[ACK 2.8 193 KM] Układ zapłonowy na oddzielnych cewkach
OK, zrozumiałe. Jutro pozbywam wyłączam LPG i zostawiam samą benzynę, myślisz żeby wymienić / zamienić też dla testu świecę na tym nieszczęsnym piątym cylindrze ?
No ale dobrze, mimo wszystko jutro wykręcam świecę, wstawiam jej zdjęcie i robię test na benzynie.
Zastanawiałem się też, czy źle skalibrowana mapa LPG nie wpłynie na zwiększenie mocy iskry podawanej na świecę tj. gdy jest za dużo gazy to czy czasem cewka nie musi dać mocniejszej iskry, a jak jest w przypadku odwrotnym, gdy mieszanka jest za uboga? Przypadkiem za mocno nie grzeje się cewka także z powodu zbyt dużej ilości powietrza w cylindrze ?
No ale dobrze, mimo wszystko jutro wykręcam świecę, wstawiam jej zdjęcie i robię test na benzynie.
Zastanawiałem się też, czy źle skalibrowana mapa LPG nie wpłynie na zwiększenie mocy iskry podawanej na świecę tj. gdy jest za dużo gazy to czy czasem cewka nie musi dać mocniejszej iskry, a jak jest w przypadku odwrotnym, gdy mieszanka jest za uboga? Przypadkiem za mocno nie grzeje się cewka także z powodu zbyt dużej ilości powietrza w cylindrze ?
Czyli bardziej obstawiasz na problem z LPG? Ok, zaczerpnę wiadomości i tam. Sprawdzę też własnie, do której cewki jest podpięta instalacja LPGo tym nie pomyślałem.
Dziwne jest właśnie tylko to, że cewka pali się stale tylko na tym jednym cylindrze, chociaż czasem wyskakuje błąd o zapłonie na wielu cylindrach.
Dziwne jest właśnie tylko to, że cewka pali się stale tylko na tym jednym cylindrze, chociaż czasem wyskakuje błąd o zapłonie na wielu cylindrach.
Witam, dla potomności cewki z grupy POWINNY PASOWAĆ o numerze
07K 905 715 F
Pasują na pewno
Sprawdzone na silniku ARJ 2.4 165km
trzeba dociać gumki te przy cewkach u góry.
Wiązka od rek1n82 super, wywiązał się sprawnie i szybko
Wielkie podziękowania
Odczucia z modyfikacji jak najbardziej pozytywne,
autko dostało lepszą iskrę i jest to odczuwalne, silnik jest elastyczniejszy i płynniej pracuje, lepiej zbiera się z niskich obrotów.
Jednak z przykrością stwierdzam że niestety nie było to klu mojego problemu i go nie rozwiązało ale różnica jest odczuwalna, co prawda poprzednia oryginalna cewka była ok i działała sprawnie jednak na kablach zawsze będzie utrata i jest różnica pomiędzy cewką modułową montowaną w oryginale a pojedynczymi łączonymi wiązką. Z resztą pewnie dlatego już audi nie stosuje takiego rozwiązania.
Reasumując jak komuś brakuje prądu to polecam akcję domoserwisową nawet profilaktycznie w celach zdrowotnościowych.
[ Dodano: 2017-03-29, 22:21 ]
robost1,
proponuje popytać po okolicznych szrotach, o cewki z silników fsi tfsi vw audi skoda
i patrz po numerach tych z 4 strony postu.
Ja wyrwałem za dychu sztuka i to pod nosem.
popatrz na olx:
https://www.olx.pl/oferta/cewki-zaplono ... 4c43163c97
dzwoń pytaj.
07K 905 715 F
Pasują na pewno
Sprawdzone na silniku ARJ 2.4 165km
trzeba dociać gumki te przy cewkach u góry.
Wiązka od rek1n82 super, wywiązał się sprawnie i szybko
Wielkie podziękowania
Odczucia z modyfikacji jak najbardziej pozytywne,
autko dostało lepszą iskrę i jest to odczuwalne, silnik jest elastyczniejszy i płynniej pracuje, lepiej zbiera się z niskich obrotów.
Jednak z przykrością stwierdzam że niestety nie było to klu mojego problemu i go nie rozwiązało ale różnica jest odczuwalna, co prawda poprzednia oryginalna cewka była ok i działała sprawnie jednak na kablach zawsze będzie utrata i jest różnica pomiędzy cewką modułową montowaną w oryginale a pojedynczymi łączonymi wiązką. Z resztą pewnie dlatego już audi nie stosuje takiego rozwiązania.
Reasumując jak komuś brakuje prądu to polecam akcję domoserwisową nawet profilaktycznie w celach zdrowotnościowych.
[ Dodano: 2017-03-29, 22:21 ]
robost1,
proponuje popytać po okolicznych szrotach, o cewki z silników fsi tfsi vw audi skoda
i patrz po numerach tych z 4 strony postu.
Ja wyrwałem za dychu sztuka i to pod nosem.
popatrz na olx:
https://www.olx.pl/oferta/cewki-zaplono ... 4c43163c97
dzwoń pytaj.
No i dziś stało się! Zamontowałem zestaw na osobnych cewkach. Za radą bendzji zakupiłem najtańsze używane cewki o oznaczeniach 07K905715F ori czyli vw ag (oem). Kupiłem cewek 9 sztuk, przy zamawianiu patrzyłem aby cewki nie były popalone i żeby wyglądały jak nowe. Zamówiłem wszystkie wtyczki niezbędne do tego moda oraz dwie rolki taśmy izolacyjnej. Kable z zasilaniem jak i uziemieniem od silnika użyłem 2,5mm kwadrat, do sygnałówki użyłem 1mm kwadrat. Kabel poskładałem w ok 5 godz (zaciskanie, mierzenie, poprawka, przymiarki, lutowanie itd. troszkę mi zajęły).
Po zamontowaniu całości auto odpaliło od kopa i nie było żadnych przerwań w pracy. Bardzo łagodna stabilizacja przy odpalaniu reszty elementów czyli klimy, wiatraczka od klimy itd. i naprawdę minimalne drgnięcia na obrotomierzu. To samo tyczy się przechodzenia na gaz, zero różnicy i to dosłownie, lekkie wachnięcie i nic po za tym! W życiu mi tak równo nie pracował! Dla mnie bomba!
Wszystkie cewki mam jednakowe, jedyne co musiałem to ten czop/kapturek gumowy ściąć z tzw harmonijki, a resztę gumy zostawiłem, bo ładnie mi wchodziła w gniazdo świecy.
Na próbnej jeździe od razu zauważyłem że fajnie od dołu się zbiera, jest bez jakiejkolwiek szarpaniny, po prostu silnik zaczyna robić swoją robotę i po mału się rozpędza od niskich obrotów.
Wszystkim gorąco polecam przeróbkę oraz autorom tej przeróbki oraz reszcie osób zachęcających mnie i dopingujących do tej zmiany serdecznie im dziękuję! Ten mod jest naprawdę kozacki i rzekłbym że obowiązkowy dla każdej A6 z układem zespolonych cewek!
@Bartomir, dzięki za info o cewkach! Też wsadziłem do siebie do APS-a i jest petarda!
Po zamontowaniu całości auto odpaliło od kopa i nie było żadnych przerwań w pracy. Bardzo łagodna stabilizacja przy odpalaniu reszty elementów czyli klimy, wiatraczka od klimy itd. i naprawdę minimalne drgnięcia na obrotomierzu. To samo tyczy się przechodzenia na gaz, zero różnicy i to dosłownie, lekkie wachnięcie i nic po za tym! W życiu mi tak równo nie pracował! Dla mnie bomba!
Wszystkie cewki mam jednakowe, jedyne co musiałem to ten czop/kapturek gumowy ściąć z tzw harmonijki, a resztę gumy zostawiłem, bo ładnie mi wchodziła w gniazdo świecy.
Na próbnej jeździe od razu zauważyłem że fajnie od dołu się zbiera, jest bez jakiejkolwiek szarpaniny, po prostu silnik zaczyna robić swoją robotę i po mału się rozpędza od niskich obrotów.
Wszystkim gorąco polecam przeróbkę oraz autorom tej przeróbki oraz reszcie osób zachęcających mnie i dopingujących do tej zmiany serdecznie im dziękuję! Ten mod jest naprawdę kozacki i rzekłbym że obowiązkowy dla każdej A6 z układem zespolonych cewek!
Też mam tak samo. Od razu inna kultura pracy i fajniejsza reakcja na pedał gazu. Jeszcze nie wiem jak będzie pracował na zimnym, jutro dopiero będę w stanie zdać relacje ale jest dla mnie ogromna zmiana w pracy.qwerty01 pisze:Witam.
Dzisiaj (po prawie roku odkąd mam wiązkę i cewki) zamontowałem. Może faktycznie minimalnie lepiej zbiera się od dołu, ale zauważyłem, że silnik pracuje znacznie ciszej. U was jest tak samo?
@Bartomir, dzięki za info o cewkach! Też wsadziłem do siebie do APS-a i jest petarda!
- zediii
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 197
- Rejestracja: 05 maja 2014, 21:41
- Imię: Marcin
- Moje auto: Q7
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: SUV
- Silnik: 5.0 580KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Moszczanka
Mam dosłownie delikatne drgania ( na pewno od winy cewki ) na Benzynie mniej ale za to na LPG wyraźnie odczuwalne. Zacznę od tego że mam cewkę ori 6in1 czyli jedną do wszystkich garków. Czy da radę zrobić komplet 2 cewek a 4 ciągnąć z ori??? dla wykluczenia cewki wadliwej??? Moja cewka jest od nowości więc liczę się w przyszłości z wymianą i chcę wymienić na pojedyncze ale po co wszystkie na raz??? można pewnie po 2szt.
Co gdzie i czy się da ??
Co gdzie i czy się da ??
Pozdrawiam Marcin
Nie dziaduj tylko zrób tak jak autorzy tej przeróbki radzą. To nie jest żadna oszczędność, a koszt w porównaniu do zespolonej cewki jest znikomy praktycznie. Co do samej takiej przeróbki o której piszesz pewnie się da, tylko to już rzeźba masakryczna... Dla mnie to albo rób tak jak powinno być zrobione albo niczego nie dotykaj a wymień cała cewkę tak jak masz teraz.zediii pisze:Mam dosłownie delikatne drgania ( na pewno od winy cewki ) na Benzynie mniej ale za to na LPG wyraźnie odczuwalne. Zacznę od tego że mam cewkę ori 6in1 czyli jedną do wszystkich garków. Czy da radę zrobić komplet 2 cewek a 4 ciągnąć z ori??? dla wykluczenia cewki wadliwej??? Moja cewka jest od nowości więc liczę się w przyszłości z wymianą i chcę wymienić na pojedyncze ale po co wszystkie na raz??? można pewnie po 2szt.
Co gdzie i czy się da ??
Jestem po jeździe próbnej na zimnym silniku i wszystko chodzi tak samo ładnie jak na ciepłym czyli brak wypadania zapłonów. Bardzo ładnie ciągnie od samego dołu. Także finalnie również polecam przeróbkę, zdecydowanie na + dla silnika.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 gru 2015, 01:39
- Lokalizacja: Warszawa
Cześć, mam właśnie ten sam problem, mam dosyć wymiany cewek. Używka pojeździła chwile i padła po mocnym nagrzaniu... Chciałbym przerobić układ tak jak to jest opisane, fantastyczna sprawa.
Czy byłby ktoś chętny podjąć się stworzenia dla mnie wiązki pod oddzielne cewki? Odpłatnie oczywiście. Jestem na etapie szukania cewek i chciałbym załatwić to w miarę szybko bo jest ciepło i po nagrzaniu, nie mogę nawet w połowie wcisnąć gazu bo samochód skacze jak szalony.
Czy byłby ktoś chętny podjąć się stworzenia dla mnie wiązki pod oddzielne cewki? Odpłatnie oczywiście. Jestem na etapie szukania cewek i chciałbym załatwić to w miarę szybko bo jest ciepło i po nagrzaniu, nie mogę nawet w połowie wcisnąć gazu bo samochód skacze jak szalony.
Gdyby Pan przeczytał cały wątek, to by Pan wiedział że użytkownik rek1n82 zrobił już nie jedną wiązkę dla forumowiczówbarteklimczyk pisze:Czy byłby ktoś chętny podjąć się stworzenia dla mnie wiązki pod oddzielne cewki? Odpłatnie oczywiście. Jestem na etapie szukania cewek i chciałbym załatwić to w miarę szybko bo jest ciepło i po nagrzaniu, nie mogę nawet w połowie wcisnąć gazu bo samochód skacze jak szalony.
Niech się Pan z nim skontaktuje na PW, być może że Panu zrobi ową wiązkę.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 17 gru 2015, 01:39
- Lokalizacja: Warszawa