Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ AKE 2.5 180 KM] vp44 sterownik

Silniki wysokoprężne
Krabat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 26 maja 2013, 08:55
Lokalizacja: Mazowieckie

[ AKE 2.5 180 KM] vp44 sterownik

Post autor: Krabat » 04 sie 2014, 14:35

Panowie Ameryki tym tematem nie odkryłem ale chwiałbym pokazać jak nas rżną na kasę ...

Z tego względu ze padł i sterownik i pewnie nie tylko zainteresowałem się tematem bo na forum nie znalazłem co tak naprawdę jest ten sterownik a tu okazuje się ze to:
TRANZYSTOR IRLR2905PDT N-MOSFET 42A 55V 110W 0,027Ω który kosztuje na allegro 2.30 plus przesyłka 6 zeta i wymiana u naprawiacza TV koło 40 zeta lub jak ktoś woli i czuje się na siłach może samemu ....


http://allegro.pl/tranzystor-irlr2905-d ... 55024.html

[ Dodano: 2014-08-03, 21:57 ]
:)

[ Dodano: 2014-08-03, 21:59 ]
z tego co doczytałem to ten sterownik trzeba polutować po przekątnej ....

W Miętnem pod Garwolinem za sam sterownik coś koło 700 zł w Sandomierzu 300 zł

[ Dodano: 2014-08-04, 14:35 ]
Nie masz wymaganych uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego posta.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 04 sie 2014, 16:01

W tych sterownikach nie zawsze pada tylko ten tranzystorek; to po pierwsze primo;
po drugie polutowac toto - wcale tak latwo nie jest zeby bylo to polutowane trwale, a nie odpadlo za np. pol roku.
Po trzecie, cena 700 czy 800 zl wcale nie jest wygorowana patrzac na fakt, ze kazdy musi w aktualnych czasach dac rok czasu gwarancji na naprawiony sterownik - a ten nie koniecznie musi sie zepsuc drugi raz w ten sam sposob (wiec musisz dostarczyc klientowi inny sterownik). Krotko mowiac w koszt uslugi wkalkulowana jest potencjalna przyszla wymiana sterownika.

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 24 sie 2014, 21:04

rafal_m pisze:W tych sterownikach nie zawsze pada tylko ten tranzystorek; to po pierwsze primo; po drugie polutowac toto - wcale tak latwo nie jest zeby bylo to polutowane trwale, a nie odpadlo za np. pol roku.
Po trzecie, cena 700 czy 800 zl wcale nie jest wygorowana patrzac na fakt, ze kazdy musi w aktualnych czasach dac rok czasu gwarancji na naprawiony sterownik - a ten nie koniecznie musi sie zepsuc drugi raz w ten sam sposob (wiec musisz dostarczyc klientowi inny sterownik). Krotko mowiac w koszt uslugi wkalkulowana jest potencjalna przyszla wymiana sterownika.
W tych sterownikach nie zawsze pada tylko ten tranzystorek - a pomimo to cena naprawy jest stala.

Cena 700 - 800 zł jest ceną bardzo wygórowaną jak za usługe polegającą na wymontowaniu sterownika i przelutowaniu tranzystora. Dla porównania przelutowanie dwóch procesorów w laptopie razem z ceną układów zapłaciłem 200 zł. Czynności obejmowały demontaż płyty głownej , wymianę scalaków , montaz powtórny komputera , wgranie systemu i testowanie.
Można dosłownie sypać cenami usług bardziej skomplikowanych i oiebo tańszych.

Gwarancja 1 rok? Przy cenie 700 zł to usterka może sie powtórzyć 10 razy w ciagu tego roku a naprawiacz jeszcze wyjdzie na swoje. Zalożeniem producentów jest że 2% produktów może się popsuć w ramach gwarancji a to oznacza, że z tych 700zł jedynie 14 złotych jest uzasadnionym odpisem na fundusz gwarancji.

700 zł to owszem cena uzasadniona za naprawę sterownika ale pod warunkiem że aprawa ta obejmuje tak wymianę tranzystora jak i zatartego tłoczka który ten tranzystor pali. Taka naprawa jest warta ceny. &00 zł za samą wymiane tranzystora to faktycznie tylko cwaniactwo i liczenie na to że może sie uda.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 25 sie 2014, 11:37

P@weł pisze:
W tych sterownikach nie zawsze pada tylko ten tranzystorek - a pomimo to cena naprawy jest stala.
A jaka ma byc? No risk no fun. Za regeneracje praktycznie wszystkiego placisz stala cene, niezaleznie od tego czy Twoj altteil nadaje sie jeszcze do czegos czy nie. Do tego, jezeli sa widelki, to pozniej sa zawsze zarzuty klientow, ze nigdy nie jest taniej.
P@weł pisze: Cena 700 - 800 zł jest ceną bardzo wygórowaną jak za usługe polegającą na wymontowaniu sterownika i przelutowaniu tranzystora. Dla porównania przelutowanie dwóch procesorów w laptopie razem z ceną układów zapłaciłem 200 zł. Czynności obejmowały demontaż płyty głownej , wymianę scalaków , montaz powtórny komputera , wgranie systemu i testowanie.
Można dosłownie sypać cenami usług bardziej skomplikowanych i oiebo tańszych.
Zapewne bez rachunku, elementy z wylutu. Koszt naprawy to nie jest jedyny wyznacznik finalnej ceny uslugi. Przy niektorych typach usterek musisz sie dobrze naglowkowac zanim znajdziesz rozwiazanie problemu, badania kosztuja i trzeba je jakos finansowac. Do tego, firma musi sie rozwijac, a zeby sie rozwijac musi miec pieniadze, ktore musi wypracowac.
Mozna rownie dobrze znalezc tez serwisy komputerowe ktore kasuja za podobna usluge i 500zl, bo obligatoryjnie naprawa plyty glownej kosztuje 350zl, niezaleznie od tego czy spalil sie bezpiecznik czy wypalila kompletnie przetwornica. Plus 150 za instalacje systemu i skopiowanie danych.
Kwestia tylko tego ze jest serwis i serwis, i najczesciej ten tanszy, w przypadku wystapienia nieszablonowego problemu pozniej nie jest w stanie Ci pomoc.
Inny przyklad - przychodzi Pan od pralek, wymienia grzalke, albo czysci filtr i kasuje Cie 100, za to tylko ze przyjechal plus druga 100 za wymiane / czyszczenie, plus 200 za grzaleczke. Laczny czas pracy 2h, a Ty odplywasz 400zl.

P@weł pisze: Gwarancja 1 rok? Przy cenie 700 zł to usterka może sie powtórzyć 10 razy w ciagu tego roku a naprawiacz jeszcze wyjdzie na swoje.
I rozumiem, ze boli Cie, ze ktos robi uzytek ze swojej wiedzy? jedni sa dobrzy w naprawianiu, inni w projektowaniu, kazdy ma prawo zarabiac pieniadze, przeciez nikt Cie nie zmusza do naprawy u osoby, ktora za taka usluge bierze 800zl.

Do tego usterka nie moze wystapic kilka razy, poniewaz klient bedzie sie denerwowal, ze ciagle cos nie dziala, ze ciagle musi przyjezdzac, do tego zawsze moze Ci wrocic sterownik z bledem EEPROM? Klient moze go zabic elektrostatycznie i bedzie udawadnial Ci ze to Twoja wina... wiec musisz mu odeslac INNY SPRAWNY sterownik.
P@weł pisze: Zalożeniem producentów jest że 2% produktów może się popsuć w ramach gwarancji a to oznacza, że z tych 700zł jedynie 14 złotych jest uzasadnionym odpisem na fundusz gwarancji.
Sluszna uwaga PRODUCENTA - a nie osoby naprawiajacej. Ja naprawiam jedna uszkodzona czesc sterownika, a musze dac gwarancje na CALY STEROWNIK, ktorego nie wyprodukowalem. Producent nie daje tak dlugiej gwarancji a ja musze dac.. Wlasnie w ta cene wliczone jest ryzyko zepsucia sie sterownika w sposob uniemozliwiajacy jego ponowna naprawe. Nie widze koorelacji pomiedzy 2% a 14zlotymi, nowa pompa kosztuje troszke wiecej niz 700zl?
P@weł pisze: 700 zł to owszem cena uzasadniona za naprawę sterownika ale pod warunkiem że aprawa ta obejmuje tak wymianę tranzystora jak i zatartego tłoczka który ten tranzystor pali. Taka naprawa jest warta ceny. &00 zł za samą wymiane tranzystora to faktycznie tylko cwaniactwo i liczenie na to że może sie uda.
To juz jest kompletna regeneracja calego zespolu. Z zalozenia zregenerowany zespol kosztuje w granicach od 50-80% wartosci nowego podzespolu z koniecznoscia zwrotu starego (przyklad nowa zespol mechatroniczny 1900, austausch - 1500, austausch kosztuje 79% wartosci nowego.)
Idac dalej Twoim tokiem myslenia, regeneracja (naprawa) sterownika skrzyni multitronic, kosztuje dajmy na to 1000zl, czy w tej cenie powinna byc tez regeneracja hydrauliki, nowa pompa i nowy lancuch ? Bo sama naprawa, czesci przypadkow praktycznie nic nie kosztuje?. Nie, dlatego ze placisz za czyjas wiedze, umiejetnosci i jego zrozumienie tematu.
Dlaczego jak idziesz do dentysty to nie krzyczysz mu, ze material na plombe kosztuje 10gr?, to dlaczego on chce od Ciebie 200zl? Dlaczego za przeprogramowanie (update) sterownika w Audi placisz 200-300zl, przeciez PLIK NIC NIE KOSZTUJE, mozesz go sobie od tak o skopiowac z internetu. Dlaczego za wymiane oleju, ktos kasuje Cie 100zl, przeciez odkrecenie srubki nic go nie kosztuje i tak dalej.

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 25 sie 2014, 19:06

Napiszę krótko - 700zł za wymianę tranzystora to zdzierstwo a na dowód Allegro - gdzie kompletna naprawa sterownika bez trudu zamyka się w 200 zł.
Jak nietrudno policzyć za 700 zł mozna naprawić 3 x sterownik i jeszzce zostanie 100 zł.
A tłoczek nie zawsze jest zatarty więc uczciwiej za tłoczek liczyć oddzielnie . Nie ma powodu aby klient którego tłoczek jest dobry do innej naprawy.
A cała reszta Twojej pisaniny bez komentarza - dobrze, że nie wszyscy tak kombinują jak ty.
A 100 za wymianę grzałki w serwisie to nie jest wiele , bo z tej 100 zarobionej w godzinę trzeba odliczyć podatki , ZUSy , koszty pani która przyjęła od ciebie zgłoszenie , obowiazkowe wyposażenie warsztatu które trzeba wykupić aby otrzymać autoryzację, koszt utrzymania warsztatu i na koniec wychodzi że z tej 100 zostaje 20 zł / godz a to trudno nazwać zawyżoną ceną robocizny.
Podobnie z dentystą - twoje nakłady to koszt tranzystora, odpowiednia lutownica i spoiwo. Ryzyko - jak spieprzysz robotę to w najgorszym przypadku zafundujesz klientowi nową pompę (chociaż raczej nie dasz sobie wyrwać) . Dentysta ma trochę inne koszty a o ryzyku - nie uwierzysz.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 25 sie 2014, 22:22

P@weł pisze:Napiszę krótko - 700zł za wymianę tranzystora to zdzierstwo a na dowód Allegro - gdzie kompletna naprawa sterownika bez trudu zamyka się w 200 zł.
Jak nietrudno policzyć za 700 zł mozna naprawić 3 x sterownik i jeszzce zostanie 100 zł.
A tłoczek nie zawsze jest zatarty więc uczciwiej za tłoczek liczyć oddzielnie . Nie ma powodu aby klient którego tłoczek jest dobry do innej naprawy.
A cała reszta Twojej pisaniny bez komentarza - dobrze, że nie wszyscy tak kombinują jak ty.
Ja nie kombinuje - cennik jest na wejsciu - nie odpowiada przeciez nie zmuszam Cie do naprawy w naszej firmie - ale zapewniam Cie, ze nawet o tym nie wiedzac, korzystales albo skorzystasz w przyszlosci w jakis sposob z naszych uslug / albo z naszych produktow, albo przynajmniej otrzymasz cos wykonanego za ich pomoca. Stworzenie czego kolwiek - produktu, uslugi wymaga nakladow myslenia - a te znow wymagaja czasu a zarazem pieniedzy.

Do tego stanowcza wiekszosc firm stosuje stala cene za regeneracje podzespolu (np. konwerter, sterownik hydrauliczny, skrzynia biegow, maglownica, pompa abs, itp itd) - idz sie wyklucac o cene do VW/AUDI, dajac przyklad ze naprawa na allegro szkrzyni biegow kosztuje 1000 albo skrzynia 2500 wiec dlaczego u nich ma kosztowac 10 000?(Dostepne do audi c5/c6 sa juz tylko regenerowane). Chcesz taniej bo na allegro sa tansze wiec oni tez maja robic taniej. Nie gadaj mi tutaj o autoryzacji i koniecznosci kupowania narzedzi, bo te musza kupowac wszystkie warsztaty, ktore chca prawidlowo wykonywac swoje uslugi.

Naprawa z allegro;
Montaz demontaz to jest Twoja kwestia - jak nie umiesz musisz doliczyc za mechanika, do tego jak bedziesz mial naprawe gwarancyjna znow bedziesz musial zaplacic mechanikowi. Wiec takie srednie porownanie cen i wartosci kompletnej uslugi jest bez sensu, dlatego ze nie doliczasz kosztow dodatkowych. Dodaj wszystko razem, takze koszty przesylek, takze potencjalny blad mechanika, ktory czegos nie zauwazy... i cena leci w gore.

Podobnie jest w naszej branzy - w skrzyniach, bardzo duzo ludzi kombinuje i kombinuje, eee naprawa... przeciez skrzynia na allegro /ebay jest za 500-1000euro nowa i kupuje i montuje ja niewprawiony i niedoswiadczony mechanik (bo tanszy)... a pozniej przyjezdza z placzem, ze poszla nowa skrzynia, nowe sprzeglo a nie jedzi... i bierzesz taki samochod od klienta i sie okazuje, ze mechanicy z bozej laski, nie majac pieniedzy na narzedzia bo naprawiali sterowniki po 100zl, zalozyli sprzeglo nie ustawiajac prawidlowego luzu, do tego zamontowali mechatronike z niepasujacym softwarem i nie pasujacym hardwarem nie wykonujac ustawien poczatkowych. Po przejechaniu 10 km, stwierdzili ze cos jest nie tak i oddali samochod klientowi, uprzednio uszkadzajac bezpowrotnie sprzeglo. Pozniej musisz tlumaczyc, ze sprzeglo zostalo nieprawidlowo zamontowane, mechatronika mimo ze nowa zostala uszkodzona przy montazu (bardzo czesto sie zdarza w DSG7) i zamiast poczatkowych 2 tys euro robi sie 4-5 (kolejne sprzeglo, kolejna mechatronika, naprawa skrzyni, usuniecie pozostalych stworzonych usterek (najczesciej pourywane kable od czujnikow w okolicach skrzyni) itp itd.
P@weł pisze: A 100 za wymianę grzałki w serwisie to nie jest wiele , bo z tej 100 zarobionej w godzinę trzeba odliczyć podatki , ZUSy , koszty pani która przyjęła od ciebie zgłoszenie , obowiazkowe wyposażenie warsztatu które trzeba wykupić aby otrzymać autoryzację, koszt utrzymania warsztatu i na koniec wychodzi że z tej 100 zostaje 20 zł / godz a to trudno nazwać zawyżoną ceną robocizny.
Nie wiem ile dokladnie kosztuje wymiana grzalki to byl tylko taki glupi przyklad.

Moje koszty, jako warsztatu to nie tylko lutownica spoiwo i topnik - to takze ciagle inwestowanie w nowy sprzet, utrzymanie aktualnych subskrypcji, dostepu do informacji technicznych, szkolenia, ludzi, koszty nieruchomosci i wiele wiele innych rzeczy, takze wszelkiej masci ubezpieczenia i inne oplaty... ale co Ty o tym mozesz wiedziec? Ty tylko widzisz cene uslugi, a ja widze stale miesieczne koszty, ktore musze poniesc. Z pracy tez trzeba miec satysfakcje i jakies pieniadze, na rozwoj i realizacje marzen.
P@weł pisze: Podobnie z dentystą - twoje nakłady to koszt tranzystora, odpowiednia lutownica i spoiwo. Ryzyko - jak spieprzysz robotę to w najgorszym przypadku zafundujesz klientowi nową pompę (chociaż raczej nie dasz sobie wyrwać) . Dentysta ma trochę inne koszty a o ryzyku - nie uwierzysz.
Ku woli scislosci nie naprawiam pomp diesla wiec moimi kosztami nie jest tranzystor. Pomijajac to, zeby zdiagnozowac usterke, nalezy miec np. VAS - to kosztuje ponad 2.5 tys euro rocznie. Zeby zmierzyc tranzystorek trzeba miec miernik, taki lepszy kosztuje dobrych ponad 3 tys euro. Zeby go przylutowac, wypadaloby miec lutownice, taki podstawowy zestawik kosztuje dobre 3-6 tys euro. (pomijam tutaj chinskie klony wszystkiego, bo dobre narzedzia to podstawa). By wykrecic ta pompe przydaloby sie miec jakis dobry zestaw kluczy - tutaj tez za szafeczke narzedziowa lepszej firmy nalezy wydac przynajmniej 2-3 tys euro, plus jakies specjalne narzedzia VW - wg. uznania. W warsztacie musi byc tez sprezarka, jakis podnosnik i kilka innych podstawowych narzedzi - to jest kolejny koszt wyposazenia. Wytlumaczysz mi czym sie roznia koszty startowe ponoszone przez dentyste, a warsztat? Bo uwazam, ze suma sumarum jest to podobny rzad wielkosci. Oczywiscie warsztat ma o tyle lepiej ze moze zaczynac od tanszych narzedzi, ale te drozsze bedzie mogl sobie kupic dopiero w momencie kiedy bedzie fachowo wykonywal swoje zadania za rozsadne pieniadze. No i warsztat ma nieporownywalnie wieksze koszty stale (wynajem hali, a nie pomieszczen wielkosci mieszkania), wieksze koszty energii elektrycznej itp itd.


Odpowiedzialnosc? czyja ? dentysty? a jaka on ma odpowiedzialnosc? Idac do dentysty przynajmniej w niemczech na starcie dostajesz umowe, w ktorej zrzekasz sie jakikolwiek roszczen w SPAM do dentysty - nie bierze za nic odpowiedzialnosci ( no chyba ze CIe usmierci). A taki warsztat? jak zle zrobi gosciowi ABS czy hamulce i gosciu sie zabije... to kogo pociagna do odpowiedzialnosci?

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 25 sie 2014, 23:30

Mogę Cię zapewnić że aby zmierzyć każdy tranzystorek wystraczy miernik za 100 zł. Żeby zmierzyć tranzystorek w pracującym układzie wystarczy miernik za 1000 zł.
Żeby naprawić sterownik wcale nie trzeba podnosników , VASa ani innych specjalistycznych narzędzi. Temat dotyczył usługi związanej z naprawa sterownika i nie było tam mowy o wymontowaniu pompy ani o naprawie skrzyni biegów.
Ja nie twierdzę że robocizna w serwisie fabrycznym jest droga - droga jest robocizna u drobnych naciagaczy którzy opanowali sztuke wymiany tranzystora a kasują jak za regeneracje całej pompy.

Krabat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 26 maja 2013, 08:55
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Krabat » 27 sie 2014, 10:48

Rafał nie chce cię obrażać ale posiedź sobie na słońcu i nie wciskaj tu ludziom kitu i jakiś cen z kosmosu ... ja bez tego abonamentu , vasa, mierników i specjalnych narzędzi poradziłem sobie z Tranzystorem za 2,3 zł a na koniec jakoś nie musiałem mocno główkować ... otworzyłem czy jak kto woli dostałem sie do całej płytki i widziałem co się spaliło

Nie chciałem podejmować z Tobą dyskusji bo jest ona po prostu bez sensu

dla tych którzy nie czują sie na siłach zeby wymienić tranzystor samemu podaje adres :
P.U.H OMEGA 27-600 Sandomierz ul Mickiewicza 31/31 tel. 510667029

P.s taką ciekawostkę w serwisie boscha usłyszałem odnośnie vp44 : jak tłoczek jest mocno przytarty to na ciepłym w ogóle nie odpali trzeba pompę schłodzić

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 28 sie 2014, 07:24

Krabat pisze:Rafał nie chce cię obrażać ale posiedź sobie na słońcu i nie wciskaj tu ludziom kitu i jakiś cen z kosmosu ... ja bez tego abonamentu , vasa, mierników i specjalnych narzędzi poradziłem sobie z Tranzystorem za 2,3 zł a na koniec jakoś nie musiałem mocno główkować ... otworzyłem czy jak kto woli dostałem sie do całej płytki i widziałem co się spaliło

Nie chciałem podejmować z Tobą dyskusji bo jest ona po prostu bez sensu

dla tych którzy nie czują sie na siłach zeby wymienić tranzystor samemu podaje adres :
P.U.H OMEGA 27-600 Sandomierz ul Mickiewicza 31/31 tel. 510667029

P.s taką ciekawostkę w serwisie boscha usłyszałem odnośnie vp44 : jak tłoczek jest mocno przytarty to na ciepłym w ogóle nie odpali trzeba pompę schłodzić
Poradziles sobie bo dostales gotowa solucje, zdjecia. Akurat w tych pompach uszkodzenie widoczne jest golym okiem, ale gdybys nie dostal tej solucji... nie wiedzialbys nawet jaki tranzystorek wlutowac... wiec potrzebowalbys tego mierniczka, zeby wymierzyc ten tranzystorek w jakims innym sprawnym sterownikow. Analogicznie gdyby w tym sterowniku nie bylo widac uszkodzenia nic bys nie naprawil. Vas jest niezbedny jezeli jesli kiedykolwiek chcesz wyjsc z pewnych tematow i miec czarno na bialym co jest uszkodzone i czy to co widzisz w sterowniku zgadza sie z rzeczywistoscia.

Tak samo samemu w garazu mozesz sobie zdjac i zalozyc opony z felg za pomoca lyzki (nie potrzebujesz do tego kupowac montowki za kilka tysiecy), ale jako warsztat nie bedziesz w ten sposob klientom sprzedawal uslugi. Tak samo tutaj, jako osoba prywatna i hobbysta mozesz sobie pozwolic na "spartanskie" warunki i narzedzia do majsterkowania.

Krabat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 26 maja 2013, 08:55
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Krabat » 28 sie 2014, 20:58

nie rozumiem dlaczego nazywasz to wgraniem sterownika ??? jak to jest wymiana tranzystorka.... sterownik to mogę wgrać do zainstalowanej karty graficznej , modemu etc...


Rafał zgodzę sie z Tobą .... ktoś wkleił jak naprawić tranzystorek i wielkie dzięki jemu za tą fachową poradę :) ... pewnie był tak samo sfrustrowany ceną naprawy która jest spora. Za tą gwarancje roczną i zapłatę 800 zł mogę tych tranzystorków po 2,3 zł kupić mnóstwo i wymieniać ... bronisz sie bo to Twój chleb i na tym zarabiasz no mnie akurat nie stac na takie szastanie kasy

P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 29 sie 2014, 21:30

W cenie 700 zł to klient powinien otzrymać nowy moduł sterownika. Moduł taki nie jest bardziej skomplikowany w swojej budowie i nie ma żadnego uzasdnienia jego cena serwisowa.
Mogę śmiało powiedzieć że koszt uzytych części do jego budowy nie przekracza 50 zł.
Koszt napisania oprogramowania do tego sterownika to dla dobrej klasy programistów co najwyżej miesiąc pracy.
Ale z cenami na częsci samochodowe jest tak jak z cenami odbiorników radiowych w samochodach - kupuje się radio u SONEgo po 30$ za sztukę , daje znaczek VW , nazwę Gamma V i sprzedaje jako nienaprawialną część zamienną w cenie 1000$.
Dokumentacji do radia sie nie upublicznia bo z założenia radio ma być nienaprawialne.
Wypada teraz zadać pytanie - jakie uzasadnienie dla tak wysokiej ceny częsci zamiennej mają koszty producenta pojazdu czy serwisu wymieniającego radio klientowi ?
(Oczywiście tylko głupi klient korzysta z takiej usługi a rozsądny napisze jak autor tematu który odkryje prawdę : " zobaczcie jak nas robią w balona!".

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 30 sie 2014, 09:12

P@weł pisze:W cenie 700 zł to klient powinien otzrymać nowy moduł sterownika. Moduł taki nie jest bardziej skomplikowany w swojej budowie i nie ma żadnego uzasdnienia jego cena serwisowa.
Mogę śmiało powiedzieć że koszt uzytych części do jego budowy nie przekracza 50 zł.
Koszt napisania oprogramowania do tego sterownika to dla dobrej klasy programistów co najwyżej miesiąc pracy.
Ale z cenami na częsci samochodowe jest tak jak z cenami odbiorników radiowych w samochodach - kupuje się radio u SONEgo po 30$ za sztukę , daje znaczek VW , nazwę Gamma V i sprzedaje jako nienaprawialną część zamienną w cenie 1000$.
Dokumentacji do radia sie nie upublicznia bo z założenia radio ma być nienaprawialne.
Wypada teraz zadać pytanie - jakie uzasadnienie dla tak wysokiej ceny częsci zamiennej mają koszty producenta pojazdu czy serwisu wymieniającego radio klientowi ?
(Oczywiście tylko głupi klient korzysta z takiej usługi a rozsądny napisze jak autor tematu który odkryje prawdę : " zobaczcie jak nas robią w balona!".
Daleko idace wnioski - pozwole sobie wtracic pare zdan.

GAMME V jak mnie pamiec nie myli produkowal tez philips i chyba blaupunkt/becker.
Pomijajac to:
koszt wyprodukowania Iphone wynosi w granicach 30-40 dolarow, koszt wyprodukowania telewizora wnosi okolo 70$. Skad sie biora ceny w sklepach ?
Koszty transportu logistyki magazynowania, cla podatki. Na kazdym z etapow, pracuja ludzie, ktorym trzeba zaplacic pensje oraz pakiet innych swiadczen (zusy i podobne rzeczy). Do tego kazde z miejsc w ktorym te czesci w danym momencie sie znajduja, ma koszty stale w postaci chociazby podatku od nieruchomosci / kosztu wynajmu. Plus jednego czlowieka, ktory pracuje jako magazynier.
P@weł pisze:(Oczywiście tylko głupi klient korzysta z takiej usługi a rozsądny napisze jak autor tematu który odkryje prawdę : " zobaczcie jak nas robią w balona!".
Uwielbiam takich klientow, ktorzy juz cos probowali i w szczegolnosci cos nie wyszlo...
Oczywiscie klient zanim trafi do mnie, albo zanim wroci drugi raz(bo pierwszym razem jak byl to stwierdzil ze za drogo i napewno naprawi taniej), objezdzi wszystkie warsztaty w okolicy, kazdy cos sprobuje, wezmie jakas kase i nie zrobi... (bo mialobyc tanio, bo przeciez samemu to robilem i kosztowalo 10 euro). Na samym koncu klient wraca i dostaje najczesciej kosztorys, po ktorego przeczytaniu zyc mu sie odechciewa, ale zostawia samochod a pozniej placze i placi pytajac czy nie daloby sie taniej... prawie w kazdym przypadku daloby sie przynajmniej o 2/3 taniej... gdyby przyjechal od razu, a nie w momencie kiedy:
skrzynia przejechala, 200-500km z polowa stanu oleju (zdarzyla sie troche zatrzec w srodku) - zdarzaja sie przypadki ze jest wlany tez zly olej i do tego jeszcze za niski stan:).
winny tak naprawde nie byl sterownik, tylko od samego poczatku byl problem z sprzeglem i kolem dwumasowym;
sterownik jest tak przeryty i tak parszywie sklejony ze jego dalsza eksploatacja, moze co najwyzej skonczyc sie ponowna awaria skrzyni biegow;
Oczywiscie poprzedni warsztat nie zdiagnozowal uszkodzenia w okolicy skrzyni biegow, tylko uszkodzenie silnika i wymienil wtryski, turbine, kolektory i cholera wie co jeszcze, przy okazji uszkadzajac kilka czujnikow.

Akurat tutaj ta pompa jest w miare prosta do demontazu, duzo ciezej jest wyrwac mechatronike ze skrzyni, a juz prawdziwym ekstremum jest w niektorych przypadkach jej ponowny montaz :) --> przykladem niech bedzie swietne DQ200, ci ktorzy montowali i cos nie zadzialalo wiedza doskonale o czym pisze;)

Krabat
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 26
Rejestracja: 26 maja 2013, 08:55
Lokalizacja: Mazowieckie

Post autor: Krabat » 30 sie 2014, 10:19


P@weł
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 132
Rejestracja: 04 sie 2009, 14:14
Lokalizacja: Warmia

Post autor: P@weł » 30 sie 2014, 14:36

[quote="rafal_m"]GAMME V jak mnie pamiec nie myli produkowal tez philips i chyba blaupunkt/becker.
Pomijajac to:
koszt wyprodukowania Iphone wynosi w granicach 30-40 dolarow, koszt wyprodukowania telewizora wnosi okolo 70$. Skad sie biora ceny w sklepach ?
Koszty transportu logistyki magazynowania, cla podatki. Na kazdym z etapow, pracuja ludzie, ktorym trzeba zaplacic pensje oraz pakiet innych swiadczen (zusy i podobne rzeczy). Do tego kazde z miejsc w ktorym te czesci w danym momencie sie znajduja, ma koszty stale w postaci chociazby podatku od nieruchomosci / kosztu wynajmu. Plus jednego czlowieka, ktory pracuje jako magazynier.[quote]

Pamięć Cię nie myli.I cenę sklepową uzasadniłeś bardzo dobrze. Tylko gdybys jeszcze wyjaśnił dlaczego cena sklepowa takiego samego radia ale z napisem SONY i oryginalnym przodem jest dwukrotnie lub więcej niższa oraz bez problemu mozna je naprawić za grosze a w serwisie samochodowym potrafią tylko wciskać kit że jest to podzespół nienaprawialny?
Dlaczego nie istnieją schematy liczników, sterowników i innej elktroniki która bez problemu może być naprawiona ?

Odpowiedź jest tu :
http://www.patronat.pl/new/przegladmedi ... -03_02.pdf

Z pewnościa jesteś fachowcem dobrym w swojej branży i się cenisz - Twoje prawo. Z pewnością jednak zdarzyło sie że chociaż kilku klientów odeszło od ciebie z powodu ceny, nie wróciło i udało im się naprawić samochód taniej. A nie wiem czy wiesz - jest taka zasada
Zadowolony klient poleci cię kolejnemu ale niezadowolony popsuje ci opinie u stu potencjalnych.

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 31 sie 2014, 09:25

P@weł pisze:
rafal_m pisze:GAMME V jak mnie pamiec nie myli produkowal tez philips i chyba blaupunkt/becker.
Pomijajac to:
koszt wyprodukowania Iphone wynosi w granicach 30-40 dolarow, koszt wyprodukowania telewizora wnosi okolo 70$. Skad sie biora ceny w sklepach ?
Koszty transportu logistyki magazynowania, cla podatki. Na kazdym z etapow, pracuja ludzie, ktorym trzeba zaplacic pensje oraz pakiet innych swiadczen (zusy i podobne rzeczy). Do tego kazde z miejsc w ktorym te czesci w danym momencie sie znajduja, ma koszty stale w postaci chociazby podatku od nieruchomosci / kosztu wynajmu. Plus jednego czlowieka, ktory pracuje jako magazynier.

Pamięć Cię nie myli.I cenę sklepową uzasadniłeś bardzo dobrze. Tylko gdybys jeszcze wyjaśnił dlaczego cena sklepowa takiego samego radia ale z napisem SONY i oryginalnym przodem jest dwukrotnie lub więcej niższa oraz bez problemu mozna je naprawić za grosze a w serwisie samochodowym potrafią tylko wciskać kit że jest to podzespół nienaprawialny?
Dlaczego nie istnieją schematy liczników, sterowników i innej elktroniki która bez problemu może być naprawiona ?

Odpowiedź jest tu :
http://www.patronat.pl/new/przegladmedi ... -03_02.pdf
Pomijajac juz fakt, ze nie widzialem nigdy aftermarketowego radia, ktore mialoby taka sama funkcjonalnosc jak to sygnowane znaczkiem VW, ani bylo zblizone wygladem (funkcje wyswietlania tytulow na FIS sterowanie wbudowana kierownica, w pelni dzialajaca gala itp itd). Nawet pomijajac to wszystko; roznica w cenie to wlasnie koszty o ktorych wspomnialem; sprzedajac radio jako sony do sklepow, sprzedajesz produkt i o reszte martwia sie mediamarkty i reszta - oni placa za wynajmy ludzi itp itd.
Sprzedajac radio VW masz odpowiednio mniejsza liczbe punktow dystrybucyjnych, na ktorych utrzymanie zrzucaja sie klienci - wiec musisz miec wieksze ceny.

Co do postarzania produktow... w telewizorach / wzmacniaczach / wszelkiej masci innym sprzecie (nawet w "ekologicznych" tfu energooszczednych (tfu) zarowkach, wlasciwie w kazdym sprzecie ktory ma przetwornice impulsowa, a sprzet jest przeznaczony dla mas, jest jeden - dwa kondensatory w przetwornicy, ktore sa przeznaczone do pracy w temperaturze 85 stopni (a nie 105 jak reszta) i wlasnie ten kondensatorek najczesciej jest kolo jakiegos radiatora ktory sie grzeje... co powoduje wysychanie tego kondensatorka i utrate jego pojemnosci. W reszcie sprzetow najczesciej pomaga lut bezolowiowy ROHS (laptopy, tablety, palmtopy i reszta). Lut ten slabo znosi trudne warunki, w ktorych pracuja te urzadzenia (zmiany temperatury, wyginanie (laptopty sa z cieniutkiego plastiku)).
P@weł pisze: Z pewnościa jesteś fachowcem dobrym w swojej branży i się cenisz - Twoje prawo. Z pewnością jednak zdarzyło sie że chociaż kilku klientów odeszło od ciebie z powodu ceny, nie wróciło i udało im się naprawić samochód taniej. A nie wiem czy wiesz - jest taka zasada
Zadowolony klient poleci cię kolejnemu ale niezadowolony popsuje ci opinie u stu potencjalnych.
Jest pewna grupa klientow, ktora jest zawsze niezadowolona, wiec wole, zeby na poczatku odstraszyla ich cena i procedury. Tworzac protokoly diagnostyczne do kazdego samochodu, wiem, pozniej, ktory z samochodow jest naprawiany przez konkurencje, a zarazem zaprzyjaznione warsztaty, bo w finalnym rezultacie i tak te sterowniki i problemy trafiaja do nas. Glupio sie tak chwalic, ale jestesmy jedynymi na swiecie (nie slyszalem o kims innym), ktorzy sa w stanie, odczytac i zapisac w pelni (calutka pamiec) sterownika multitronik (zrobic jego "kopie"), ktorzy sa w stanie zdjac /wylaczyc IMMO w sterownikach JG (nieszczesnicy po 2006 roku, ktorzy maja ten sterownik, a podczas naprawy ktos go zabil i pozniej sa zmuszeni wrecz jechac do ASO po drugi sterownik....). Poki co jednymi z nielicznych, ktorzy sa w stanie dokalibrowac sterownik np. 722.9 czy 722.8 do plyty hydraulicznej ktora posiada klient, jednymi z nielicznych, ktorzy sa w stanie dokalibrowac (lub zrobic cokolwiek innego) ze sterownikami do skrzyn 6HP (poczynajac od diagnozy na poziomie producenta, przez graficzne przedstawianie adaptacji, wskaznikow temperaturowych itp) przez przerzucenie / kalibracji / wymiane oprogramowania na dowolne jakie zyczy sobie klient, konczywszy na tuningu tych skrzyn (elektroniczno-mechanicznym). I tak dalej i tak dalej i tak dalej

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga