Sklep Ipart
Sklep
Tarcze, hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl


felgi - sklep internetowy ucando.pl

[ MANUAL] AVF-Wymiana sprzęgła tylko na jakie?

Układ napędowy i skrzynie biegów
ODPOWIEDZ
tomass_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 lis 2013, 22:03
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: spod Gór Stołowych

[ MANUAL] AVF-Wymiana sprzęgła tylko na jakie?

Post autor: tomass_85 » 24 maja 2014, 00:33

Na starcie chciałbym się przywitać na forum już jakiś czas jestem zalogowany ale dopiero teraz postanowiłem napisać ponieważ po przeczesaniu forum i wujka google nie znalazłem odpowiedzi a co gorsza zgłupiałem do reszty,a wiec do rzeczy:
Od pewnego czasu zaczeły mi wchodzić z lekkim oporem biegi a wieć zaczełem od zmianu oleju w skrzyni sprawdzenia poduszek całego zespołu napędowego na kasecie i wybieraku kończąc i problem pozostał.
Czyli winowajcą pozostaje sprzęgło + koło dwumasowe które od paru tygodni zaczeło popukiwać na wolnych obrotach.
A wiec poszukiwania częsci i tu zaczeły się schody bo ?

1 pomysł -kompletne sprzęgło z dwumasą firmy LUK za jedyne ok 1800zł ale po opinach że dwumasy tej firmy padają co niektóre już w sklepie na pułkach <uoee> troche mnie zraziło.A zapomniał bym to sprzęgło wymaga specjalnego narzędzia do montażu sprzęgieł SAC a to kolejny wydatek ok 600 zł bo nikt raczej nie pożyczy kto ma bo niektóre warsztaty nawet o czymś takim nie słyszały.

2 pomysł -kompletne sprzęgło firmy SACHS podobno jakościowo lepsze ale nigdzie nie mogę znaleść dwumasy SACHSa . Według katalogów sachs nie produkował dwumasy pod sprzęgła 240mm troche dziwne ale prawdziwe.Czyli nie mam dwumasy do kompletu.

3 pomysł- cały komplet VALEO ale koło jednomasowe i do tego kompletne sprzęgło za jedyne 1600zł tylko jak zniesie to mój AVF i skrzynia 6-biegowa.

Forumowicze pomocy stał ktoś przed takim problemem ?

lukwoj21
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 359
Rejestracja: 14 gru 2010, 17:49
Imię: Łukasz
Moje auto: A6 C5
Rocznik: 1999
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.5TDI 180KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Żary
Kontakt:

Post autor: lukwoj21 » 24 maja 2014, 07:59

bierz luk-a

Awatar użytkownika
phpbb3 forum A6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1267
Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
Imię: Forum Audi
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2006
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 2.7TDI 163KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:

Post autor: phpbb3 forum A6 » 24 maja 2014, 08:25

coś drogie te zestawy, komplet z kołem dwumasowym na allegro spokojnie znajdziesz za 1400 a z kołem sztywnym ok. 1000 pln. podobne ceny mam w hurtowni po upustach i mechanik, który będzie to ogarniał powinien mieć podobnie
chyba, że ceny podałeś z wymianą
jakie sprzęgło to sam musisz podjąć decyzję, ale jeśli nie chodzi Tobie o oszczędzenie 4 stówek to bierz dwumasę

Sta6
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 31
Rejestracja: 22 lut 2013, 11:33
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sta6 » 24 maja 2014, 12:09

Bierz LuKa albo Sachsa.

Poza tym możesz poczytać co nieco o każdym z nich:
www.sprzeglo.com.pl/producenci/

kamil666
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 1197
Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
Imię: Kamil
Moje auto: A6 C6
Rocznik: 2007
Nadwozie: Limuzyna
Silnik: 3.0 220KM
Napęd: Quattro
Skrzynia: Tiptronic
Paliwo: Benzyna
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: kamil666 » 24 maja 2014, 12:20

Ja osobiście już nie polecam sachs'a ze względu na 2 pukające amortyzatory pod rząd. Teraz czekam na 3 nowy i zobaczymy czy będzie ok.
Przy okazji moich problemów poszukałem sobie w google opinii o firmie i ostatnio pojawiło się dużo złych opinii. Gdzieś na forum pasali o sprzęgłach sachs które teraz wytrzymują po 60 tyś. km.
Przed zakupem poszukaj sobie kolego opinii w internecie. najlepiej takich z ostatnich 2 lat.
Są tez opinie że jak kupisz sachsa to masz na sprzęgle Luk wiec pewnie się podkupują.
Niestety przenoszą produkcje np. do Turcji i jakość upada.

tomass_85
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 9
Rejestracja: 23 lis 2013, 22:03
Imię: Tomasz
Moje auto: A6 C7
Rocznik: 2014
Nadwozie: Avant
Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
Napęd: FWD
Skrzynia: Manual
Paliwo: Diesel
Lokalizacja: spod Gór Stołowych

Post autor: tomass_85 » 24 maja 2014, 13:40

Dzięki za odp.
Co do cen to ceny są z allegro i dotyczą kompletów LUK (240mm) a cena VALEO ze stronki którą wcześniej podrzuciliście www.sprzeglo.com.pl/
Macie może jakiegoś sprawdzonego sprzedawce na allegro albo podrzucie linka gdzie kupić taniej
Sprzęgło zamierzam wymieniać sam (kolega mi pomoże ściągnąć i założyć samą skrzynie) tak więc koszty robocizny odpadną a co myślicie o tym narzędziu do montażu ?

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
Lokalizacja: Munster/Karkonosze
Kontakt:

Post autor: Oofol » 05 sty 2015, 04:28

Czesc kolego - mozesz sie pochwalic jakiego zakupu dokonales?
PM+
AVF+
ARE

drookash
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 63
Rejestracja: 07 sty 2015, 21:08
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: drookash » 14 sty 2015, 23:17

Proponuję byś wziął pod uwagę sprzęgła SACHS czy VALEO z silnika AWX (czyli od skrzyni 5 biegowej). Każde jest dobre jak o nie dbasz...
Zestawy i dwumasem i ze średnicą 240mm bez SAC zaczynają się od 1400PLN.
Nigdy nie montowałbym sztywnego koła do diesla... to samobójstwo dla skrzyni i silnika.
Za duże drgania by to wytrzymało - przerabiałem to w firmowym LT35 2.5SDI... szybko wróciliśmy do dwumasy.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy :)

Awatar użytkownika
Weso
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 83
Rejestracja: 08 gru 2009, 00:23
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Weso » 15 sty 2015, 20:19

drookash pisze:Proponuję byś wziął pod uwagę sprzęgła SACHS czy VALEO z silnika AWX (czyli od skrzyni 5 biegowej). Każde jest dobre jak o nie dbasz...
Zestawy i dwumasem i ze średnicą 240mm bez SAC zaczynają się od 1400PLN.
Nigdy nie montowałbym sztywnego koła do diesla... to samobójstwo dla skrzyni i silnika.
Za duże drgania by to wytrzymało - przerabiałem to w firmowym LT35 2.5SDI... szybko wróciliśmy do dwumasy.
jeszcze taka ciekawostka, miałem ostatnio klienta z vw sharanem, który zamontował zestaw ze sztywnym kołem valeo, auto ciągało lawety i sprzęgło się skończylo, nie idzie dostać samego sprzęgła do tego zestawu nawet valeo powiedziało że nie ma;/

Awatar użytkownika
Oofol
Forum Audi A6 / A7
Forum Audi A6 / A7
Posty: 135
Rejestracja: 28 cze 2008, 14:55
Lokalizacja: Munster/Karkonosze
Kontakt:

Post autor: Oofol » 14 lip 2015, 17:36

w AWX jest sprzeglo 228 a AVF 240 jak w BRD.

Ico zamontowales kolego?
PM+
AVF+
ARE

ODPOWIEDZ

Wróć do „A6 C5 (1997-2005)”


opony samochodowe hamulce
felgi - sklep internetowy sportwheels.pl części samochodowe ucando.pl
części samochodowe iparts.pl
Prilo.com - Transport międzynarodowy samochodów
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga