Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

[A6 C5 TDI] Chipować czy nie chipować 1.9 131 km AVF?

Pomysły, pytania, spostrzeżenia odnośnie tuningu zawieszenia, silnika, układu napędowego.
Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

[A6 C5 TDI] Chipować czy nie chipować 1.9 131 km AVF?

Post autor: Adriano007 » 14 lip 2014, 16:46

Witam. Od listopada 2013r jeżdżę Audi A6 1.9 tdi 131 km Avant AVF. Samochód świetny wręcz idealny ale- no właśnie jest jedno małe ale po kilku miesiącach jazdy stwierdzam iż brakuje mu mocy. Wcześniej jeździłem BMW e46 320 150 km i przyspieszenie było lepsze. Moja Audi ma nalatane 280 tyś km. Byłą serwisowana w Niemczech do końca ja jestem jej pierwszym właścicielem w Polsce. Czy według was warto pchać siew chipa z takim przebiegiem dodam że samochód sprawuje się świetnie brak jakichkolwiek problemów z motorem i innymi podzespołami. Czy ktoś z Was zna tą firmę- myślę aby tam zrobić chipa.nie ukrywam że cena jest dla mnie ważna i nie chce wywalać na to zbyt dużo kasy. Jedynym minusem tej firmy jest to że ponoć nie maja chamowni. Link:
http://elektronikaoswiecim.pl/Chip-tuning-7.html

Awatar użytkownika
Brutus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 maja 2013, 11:44
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Brutus » 14 lip 2014, 17:07

Chipować jak najbardziej, ale przez kogoś ogarniętego w temacie. Najlepiej popytaj na forum regionalnym kogo u Ciebie polecają.

Tak profilaktycznie: Przy takim przebiegu masz już pewnie dwumasę wymienioną, pamiętaj żeby nie wciskać pedału do dechy poniżej ok 2,5 tyś. obr./min. a te 200 tyś. km spokojnie przejeździsz. Pałować na rozgrzanym motorze, gasić po schłodzeniu turbiny etc...

marach8
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 366
Rejestracja: 31 sty 2013, 22:40
Imię: Marek
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Giżycko/Aachen

Post autor: marach8 » 14 lip 2014, 17:35

Adrian powiem ci tak
ja i kilka osób przede mną robiliśmy mapy w DR Tuning
http://www.drtuning.pl/
gorąco polecam koleszka zna sie na tym co robi ogólnie klimat spoko bez problemu dał autko zastepcze i najwazniejsze
teraz to sie lata <radocha>

qnitus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 133
Rejestracja: 30 sty 2012, 11:32
Lokalizacja: ślaskie

Post autor: qnitus » 14 lip 2014, 19:39

Ja od siebie mogę polecić CTR TUNING GLIWICE jak każdy szanujący się tuner najpierw diagnostyka,hamownia potem ewentualnie remap.
Ostatnio zmieniony 21 lip 2014, 08:25 przez qnitus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 20 lip 2014, 21:08

Brutus pisze:pamiętaj żeby nie wciskać pedału do dechy poniżej ok 2,5 tyś. obr./min.
o co chodzi z tym gazem do dechy bo niekumam?

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 20 lip 2014, 21:42

Adriano007 pisze:
Brutus pisze:pamiętaj żeby nie wciskać pedału do dechy poniżej ok 2,5 tyś. obr./min.
o co chodzi z tym gazem do dechy bo niekumam?
chyba koledze chdzilo zeby nie meczyc uklady napedowego

ale jezeli moment obrotowy poprowadzony jest z glowa to nie widze przeciwskazan do deptania auta ponizej 2500 rpm
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

Awatar użytkownika
Brutus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 maja 2013, 11:44
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Brutus » 11 sie 2014, 01:10

ja nawet na ori programi bym nie deptał mocno poniżej 2 tyś. obr/min
jeszcze za chipowaniem avf przemawia większe sprzęgło niż w awx :)

Awatar użytkownika
Adriano007
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 591
Rejestracja: 30 lip 2009, 21:33
Imię: Adrian
Rocznik: 1998
Moje auto: A6 C5
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.4 ARJ 165KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Spytkowice
Kontakt:

Post autor: Adriano007 » 11 sie 2014, 22:04

Puki co nic się u mnie nie zmieniło samochód jak był serią tak jest nadal. Nie mniej jednak co raz bardziej skłaniam się ku temu by dodać mu trochę kucy. Faktycznie jednym z czynników które za tym przemawiają jest większe sprzęgło a co się z tym wiąże mniejsze jego obciążenie. No nic zaczynam zbierać kasę i działam.

Awatar użytkownika
daniel3262
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 20 sty 2013, 18:25
Lokalizacja: Chełm

Post autor: daniel3262 » 01 lis 2014, 17:19

Również zastanawiam się nad zwiększeniem mocy silnika,i mam pytanie czy coś pomoże zmiana turbiny na większą + później chip? czy samego czipa dać?nie wiem jak jest w pompo wtrysku :p

krts
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 159
Rejestracja: 23 lut 2013, 15:27
Lokalizacja: piaseczusets

Post autor: krts » 01 lis 2014, 18:27

wstaw turbo potem chip, chyba że chcesz później robić korektę. warto pomyśleć nad pompkami AL do tego FMIC, zależy w jaką moc celujesz... choć znając realia ile by nie było z czasem to za mało

Awatar użytkownika
daniel3262
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 53
Rejestracja: 20 sty 2013, 18:25
Lokalizacja: Chełm

Post autor: daniel3262 » 01 lis 2014, 20:04

krts, hmm dokładnie to sam jeszcze nie wiem ale jak widziałem po samym czipie może mieć 160km i 380NM to chciałbym gdzieś dobić do 180km i 400NM? jest to wykonalne? jakie turbo byś polecił do 1.9 AVF i czipa zrobić?

Awatar użytkownika
Brutus
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 119
Rejestracja: 28 maja 2013, 11:44
Lokalizacja: Białystok

Post autor: Brutus » 02 lis 2014, 12:51

daniel3262, wstaw sobie turbo od brd i będzie 180KM inna sprawa że latem będzie puchnąć bo mały intercooler

grexong60
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 24
Rejestracja: 21 lis 2011, 21:30
Lokalizacja: łódz

Post autor: grexong60 » 02 lis 2014, 19:37

Zrobić softa z głową i będzie latać , nie tak dawno robiłem bliźniaka AVF-a czy AWX-a
lightowy mod i wyszło tak
...ciach...
dziękujemy, a w nagrodę karteczka! - metyoo
Ostatnio zmieniony 03 lis 2014, 09:38 przez grexong60, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
metyoo
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2019
Rejestracja: 29 kwie 2012, 16:08
Imię: Metyoo
Rocznik: 1993
Moje auto: S4 C4
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.0 130KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Oleśnica
Kontakt:

Post autor: metyoo » 03 lis 2014, 09:39

grexong60, _profil

spanky
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 108
Rejestracja: 18 mar 2009, 22:17
Lokalizacja: Otwock

Post autor: spanky » 03 lis 2014, 22:15

daniel3262 pisze:krts, hmm dokładnie to sam jeszcze nie wiem ale jak widziałem po samym czipie może mieć 160km i 380NM to chciałbym gdzieś dobić do 180km i 400NM? jest to wykonalne? jakie turbo byś polecił do 1.9 AVF i czipa zrobić?
AVF po programie to okolice 160-170 PS i 370-380 Nm , takie wartosci juz pozwalaja poruszać sie sprawnie autem ...
Jezeli celujesz w okolice 180-190 PS i 400 Nm to trzeba zmienic turbosprezarke na większą (p&p podchodzi turbo z silnika BRD) oraz zamontować centralny intercooler (FMIC) co by auto nie puchło. Seryjne pompowtryski starczą do takich mocy.

P.S poczytaj tez o turbosprężarce GTB1756VK , zamontowanie jej w samochodzie to już troszkę poważniejsze przeróbki ale bardzo fajna turbosprężarka która pozwoli spokojnie osiągnąć okolice 210 PS i 400-420 Nm.
197PS/400Nm - powered by edc-tuning.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Tuning mechaniczny”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja