Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ TIP] Problem ze skrzynią. Jaki olej?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
Damian_28
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 59
Rejestracja: 30 sty 2013, 19:17
Lokalizacja: Łódź

[ TIP] Problem ze skrzynią. Jaki olej?

Post autor: Damian_28 » 29 lip 2014, 15:10

Witam. Mam taki problem ze gdy jade ostro czuje spalenizne tak jakby sie sprzeglo przypalalo. Czasami na 2 mi sie tak jakby slizga. mam wrazenie ze to problem sprzegla. nie zanm sie na tym dobrze. myslalem o wymianie oleju w skrzyni, tylko nie wie czy to dobry pomysl. jesli ktos wie ile i jaki olej kupic do wymiany bylbym wdzieczny za rade. PS ciekawe ile jeszcze pojezdze

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 30 lip 2014, 11:19

to że na dwójce się "jakby" ślizga to normalka, co do oleju i jego ilości to proponuję skorzystać z szukajki bo temetów na temat tipa jest 100000000 :) Jeżeli jesteś ciekawy ile pojeździ jeszcze to jeździj i czekaj na to co się stanie :)

długas
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 346
Rejestracja: 01 sie 2012, 19:48
Imię: Krzysztof
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Post autor: długas » 01 sie 2014, 23:10

to że na dwójce się "jakby" ślizga to normalka
Chyba w 1.8T(bez złośliwości).Jak masz tak samo to też masz problem.U mnie nic się "jakby" nie ślizga.
Damian_28, Niestety nawet w automacie potrafią się tarcze przypalić i ślizgać.Kumpel ostatnio sam wymieniał w a8 sekcję 1-2.Koszt przy samodzielnej wymianie (w tym olej,filtr itp.)1600zł.
Audi A6 forum w Polsce - https://a6klub.pl

elemenateur
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 123
Rejestracja: 11 maja 2012, 12:30
Lokalizacja: Szczecin

Olej do skrzyni

Post autor: elemenateur » 02 sie 2014, 11:20

Do Twojej skrzyni wchodzi olej Multi ATF i masz tam 9litrów

atlas audi a6

Post autor: atlas audi a6 » 18 sie 2014, 14:09

długas pisze:
to że na dwójce się "jakby" ślizga to normalka
Chyba w 1.8T(bez złośliwości).Jak masz tak samo to też masz problem.U mnie nic się "jakby" nie ślizga.
Damian_28, Niestety nawet w automacie potrafią się tarcze przypalić i ślizgać.Kumpel ostatnio sam wymieniał w a8 sekcję 1-2.Koszt przy samodzielnej wymianie (w tym olej,filtr itp.)1600zł.
nie mam zadnego problemu, chodzi o płynne zapięcie biegu ponieważ na skrzynię działa moment obrotowy, który w uturbionych silnikach jest często duuży, tip nie zapina pierwszych trzech biegów na sztywno i stąd to tzw. ślizganie

rafal_m
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 743
Rejestracja: 12 lis 2012, 18:32
Imię: Robert
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Frankfurt
Kontakt:

Post autor: rafal_m » 20 sie 2014, 07:10

atlas1977 pisze:
długas pisze:
to że na dwójce się "jakby" ślizga to normalka
Chyba w 1.8T(bez złośliwości).Jak masz tak samo to też masz problem.U mnie nic się "jakby" nie ślizga.
Damian_28, Niestety nawet w automacie potrafią się tarcze przypalić i ślizgać.Kumpel ostatnio sam wymieniał w a8 sekcję 1-2.Koszt przy samodzielnej wymianie (w tym olej,filtr itp.)1600zł.
nie mam zadnego problemu, chodzi o płynne zapięcie biegu ponieważ na skrzynię działa moment obrotowy, który w uturbionych silnikach jest często duuży, tip nie zapina pierwszych trzech biegów na sztywno i stąd to tzw. ślizganie
To od ktorego biegu dolaczany jest konwerter zalezy w glownej mierze od konstrukcji skrzyni a nie silnika. Przyklad, Mercedes z obojetnie jakim silnikiem i skrzynia 722.9, konwerter dopinany jest od 1 biegu.

Jezeli czujesz uslizgi to raczej skrzynia w najlepszej kondycji nie jest.

Autoexec
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 11
Rejestracja: 14 kwie 2013, 21:20
Lokalizacja: podlaskie

Post autor: Autoexec » 10 wrz 2014, 16:02

Może sprawdzałeś stan oleju? Sprawdź, dolej lub zrób delikatną podmiankę, np z 2l. Podmiankę mozesz zrobić sam, do tego nie trzeba specjalistycznych przyrządów. Ale garaż z kanałem i komp obowiązkowo.
Srać na szalonego admina.

Damian_1821
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 77
Rejestracja: 23 gru 2012, 09:59
Lokalizacja: Rybnik

Re: Olej do skrzyni

Post autor: Damian_1821 » 10 wrz 2014, 18:40

elemenateur pisze:Do Twojej skrzyni wchodzi olej Multi ATF i masz tam 9litrów
Nie sugeruj się ETKĄ.
Przy wymianie niecałe 6l (bezpieczniej kupić 7l), przy wymianie cały nie zejdzie.
Poczytaj tutaj:
http://a4-klub.pl/index.php?/topic/2565 ... try3703139
W tym wątku znajdziesz odnośnik również na nasze forum gdzie ładnie piszę jak kontrolować stan i wymieniać olej - krok po kroku

Wymianą oleju nie naprawisz mechanicznie skrzyni, ale pewnie Jej też nie zaszkodzisz. A warto o Nią zadbać i wydłużyć Jej żywotność.
Poza tym przy zmianie z P na D lub R poczekaj aż tip wrzuci bieg i dopiero puszczaj hamulec.
Przy zmianach z D na R lub odwrotnie przytrzymaj chwilkę na N żeby skrzynia wyluzowała.
Na wzniesieniach zostawiaj auto na P z hamulcem ręcznym - łatwiej można później zmienić na inny zakres i skrzynia nie cierpi :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga