Witam.
Od paru dni posiadam A6 C5 2.8Q z automatem, gdy kupowałem samochód miał problemy z odpalaniem na zimno, odpalał za 2gim lub 3cim razem, ale zawsze odpalał.
Później podczas dłubania przy autku (trochę dupereli do zrobienia) rozładowałem aku (sprawdzałem czy aku jest ok i słuchałem radia).
No więc wyjąłem aku, zaniosłem do garażu, naładowałem i włożyłem do auta.
Po tym zabiegu odpalanie stało się jeszcze trudniejsze, silnik się zalewa przy odpalaniu, słychać jakby lekko strzelał w wydech i śmierdzi beznyną z wydechu.
W końcu z pomocą przyszedł "Samostart" i silnik zaskoczył, zostawiłem go na wolnych obrotach na benzynie żeby się nagrzał do 90*C. Silnik pracował ok i nie było problemów, zgasiłem i odpalał normalnie (rozgrzany).
Pojechałem na stację zalać więcej benzyny i jak trochę pociągnąłem na obrotach przy ok. 4tys obr zaczął się krztusić jakby paliwa brakowało, potem krztusił się już cały czas aż zgasł i nie mogłem go znowu odpalić (wrócił smród benzyny i strzelanie w wydech).
Znowu samostart i odpalił, później jeździłem z 20min po okolicy i wszystko było ok, ciągnął do samego końca jak powinien i nic się nie działo, ale jak wracałem do domu znów się przydławił i zaczął krztusić ale nie zgasł i po chwili zaczął normalnie jechać.
Czy to może być wina braku adaptacji przepustnicy?
Od czego zacząć sprawdzanie przyczyny zalewania silnika? Bo w momencie jak silnik się krztusi mam wrażenie, że też go przylewa trochę.
Samochód ma zasilanie LPG, ale na razie jeździ tylko na Pb żeby ogarnąć sprawę pracy silnika na Pb.
Szukałem dużo w necie i na forum o problemach z porannym rozruchem ACK, ale nigdzie nie znalazłem żadnych konkretnych odpowiedzi co robić.
Nie mam jeszcze VAGa (będzie w pon pewnie), więc o kompie narazie można zapomnieć.
[ACK 2.8 193 KM] Problem z odpalaniem i pracą silnika na ben
Aha, no to poczekamy do poniedziałku jak będę miał kabel i oprogramowanie to może coś wymyślimy.
"niebieski" kabel KKL wystarczy do adaptacji przepustnicy i diagnozy silnika?
Jest jeden sklep w Łodzi z tymi kablami ale nie odbierają tel:/ Może jutro uda się podjechać i kupić.
"niebieski" kabel KKL wystarczy do adaptacji przepustnicy i diagnozy silnika?
Jest jeden sklep w Łodzi z tymi kablami ale nie odbierają tel:/ Może jutro uda się podjechać i kupić.
Ostatnio zmieniony 29 sie 2014, 13:50 przez KamillO, łącznie zmieniany 1 raz.
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga