tym, że trzeba uważać na krawężniki.
Jak napompujesz zgodnie z zaleceniami to komfort spada, plastiki lubią się odezwać i jeśli masz jakieś stare zesztywniałe gumy w zawieszeniu to niedługo wymienisz na nowe. <lol> Na niskim profilu jest też głośniej w środku.

Gdybym jeździł swoim na co dzień po mieście to już dawno wróciłbym do 17 (na takich mój wyjechał z salonu)
Jeżdżę głownie weekendowo i po autostradach, więc myślę nawet o 19.

Opinie będą różne, bo i opony są różne. Ja mam oponki ZR18, które są dość twarde, na dodatek producent zaleca pakować w nie 2.8 BAR - może stąd takie odczucia.

Alexus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 10 paź 2011, 16:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexus » 10 wrz 2014, 19:01

Kolego z tym pompowanie to nie jest zabawa bo potem Ci się źle będzie opona zużywać jak tak sobie będziesz zmieniał non stop ciśnienie.

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 11 wrz 2014, 10:26

Kto mówi o zabawie? Może niejasno napisałem. Ja jeżdżę na zalecanym i regularnie je sprawdzam.
Obawiam się jednak, że gdybyśmy zrobili ankietę kto ile ma wpakowane w koła z profilem 40 to okazałoby się że większość ma za mało, bo wtedy jest komfortowo i ciszej. Na nierównościach jest też bardziej przyczepnie niż na twardych.
Sami wulkanizatorzy lubią napompować za mało i wiele aut jeździ na za niskim (wystarczy popatrzeć idąc chodnikiem ile zaparkowanych aut stoi na rozciapanych bułach)

Wystarczy spojrzeć tutaj, jak różne są opinie i ile w praktyce ludzie pompują: viewtopic.php?t=2867

Alexus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 221
Rejestracja: 10 paź 2011, 16:06
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Alexus » 15 wrz 2014, 10:11

Hejka,

Rozciapana buła oczywiście jest zła, ale jak masz za dużo ciśnienia to masz irokez bo Ci się ściera szybciej środkowa część bieżnika, dlatego popatrz sobie na drzwi, albo w necie jakie masz wartości barowe zalecane ;)

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 15 wrz 2014, 14:05

Na klapce wlewu paliwa drukują 2.8BAR, tak samo mówi strona producenta gumy. Takie ciśnienie staram się utrzymywać, choć zbyt komfortowo nie jest.

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 15 wrz 2014, 22:25

Audi przewiduje dla 18tek 2.4

Awatar użytkownika
Mazdomania
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3333
Rejestracja: 06 sie 2013, 09:16
Imię: Gosia
Rocznik: 2001
Moje auto: S6 C5
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Łęczna/Puławy

Post autor: Mazdomania » 15 wrz 2014, 22:31

<mysli> u mnie na wlepce pod klapką paliwową jest dla kół 255/35/18 ciśnienie 2.5-3.2, chyba że w 4.2 jest inaczej <mysli>

Schiller_Polska
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 768
Rejestracja: 19 wrz 2010, 20:36
Imię: Krzysztof
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Schiller_Polska » 16 wrz 2014, 05:55

Sorry nie wyrazilem sie jasno dla235/40 jest 2.4 2.4 i przy pelnym obciazeniu 2.9 3.1 ale to w autach po lifcie. Przed liftem jest duzo mniej. Zreszta mozna zerknac na moje zestawienie. Tam wszystko opisalem

Awatar użytkownika
mwx
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1486
Rejestracja: 29 paź 2010, 13:27
Imię: Forum Audi A6
Rocznik: 2000
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 TFSI 300KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Poznań West

Post autor: mwx » 16 wrz 2014, 14:53

Obrazek

mar-for-a6

Post autor: mar-for-a6 » 16 wrz 2014, 15:24

Panie i Panowie, autor wyraźnie pyta o odczucia jazdy na 17 lub 18 oraz na zużycie zawieszenia na tych felgach a Wy schodzicie na temat ,,jakie ciśnienie w oponach" ;)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja