Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ALG 2.8 193 KM] goracy po okolo godzinie ciezko odpala

Silniki benzynowe
pm82pm
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 16
Rejestracja: 18 lip 2013, 14:51
Lokalizacja: Warszawa/Seroki

[ALG 2.8 193 KM] goracy po okolo godzinie ciezko odpala

Post autor: pm82pm » 10 cze 2014, 21:09

wic tak
rano odpala bez problemu
goracy od razu po jezdzie odpala bez problemu
problem pojawia sie jak goracy samochod zgasze i chce odpalic po okolo godzinie,
czyli jest goracy ale postal chwile
wowczas tzeba krecic ze 2-3 razy po 5sekund
poza tym chodzi bardzo ladnie
-lpg zakrecony
-bledow brak
-korekty bez zmian
-czujnik temperatury daje poprawne wkazania
-przeplywka rowniez
-podcisnienia sa ok
-podcisnienie regulatora paliwa suche
-evap sprawny, zreszta z zaslpionym tez bez zmian
- oczywiscie rozrusznik kreci jak szalony
-lambdy faluja

jak zaczyna zapalac to slychac ze chodzi najpierw na kilka garkow dopiero po 1-2 sekundach dolaczaja sie pozostale i chodzi idealnie

skonczyly mi sie pomysly :( pomozecie?
problem pojawil sie po ogarnieciu podcisnien (inny watek)
kiedys w zupelnie innym samochodzie mialem taki problem i okazalo sie ze powodem byla przepalona uszczelka glowicy pomiedzy cylindrami 2 i 3 - kompresja byla cienka
mam nadzieje ze tutaj problem lezy gdzies indziej....;

(sorki za brak pl znakow ale nie mam obecnie)

Awatar użytkownika
bonusbb
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 43
Rejestracja: 21 maja 2012, 22:23
Lokalizacja: Bielsko-Biała

Post autor: bonusbb » 04 wrz 2014, 17:10

i jak udało sie cos z tym zrobic?
Życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem...

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 04 wrz 2014, 20:22

nie wiem jak u kolegi ale ja miałem podobnie i winą był czujnik temp, dawał złe dane na kompa, na blacie było ok

enduro7
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1365
Rejestracja: 03 lut 2010, 21:03
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1998
Nadwozie: Avant
Silnik: 1.8T AJL 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: warminsko-mazurskie

Post autor: enduro7 » 08 wrz 2014, 14:19

podciśnieniowy regulator ciś paliwa .membrana możę puszczać z listwy paliwo do kolektora powodująć zalewanie .ściągnij wężyk podciśnienia i sprawdz czy nie ma tam śladów benzyny

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 27 lip 2015, 11:28

Dla potomnych :)
pm82pm pisze:wiec tak
rano odpala bez problemu
goracy od razu po jezdzie odpala bez problemu
problem pojawia sie jak goracy samochod zgasze i chce odpalic po okolo godzinie,
czyli jest goracy ale postal chwile
wowczas tzeba krecic ze 2-3 razy po 5sekund
Borykałem się z identycznym problemem i również sprawdzałem wszystkie rzeczy po kolei, metodą eliminacji. W chłodne/zimne dni auto paliło normalnie, natomiast gdy temp na zewnątrz przekraczała dwadzieścia kilka stopni, działo się jak wyżej, kręcił i kręcił. Przyczyną okazał się zawór filtra aktywnego systemu EVAP (N80), który na próbę ominąłem zaślepiając wężyki. Niesprawny zawór w systemie odpowietrzania układu paliwowego puszczał do dolotu opary benzyny tworzące się w baku i silnik się zalewał. Wymiana zaworu, ori Bosch załatwiła sprawę :) Czy ciepło, czy zimno auto pali "od kopa". Dodam, że na komputerze nie było żadnych błędów na niego wskazujących, test VAGiem również wypadał pozytywnie, także nie ma co zawsze liczyć na to, aż komputer postawi diagnozę.

Nr Audi/VW - 077 133 317C
Bosch - 0 280 142 308
Pozdrawiam...

Pioter211
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 458
Rejestracja: 07 kwie 2015, 10:22
Imię: Piotr
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.8 193KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Pioter211 » 01 sie 2015, 02:33

O! to może być to bo mam ten sam problem. Zapodaj fotkę umiejscowienia zaworu N80 - dla potomności - wymienię i jak pomoże to będzie sukces:)

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 09 sie 2015, 14:53

pm82pm, a ty sprawdzałeś te wskazania temperatury na liczniku ??? czy w VAG-iem w blokach pomiarowych silnika ? bo nie wiem czy wiesz ale czujnik temperatury masz sygnał jeden do licznika i jeden do ECU... i teraz na zegarach może być poprawny a w ECU błędny i dlatego może być problem z odpaleniem...

daj znać czy temperaturę sprawdzałeś VAG-iem ECU... bo w twoim przypadku ta wartość ciebie interesuje nie to co zegary mówią...

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 09 sie 2015, 16:08

kolego, przeczytaj mój post wyżej, napisałem co było winą u mnie i był to właśnie czujnik temp... kolega pm82pm albo tego nie sprawdził albo go ta informacja nie zainteresowała..

Jacek_max
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 91
Rejestracja: 17 cze 2011, 13:42
Imię: Jacek
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 2000
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.4 136KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Benzyna+LPG
Lokalizacja: Gdańsk

Post autor: Jacek_max » 09 sie 2015, 16:20

krzysiek-lex, no to widziałem <okok> coś czuje że to właśnie jest u niego ale skoro nic nie pisze może już ogarnął temat... pzdr

krzysiek-lex
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 925
Rejestracja: 03 gru 2011, 18:52
Imię: Paweł
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.7TDI BPP 180KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Słupsk,Bytów i okolice

Post autor: krzysiek-lex » 10 sie 2015, 15:32

jak się z tym uporał to super ale mógłby napisać w temacie co było przyczyną, tak dla potomności, może innym się przyda

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 16 sie 2015, 09:25

No to mam ten sam problem. Wymieniłem zawór N80 - nic, czujnik temperatury cieczy - nic, regulator ciśnienia paliwa - nic. Błędów w vagu nie ma żadnych. Zimny pali z kopyta, po krótkiej jeździe też pali z kopyta, jak się rozgrzeje do 90 i postoi 5-10 minut już ma problem. Pytanie czy może to być też wina rozrusznika? Bo do głowy przychodzi mi jeszcze tylko czujnik halla.

Awatar użytkownika
yaszczur
Moderator
Moderator
Posty: 822
Rejestracja: 04 cze 2014, 21:22
Imię: Paweł
Moje auto: S6 C5
Rocznik: 2002
Nadwozie: Avant
Silnik: 4.2 335KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Kraków

Post autor: yaszczur » 16 sie 2015, 09:37

Beep pisze:Pytanie czy może to być też wina rozrusznika? Bo do głowy przychodzi mi jeszcze tylko czujnik halla.
Z tych typów, obstawiam ten drugi.
Pozdrawiam...

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 16 sie 2015, 15:14

No lepsze to wyciągnięcia niż rozrusznik :D Chyba mam jakieś czujniki halla w warsztacie jeszcze, jak będę miał chwilę przełożę i dam znać czy to było to.

[ Dodano: 2015-08-16, 15:14 ]
Ani zmiana Halla ani rozrusznika nic nie dała. Jedyne co zauważyłem to po wyciągnięciu regulatora ciśnienia paliwa szybko wypływa stamtąd benzyna pod dość dużym ciśnieniem, tylko pytanie czy tak ma być. Sam przewód idący od regulatora jest suchy.

Awatar użytkownika
bendzji
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 7159
Rejestracja: 14 kwie 2012, 23:09
Imię: Michał
Moje auto: Inne
Rocznik: 2019
Nadwozie: Inne
Silnik: Inny
Napęd: Brak
Skrzynia: Automat
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Września

Post autor: bendzji » 16 sie 2015, 21:43

No to chyba pozostała tylko pompa paliwa - u mnie jak padała to na gorącym silniku nie chciał odpalać sporadycznie , trzeba było długo kręcić. A czasem po odpaleniu gasł od razu.

Beep
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 97
Rejestracja: 20 maja 2014, 20:42
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: Beep » 20 sie 2015, 17:51

Sprawdzę i pompę. W sumie zdziwiłbym się gdyby to była akurat ona, bo gorący odpala tylko postój powyżej 5 minut mu nie służy :]

[ Dodano: 2015-08-20, 17:51 ]
No więc tak. Sprawdzałem wszystko i nic nie przynosiło efektu. Wymieniłem jeszcze raz regulator ciśnienia paliwa i udało się (poprzedni "nowy" musiał być uszkodzony). Pojeździłem trochę i samochód działa jak należy.

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga