[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Dlatego pytam bo u mnie wyszło tak z cewką:bendzji pisze:cewki mogą mieć różne długości w zależności od numeru
Wtedy czuć że cewka wchodzi do końca.
[ Dodano: 2017-10-23, 21:47 ]
Jestem po zmianie na osobne cewki i wydaje mi się że jest minimalnie lepiej w pracy silnika.
Pojeżdżę jeszcze trochę i sprawdzę czy wywala jakieś błędy.
- bendzji
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 7173
- Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
- Imię: Michał
- Moje auto: Inne
- Rocznik: 2019
- Nadwozie: Inne
- Napęd: Brak
- Skrzynia: Automat
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Września
zasilanie bierzesz z 3 pinowej wtyczki na cewce - 3 kable koloru czarno-zielonego ( to sa plusy po stacyjce z bezp.115 15A )
następnie 4 pinowa wtyka modułu zapłonowego:
pin 2 kabel braz-biały - masa
pin 4 kabel zielono-biały - sygnał z ECU cewki 1
pin 3 kabel zielon-szary - sygnał z ECU cewki 2
pin 1 kabel szaro -żółty - sygnał z ECU cewki 3
tyle ze schematu , która cewka które cylindry odpala to musisz sprawdzić juz organoloeptycznie
następnie 4 pinowa wtyka modułu zapłonowego:
pin 2 kabel braz-biały - masa
pin 4 kabel zielono-biały - sygnał z ECU cewki 1
pin 3 kabel zielon-szary - sygnał z ECU cewki 2
pin 1 kabel szaro -żółty - sygnał z ECU cewki 3
tyle ze schematu , która cewka które cylindry odpala to musisz sprawdzić juz organoloeptycznie
- Xray T2
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 673
- Rejestracja: 25 paź 2015, 22:25
- Imię: Krzysztof
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2000
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.4 136KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Ruda Śląska
Minął miesiąc ja przerobiłem układ na osobne cewki,może teraz krótko napisać poprawy.
Przed zmianą miałem odczuwalne problemy z lekkim poszarpywaniem silnika z biegu 2 na 3. Wynikło to że miałem wypadanie zapłonów lecz błędów komp nie wywalał.
Potem zaczął świecić check i problemy z sondami na jednej stronie( sonda nie aktywna,problem z grzaniem itd.) błędy kasowałem ale wracały jak bumerang.
Postanowiłem w końcu zmienić układ zapłonowy na osobne cewki i zobaczyć czy będzie jakaś poprawa, po zmianie i skasowaniu błędów od sond zrobiłem jazdę próbną. Już po odpaleniu zauważyłem że silnik minimalnie lepiej pracuje i od czasu zmiany układu zapłonowego zniknął problem sond z jednej strony.
Tak że u mnie ten zabieg pomógł.
Przed zmianą miałem odczuwalne problemy z lekkim poszarpywaniem silnika z biegu 2 na 3. Wynikło to że miałem wypadanie zapłonów lecz błędów komp nie wywalał.
Potem zaczął świecić check i problemy z sondami na jednej stronie( sonda nie aktywna,problem z grzaniem itd.) błędy kasowałem ale wracały jak bumerang.
Postanowiłem w końcu zmienić układ zapłonowy na osobne cewki i zobaczyć czy będzie jakaś poprawa, po zmianie i skasowaniu błędów od sond zrobiłem jazdę próbną. Już po odpaleniu zauważyłem że silnik minimalnie lepiej pracuje i od czasu zmiany układu zapłonowego zniknął problem sond z jednej strony.
Tak że u mnie ten zabieg pomógł.
Dołożone:
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Tempomat, kamerka cofania + kamera przód, elektryczne składanie lusterek, spryskiwacze lamp.
Zmienione z rns-d na rns-e + bluetooth z a4 b6/b7.
Przeróbka tylnych lamp na full led.
Przeróbka przednich lamp na black hella + bixenon + druga soczewka na światła drogowe.
Czyli sam moduł zapłonowy w tym rozwiązaniu jest niepotrzebny?bendzji pisze:zasilanie bierzesz z 3 pinowej wtyczki na cewce - 3 kable koloru czarno-zielonego ( to sa plusy po stacyjce z bezp.115 15A )
następnie 4 pinowa wtyka modułu zapłonowego:
pin 2 kabel braz-biały - masa
pin 4 kabel zielono-biały - sygnał z ECU cewki 1
pin 3 kabel zielon-szary - sygnał z ECU cewki 2
pin 1 kabel szaro -żółty - sygnał z ECU cewki 3
tyle ze schematu , która cewka które cylindry odpala to musisz sprawdzić juz organoloeptycznie
Rozumiem.
Wszystko sobie mniej więcej rozrysowałem, ale mam jeszcze jedno pytanie.
Skąd wziąć MINUS, który jest połączony z 2 pinem we wszystkich cewkach? Czy jest to przewód brązowo-biały z 4 pinowej wtyki modułu zapłonowego?
I jeszcze jedno. U mnie zasilanie jest podane z wtyczki 3 pinowej przewodami koloru: czarno-niebieski, czarno-czerwony i czarno-biały, ale to nie ma raczej większego znaczenia.
Wszystko sobie mniej więcej rozrysowałem, ale mam jeszcze jedno pytanie.
Skąd wziąć MINUS, który jest połączony z 2 pinem we wszystkich cewkach? Czy jest to przewód brązowo-biały z 4 pinowej wtyki modułu zapłonowego?
I jeszcze jedno. U mnie zasilanie jest podane z wtyczki 3 pinowej przewodami koloru: czarno-niebieski, czarno-czerwony i czarno-biały, ale to nie ma raczej większego znaczenia.
Panowie mam przerobiony układ na pojedyncze cewki. Tydzień temu padła mi jedna cewka na 2 cylindrze (zrobione jakieś 250-300 km), a dzisiaj historia się powtórzyła dokładnie na tym samym cylindrze.
Cewki, które posiadam to 07K 905 715. Myślicie, że przypadek?
Świece BERU dwuelektrodowe zmienione jakieś 1000 km temu, ale tak sobie myślę, że może świeca jest trefna i niszczy cewkę?
Cewki, które posiadam to 07K 905 715. Myślicie, że przypadek?
Świece BERU dwuelektrodowe zmienione jakieś 1000 km temu, ale tak sobie myślę, że może świeca jest trefna i niszczy cewkę?