Sklep Ipart
Tarcze, hamulce
Sklep Bestdrive
Sklep

Uszczelka pod głowicą?

Silniki benzynowe
ODPOWIEDZ
cris990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2014, 13:59
Lokalizacja: Kraków

Uszczelka pod głowicą?

Post autor: cris990 » 19 cze 2014, 14:33

Witajcie. Mam problem. Pare dni temu zostawilem samochod w garazu na noc. Rano byla kałuża płynu chłodniczego z przodu przy kole po stronie kierowcy.

Wskazowka temp normalnie dochodzi "do pionu" i tak trzyma (ani nie spada ani nie rosnie dalej)
Płyn chłodniczy sie w zbiorniczku "gotuje"
Ciepłe powietrze do kabiny nie idzie, dopiero jak sie mocno przygazuje (mimo ze jest cieply)
Duze cisnienie w weżach

Chłodnica ok
Czekam jeszcze na test spalin w układzie



Audi A6 C5 2.8 Quattro USA. Benzyna + LPG 2001 rok

PS. Sorry jak cos zle napisalem ale nowy tu jestem

krystek13
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 230
Rejestracja: 15 sty 2012, 07:46
Lokalizacja: zachodniopomorskie

Post autor: krystek13 » 19 cze 2014, 18:58

Bardziej skup się na pompie wody i termostacie a nie na uszczelce pod głowicą <okok>
340KM i 500NM :)

mario1278
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 427
Rejestracja: 04 sie 2008, 14:09
Imię: MARIUSZ
Rocznik: 2010
Moje auto: Allroad C6
Nadwozie: Avant
Silnik: 3.0 TDI 233KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: SIEDLCE

Post autor: mario1278 » 20 cze 2014, 09:35

Również obstawia jak kolega wyżej czyli pompę lub termostat.

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Rocznik: 2005
Moje auto: A6 C6
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.6 ABC 150KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 20 cze 2014, 13:29

termostat raczej nie ma tutaj nic do rzeczy, gdyby było z nim coś nie tak to albo silnik by się przegrzewał albo nie dogrzewał, podobnie myślę pompa wody. skądś bierze się ciśnienie wywalające płyn i faktycznie winna może być uszczelka lub sama głowica. u Ciebie również przyczyną może być parownik puszczający do układu chłodzenia lpg. sprawdź też najpierw korek zbiorniczka wyrównawczego bo wydaje mi się, że pełni on też rolę przy odpowietrzaniu całego układu.

Mustava
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 maja 2014, 13:42
Lokalizacja: Płd. Wlkp

Post autor: Mustava » 20 cze 2014, 14:07

grzałka pisze:sprawdź też najpierw korek zbiorniczka wyrównawczego
dokładnie tak, miałem podobny objaw (co prawda w passacie B3 ale...) - nowy korek za 20zł i po problemie ;)

cris990
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 3
Rejestracja: 19 cze 2014, 13:59
Lokalizacja: Kraków

Post autor: cris990 » 20 cze 2014, 18:52

Dzieki panowi za rady. Bede sprawdzał dalej

Test na obecnosc spalin w ukladzie nic nie wykazał

hates
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1
Rejestracja: 13 maja 2014, 21:01
Lokalizacja: Jaworzno

Post autor: hates » 20 cze 2014, 19:20

ciśnienie w wężach może spowodować termostat,ale bez buzowania płynu w zbiorniczku...no i bez temp. Mnie rozrywało węże przez nowy termostat w (skodzie).
Wiec działąj po kolei pompa,korek,termostat....i uszczelka,ale jeśli nie ma spalin to raczej odpada.

Mustava
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 21
Rejestracja: 03 maja 2014, 13:42
Lokalizacja: Płd. Wlkp

Post autor: Mustava » 20 cze 2014, 22:50

Hmm, lekcje fizyki miałem dawno temu, ale jakoś nie potrafię znaleźć wytłumaczenia dlaczego uszkodzony termostat (obojętnie czy nie otwierający się czy zawsze otwarty) miałby powodować wzrost ciśnienia w zamkniętym układzie? <bezradny>
Jedyne co może powodować to gotowanie się płynu (a więc i wzrost ciśnienia) z uwagi na nadmierny wzrost temperatury w małym obiegu (gdy się nie otwiera) ale w tym przypadku temperatura jest stabilna w granicach normy

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe opony samochodowe hamulce
części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl części samochodowe motostacja