FSI - benzyna i oktany
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 10 maja 2012, 21:28
- Lokalizacja: Lublin
FSI - benzyna i oktany
Witam.
Jako iż mam teraz 2 megusie (tak moja córka 4 letnia nazywa AUDI), tankując ostatnio zwróciłem uwagę na naklejkę przy wlewie paliwa.
W A4 z silnikiem 3.0 (ASN) napisano "lać 98, minimum 95"
W A6 z motorem 3.2 FSI napisano zaś "lać 95, minimum 91 !"
Dlaczego? Czyżby więcej oktanów mogło być problematyczne dla FSI? Może te zasyfione doloty opisywane niejednokrotnie się stąd biorą ....a mało kto czyta zalecenia producenta.
Jakie macie znaklejki w swoich FSI z innymi pojemnościami?
Co lejecie do swoich maszyn?
Jako iż mam teraz 2 megusie (tak moja córka 4 letnia nazywa AUDI), tankując ostatnio zwróciłem uwagę na naklejkę przy wlewie paliwa.
W A4 z silnikiem 3.0 (ASN) napisano "lać 98, minimum 95"
W A6 z motorem 3.2 FSI napisano zaś "lać 95, minimum 91 !"
Dlaczego? Czyżby więcej oktanów mogło być problematyczne dla FSI? Może te zasyfione doloty opisywane niejednokrotnie się stąd biorą ....a mało kto czyta zalecenia producenta.
Jakie macie znaklejki w swoich FSI z innymi pojemnościami?
Co lejecie do swoich maszyn?
A4 B6 Avant Quattro 3.0 ASN
Było A6 C6 Avant Quattro 3.2 FSI
Było A6 C6 Avant Quattro 3.2 FSI
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 10 maja 2012, 21:28
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 433
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Ja do swojego TFSI leję Shell V-power, czasami zwykłą 95.
Następnym razem również zwrócę uwagę na zalecenia producenta .
0x4B25A napisał/a:
to nie diesel
Ostatnio porozmawiałem sobie z mechanikiem i stwierdziłem, że bliżej mu właśnie do diesla niż tradycyjnej jednostki benzynowej.
Następnym razem również zwrócę uwagę na zalecenia producenta .
0x4B25A napisał/a:
to nie diesel
Ostatnio porozmawiałem sobie z mechanikiem i stwierdziłem, że bliżej mu właśnie do diesla niż tradycyjnej jednostki benzynowej.
Ostatnio zmieniony 02 lip 2014, 15:27 przez fresh2002, łącznie zmieniany 1 raz.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
Coś w tym jest... ale mnie chodzi o to, że wtryski benzynowe nie są tak precyzyjne jak te w dieslu (niższe ciśnienia itp.), przez co i smarowanie ich może inaczej wyglądać i mogą być bardziej odporne... ale to takie dywagacje...fresh2002 pisze:Ostatnio porozmawiałem sobie z mechanikiem i stwierdziłem, że bliżej mu właśnie do diesla niż tradycyjnej jednostki benzynowej.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 433
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Polecam ten artykuł o naszych motorkach http://www.motofakty.pl/artykul/silniki ... znice.html
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
- Multifonika
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 2597
- Rejestracja: 21 mar 2013, 17:21
- Imię: Robert
- Moje auto: A6 C5
- Rocznik: 2001
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.2 230KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
No tak, tylko niedawno był temat na forum, gdzie po zatankowaniu nitro plus pojawiły się problemy z pracą silnika Ktoś tam udowadniał ze za dużo oktanów tez nie jest dobre.fresh2002 pisze:Dokładnie, więc wnioskować można -> że im więcej oktanów tym lepiej0x4B25A pisze:wymagały benzyny 98 oktan... a potem zrobili, że można lać 95... aby taniej było...
Lektor.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 433
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Tak, ale ten temat viewtopic.php?t=67449&postdays=0&postorder=asc&start=0 dotyczy C5 więc inna generacja silników. Aby przekonać się na jakim paliwie jeździć, trzeba byłoby zrobić test na paliwach z niemieckich stacji, bo u nas...szalony pisze:No tak, tylko niedawno był temat na forum, gdzie po zatankowaniu nitro plus pojawiły się problemy z pracą silnika Ktoś tam udowadniał ze za dużo oktanów tez nie jest dobre.fresh2002 pisze:Dokładnie, więc wnioskować można -> że im więcej oktanów tym lepiej0x4B25A pisze:wymagały benzyny 98 oktan... a potem zrobili, że można lać 95... aby taniej było...
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
- UneeK
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 477
- Rejestracja: 14 kwie 2011, 12:48
- Imię: Tomek
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2011
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 3.0 CDYA 239KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: S-tronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: dolnośląskie
Na początku lałem 95, teraz tylko 98 - jaka różnica? Wydaje mi się że silnik ma lepszą kulturę pracy (ciszej pracuje)....
Ostatnio zmieniony 03 lip 2014, 08:40 przez UneeK, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 40
- Rejestracja: 10 maja 2012, 21:28
- Lokalizacja: Lublin
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 433
- Rejestracja: 22 sty 2013, 16:19
- Imię: Jacek
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2009
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 3.0 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp.
Może dlatego, że idą tych silników miała być ekologia i oszczędność. Ja uważam, że typ ten oszczędny nie jest (nowe generacje S6 potrafią mniej spalić niż mój 2.0).
Producent wykazuje oszczędność na dostosowaniu jednostki napędowej, która zadowoli się niską liczbą oktanów.
Oczywiście tylko gdybam.
Producent wykazuje oszczędność na dostosowaniu jednostki napędowej, która zadowoli się niską liczbą oktanów.
Oczywiście tylko gdybam.
CCCO marzenie zrealizowane - C6 by stinger
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga