[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 19 mar 2018, 20:23
- Lokalizacja: Sosnowiec/Mysłowice
Panowie czy dałoby się coś takiego zrobić w silniku 1.8 ADR gdzie tez występuje pojedyncza cewka. Z tym ze w v6 występuje wtyczka na 5 pin a u mnie 3 pin. Znalazłem w googlach takie zdjęcie cewki z opisem pinów
Myślałem nad zrobieniem wiazki z 1.8t pod takie cewki
które posiadają taką sama wtyczke tylko nie jestem pewien czy to ma prawo działać.
Myślałem nad zrobieniem wiazki z 1.8t pod takie cewki
które posiadają taką sama wtyczke tylko nie jestem pewien czy to ma prawo działać.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 4
- Rejestracja: 03 kwie 2018, 22:13
- Lokalizacja: Zduńska Wola
cewka 1.8
Witam
Od dłuższego czasu borykam sie z ciagle przepalajaca sie cewka 1.8 125km ARG czy ADR.
Ze wzgledu na koszt nowej cewki podwojnej postanowilem przerobic uklad na 4 pojedyncze cewki.
Chce zamienić pokrywę zaworów na tą od wersji 1.8T w której fabrycznie występowały 4 pojedyncze cewki i zaślepić kanał na turbine.
bądz po prostu wyciac te pionowe tulejki zeby zrobic miejsce na cewke w aktualnej pokrywie
Kwestią sporną jest tutaj rodzaj cewki na poczatku chcialem kupic oryginalne cewki od 1.8t czyli 058905105
Cewki te są 3 pinowe tak samo jak wtyczka zasilajaca stara cewke takze z podlaczeniem nie bylo by problemu.
Lecz gdzies przeczytalem ze cewka ta potrzebuje modułu sterujacego do prawidlowej pracy
i rzeczywiscie w Etce cos takiego znalazlem 4D0905351
I teraz pytanie do posiadaczy 1.8t co to jest za moduł ? Czy bez niego moje cewki będą działać prawidłowo ? W moim 1.8 nie ma takiego modułu.
Mozliwe ze jest on zintegrowany ze stara cewką lub sterowanie cewkami jest inne. Podobno w póżniejszym czasie cewki te zamienili na
4 pinowe 06A905115D i zrezygnowali z modułu sterującego tylko jak to podłączyć jeżeli na zasilaniu mam tylko 3 piny poza tym nie pasuje do oryginalnych mocowań w pokrywie
Od dłuższego czasu borykam sie z ciagle przepalajaca sie cewka 1.8 125km ARG czy ADR.
Ze wzgledu na koszt nowej cewki podwojnej postanowilem przerobic uklad na 4 pojedyncze cewki.
Chce zamienić pokrywę zaworów na tą od wersji 1.8T w której fabrycznie występowały 4 pojedyncze cewki i zaślepić kanał na turbine.
bądz po prostu wyciac te pionowe tulejki zeby zrobic miejsce na cewke w aktualnej pokrywie
Kwestią sporną jest tutaj rodzaj cewki na poczatku chcialem kupic oryginalne cewki od 1.8t czyli 058905105
Cewki te są 3 pinowe tak samo jak wtyczka zasilajaca stara cewke takze z podlaczeniem nie bylo by problemu.
Lecz gdzies przeczytalem ze cewka ta potrzebuje modułu sterujacego do prawidlowej pracy
i rzeczywiscie w Etce cos takiego znalazlem 4D0905351
I teraz pytanie do posiadaczy 1.8t co to jest za moduł ? Czy bez niego moje cewki będą działać prawidłowo ? W moim 1.8 nie ma takiego modułu.
Mozliwe ze jest on zintegrowany ze stara cewką lub sterowanie cewkami jest inne. Podobno w póżniejszym czasie cewki te zamienili na
4 pinowe 06A905115D i zrezygnowali z modułu sterującego tylko jak to podłączyć jeżeli na zasilaniu mam tylko 3 piny poza tym nie pasuje do oryginalnych mocowań w pokrywie
Podepnę się pod temat w kwestii opinii o tym rozwiązaniu. Tydzień temu przerobiłem układ przy wykorzystaniu wiązki zakupionej na OLX od Kolegi które je robi. Wiązka jest absolutnie warta swoich 300 zł. Jest tak zrobiona, że fabryka by się tego nie powstydziła. Cewki to używane BERU czerwone, nie pamiętam oznaczenia.
Zdecydowałem się na przeróbkę, bo zaczęło się poszarpywanie na 2-gim biegu na LPG, gdy wilgotność była większa. Pewnie padały kable, które kosztują około 450 zł. Stare cewki też nie wyglądały dobrze, dwie z trzech sekcji są podrdzewiałe. Pewnie ich żywot też się już dokonywał.
Cewki wyhaczyłem na OLX za 250 zeta 6 sztuk.
Po przeróbce auto bardzo wyraźnie stało się bardziej czułe na dotknięcie pedału gazu. Wszelkie poszarpywania zniknęły. Polecam każdemu tę modyfikację. Spokój z kablami i starymi cewkami to końca dni auta.
Zdecydowałem się na przeróbkę, bo zaczęło się poszarpywanie na 2-gim biegu na LPG, gdy wilgotność była większa. Pewnie padały kable, które kosztują około 450 zł. Stare cewki też nie wyglądały dobrze, dwie z trzech sekcji są podrdzewiałe. Pewnie ich żywot też się już dokonywał.
Cewki wyhaczyłem na OLX za 250 zeta 6 sztuk.
Po przeróbce auto bardzo wyraźnie stało się bardziej czułe na dotknięcie pedału gazu. Wszelkie poszarpywania zniknęły. Polecam każdemu tę modyfikację. Spokój z kablami i starymi cewkami to końca dni auta.
Nie miałem okazji skorzystać z dobrodziejstw Multitronica. Swap na manual od razu po zakupie
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1
- Rejestracja: 25 lis 2019, 15:02
- Lokalizacja: Wrocław
Witam,
Chciałbym zapytać, czy ktokolwiek wykonał przeróbkę w przypadku silnika 2.6, bądź 2.8 AAH (na pojedynczych wałkach, z dwiema wtyczkami przy cewce). Widziałem kilka stron wcześniej, że użytkownik Chrzestny zbierał informację na ten temat, jednak nie napisał nic o rezultacie. Od tego czasu minęło 2 lata, więc może coś się zmieniło.
Mam zamiar ominąć moduł zapłonowy oraz zmienić bezpiecznik cewek 15A na 25A, a poza tym wykonać to sposobem podanym w tym temacie, tylko zastanawiam się, czy w moim przypadku sprawa wygląda tak samo.
Proszę o informację, jeśli są jakiekolwiek przeciwskazania, bądź niebiezpieczeństwo uszkodzenia czegokolwiek, które nie występuje przy nowszych silnikach(np. ECU tego silnika, itp.).
Jeśli się zdecyduję, na pewno opiszę to na forum.
Pozdrawiam, Marek
Chciałbym zapytać, czy ktokolwiek wykonał przeróbkę w przypadku silnika 2.6, bądź 2.8 AAH (na pojedynczych wałkach, z dwiema wtyczkami przy cewce). Widziałem kilka stron wcześniej, że użytkownik Chrzestny zbierał informację na ten temat, jednak nie napisał nic o rezultacie. Od tego czasu minęło 2 lata, więc może coś się zmieniło.
Mam zamiar ominąć moduł zapłonowy oraz zmienić bezpiecznik cewek 15A na 25A, a poza tym wykonać to sposobem podanym w tym temacie, tylko zastanawiam się, czy w moim przypadku sprawa wygląda tak samo.
Proszę o informację, jeśli są jakiekolwiek przeciwskazania, bądź niebiezpieczeństwo uszkodzenia czegokolwiek, które nie występuje przy nowszych silnikach(np. ECU tego silnika, itp.).
Jeśli się zdecyduję, na pewno opiszę to na forum.
Pozdrawiam, Marek
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 523
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Re: [ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach
Mam pytanie do osób, które robiły wiązki. W jakim sklepie kupowaliście przewody elektryczne do instalacji samochodowych. Muszę kupić 10mm2, a w hurtowniach elektrycznych w moim mieście nie mają.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7173
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
Re: [ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach
np. tutaj powinni mieć wszystko https://wtyczkolandia.pl
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 523
- Rejestracja: 25 gru 2012, 19:02
- Imię: Marcin
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 1998
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.4 ARJ 165KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna+LPG
- Lokalizacja: Białystok
Re: [ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach
Dzięki. Na dniach postaram się kupić - tylko muszę zmierzyć ile m potrzebuję.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 30
- Rejestracja: 04 gru 2019, 13:39
- Lokalizacja: Pomorze zachodnie
Re: [ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach
Jak nie podpiąłem do budy dodatkowej masy z cewek a wszystko działa, to świat się zawali?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 37
- Rejestracja: 06 sty 2022, 22:24
- Imię: Mariusz
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2004
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 ALF 165KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ostów Wlkp.
Re: [ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach
Faktycznie jest różnica po zmianie? Czytałem, że różnie z tym bywa...