Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ACK 2.8 193 KM] Problem z odpalaniem i pracą silnika na ben

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
KamillO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 sie 2014, 16:44
Lokalizacja: zgierz

[ACK 2.8 193 KM] Problem z odpalaniem i pracą silnika na ben

Post autor: KamillO » 28 sie 2014, 22:06

Witam.
Od paru dni posiadam A6 C5 2.8Q z automatem, gdy kupowałem samochód miał problemy z odpalaniem na zimno, odpalał za 2gim lub 3cim razem, ale zawsze odpalał.
Później podczas dłubania przy autku (trochę dupereli do zrobienia) rozładowałem aku (sprawdzałem czy aku jest ok i słuchałem radia).
No więc wyjąłem aku, zaniosłem do garażu, naładowałem i włożyłem do auta.
Po tym zabiegu odpalanie stało się jeszcze trudniejsze, silnik się zalewa przy odpalaniu, słychać jakby lekko strzelał w wydech i śmierdzi beznyną z wydechu.
W końcu z pomocą przyszedł "Samostart" i silnik zaskoczył, zostawiłem go na wolnych obrotach na benzynie żeby się nagrzał do 90*C. Silnik pracował ok i nie było problemów, zgasiłem i odpalał normalnie (rozgrzany).
Pojechałem na stację zalać więcej benzyny i jak trochę pociągnąłem na obrotach przy ok. 4tys obr zaczął się krztusić jakby paliwa brakowało, potem krztusił się już cały czas aż zgasł i nie mogłem go znowu odpalić (wrócił smród benzyny i strzelanie w wydech).
Znowu samostart i odpalił, później jeździłem z 20min po okolicy i wszystko było ok, ciągnął do samego końca jak powinien i nic się nie działo, ale jak wracałem do domu znów się przydławił i zaczął krztusić ale nie zgasł i po chwili zaczął normalnie jechać.


Czy to może być wina braku adaptacji przepustnicy?
Od czego zacząć sprawdzanie przyczyny zalewania silnika? Bo w momencie jak silnik się krztusi mam wrażenie, że też go przylewa trochę.

Samochód ma zasilanie LPG, ale na razie jeździ tylko na Pb żeby ogarnąć sprawę pracy silnika na Pb.


Szukałem dużo w necie i na forum o problemach z porannym rozruchem ACK, ale nigdzie nie znalazłem żadnych konkretnych odpowiedzi co robić.


Nie mam jeszcze VAGa (będzie w pon pewnie), więc o kompie narazie można zapomnieć.

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 29 sie 2014, 09:40

bez VAGA to wróżenie z przysłowiowych fusów dlatego nikt nie pomoże na forum. Przyczyn opisanych bolączek może być milion. Najpierw VAG potem będziemy się zastanawiać :) powodzenia

KamillO
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 28 sie 2014, 16:44
Lokalizacja: zgierz

Post autor: KamillO » 29 sie 2014, 11:09

Aha, no to poczekamy do poniedziałku jak będę miał kabel i oprogramowanie to może coś wymyślimy.

"niebieski" kabel KKL wystarczy do adaptacji przepustnicy i diagnozy silnika?
Jest jeden sklep w Łodzi z tymi kablami ale nie odbierają tel:/ Może jutro uda się podjechać i kupić.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2014, 13:50 przez KamillO, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
marzol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 50
Rejestracja: 20 lut 2013, 21:12
Lokalizacja: Jelenia Góra

Post autor: marzol » 29 sie 2014, 11:58

Kup kabelek i zacznij od adaptacji przepustnicy.

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 326KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 29 sie 2014, 15:29

KamillO pisze:samochód miał problemy z odpalaniem na zimno, odpalał za 2gim lub 3cim razem, ale zawsze odpalał.
KamillO pisze:silnik się zalewa przy odpalaniu, słychać jakby lekko strzelał w wydech i śmierdzi beznyną z wydechu.
Sprawdź czujnik temperatury płynu, najlepiej VAGiem.
Pozdrawiam...

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 29 sie 2014, 17:34

tak jak kolega wyżej, po pierwsze czujnik temperatury. jeśli po odłączeniu aku jeździłeś na lpg to proponuję jeszcze raz odłączyć, zakręcić butlę i wtedy pojeździć na samej benie aż ustawią się korekty i zrobić logi

basta666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 4
Rejestracja: 03 lip 2014, 20:36
Lokalizacja: Podkarpacie

Post autor: basta666 » 07 wrz 2014, 14:44

Witam mam ten sam problem :( I jak kolego KamillO poradziles sobie z tym?

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga