[ MANUAL] AVF-Wymiana sprzęgła tylko na jakie?
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 lis 2013, 22:03
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: spod Gór Stołowych
[ MANUAL] AVF-Wymiana sprzęgła tylko na jakie?
Na starcie chciałbym się przywitać na forum już jakiś czas jestem zalogowany ale dopiero teraz postanowiłem napisać ponieważ po przeczesaniu forum i wujka google nie znalazłem odpowiedzi a co gorsza zgłupiałem do reszty,a wiec do rzeczy:
Od pewnego czasu zaczeły mi wchodzić z lekkim oporem biegi a wieć zaczełem od zmianu oleju w skrzyni sprawdzenia poduszek całego zespołu napędowego na kasecie i wybieraku kończąc i problem pozostał.
Czyli winowajcą pozostaje sprzęgło + koło dwumasowe które od paru tygodni zaczeło popukiwać na wolnych obrotach.
A wiec poszukiwania częsci i tu zaczeły się schody bo ?
1 pomysł -kompletne sprzęgło z dwumasą firmy LUK za jedyne ok 1800zł ale po opinach że dwumasy tej firmy padają co niektóre już w sklepie na pułkach troche mnie zraziło.A zapomniał bym to sprzęgło wymaga specjalnego narzędzia do montażu sprzęgieł SAC a to kolejny wydatek ok 600 zł bo nikt raczej nie pożyczy kto ma bo niektóre warsztaty nawet o czymś takim nie słyszały.
2 pomysł -kompletne sprzęgło firmy SACHS podobno jakościowo lepsze ale nigdzie nie mogę znaleść dwumasy SACHSa . Według katalogów sachs nie produkował dwumasy pod sprzęgła 240mm troche dziwne ale prawdziwe.Czyli nie mam dwumasy do kompletu.
3 pomysł- cały komplet VALEO ale koło jednomasowe i do tego kompletne sprzęgło za jedyne 1600zł tylko jak zniesie to mój AVF i skrzynia 6-biegowa.
Forumowicze pomocy stał ktoś przed takim problemem ?
Od pewnego czasu zaczeły mi wchodzić z lekkim oporem biegi a wieć zaczełem od zmianu oleju w skrzyni sprawdzenia poduszek całego zespołu napędowego na kasecie i wybieraku kończąc i problem pozostał.
Czyli winowajcą pozostaje sprzęgło + koło dwumasowe które od paru tygodni zaczeło popukiwać na wolnych obrotach.
A wiec poszukiwania częsci i tu zaczeły się schody bo ?
1 pomysł -kompletne sprzęgło z dwumasą firmy LUK za jedyne ok 1800zł ale po opinach że dwumasy tej firmy padają co niektóre już w sklepie na pułkach troche mnie zraziło.A zapomniał bym to sprzęgło wymaga specjalnego narzędzia do montażu sprzęgieł SAC a to kolejny wydatek ok 600 zł bo nikt raczej nie pożyczy kto ma bo niektóre warsztaty nawet o czymś takim nie słyszały.
2 pomysł -kompletne sprzęgło firmy SACHS podobno jakościowo lepsze ale nigdzie nie mogę znaleść dwumasy SACHSa . Według katalogów sachs nie produkował dwumasy pod sprzęgła 240mm troche dziwne ale prawdziwe.Czyli nie mam dwumasy do kompletu.
3 pomysł- cały komplet VALEO ale koło jednomasowe i do tego kompletne sprzęgło za jedyne 1600zł tylko jak zniesie to mój AVF i skrzynia 6-biegowa.
Forumowicze pomocy stał ktoś przed takim problemem ?
- phpbb3 forum A6
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1267
- Rejestracja: 20 maja 2010, 19:37
- Imię: Forum Audi
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2006
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.6 ABC 150KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Kontakt:
coś drogie te zestawy, komplet z kołem dwumasowym na allegro spokojnie znajdziesz za 1400 a z kołem sztywnym ok. 1000 pln. podobne ceny mam w hurtowni po upustach i mechanik, który będzie to ogarniał powinien mieć podobnie
chyba, że ceny podałeś z wymianą
jakie sprzęgło to sam musisz podjąć decyzję, ale jeśli nie chodzi Tobie o oszczędzenie 4 stówek to bierz dwumasę
chyba, że ceny podałeś z wymianą
jakie sprzęgło to sam musisz podjąć decyzję, ale jeśli nie chodzi Tobie o oszczędzenie 4 stówek to bierz dwumasę
Bierz LuKa albo Sachsa.
Poza tym możesz poczytać co nieco o każdym z nich:
www.sprzeglo.com.pl/producenci/
Poza tym możesz poczytać co nieco o każdym z nich:
www.sprzeglo.com.pl/producenci/
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 1197
- Rejestracja: 01 wrz 2013, 22:27
- Imię: Kamil
- Moje auto: A6 C6
- Rocznik: 2007
- Nadwozie: Limuzyna
- Silnik: 2.8 FSI 220KM
- Napęd: Quattro
- Skrzynia: Tiptronic
- Paliwo: Benzyna
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Ja osobiście już nie polecam sachs'a ze względu na 2 pukające amortyzatory pod rząd. Teraz czekam na 3 nowy i zobaczymy czy będzie ok.
Przy okazji moich problemów poszukałem sobie w google opinii o firmie i ostatnio pojawiło się dużo złych opinii. Gdzieś na forum pasali o sprzęgłach sachs które teraz wytrzymują po 60 tyś. km.
Przed zakupem poszukaj sobie kolego opinii w internecie. najlepiej takich z ostatnich 2 lat.
Są tez opinie że jak kupisz sachsa to masz na sprzęgle Luk wiec pewnie się podkupują.
Niestety przenoszą produkcje np. do Turcji i jakość upada.
Przy okazji moich problemów poszukałem sobie w google opinii o firmie i ostatnio pojawiło się dużo złych opinii. Gdzieś na forum pasali o sprzęgłach sachs które teraz wytrzymują po 60 tyś. km.
Przed zakupem poszukaj sobie kolego opinii w internecie. najlepiej takich z ostatnich 2 lat.
Są tez opinie że jak kupisz sachsa to masz na sprzęgle Luk wiec pewnie się podkupują.
Niestety przenoszą produkcje np. do Turcji i jakość upada.
-
- Forum Audi A6 / A7
- Posty: 9
- Rejestracja: 23 lis 2013, 22:03
- Imię: Tomasz
- Moje auto: A6 C7
- Rocznik: 2014
- Nadwozie: Avant
- Silnik: 2.0TDI CGLC 177KM
- Napęd: FWD
- Skrzynia: Manual
- Paliwo: Diesel
- Lokalizacja: spod Gór Stołowych
Dzięki za odp.
Co do cen to ceny są z allegro i dotyczą kompletów LUK (240mm) a cena VALEO ze stronki którą wcześniej podrzuciliście www.sprzeglo.com.pl/
Macie może jakiegoś sprawdzonego sprzedawce na allegro albo podrzucie linka gdzie kupić taniej
Sprzęgło zamierzam wymieniać sam (kolega mi pomoże ściągnąć i założyć samą skrzynie) tak więc koszty robocizny odpadną a co myślicie o tym narzędziu do montażu ?
Co do cen to ceny są z allegro i dotyczą kompletów LUK (240mm) a cena VALEO ze stronki którą wcześniej podrzuciliście www.sprzeglo.com.pl/
Macie może jakiegoś sprawdzonego sprzedawce na allegro albo podrzucie linka gdzie kupić taniej
Sprzęgło zamierzam wymieniać sam (kolega mi pomoże ściągnąć i założyć samą skrzynie) tak więc koszty robocizny odpadną a co myślicie o tym narzędziu do montażu ?
Proponuję byś wziął pod uwagę sprzęgła SACHS czy VALEO z silnika AWX (czyli od skrzyni 5 biegowej). Każde jest dobre jak o nie dbasz...
Zestawy i dwumasem i ze średnicą 240mm bez SAC zaczynają się od 1400PLN.
Nigdy nie montowałbym sztywnego koła do diesla... to samobójstwo dla skrzyni i silnika.
Za duże drgania by to wytrzymało - przerabiałem to w firmowym LT35 2.5SDI... szybko wróciliśmy do dwumasy.
Zestawy i dwumasem i ze średnicą 240mm bez SAC zaczynają się od 1400PLN.
Nigdy nie montowałbym sztywnego koła do diesla... to samobójstwo dla skrzyni i silnika.
Za duże drgania by to wytrzymało - przerabiałem to w firmowym LT35 2.5SDI... szybko wróciliśmy do dwumasy.
Audi 80 FWD 2.0 90PS - ex
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
Audi A6 FWD 1.9 131PS - ex
Audi S6 C5 Q 4.2 340PS - jest i cieszy
jeszcze taka ciekawostka, miałem ostatnio klienta z vw sharanem, który zamontował zestaw ze sztywnym kołem valeo, auto ciągało lawety i sprzęgło się skończylo, nie idzie dostać samego sprzęgła do tego zestawu nawet valeo powiedziało że nie ma;/drookash pisze:Proponuję byś wziął pod uwagę sprzęgła SACHS czy VALEO z silnika AWX (czyli od skrzyni 5 biegowej). Każde jest dobre jak o nie dbasz...
Zestawy i dwumasem i ze średnicą 240mm bez SAC zaczynają się od 1400PLN.
Nigdy nie montowałbym sztywnego koła do diesla... to samobójstwo dla skrzyni i silnika.
Za duże drgania by to wytrzymało - przerabiałem to w firmowym LT35 2.5SDI... szybko wróciliśmy do dwumasy.
Tooles.pl - Sklep z elektronarzędziami
Aeratory do trawnika marki Stiga