Witajcie. Mam problem. Pare dni temu zostawilem samochod w garazu na noc. Rano byla kałuża płynu chłodniczego z przodu przy kole po stronie kierowcy.
Wskazowka temp normalnie dochodzi "do pionu" i tak trzyma (ani nie spada ani nie rosnie dalej)
Płyn chłodniczy sie w zbiorniczku "gotuje"
Ciepłe powietrze do kabiny nie idzie, dopiero jak sie mocno przygazuje (mimo ze jest cieply)
Duze cisnienie w weżach
Chłodnica ok
Czekam jeszcze na test spalin w układzie
Audi A6 C5 2.8 Quattro USA. Benzyna + LPG 2001 rok
PS. Sorry jak cos zle napisalem ale nowy tu jestem
Uszczelka pod głowicą?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Rocznik: 2005
- Moje auto: A6 C6
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
termostat raczej nie ma tutaj nic do rzeczy, gdyby było z nim coś nie tak to albo silnik by się przegrzewał albo nie dogrzewał, podobnie myślę pompa wody. skądś bierze się ciśnienie wywalające płyn i faktycznie winna może być uszczelka lub sama głowica. u Ciebie również przyczyną może być parownik puszczający do układu chłodzenia lpg. sprawdź też najpierw korek zbiorniczka wyrównawczego bo wydaje mi się, że pełni on też rolę przy odpowietrzaniu całego układu.
Hmm, lekcje fizyki miałem dawno temu, ale jakoś nie potrafię znaleźć wytłumaczenia dlaczego uszkodzony termostat (obojętnie czy nie otwierający się czy zawsze otwarty) miałby powodować wzrost ciśnienia w zamkniętym układzie?
Jedyne co może powodować to gotowanie się płynu (a więc i wzrost ciśnienia) z uwagi na nadmierny wzrost temperatury w małym obiegu (gdy się nie otwiera) ale w tym przypadku temperatura jest stabilna w granicach normy

Jedyne co może powodować to gotowanie się płynu (a więc i wzrost ciśnienia) z uwagi na nadmierny wzrost temperatury w małym obiegu (gdy się nie otwiera) ale w tym przypadku temperatura jest stabilna w granicach normy