[ TIP] Problem ze skrzynią. Jaki olej?
[ TIP] Problem ze skrzynią. Jaki olej?
Witam. Mam taki problem ze gdy jade ostro czuje spalenizne tak jakby sie sprzeglo przypalalo. Czasami na 2 mi sie tak jakby slizga. mam wrazenie ze to problem sprzegla. nie zanm sie na tym dobrze. myslalem o wymianie oleju w skrzyni, tylko nie wie czy to dobry pomysl. jesli ktos wie ile i jaki olej kupic do wymiany bylbym wdzieczny za rade. PS ciekawe ile jeszcze pojezdze
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 346
- Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2002
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Chyba w 1.8T(bez złośliwości).Jak masz tak samo to też masz problem.U mnie nic się "jakby" nie ślizga.to że na dwójce się "jakby" ślizga to normalka
Damian_28, Niestety nawet w automacie potrafią się tarcze przypalić i ślizgać.Kumpel ostatnio sam wymieniał w a8 sekcję 1-2.Koszt przy samodzielnej wymianie (w tym olej,filtr itp.)1600zł.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 123
- Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
- Lokalizacja: Szczecin
Olej do skrzyni
Do Twojej skrzyni wchodzi olej Multi ATF i masz tam 9litrów
nie mam zadnego problemu, chodzi o płynne zapięcie biegu ponieważ na skrzynię działa moment obrotowy, który w uturbionych silnikach jest często duuży, tip nie zapina pierwszych trzech biegów na sztywno i stąd to tzw. ślizganiedługas pisze:Chyba w 1.8T(bez złośliwości).Jak masz tak samo to też masz problem.U mnie nic się "jakby" nie ślizga.to że na dwójce się "jakby" ślizga to normalka
Damian_28, Niestety nawet w automacie potrafią się tarcze przypalić i ślizgać.Kumpel ostatnio sam wymieniał w a8 sekcję 1-2.Koszt przy samodzielnej wymianie (w tym olej,filtr itp.)1600zł.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 743
- Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Frankfurt
- Kontakt:
To od ktorego biegu dolaczany jest konwerter zalezy w glownej mierze od konstrukcji skrzyni a nie silnika. Przyklad, Mercedes z obojetnie jakim silnikiem i skrzynia 722.9, konwerter dopinany jest od 1 biegu.atlas1977 pisze:nie mam zadnego problemu, chodzi o płynne zapięcie biegu ponieważ na skrzynię działa moment obrotowy, który w uturbionych silnikach jest często duuży, tip nie zapina pierwszych trzech biegów na sztywno i stąd to tzw. ślizganiedługas pisze:Chyba w 1.8T(bez złośliwości).Jak masz tak samo to też masz problem.U mnie nic się "jakby" nie ślizga.to że na dwójce się "jakby" ślizga to normalka
Damian_28, Niestety nawet w automacie potrafią się tarcze przypalić i ślizgać.Kumpel ostatnio sam wymieniał w a8 sekcję 1-2.Koszt przy samodzielnej wymianie (w tym olej,filtr itp.)1600zł.
Jezeli czujesz uslizgi to raczej skrzynia w najlepszej kondycji nie jest.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 77
- Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
- Lokalizacja: Rybnik
Re: Olej do skrzyni
Nie sugeruj się ETKĄ.elemenateur pisze:Do Twojej skrzyni wchodzi olej Multi ATF i masz tam 9litrów
Przy wymianie niecałe 6l (bezpieczniej kupić 7l), przy wymianie cały nie zejdzie.
Poczytaj tutaj:
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2565 ... try3703139
W tym wątku znajdziesz odnośnik również na nasze forum gdzie ładnie piszę jak kontrolować stan i wymieniać olej - krok po kroku
Wymianą oleju nie naprawisz mechanicznie skrzyni, ale pewnie Jej też nie zaszkodzisz. A warto o Nią zadbać i wydłużyć Jej żywotność.
Poza tym przy zmianie z P na D lub R poczekaj aż tip wrzuci bieg i dopiero puszczaj hamulec.
Przy zmianach z D na R lub odwrotnie przytrzymaj chwilkę na N żeby skrzynia wyluzowała.
Na wzniesieniach zostawiaj auto na P z hamulcem ręcznym - łatwiej można później zmienić na inny zakres i skrzynia nie cierpi
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga