Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

FSI - benzyna i oktany

Silniki benzynowe
czerwony.eu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 10 maja 2012, 21:28
Lokalizacja: Lublin

FSI - benzyna i oktany

Post autor: czerwony.eu » 02 lip 2014, 13:39

Witam.
Jako iż mam teraz 2 megusie (tak moja córka 4 letnia nazywa AUDI), tankując ostatnio zwróciłem uwagę na naklejkę przy wlewie paliwa.
W A4 z silnikiem 3.0 (ASN) napisano "lać 98, minimum 95"
W A6 z motorem 3.2 FSI napisano zaś "lać 95, minimum 91 !!!"

Dlaczego? Czyżby więcej oktanów mogło być problematyczne dla FSI? Może te zasyfione doloty opisywane niejednokrotnie się stąd biorą ....a mało kto czyta zalecenia producenta.

Jakie macie znaklejki w swoich FSI z innymi pojemnościami?
Co lejecie do swoich maszyn?
A4 B6 Avant Quattro 3.0 ASN
Było :( A6 C6 Avant Quattro 3.2 FSI

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 02 lip 2014, 13:56

czerwony.eu pisze:Co lejecie do swoich maszyn?
Ja leję 98 ze względu na to, że w Polsce 98 to pewnie 95 ledwo... poza tym, moim zdaniem nie powinno zaszkodzić... to nie diesel... niższe ciśnienia wtrysku itp.

czerwony.eu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 10 maja 2012, 21:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: czerwony.eu » 02 lip 2014, 14:05

No ja także zawsze byłem zdania że więcej oktanów = lepiej
Stąd moje zdziwienie widząc tę naklejkę w A6.
A4 B6 Avant Quattro 3.0 ASN
Było :( A6 C6 Avant Quattro 3.2 FSI

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 433
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 02 lip 2014, 15:17

Ja do swojego TFSI leję Shell V-power, czasami zwykłą 95.
Następnym razem również zwrócę uwagę na zalecenia producenta <mysli> .


0x4B25A napisał/a:
to nie diesel


Ostatnio porozmawiałem sobie z mechanikiem i stwierdziłem, że bliżej mu właśnie do diesla niż tradycyjnej jednostki benzynowej.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2014, 15:27 przez fresh2002, łącznie zmieniany 1 raz.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 02 lip 2014, 18:02

fresh2002 pisze:Ostatnio porozmawiałem sobie z mechanikiem i stwierdziłem, że bliżej mu właśnie do diesla niż tradycyjnej jednostki benzynowej.
Coś w tym jest... ale mnie chodzi o to, że wtryski benzynowe nie są tak precyzyjne jak te w dieslu (niższe ciśnienia itp.), przez co i smarowanie ich może inaczej wyglądać i mogą być bardziej odporne... ale to takie dywagacje... ;)

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 433
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 02 lip 2014, 20:43

Polecam ten artykuł o naszych motorkach http://www.motofakty.pl/artykul/silniki ... znice.html
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 02 lip 2014, 21:49

fresh2002, jak widać z tego artykułu, to najpierw wszystkie FSI/TFSi/TSi wymagały benzyny 98 oktan... a potem zrobili, że można lać 95... aby taniej było...

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 433
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 02 lip 2014, 23:21

0x4B25A pisze:wymagały benzyny 98 oktan... a potem zrobili, że można lać 95... aby taniej było...
Dokładnie, więc wnioskować można -> że im więcej oktanów tym lepiej <mysli>
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

Awatar użytkownika
Multifonika
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 2597
Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
Imię: Robert
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2001
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.2 230KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Multifonika » 02 lip 2014, 23:36

fresh2002 pisze:
0x4B25A pisze:wymagały benzyny 98 oktan... a potem zrobili, że można lać 95... aby taniej było...
Dokładnie, więc wnioskować można -> że im więcej oktanów tym lepiej <mysli>
No tak, tylko niedawno był temat na forum, gdzie po zatankowaniu nitro plus pojawiły się problemy z pracą silnika <mysli> Ktoś tam udowadniał ze za dużo oktanów tez nie jest dobre. <mysli>
Lektor.

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 433
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 02 lip 2014, 23:48

szalony pisze:
fresh2002 pisze:
0x4B25A pisze:wymagały benzyny 98 oktan... a potem zrobili, że można lać 95... aby taniej było...
Dokładnie, więc wnioskować można -> że im więcej oktanów tym lepiej <mysli>
No tak, tylko niedawno był temat na forum, gdzie po zatankowaniu nitro plus pojawiły się problemy z pracą silnika <mysli> Ktoś tam udowadniał ze za dużo oktanów tez nie jest dobre. <mysli>
Tak, ale ten temat viewtopic.php?t=67449&postdays=0&postorder=asc&start=0 dotyczy C5 więc inna generacja silników. Aby przekonać się na jakim paliwie jeździć, trzeba byłoby zrobić test na paliwach z niemieckich stacji, bo u nas... :(
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

Awatar użytkownika
UneeK
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 477
Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
Imię: Tomek
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2011
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 CDYA 239KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: S-tronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: dolnośląskie

Post autor: UneeK » 03 lip 2014, 08:39

Na początku lałem 95, teraz tylko 98 - jaka różnica? Wydaje mi się że silnik ma lepszą kulturę pracy (ciszej pracuje).... <mysli>
Ostatnio zmieniony 03 lip 2014, 08:40 przez UneeK, łącznie zmieniany 1 raz.

czerwony.eu
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 40
Rejestracja: 10 maja 2012, 21:28
Lokalizacja: Lublin

Post autor: czerwony.eu » 03 lip 2014, 08:40

Tylko nadal zastanawia mnie dlaczego producent raczej świadomie zaleca 95 i mnie... :|
A4 B6 Avant Quattro 3.0 ASN
Było :( A6 C6 Avant Quattro 3.2 FSI

fresh2002
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 433
Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2009
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Gorzów Wlkp.

Post autor: fresh2002 » 03 lip 2014, 08:55

Może dlatego, że idą tych silników miała być ekologia i oszczędność. Ja uważam, że typ ten oszczędny nie jest (nowe generacje S6 potrafią mniej spalić niż mój 2.0).
Producent wykazuje oszczędność na dostosowaniu jednostki napędowej, która zadowoli się niską liczbą oktanów.

Oczywiście tylko gdybam. :)
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger

0x4B25A

Post autor: 0x4B25A » 03 lip 2014, 09:08

fresh2002 pisze:zrobić test na paliwach z niemieckich stacji, bo u nas... :(
Zdecydowanie tak... dlatego ja nie leję nigdy jakiś 'nitro plus', tylko normalną 98... która pewnie ma w rzeczywistości i laboratoryjnych warunkach, nie więcej niż 95 oktan... ;|

Igor781
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 20
Rejestracja: 16 lip 2013, 21:15
Lokalizacja: Hersham

Post autor: Igor781 » 03 lip 2014, 20:26

Ja leje do swojego 3.2 fsi shella 95 lub nitro, bp 97 albo texaco 95 roznic jakichs specjalnie nie zauważyłem a spalanie jest w granicach błędu statystycznego.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C6 (2004-2011)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga