[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach
Dla mnie rewelacja. Złego słowa nie mogę powiedzieć. Zrobiłem już ok 2tyś km i silnik chodzi naprawdę super. Nie dotknęły mnie również problemy z spalonym bezpiecznikiem, ani nie miałem problemów z padającymi cewkami na jednej świecy.
Jak rekin nie odpisze, to bierz się samemu za wiązkę. Mnie ok 5h zeszło z zmontowaniem wiązki i 2 dni oczekiwania aż zjadą zamówione końcówki (pierwsza lub druga strona tego wątku ma rozpiskę + nr-y wtyczek). Pamiętaj aby mieć zaciskarkę i nie żałować taśmy izolacyjnej termicznej (wytrzymałą na wysokie temperatury).
Jak rekin nie odpisze, to bierz się samemu za wiązkę. Mnie ok 5h zeszło z zmontowaniem wiązki i 2 dni oczekiwania aż zjadą zamówione końcówki (pierwsza lub druga strona tego wątku ma rozpiskę + nr-y wtyczek). Pamiętaj aby mieć zaciskarkę i nie żałować taśmy izolacyjnej termicznej (wytrzymałą na wysokie temperatury).
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 gru 2015, 01:39
- Lokalizacja: Warszawa
No dobra Panowie, fajnie, że temat jeszcze aktywny, jeśli rekin nie odpisze to spróbuję sam to wydziergać. Mam tylko prośbę, żebyście rzucili okiem czy to co wymienię jest okej. Potrzeba:
6X0973825 - kostka ze starej cewki x1
1J0973724 - kostka do nowej cewki x6
07K 905 715 F - nowe cewki x6 (trzeba skrócić delikatnie gumowe poszycie, żeby zmieściło się w pokrywie zaworów)
No właśnie i teraz kable. Jakiej grubości najlepiej i jaka ogólna długość? Wiem tylko, że 4 kolory, bo tyle różnych kabli idzie do każdej z cewek.
6X0973825 - kostka ze starej cewki x1
1J0973724 - kostka do nowej cewki x6
07K 905 715 F - nowe cewki x6 (trzeba skrócić delikatnie gumowe poszycie, żeby zmieściło się w pokrywie zaworów)
No właśnie i teraz kable. Jakiej grubości najlepiej i jaka ogólna długość? Wiem tylko, że 4 kolory, bo tyle różnych kabli idzie do każdej z cewek.
Ja kupiłem 6metrów kabla głośnikowego o przekroju 2,5mm, 6 metrów 0,5mm sygnałowy. i z tego złożyłem całą wiązkę, a z kolorami się nie bawiłem tak zbytnio bo i tak całość zaizolowałem mocno, że nie widać kabli. Także jak wiązka padnie, to drugi taki kabelek sobie będę składać.
Co do wymiarów zacznij od najdalszych punktów i przymierz sobie na silniku + dodaj jakieś 10-20cm luzu. Ja tak zrobiłem i wiązką mogę spokojnie manewrować i nie mam problemów że gdzieś mi brakuje kabla.
Co do odnóg odchodzących do kolejnych cewek niżej (zaczynając od górnych) to polecam tam dać po 15cm kabla idącego od głównej szyny zasilającej bo ja dałem 10cm i można powiedzieć że praktycznie na styk mi sięgęły kable i nie miałem już możliwości manewru prawo lewo niektórymi cewkami.
Ale całość udało mi się tak poukładać, że wróciły na swoje miejsce plastiki nad pokrywami zaworów.
Co do wymiarów zacznij od najdalszych punktów i przymierz sobie na silniku + dodaj jakieś 10-20cm luzu. Ja tak zrobiłem i wiązką mogę spokojnie manewrować i nie mam problemów że gdzieś mi brakuje kabla.
Co do odnóg odchodzących do kolejnych cewek niżej (zaczynając od górnych) to polecam tam dać po 15cm kabla idącego od głównej szyny zasilającej bo ja dałem 10cm i można powiedzieć że praktycznie na styk mi sięgęły kable i nie miałem już możliwości manewru prawo lewo niektórymi cewkami.
Ale całość udało mi się tak poukładać, że wróciły na swoje miejsce plastiki nad pokrywami zaworów.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 gru 2015, 01:39
- Lokalizacja: Warszawa
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 gru 2015, 01:39
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć Panowie,
Chciałbym po pierwsze podziękować za pomoc, zestaw na oddzielnych cewkach już zamontowany.
Wrażenia? Tylko pozytywne. Zmieniło się bardzo dużo rzeczy. Szwankował mi zapłon, wykryłem, że kabel na 3 cylinder ma przebicie, wymieniłem i była poprawa, ale samochód przy 30 stopniach musiał mieć 2k obrotów, żeby ruszyć.
Przeszedłem na pojedyncze cewki i samochód rusza bez szarpania, odpala bez zająknięcia przy wysokich temperaturach i co najważniejsze, nie czuje tak znacznego spadku mocy po zagrzaniu, przy dodaniu gazu obroty wchodzą równomiernie, nie szarpie silnikiem i mam wrażenie, jakbym wsadził nowy silnik.
Chciałbym po pierwsze podziękować za pomoc, zestaw na oddzielnych cewkach już zamontowany.
Wrażenia? Tylko pozytywne. Zmieniło się bardzo dużo rzeczy. Szwankował mi zapłon, wykryłem, że kabel na 3 cylinder ma przebicie, wymieniłem i była poprawa, ale samochód przy 30 stopniach musiał mieć 2k obrotów, żeby ruszyć.
Przeszedłem na pojedyncze cewki i samochód rusza bez szarpania, odpala bez zająknięcia przy wysokich temperaturach i co najważniejsze, nie czuje tak znacznego spadku mocy po zagrzaniu, przy dodaniu gazu obroty wchodzą równomiernie, nie szarpie silnikiem i mam wrażenie, jakbym wsadził nowy silnik.